Strefa Gosp. Rypinek-teren inwest. dostępny drogą powietrzną

Tereny niezagospodarowane.
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Strefa Gosp. Rypinek-teren inwest. dostępny drogą powietrzną

Post autor: jp » 17 mar 2011, o 17:27

Tytuł brzmi śmiesznie, ale wcale nie jest mi do śmiechu. Wręcz przeciwnie. Oferowane przez Miasto tereny (prawie 50 ha), podzielono na 11 części (rysunek nr 2), w ten sposób , że główną ulicą w strefie i łącznikem Strefy z ulicznym krwiobiegiem miasta, miała być ul. Księżnej Jolanty. Ul. Księżnej Jolanty, poprzez ul.Piwonicką, miała połączyć ul. Częstochowską z tzw.Trasą Południową (przedłużenie ul. Podmiejskiej). Pomysł znakomity i zawarty w Studium Uwarunkowań i Kier. Zagosp. Przestrz. (rysunek nr 3-kolor zielony ).

Tak miało być, ale niestety nie będzie. Budowę "łącznika" utrudni, a na pewno oddali na wiele lat, by nie powiedzieć uniemożliwi, tegoroczna przebudowa skrzyżowania ul. Księżnej Jolanty z ul.Częstochowską. Powstanie tam bardzo ładne rondo turbinowe, które na pewno usprawni ruch. Problem w tym, że nie jest to rozwiązanie perspektywiczne, gdyż nie uwzględnia dobudowy w przyszłości czwartego wlotu dla ul. Księżnej Jolanty. Tym sposobem oddala nam się szansa na dogodne skomunikowanie Strefy Gospodarczej Rypinek z miastem i drogami krajowymi.
Pozostaje chyba tylko wspomniana w tytule droga powietrzna. Nie wiem, być może Miasto planuje w Strefie budowę lądowiska dla helikopterów :wink: , skoro na swojej stronie oferuje te tereny inwestorom ? http://www.kalisz.pl/AK/tnsgryp.pdf

Może pan Gałka znajdzie jakieś rozwiązanie?, bo cholernie szkoda tych terenów. Szkoda też planowanego połączenia Księżnej Jolanty z Piwonicką /Podmiejską. Ulica połączyłaby tereny inw. po obu stronach torów (np. planowane osiedla Huby), odciążyła ul. Częstochowską i Polną, usprawniła ruch w tym rejonie. Ulica ta jest miastu najzwyczajniej potrzebna.

Przypuszczam, że skrzyżowanie Częstochowskiej z Księznej Jolanty celowo zaprojektowano bez czwartego wlotu, zakładając iż budowa ul.Księżnej Jolanty jest tak odległą perspektywą, że do tego czasu lepiej będzie służyło 3-wlotowe rondo turbinowe. Tylko, że takie myślenie oznacza odłożenie inwestycji na wiele lat, a w najczarniejszym scenariuszu definitywną rezygnację z inwestycji.

Daleki jestem od krytykowania p.Gałki i ZDM-u, ponieważ zdaję sobie sprawę z trudów projektowania i realizacji inwestycji w terenie miejskim (brak miejsca, prywatne grunty itp itd, czy wreszcie brak kasy)
Chciałem tylko zasygnalizować problem, że istnieje potrzeba budowy ul.Księznej Jolanty, lub drogi alternatywnej i nie należy tego pomysłu porzucać.
[img][img]http://img402.imageshack.us/img402/9757 ... 311.th.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img][img]http://img848.imageshack.us/img848/992/ajawiem1.th.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img][img]http://img713.imageshack.us/img713/4981/ramakom1.th.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Awatar użytkownika
FATUM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1345
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:43
Lokalizacja: Kalisz/Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: FATUM » 17 mar 2011, o 19:06

Bracia Głkowie to nieporozumienie kto tym panom dał tak odpowiedzialne stanowiska co mogli juz popsuli w infrastruktorze Kalisza te załosne rondka sa tylko małym przykładem...
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8826
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Post autor: K-man » 17 mar 2011, o 20:11

JP jak zwykle pokazuje jakich mamy genialnych drogowców. Może miasto odpuściło sobie ten tereny. Ta strefa jest prawie martwa.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3778
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: Strefa Gosp. Rypinek-teren inwest. dostępny drogą powiet

Post autor: milo » 18 mar 2011, o 18:38

jp pisze: Przypuszczam, że skrzyżowanie Częstochowskiej z Księznej Jolanty celowo zaprojektowano bez czwartego wlotu, zakładając iż budowa ul.Księżnej Jolanty jest tak odległą perspektywą, że do tego czasu lepiej będzie służyło 3-wlotowe rondo turbinowe. Tylko, że takie myślenie oznacza odłożenie inwestycji na wiele lat, a w najczarniejszym scenariuszu definitywną rezygnację z inwestycji.
Powyżej zawarłeś odpowiedż.
Perspektywa budowy ul.KJ , przebudowy Piwonickiej oraz budowy wiaduktu do Podmiejskiej jest po prostu b. odległa. Jest jeszcze ewent. wiadukt łączący ulice KJ. i Piwonicką.
Rondo będzie można przebudować gdy zajdzie ta odległa potrzeba.
Dostęp do "strefy gospodarczej Rypinek" ( celowo w nawiasie ) będzie nadal przez ulice Siewną i Kmiecą oraz B.Gillerów ( tu trzeba dobudować kawałek ).
Co do samej strefy to ogłoszenie "wisi" już kilka lat i jak widać pies z kulawą nogą się nią nie zainteresował.
Pojawił się podobno inwestor z branży lotniczej szukający ca 20 ha - strefa ma 49 ha i leży tuż przy P&W , a więc idealne wydawałoby się miejsce dla niego.
Skoro nie zainwestuje w strefie to :
a/ inwestora nie ma
albo
b/ strefa ma dla niego wady ,które zniechęcają do inwestycji.

Tą wadą dla zakładu przemysłowego nie jest zapewne nienajlepszy dojazd - w końcu ul.Elektryczna ( dojazdowa do P&W ) też nie jest autostradą...

Tak poza tym to nie miasto oferuje te grunty , lecz osoby prywatne.
Zakładam ,że większość z nich czeka na rycerza na białym koniu z napisem Tesco , Real itp. :lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8826
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Post autor: K-man » 18 mar 2011, o 18:46

Zgadza się Milo to przecież idealne tereny pod rozbudowę WKL. Własciciele działek niekoniecznie czekają na rycerza, raczej na kogoś z grubym portfelem. Tak jakby Kalisz był Warszawą.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Strefa Gosp. Rypinek-teren inwest. dostępny drogą powiet

Post autor: jp » 18 mar 2011, o 21:24

milo pisze:
jp pisze: Przypuszczam, że skrzyżowanie Częstochowskiej z Księznej Jolanty celowo zaprojektowano bez czwartego wlotu, zakładając iż budowa ul.Księżnej Jolanty jest tak odległą perspektywą, że do tego czasu lepiej będzie służyło 3-wlotowe rondo turbinowe. Tylko, że takie myślenie oznacza odłożenie inwestycji na wiele lat, a w najczarniejszym scenariuszu definitywną rezygnację z inwestycji.
Powyżej zawarłeś odpowiedż.
Perspektywa budowy ul.KJ , przebudowy Piwonickiej oraz budowy wiaduktu do Podmiejskiej jest po prostu b. odległa
I to mnie właśnie martwi najbardziej. Wszystkie inwestycje drogowe, które mogłyby przyczynić się do rozwoju miasta, przyciągnąć inwestorów, są zawsze bardzo odległe. W Kaliszu mamy mnóstwo wolnych terenów, którymi nikt się nie interesuje, m.in. ze względu na fatalny dojazd lub brak dojazdu. W mieście nie ma ani jednego wiaduktu/tunelu kolejowego z prawdziwego zdarzenia! Przez to tereny po południowej stronie torów (jakieś 30% powierzchni miasta) wyglądają jak z innego świata. Świata prerii i bezdroży.

aldi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: 3 lip 2011, o 06:50
Lokalizacja: KORCZAK

Re: Strefa Gosp. Rypinek-teren inwest. dostępny drogą powiet

Post autor: aldi » 11 sty 2014, o 19:03

Całkiem przypadkiem wpadłem na ten temat, ale jest bardzo ciekawy.
Widać wyraźnie że nie ma myślenia w zakresie perspektyw wieloletnich a jedynie od wyborów do wyborów.
Perspektywa 4 lat na ogół jest wystarczająca, żeby się "czymś" pochwalić.
Jednak mało ma to wspólnego z planowaniem strategicznym i długofalową polityką władz miasta.
Często zdarza się tak, ( gdzie indziej, nie u nas ) że propagandowe profity zbierają władze, które siusiały w majty, kiedy podejmowane były strategiczne decyzje w sprawach dla miast najważniejszych, które doczekały się ucieleśnienia za ich kadencji. A z tego powodu że ktoś wiele lat temu przewidział lub przemyślał jakąś sprawę w sposób gospodarski.
Spójrzmy na Konin i jego konsekwencję z niewydawaniem pozwoleń na zabudowanie stref zagrożonych powodziami. Większość zabudowań stoi daleko od rzeki, na wysokich brzegach. A u nas Ogrody, Rajsków, Zawodzie.
Choć u nas wuja Włodarek zapoczątkował budowę wałów na Prośnie na wysokości Ogrodów. Kto jednak zebrał oklaski???

ODPOWIEDZ