Południowo-Zachodnia Obwodnica
A co Cie mój wiek interesuje? Mam wystarczającą ilość lat, żeby mieć swój światopogląd i śmieszą mnie wszystkie takie spiskowe teorie jakoby niektóre miasta działały na niekorzyść innych. Niektórzy tutaj na tym forum mają może jakieś kompleksy wobec Poznania (z resztą to chyba w Polsce normalne, bo Poznaniacy mają kompleks Warszawy - nic się nie poradzi). I tylko tym można tłumaczyć takie irracjonalne opinie wygłaszane na forum.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Teorie spiskowe mnie smieszą, tak samo jak ludzie Ślepi na fakty.A ty jesteś tego najlepszym dowodem.I uważasz, że trzeba mieć kompleks żeby kogoś nie lubić.Tak się składa, że nie lubie szczurów, a więc według ciebie mam wobec nich kompleks.Rany co za tok myślenia.Po prostu nie lubię jak ktoś okrada Moje Miasto, a tym samym Mnie, widać tobie to nie wadzi.Niestety w Kaliszu przeważają udzie myślący podobnie jak Ty, z czego bardzo się cieszy Poznań.Poznaniacy mają kompleks nie tylko Warszawy, ale także Wrocławia.Dobra kończe bo zeszliśmy z tematu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
A niby dlaczego nazywasz to teorią spiskową? W tym nie ma żadnego spisku. Jest określona i najzupełniej jawna polityka historyczna Poznania, który od lat stara się zatrzeć ślady po prawdziwej dualistycznej Wielkopolsce i wmówić wszystkim, że Wielkopolska to dawny zabór pruski jeszcze tylko powiększony (według "najpoważniejszych" poznańskich szkół ZGODNIE z tradycją historyczną!!!) o Kalisz i resztę Kaliskiego. Ta zaborczość to po prostu diametralnie inna szkoła niż starającego się zawrócić koło historii (tj. wymazać skutki zaborów) Piłsudskiego.wollny pisze:(...) śmieszą mnie wszystkie takie spiskowe teorie jakoby niektóre miasta działały na niekorzyść innych(...)
Z tym się zgodzę, że Poznań stara się zatrzeć ślady po dualistycznej Wlkp. W Polsce niestety do dzisiaj widać skutki rozbicia dzielnicowego czy to się komuś podoba czy nie (widać to przede wszystkim w mentalności ludzi). Ale, wracając do meritum, nie można za wszystkie niepowodzenia winić Poznania, bo to ogromne uproszczenie i tzw "taktyka spychowa". Przyczyn takich stanów rzeczy szukałbym bardziej w niekompetencji władz i podjęcia przez nią stanowiska służalczości (co bezsprzecznie widać w działaniach - albo ich braku - prezydenta Pęcherza wobec KDP).
Ja widzę to tak...Kalisz jakby nie było chce się odrodzić jak przysłowiowy Feniks z popiołów ale Poznań za wszelką cene próbuje temperować nasze zapędy w kierunku uniezależnienia się.Jakby to wyglądały gdyby taki mały Kalisz postawił się Poznaniowi...
Ale wracając do tematu inwestycje tego typu przyniosą więcej korzyści dla wszystkich poprzez oszczędności dla firm wszelkiego rodzaju jak i dają szansę...dużą szansę na rozwój tych że firm.
Ale wracając do tematu inwestycje tego typu przyniosą więcej korzyści dla wszystkich poprzez oszczędności dla firm wszelkiego rodzaju jak i dają szansę...dużą szansę na rozwój tych że firm.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Wollny jeśli cię obraziłem to Przepraszam.Kocham to miasto jak mało co, a więc zawsze staje w jego obronie.Zwłaszcza kiedy dzieje mu się krzywda.Masz rację, tylko głupiek mógłby oskarżyć Poznań o wszystkie niepowodzenia Kalisza.Wiem doskonale, że władze w Kaliszu wiele rzeczy spieprzyło.Kilka przykładów jak Poznań dba wyłącznie o swoje interesy, no i powiatu, a nie woj.wrzuciłem do wątku "Inwestycje a utrata woj" albo coś w tym stylu.Sporo jest na gazeta pl.Nie mam czasu żeby ci tu wrzucać przykłady.Ale uwierz mi, piszę prawdę, kłamstwa mnie nie intersują.
Teraz to już serio koniec.
Teraz to już serio koniec.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Mnie też trochę poniosło - przepraszam. Całkowicie Cie rozumiem, też spotkałem się parę razy z zupełną ignorancją ze strony Poznaniaków, ale to nie znaczy, że za wszystko trzeba ich winić. Myślę, że Kalisz ma przed sobą bardzo dobre perspektywy - jeśli uda się zrealizować wszystkie założenia. Ale to nie temat na takie pogawędki.K-man pisze:Wollny jeśli cię obraziłem to Przepraszam.Kocham to miasto jak mało co, a więc zawsze staje w jego obronie.
Sam się zastanawiałem kiedyś, czy nie można by utworzyć w Kalisz SSE, szukałem na ten temat informacji, ale nic nie znalazłem. Ktoś mógłby mi powiedzieć jakie trzeba spełnić warunki, żeby utworzyć specjalną strefę ekonomiczną?
Wollny, przepraszam, ale nie masz racji. Ja (i chyba TomS, który chyba nadto praktykuje, ja nie) jesteśmy tzw. specjalistami d/s pozyskiwania funduszy UE i zapewniam cię, że niektóre kryteria oceny wnisoków są po prostu... dowolne, bo subiektywne. Wygląda to tak, że jeden departament WUMwP opracowuje strategię, która podyktowana jest poznańskim (czyli posenocentrycznym, bo jakimżesz innym) punktem widzenia rozwoju regionu, a drugi departament tego samego WUMwP sprawdza i ocenia wnioski pod względem zgodności z kryteriami wyznaczonymi przez ten pierwszy. No tak to wygląda, naprawdę tak to wygląda. Jeśli mi nie wierzysz, zapytaj TomaS. Pozdr.wollny pisze: śmieszą mnie takie posty. A co to Poznań rozdaje kasę z UE?
Mamy dobre drogi?
PAP | 2009-12-18 (00:00)
Ministerstwo Infrastruktury przekonuje, że 60 proc. dróg krajowych, którymi zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, jest w zadowalającym stanie technicznym. Nie oznacza to jednak, że są one na tym samym poziomie technologicznym co drogi w Europie Zachodniej - powiedział w Sejmie wiceminister infrastruktury Radosław Stępień, odpowiadając na pytania posłów PO.
Zdaniem Stępnia, stan dróg pozwala na ich bezpieczne użytkowanie. Ale - jak dodał - 40 proc. dróg krajowych jest w stanie złym i wiele z nich wymaga pilnych napraw, a nawet przebudowy. Wiceminister zaznaczył, że każdy odcinek drogi krajowej jest sprawdzany średnio raz na dwa lata, a mosty - raz na pięć lat i na tej podstawie ustalany jest plan naprawy
Wiceminister przyznał, że wiele mostów, wiaduktów i innych tego typu obiektów potrzebuje remontu. Były one budowane przed wielu laty, gdy nie zakładano tak wysokiego natężenia ruchu.
Jak mówił, odpowiednią jakość dróg można zapewnić, ustalając odpowiednie normy dla materiałów stosowanych przy ich budowie. Ponadto stan dróg, jak i mostów powinien być stale kontrolowany przez pracowników zatrudnionych w laboratoriach GDDKiA. Stępień poinformował, że resort chce odbudować system tych laboratoriów, a także odpowiednio je wyposażyć.
Stępień zapewnił, że nowe drogi budowane są z wykorzystywaniem współczesnych technologii. Testowane są ponadto różne rodzaje nawierzchni.
Mamy dobre drogi nie wiem czy śmiać się czy płakać
PAP | 2009-12-18 (00:00)
Ministerstwo Infrastruktury przekonuje, że 60 proc. dróg krajowych, którymi zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, jest w zadowalającym stanie technicznym. Nie oznacza to jednak, że są one na tym samym poziomie technologicznym co drogi w Europie Zachodniej - powiedział w Sejmie wiceminister infrastruktury Radosław Stępień, odpowiadając na pytania posłów PO.
Zdaniem Stępnia, stan dróg pozwala na ich bezpieczne użytkowanie. Ale - jak dodał - 40 proc. dróg krajowych jest w stanie złym i wiele z nich wymaga pilnych napraw, a nawet przebudowy. Wiceminister zaznaczył, że każdy odcinek drogi krajowej jest sprawdzany średnio raz na dwa lata, a mosty - raz na pięć lat i na tej podstawie ustalany jest plan naprawy
Wiceminister przyznał, że wiele mostów, wiaduktów i innych tego typu obiektów potrzebuje remontu. Były one budowane przed wielu laty, gdy nie zakładano tak wysokiego natężenia ruchu.
Jak mówił, odpowiednią jakość dróg można zapewnić, ustalając odpowiednie normy dla materiałów stosowanych przy ich budowie. Ponadto stan dróg, jak i mostów powinien być stale kontrolowany przez pracowników zatrudnionych w laboratoriach GDDKiA. Stępień poinformował, że resort chce odbudować system tych laboratoriów, a także odpowiednio je wyposażyć.
Stępień zapewnił, że nowe drogi budowane są z wykorzystywaniem współczesnych technologii. Testowane są ponadto różne rodzaje nawierzchni.
Mamy dobre drogi nie wiem czy śmiać się czy płakać
Andrzej