Droga Żelazna Warszawsko-Kaliska

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: tomash » 5 sty 2011, o 15:06

sobieray-3 pisze: 8. wiadukt graniczny ca km 117.3

Obrazek

ale on mial pruską wache :)
Obrazek

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 5 sty 2011, o 16:19

Ha, jaka piekna! Dzięki tTomasch ;). Nawet bariera i slup sie zgadzaja!
Przejscie gramiczne Skalmierzyce.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

macdrew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2010, o 08:14
Lokalizacja: Winiary

Nieprzeczytany post autor: macdrew » 5 sty 2011, o 20:15

Wielkie dzięki :) Rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości odnośnie przejścia granicznego.
Kompletnie dwa rożne obrazki.
Nie miałem pojęcia że istnieje takie zdjęcie :)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 5 sty 2011, o 20:38

tomash pisze: Obrazek
Obrazek
sobieray-3 pisze:Ha, jaka piekna! Dzięki tTomasch ;). Nawet bariera i slup sie zgadzaja!
Przejscie gramiczne Skalmierzyce.
Czy aby na pewno :?: konstrukcja przyczółków na obu fotografiach jest zupełnie inna,ale to są tylko Moje domysły.
Czas wykonania pomiędzy fotografiami wynosi około pięciu lat,także nie sądzę aby w ciągu tych pięciu lat nastąpiła jakaś znacząca przebudowa owego mostu.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

macdrew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2010, o 08:14
Lokalizacja: Winiary

Nieprzeczytany post autor: macdrew » 5 sty 2011, o 21:19

"konstrukcja przyczółków na obu fotografiach jest zupełnie inna" Jak najbardziej się zgadzam. Komin czy też słup widoczny na pierwszej fotografii przy zmianie kąta w lewo powinien przesunąć się w prawo a na drugiej fotce jest bardziej po lewej stronie. Poza tym w głębi wyrwy na pierwszej fotografii widać jakiś las, na drugiej natomiast dom z sadem. I jeszcze jedno, czy linia kolejowa na dolnym obrazku ma tylko jeden tor? We wcześniejszej analizie pierwszej fotografii chyba przesadziłem z tym tunelem dwujezdniowym ale za to na pewno wiadukt miał dwa tory.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 5 sty 2011, o 21:27

Gumis, czy zdajesz sobie sprawe co i ile rzeczy sie dzialo w tym krotkim okresie czasu na odcinku paru km pomiedzy Kaliszem i NS? Oto mała wyliczanka ;
1. Odejscie i zmiana układu torów 1425 mm starego dworca NS,
2. budowa dworca Cesarskiego o dlug.180-200 m z podwójnym ukladem torow 1425/1435 mm /lata 1905-09/ + parowozownia,
3. Szczypiorno - budowa stacji granicznej z odprawa celna .

Poprawa przyczółkow , to była tylko kosmetyka.
I jeszcze moze taka moja fotka :

Obrazek

Ta cegła ? Czy ona nie pochodzi z okresu naprawy tego wiaduktu ?
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 13 sty 2011, o 22:35

Kalisz dworzec Kolei Warszawsko-Kaliskiej 1905 r
Rok wykonania zdjęcia: 1905
Kaliski dworzec Drogi Żelaznej Warszawsko-Kaliskiej w r 1905z dwoma peronami o rozstawach szyn 1524/1435 mm

Obrazek
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
newuser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:00
Lokalizacja: prawie centralna

Nieprzeczytany post autor: newuser » 14 sty 2011, o 11:26

Gumiś pisze:Kalisz dworzec Kolei Warszawsko-Kaliskiej 1905 r
Rok wykonania zdjęcia: 1905
Znane! prosimy o takie, których nie widzieliśmy ; )

ODPOWIEDZ