Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Główne forum, poświęcone wątkom dotyczących Kalisza.
Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Caspress » 8 lut 2016, o 13:16

Standardowo moje okolice
Potrącił rowerzystę na alei Wojska Polskiego w Kaliszu
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/po ... id,tm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3084
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: jasiek20 » 8 lut 2016, o 13:34

I ciekawy komentarz pod artykułem odnośnie kładek i przejść podziemnych. Jeśli to jest finansowane(w ramach poprawy bezpieczeństwa) to dlaczego z tego nie skorzystać?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: glootech » 13 lut 2016, o 22:43

jasiek20 pisze:I ciekawy komentarz pod artykułem odnośnie kładek i przejść podziemnych. Jeśli to jest finansowane(w ramach poprawy bezpieczeństwa) to dlaczego z tego nie skorzystać?
Bo kładki i przejścia podziemne:
1. Są uciążliwe dla pieszych (w szczególności starszych i niepełnosprawnych)
2. Obniżają czujnośc kierowców
3. Generują patologie (przejścia podziemne konkretnie)
4. Sprawiają, że piesi traktowani są jak drugi gatunek użytkowników dróg
5. Umożliwiają dalsze łamanie przepisów przez kierowców

Innymi słowy, kładki i przejścia podziemne nie dość, że nie rozwiązują problemu, to jeszcze go pogarszają. Rozwiązaniem jest spowalnianie ruchu w mieście do 30 kilometrów na godzinę: nie dość, że poprawia przepustowość dróg, to drastycznie poprawia bezpieczeństwo pieszych.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1741
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: jp » 14 lut 2016, o 01:33

glootech pisze:
jasiek20 pisze:I ciekawy komentarz pod artykułem odnośnie kładek i przejść podziemnych. Jeśli to jest finansowane(w ramach poprawy bezpieczeństwa) to dlaczego z tego nie skorzystać?
Bo kładki i przejścia podziemne:
1. Są uciążliwe dla pieszych (w szczególności starszych i niepełnosprawnych)
2. Obniżają czujnośc kierowców
3. Generują patologie (przejścia podziemne konkretnie)
4. Sprawiają, że piesi traktowani są jak drugi gatunek użytkowników dróg
5. Umożliwiają dalsze łamanie przepisów przez kierowców

Innymi słowy, kładki i przejścia podziemne nie dość, że nie rozwiązują problemu, to jeszcze go pogarszają. Rozwiązaniem jest spowalnianie ruchu w mieście do 30 kilometrów na godzinę: nie dość, że poprawia przepustowość dróg, to drastycznie poprawia bezpieczeństwo pieszych.
Nie można generalizowac, wszystko zależy od miejsca, rodzaju drogi, etc. Np. kładka nad ul.Hanki na Dobrzecu nie spełnia kryteriów wymienionych w punktach 1-5 :)

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Caspress » 14 lut 2016, o 10:19

glootech pisze:
jasiek20 pisze:I ciekawy komentarz pod artykułem odnośnie kładek i przejść podziemnych. Jeśli to jest finansowane(w ramach poprawy bezpieczeństwa) to dlaczego z tego nie skorzystać?
Bo kładki i przejścia podziemne:
1. Są uciążliwe dla pieszych (w szczególności starszych i niepełnosprawnych)
2. Obniżają czujnośc kierowców
3. Generują patologie (przejścia podziemne konkretnie)
4. Sprawiają, że piesi traktowani są jak drugi gatunek użytkowników dróg
5. Umożliwiają dalsze łamanie przepisów przez kierowców

Innymi słowy, kładki i przejścia podziemne nie dość, że nie rozwiązują problemu, to jeszcze go pogarszają. Rozwiązaniem jest spowalnianie ruchu w mieście do 30 kilometrów na godzinę: nie dość, że poprawia przepustowość dróg, to drastycznie poprawia bezpieczeństwo pieszych.
oj glootech coś w tym prawdy jestem ale wszystko dałeś na jedno kopyto a zero spojrzenia na pozytywne aspekty.
1. Są uciążliwe dla pieszych (w szczególności starszych i niepełnosprawnych)
Niewątpliwie krótszą i łatwiejszą droga są standardowe przejścia ale bezpieczniejsze już nie.
Standardowe kładki czyli kładki ze samymi schodami są oczywiście niewątpliwie uciążliwie szczególnie dla osób niepełno sprawnych bądź matek z dziećmi jednak mamy 21 wiek i poza samymi schodami można zrobić wjazd.
Na Piłsudskiego nawet taka kładka jest są schody i również wjazd :roll:
Przykład takiej kładki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiście jak każde przystosowanie dla niepełnosprawnych zwiększa koszty no ale czego się nie robi dla obywateli na niepotrzebne barierki jest kasa to na toby się pieniążki nie znalazły?
2. Obniżają czujnośc kierowców
Kolego rozumiem również że w takich razie krytykujesz ideologie tworzenia Autostrad i dróg ekspresowych?
Nie bądźmy hipokrytami mówimy tutaj o małym odcinku drogi w mieście na TB wzdłuż parku przyjaźnij jest w sumie 1 przejście na tak długim odcinku i jakoś kierowcy dają sobie rade z obniżoną czujnością.

Jazdę trzeba ułatwiać nie utrudniać...
Bo w takim razie jestem za progami żeby tam nie obniżać czujności kierowców :wink:
3. Generują patologie (przejścia podziemne konkretnie)
To akurat prawda więc zawsze można myśleć o przejściach nadziemnych...
Ewentualnie można zainstalować w nich monitoring.
4. Sprawiają, że piesi traktowani są jak drugi gatunek użytkowników dróg
Ja osobiście raczej byłbym za dowolny że ktoś w końcu pomyślał o moim bezpieczeństwie.
Jako człowiek 2 kategorii można się czuć patrząc na kulturę jazdy w Polsce :|
5. Umożliwiają dalsze łamanie przepisów przez kierowców
Życie pieszego mniej ważne?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3084
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: jasiek20 » 14 lut 2016, o 10:24

glootech pisze:
jasiek20 pisze:I ciekawy komentarz pod artykułem odnośnie kładek i przejść podziemnych. Jeśli to jest finansowane(w ramach poprawy bezpieczeństwa) to dlaczego z tego nie skorzystać?
Bo kładki i przejścia podziemne:
1. Są uciążliwe dla pieszych (w szczególności starszych i niepełnosprawnych)
2. Obniżają czujnośc kierowców
3. Generują patologie (przejścia podziemne konkretnie)
4. Sprawiają, że piesi traktowani są jak drugi gatunek użytkowników dróg
5. Umożliwiają dalsze łamanie przepisów przez kierowców

Innymi słowy, kładki i przejścia podziemne nie dość, że nie rozwiązują problemu, to jeszcze go pogarszają. Rozwiązaniem jest spowalnianie ruchu w mieście do 30 kilometrów na godzinę: nie dość, że poprawia przepustowość dróg, to drastycznie poprawia bezpieczeństwo pieszych.
Większych głupot, dawno nie czytałem.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Caspress » 14 lut 2016, o 10:30

jasiek20 pisze:
glootech pisze:
jasiek20 pisze:I ciekawy komentarz pod artykułem odnośnie kładek i przejść podziemnych. Jeśli to jest finansowane(w ramach poprawy bezpieczeństwa) to dlaczego z tego nie skorzystać?
Bo kładki i przejścia podziemne:
1. Są uciążliwe dla pieszych (w szczególności starszych i niepełnosprawnych)
2. Obniżają czujnośc kierowców
3. Generują patologie (przejścia podziemne konkretnie)
4. Sprawiają, że piesi traktowani są jak drugi gatunek użytkowników dróg
5. Umożliwiają dalsze łamanie przepisów przez kierowców

Innymi słowy, kładki i przejścia podziemne nie dość, że nie rozwiązują problemu, to jeszcze go pogarszają. Rozwiązaniem jest spowalnianie ruchu w mieście do 30 kilometrów na godzinę: nie dość, że poprawia przepustowość dróg, to drastycznie poprawia bezpieczeństwo pieszych.
Większych głupot, dawno nie czytałem.
Krótko mówiąc twierdze to samo co ty Jasiek :P
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1521
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: kaczorkalisz » 14 lut 2016, o 11:18

zgadzam sie z poprzednikami :) jak kladka moze zmniejszyc czujnosc kierowcow i powodowac wypadki? Tak jak juz wspomniano to nie powinnismy budowac autostrad bo tam nawet skrzyzowan nie ma.

Co do tych przejsc podziemnych i patologii, bardzo prosty sposob: bardziej kosztowny: monitoring, mniej kosztowny: wzmozone patrole policyjne codziennie. Jak patola bedzie wiedziec ze zagladaja tam czesto sluzby to nie beda tam przesiadywac.

przy budowie Trasy Bursztynowej w poczatkowym projekcie na wysokosci Parku Przyjazni bylo przejscie podziemne. Pozniej z niego zrezygnowano ze wzgledu na koszty i w sumie to dobrze bo przejezdzam tam bardzo czesto, moze raz na miesiac zatrzymuje sie zeby ktos mogl przejsc.

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: glootech » 14 lut 2016, o 12:50

jp pisze: Nie można generalizowac, wszystko zależy od miejsca, rodzaju drogi, etc. Np. kładka nad ul.Hanki na Dobrzecu nie spełnia kryteriów wymienionych w punktach 1-5 :)
Sto procent racji. Kładka na Dobrzecu jest jednym z niewielu przykładów użycia kładki, kiedy ma to sens, bo skraca drogę którą muszą pokonać piesi i umożliwia im ominięcie niewygodnych (które dla osób starszych i niepełnosprawnych są nie tylko niewygodne, ale są przeszkodą nie do pokonania) schodów. Budowanie kładki i przejścia podziemnego nad ulicą Podmiejską, na której łatwymi środkami można spokojnie spowolnić ruch do 30 kilometrów na godzinę jest nie tylko stratą publicznych pieniędzy, ale też utrudnianiem życia pieszym, w których najbardziej uderzają wszystkie potencjalne uciążliwości/przeszkody podczas poruszania się po mieście.
Caspress pisze: oj glootech coś w tym prawdy jestem ale wszystko dałeś na jedno kopyto a zero spojrzenia na pozytywne aspekty.
1. Są uciążliwe dla pieszych (w szczególności starszych i niepełnosprawnych)
Niewątpliwie krótszą i łatwiejszą droga są standardowe przejścia ale bezpieczniejsze już nie.
Standardowe kładki czyli kładki ze samymi schodami są oczywiście niewątpliwie uciążliwie szczególnie dla osób niepełno sprawnych bądź matek z dziećmi jednak mamy 21 wiek i poza samymi schodami można zrobić wjazd.
Na Piłsudskiego nawet taka kładka jest są schody i również wjazd :roll:
Przykład takiej kładki:
ZDJĘCIA

Oczywiście jak każde przystosowanie dla niepełnosprawnych zwiększa koszty no ale czego się nie robi dla obywateli na niepotrzebne barierki jest kasa to na toby się pieniążki nie znalazły?
Widzisz, budując kładkę, zamiast rozwiązać problem, po prostu generujesz kolejne. Przejazd przez zwykłe przejście dla pieszych to kilkanaście sekund. Wjazd osoby niepełnosprawnej na kładkę i jej zjazd to parę minut. Podobnie w przypadku osób starszych - tutaj albo wydłuża to niepotrzebnie podróż o wiele minut, albo wręcz okazuje się przeszkodą nie do przejścia (nawet jeżeli jest tam podjazd). Po drugie, jak sam zauważyłeś, koszt takiej kładki jest dużo większy niż zwykłej.
Caspress pisze:
2. Obniżają czujnośc kierowców
Kolego rozumiem również że w takich razie krytykujesz ideologie tworzenia Autostrad i dróg ekspresowych?
Nie bądźmy hipokrytami mówimy tutaj o małym odcinku drogi w mieście na TB wzdłuż parku przyjaźnij jest w sumie 1 przejście na tak długim odcinku i jakoś kierowcy dają sobie rade z obniżoną czujnością.

Jazdę trzeba ułatwiać nie utrudniać...
Bo w takim razie jestem za progami żeby tam nie obniżać czujności kierowców :wink:
Argument kompletnie nietrafiony. Autostrady i drogi ekspresowe z założenia nie służą do poruszania się pieszym. Ograniczenie prędkości do 30km/h w mieście nie jest utrudnianiem jazdy. Podobnie TB. Natomiast ulica Podmiejska jest ulicą rozdzielającą dwa duże osiedla - ludzie chodzą do sklepu, do przychodni, do kościoła - możemy zaklinać rzeczywistość i twierdzić, że jest kluczową arterią miasta, ale ta droga od dawna bardziej przypomina drogę osiedlową, niż kluczową arterię miasta. Nie naginajmy więc rzeczywistości do własnych oczekiwań.
Caspress pisze:
3. Generują patologie (przejścia podziemne konkretnie)
To akurat prawda więc zawsze można myśleć o przejściach nadziemnych...
Ewentualnie można zainstalować w nich monitoring.
Podobnie jak punkt pierwszy - zamiast rozwiązywać problem, generujemy kolejne.
Caspress pisze:
4. Sprawiają, że piesi traktowani są jak drugi gatunek użytkowników dróg
Ja osobiście raczej byłbym za dowolny że ktoś w końcu pomyślał o moim bezpieczeństwie.
Jako człowiek 2 kategorii można się czuć patrząc na kulturę jazdy w Polsce :|
Wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30km/h na tym odcinku poprawi także twoje bezpieczeństwo.
Inna rzecz, że uderzając rozpędzonym samochodem w pieszego, jesteś całkiem bezpieczny - pieszy natomiast już nie.
Caspress pisze:
5. Umożliwiają dalsze łamanie przepisów przez kierowców
Życie pieszego mniej ważne?
Bardzo ważne. W czasie który zmarnujemy budując kładki i przejścia podziemne, jesteśmy w stanie pozbyć się przyczyny problemu i prawie bezkosztowo (w porównaniu do budowy w/w) poprawić bezpieczeństwo na ulicy Podmiejskiej.
kaczorkalisz pisze:zgadzam sie z poprzednikami :) jak kladka moze zmniejszyc czujnosc kierowcow i powodowac wypadki? Tak jak juz wspomniano to nie powinnismy budowac autostrad bo tam nawet skrzyzowan nie ma.
Bardzo prosto. Nie jesteś w stanie wybudować kładki/przejścia podziemnego zamiast każdego przejścia dla pieszych. Załóżmy, że nawet wybudujemy kładkę na przejściu naprzeciwko Blaszaka. Kawałeczek dalej masz kolejne przejście dla pieszych (przy Biedronce). Jeżeli pozwolisz rozpędzić się kierowcy na odcinku od ronda Westerplatte, to po prostu przeniesiesz obszar na którym będą wypadki o sto metrów dalej. I co wtedy, kolejna kładka?
kaczorkalisz pisze: Co do tych przejsc podziemnych i patologii, bardzo prosty sposob: bardziej kosztowny: monitoring, mniej kosztowny: wzmozone patrole policyjne codziennie. Jak patola bedzie wiedziec ze zagladaja tam czesto sluzby to nie beda tam przesiadywac.
Można też zrobić zupełnie inaczej - nie budować przejść podziemnych i nie wydawać pieniędzy na monitoring i dodatkowe patrole policyjne. Taniej i bezpieczniej.
kaczorkalisz pisze: przy budowie Trasy Bursztynowej w poczatkowym projekcie na wysokosci Parku Przyjazni bylo przejscie podziemne. Pozniej z niego zrezygnowano ze wzgledu na koszty i w sumie to dobrze bo przejezdzam tam bardzo czesto, moze raz na miesiac zatrzymuje sie zeby ktos mogl przejsc.
Patrz na punkt, gdzie pisałem o drogach ekspresowych i autostradach.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, o 12:52 przez HARNAŚ, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie piszemy postu pod postem!

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Maciek62800 » 14 lut 2016, o 16:03

jasiek20 pisze:Większych głupot, dawno nie czytałem.
Nic dodać, nic ująć. A z tym 30 km/h to już w ogóle szkoda gadać. Może kuźwa od razu zakazać ruchu samochodów.
glootech pisze:Natomiast ulica Podmiejska jest ulicą rozdzielającą dwa duże osiedla - ludzie chodzą do sklepu, do przychodni, do kościoła - możemy zaklinać rzeczywistość i twierdzić, że jest kluczową arterią miasta, ale ta droga od dawna bardziej przypomina drogę osiedlową, niż kluczową arterię miasta.
Czy ci się to podoba czy nie Podmiejska jest jedną z kluczowych arterii miasta i taką pozostanie nawet po wybudowaniu obwodnicy.
http://www.bip.kalisz.pl/studium/02.pdf
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: glootech » 15 lut 2016, o 09:20

Osobom zainteresowanym dyskusją polecam zapoznanie się z projektem Lubelskich Standardów Pieszych.
Link poniżej:
http://mdl.ulublin.eu/standardy-piesze/ ... dy-piesze/

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1741
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: jp » 15 lut 2016, o 11:53

glootech pisze:Natomiast ulica Podmiejska jest ulicą rozdzielającą dwa duże osiedla - ludzie chodzą do sklepu, do przychodni, do kościoła - możemy zaklinać rzeczywistość i twierdzić, że jest kluczową arterią miasta, ale ta droga od dawna bardziej przypomina drogę osiedlową, niż kluczową arterię miasta. Nie naginajmy więc rzeczywistości do własnych oczekiwań.
Idąc tym tokiem rozumowania, wszystkie ulice w miastach powinny mieć status dróg osiedlowych, ponieważ każda kluczowa arteria miasta rozdziela jakieś osiedla.
O ile rozwiązanie, w którym głowne arterie przebiegają poza obszarem zabudowanym, jest mozliwe a nawet wskazane w przypadku osiedli i małych miast, to już duzych miast nie wyobrazam sobie bez podziału na drogi główne (rozdzielające osiedla) i te wewnetrzne, czyli osiedlowe.
Drogi główne i zbiorcze (miedzyosiedlowe) wprawdzie dzielą osiedla, ale też komunikują je miedzy sobą. A czy Kalisz jest na tyle duzym miastem, że potrzebuje zarówno ulic osiedlowych jak miedzyosiedlowych? Odpowiedz pozostawiam kazdemu do własnej oceny.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1994
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Cristof » 18 mar 2016, o 21:19

Niepokojące informacje płyną do nas ze szpitala. 16-latka, która dziś rano została potrącona przy al. Wojska Polskiego przez ciężarówkę, jest w ciężkim stanie. W tej chwili znajduje się na stole operacyjnym.
Do wypadku doszło około godz. 7.30 przy al. Wojska Polskiego – na wysokości restauracji McDonald’s. Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że dziewczyna przechodziła przez oznakowane przejście dla pieszych, przy świecącym się dla niej zielonym świetle.

http://www.faktykaliskie.pl/16-latka-w- ... rzez-tir-a" onclick="window.open(this.href);return false;

Kaliska prokuratura zakończyła właśnie śledztwo w sprawie wypadku drogowego, który wydarzył się na ul. Częstochowskiej. Wystarczyła chwila nieuwagi, by 26-letni kierowca, mieszkaniec powiatu kaliskiego, potrącił 47-latka znajdującego się na pasach. Pieszy doznał bardzo rozległych obrażeń i zmarł w szpitalu.

http://www.faktykaliskie.pl/zabil-czlow ... -wiezienia" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Caspress » 19 mar 2016, o 10:04

Na forum już nawet nie nadążamy wrzucać takich wieści...
Parę dni temu potrącili na tym skrz. babkę.

Potem prawie:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UpocbMlYDRA[/youtube]

a dziś:
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
damianfarba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1124
Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
Lokalizacja: Majków

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: damianfarba » 24 mar 2016, o 22:58

Caspress pisze:Na forum już nawet nie nadążamy wrzucać takich wieści...
Parę dni temu potrącili na tym skrz. babkę.

Potem prawie:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UpocbMlYDRA[/youtube]

a dziś:
Obrazek

ostatnio zauważyłem nawet sporo kolizji w tym miejscu - chyba powinno nosić nazwę to skrzyżowanie mianem "czarny punkt" ;D
~ tymczasem witam wszystkich ponownie - na prawdę miałem powody wynikające przez brak mojej aktywności ale nadrabiam wszystko.....powoli ;D pozdrawiam wszystkich jeszcze raz
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?

to czas kupić zegarek i kalendarz

Awatar użytkownika
FATUM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1347
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:43
Lokalizacja: Kalisz/Zduńska Wola
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: FATUM » 25 mar 2016, o 00:43

A że parówki się bardzo dobrze w tym miejscu sprzedają,kiedyś może tam być niezła rzeźnia,dobrze że kolejki zbyt dużej nie było...
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: dybek » 26 mar 2016, o 18:37

Kto dba o czystość barierek przy ulicy? Bo te biało-czerwone wzdłuż Podmiejskiej to po zimie są szare od błota/brudu i generalnie są przez to mało widoczne po zmroku.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1994
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Cristof » 26 mar 2016, o 22:51

dybek pisze:Kto dba o czystość barierek przy ulicy? Bo te biało-czerwone wzdłuż Podmiejskiej to po zimie są szare od błota/brudu i generalnie są przez to mało widoczne po zmroku.
Osobiście widziałem jak ekipa ręcznie czyściła te barierki chyba był to luty br.. Na tak ruchliwych ulicach jest to syzyfowa praca. Jak się nastawiało wszędzie tych barier, to ZDM powinien pomyśleć o maszynie myjącej. Coś na wzór szczotek z auto myjni. Myjąc ręcznie te płotki i barierki to nigdy się nie wyrobią. Zanim wymyją taką Wrocławską, Łódzką, Podmiejską, Trasę Bursztynową itd. to te pierwsze będą już brudne.

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: dybek » 28 kwie 2016, o 21:21

Na tym feralnym skrzyżowaniu Górnośląska/Staszica wczoraj postawiono latarnię tam gdzie jej nie było.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1994
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

Post autor: Cristof » 3 maja 2016, o 20:53

Wypadek w Kaliszu. Kobieta potrącona na ulicy Górnośląskiej
Wypadek w Kaliszu. We wtorek po południu 70-letnia kobieta została potrącona na przejściu dla pieszych ulicy Górnośląskiej, w pobliżu skrzyżowania z ulicą Staszica.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/wy ... id,tm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ