Tereny przylegle do węzła drogi krajowej nr 25

Tereny niezagospodarowane.
LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2484
Rejestracja: 26 gru 2005, o 17:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec
Kontakt:

Post autor: LUK » 23 mar 2010, o 23:39

Miejmy nadzieję, że pieniądze wydane na uzbrojenie tego terenu nie będą wydne na marne i już niedługo będziemy świadkami nowych inwestycji.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1779
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 24 mar 2010, o 00:56

LUK pisze:Miejmy nadzieję, że pieniądze wydane na uzbrojenie tego terenu nie będą wydne na marne i już niedługo będziemy świadkami nowych inwestycji.
Bardzo dobrze wydane pieniądze, ale na inwestorów w najbliższym czasie raczej bym nie liczył. Prawie 40 hektarowy teren po płn stronie obwodnicy jest komunikacyjnie niedostępny. Problem mógłby rozwiązać dalszy odcinek obwodnicy do ul.Poznańskiej, a wraz z nim rozbudowa węzła, a najlepiej budowa nowego wiaduktu. Na jakim etapie realizacji jest odcinek obwodnicy do Poznańskiej nie mam pojęcia. Nie wiem też skąd Miasto zamierza pozyskać pieniądze na jego budowę.

Pozostaje nam jeszcze teren 27 ha wzdłuż obwodnicy za Castoramą. W tym przypadku nie ma dużego problemu z dojazdem. wystarczy tylko przedłużyć ulicę Tylną. Niestety są to tereny przeznaczone pod WOH, a więc super, hiper, duper markety... Może warto zastanowić się nad skorygowaniem planów i przeznaczyć teren pod obiekty produkcyjne, składy, magazyny ?

Jest jeszcze teren, pomiędzy węzłem, skrzyżowaniem z alWP, a projektowaną obwodnicą. W tym 13 hektarowym klinie znajdować się mają obiekty usługowe, produkcyjne, składy i magazyny.
I to jest dla mnie najbardziej kontrowersyjny teren. Zanim się go zabuduje należałoby się zastanowić, czy nie lepiej pozostawić sporą część, jako rezerwę pod układy kom., np. gdyby w przyszłości zaszła potrzeba rozbudowania węzła do pełnej koniczynki, albo tak jak sugerowała GDDKiA - wybudowania w niewielkiej odległości od obecnego węzła dodatkowego wiaduktu(docelowo dwujezdniowego) z połączeniem do skrzyżowania z al WP, jako czwartego wlotu.
Rozbudowa tego węzła ma kolosalne znaczenie dla rozwoju miasta, a nieprzemyślane(czytaj oszczędne decyzje) mogą być fatalne w skutkach.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1779
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 24 mar 2010, o 01:06


Awatar użytkownika
euty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 11 mar 2010, o 15:22
Lokalizacja: XXXV-lecia PRL

Post autor: euty » 24 mar 2010, o 22:05

Adi pisze: Obrazek
Obrazek
te dwa zdjęcia to zapewne modernizacja sygnalizacji drogowej.
http://www.rc.fm/node/39738

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4319
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 24 kwie 2010, o 18:51

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Andrzej

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1676
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Post autor: ANewDay » 25 kwie 2010, o 21:38

mogliby od razu zacząć budować :(

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4319
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 1 maja 2010, o 12:58

Obrazek
Andrzej

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4319
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 8 maja 2010, o 21:01

Obrazek
Andrzej

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4319
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 11 sie 2010, o 18:44

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Andrzej

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4738
Rejestracja: 5 lis 2006, o 14:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 12 paź 2010, o 11:29

http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2590
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 12 paź 2010, o 22:22

Zapewne w przyszłym roku przeniosą się na druga stronę węzła.
Obrazek

Plany są ambitne.Zobaczymy ilu będzie chętnych do inwestowania w tym rejonie.Nie wiem czy trochę nie za dużo miejsca przeznaczono pod handel (przy takich węzłach lubi usadawiać się Auchan).Widać że w tym celu ulica Tylna mia mieć połączenie z obwodnicą.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1779
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 12 paź 2010, o 22:59

Pawel pisze:Plany są ambitne.Zobaczymy ilu będzie chętnych do inwestowania w tym rejonie.
Nikt nie będzie chętny. Inwestorzy wybierają strefy z dostępnością komunikacyjną. W tej chwili dostępna jest jedynie część handlowa.

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4738
Rejestracja: 5 lis 2006, o 14:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 13 paź 2010, o 01:16

I co najgorsze właścicielami terenów są prywatni ludzie nie miasto.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3919
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 13 paź 2010, o 12:23

Pawel pisze: Widać że w tym celu ulica Tylna mia mieć połączenie z obwodnicą.
Ulica Tylna nie ma mieć bezpośredniego połączenia z obwodnicą gdyż ta w założeniu ma byc bezkolizyjna. Ta linia , która dociera do obwodnicy to raczej nie droga lecz granica działek.
Jak już napisał jp - nikt nie bedzie chętny bo z uwagi na tak zrobiony węzeł tereny te są niedostępne dla inwestora. Tam można sobie quadami pojeżdzic i tyle.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2590
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 13 paź 2010, o 14:36

Może to i są granice działek chociaz po mojemu granice zaznaczono na czerwono a na żółto przyszłe drogi rozprowadzające.
Nie wiadomo kiedy będzie budowany dalszy przebieg 25 wiec "tymczasowo" tereny są dostępne;)

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1908
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Post autor: kaliszanin2 » 13 paź 2010, o 19:09

Adi pisze:I co najgorsze właścicielami terenów są prywatni ludzie nie miasto.
Dlaczego najgorsze? Co to za różnica dla inwestora od jakiego właściciela kupi grunt?

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2484
Rejestracja: 26 gru 2005, o 17:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec
Kontakt:

Post autor: LUK » 13 paź 2010, o 20:47

kaliszanin2 pisze:
Adi pisze:I co najgorsze właścicielami terenów są prywatni ludzie nie miasto.
Dlaczego najgorsze? Co to za różnica dla inwestora od jakiego właściciela kupi grunt?
Różnica jest ogromna. Teren ten dzieli się na działki i działeczi i jak tu dogadać się z tyloma właścicielami (rolnikami). Oczywiście mam na myśli wiekszą inwestycję.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 13 paź 2010, o 20:58

Różnica jest OGROMNA!
Załóżmy, że terenami zainteresował się koncern Honda, który chce tu zbudować fabrykę produkującą jakieś podzespoły do swoich samochodów. Zainwestuje 300mln euro i zatrudni 1000 osób.

1. Jeśli właścicielem terenów będzie miasto, grunt szybko zostanie scalony. Aby przekonać inwestora odda mu nawet teren za symboliczą złotówkę. Będzie się to oczywiście opłacało, bo po pierwsze będzie wiele nowych miejsc pracy, a po drugie w perspektywie czasu także wpływy z podatków. O prestiżu dla miasta nie wspominając. Inwestor widząc taki gest ze strony władz miasta nie będzie się już zastanawiał nad innymi lokalizacjami (abstrahując od tego, że inne miasta pewnie też tak będą probowały zwabić inwestora).

2. Jeśli tereny zostaną w rękach rolników, to:

- obszar inwestycyjny będzie podzielony na działki
- inwestor będzie musiał negocjować z każdym właścicielem osobno
- właściciele widząc zainteresowanie tak poważnego inwestora będą ciągle podbijać stawkę, aby wiciągnąć jak najwięcej kasy
- miasto nie będzie miało wpływu na negocjacje z właścicielami

Prawdopodobnie doprowadzi to do tego, że potencjalny inwestor zrezygnuje z inwestycji, na rzecz innej lokalizacji w mieście gdzie... (patrz pinkt 1)

Reasumując: wykup gruntów przez miasto i ich scalenie (oraz porządne skomunikowanie) to jest absolutna podstawa do myślenia o jakimkolwiek inwestorze.
Trzeba sobie uzmysłowić, że chetnych miast na dużego inwestora są setki w Polsce i aby wylądował on właśnie u nas trzeba wykazać się czymś o wiele bardziej wymyślnym niż tylko wykup gruntów przez miasto. Oczywiście o wiele większe szanse mają lokalizacje przy węzłach drogowych na drogach europejskich (autostrady i ważniejsze ekspresówki).
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 605
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Post autor: faust » 13 paź 2010, o 21:22

Ale nie wszystkie tereny w Polsce będą tak blisko stacji kolei szybkiej prędkości.

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1654
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I
Kontakt:

Post autor: ochotnik » 13 paź 2010, o 21:25

Myślę, że to nie ma takiego znaczenia, bo i tak pociągi towarowe po tych torach raczej jeżdzić nie będą, choć mogę się mylić, a ile osób będzie wysiadać na stacji w Ociążu?/Śliwinikach ?/Skalmierzycach ?

ODPOWIEDZ