Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Post autor: jp » 10 gru 2010, o 22:35

Była już o tym mowa w wątkach dotyczących planowanego przedłużenia obwodnicy Skalmierzyc do ul.Poznanskiej. Jednak ze względu na wagę problemu, pozwoliłem sobie wyodrębnić temat samego węzła.

Wybudowany węzeł typu trąbka (klasyczne i bardzo często stosowane rozwiązanie), bezkolizyjnie łączy al.WP z obwodnicą Skalmierzyc i przyszłą obwodnicą Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25.
Rozwiązanie to, chociaż prawidłowe, nie jest wystarczające. Przygotowywane tereny inwestycyjne po północno-zachodniej stronie obwodnicy (strefa gospodarcza Dobrzec-Zachód) póki co nie będą dostępne komunikacyjnie. Dlatego pojawiają się pomysły przebudowy węzła.

Koncepcja przebudowy węzła wg ZDM Kalisz:
Obrazek
Jak widać na powyższym rysunku, na łącznicy węzła pojawia się rondo. Rondo pozwoliłoby na połączenie terenów inwestycyjnych z miastem poprzez istniejący wiadukt. Rozwiązanie nie jest doskonałe, ponieważ brak jest zjazdu z obwodnicy (od strony Ostrowa) na tereny inwestycyjne po półn.-zach. stronie obw., oraz brak wjazdu z tych terenów na obwodnicę w kier. ul. Poznańskiej. Ponadto rozwiązanie to ogranicza możliwości rozwoju Kalisza w kier. zachodnim, a więc w dotychczasowym zasadniczym kier.rozbudowy miasta - na osi aglomeracji. Wraz z aktywizacją terenów po półn.-zach. stronie obw., jednojezdniowy wiadukt z rondem na łącznicy stałby się wąskim gardłem. W końcu został zaprojektowany wyłącznie w celu bezkolizyjnego połączenia obwodnicy z Al.WP, a nie dwóch części miasta rozdzielonych przez drogę szybkiego ruchu.


GDDKiA zaleca pozostawienie węzła bez zmian i wykonanie w pobliżu odrębnego przecięcia wiaduktem (docelowo 2 jezdniowym) z połączeniem poprzez obecne skrzyżowanie AL.WP czwartym wlotem.
Jest to rozwiązanie bardzo prorozwojowe i przyszłościowe. Tereny po płn-zach stronie obwodnicy zyskują dogodne (docelowo dwujezdniowe) połączenie z centrum poprzez al.WP. Wariant ten nie "psuje" obecnego węzła typu trąbka.

Można też w przyszłości rozbudować węzeł do pełnej koniczynki, ale w tym celu, podobnie jak w przypadku propozycji GDDKiA, konieczne jest
zabezpieczenie w mpzp terenu pod rozbudowę węzła.
Dlatego myśląc o przyszłości, rozwoju miasta i aglomeracji kalisko-ostrowskiej, należy zabezpieczyć teren pod rozbudowę węzła do pełnej koniczynki lub teren pod budowę wiaduktu wg koncepcji GDDKiA

Poniższy rysunek przedstawiający ofertę inwestycyjną miasta, pokazuje wyraznie, że takiego terenu nie zabezpieczono !!!

Obrazek
Obrazek

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1262
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 11 gru 2010, o 10:46

Oczywiście, tak jak napisał JP rozwiązanie z jednym rondem jest niewystarczające, a w moim przekonaniu kompletnie bez sensu.
Aby myśleć poważnie o skomunikowaniu zachodniej części Dobrzeca (po drugiej stronie DK25/S25), potrzebny jest przede wszystkim DWUJEZDNIOWY wiadukt 2x2! Najlepsza by była pełna koniczynka biorąc pod uwagę nieuniknione dobudowanie w przyszłości drugiej jezdni na S25.
Niestety jest do bardzo drogie rozwiązanie i w obecnej sytuacji, kiedy już zbudowana jest "trąbka" nawet prawdopodobnie droższe niż jakby budować węzeł w szczerym polu.
Na dzień dzisiejszy najtańszym rozwiązaniem, zapewniającym dobrą komunikację w perspektywie 5-10 lat z terenami po drugiej stronie jest przebudowa tego węzła wg. projektu z poprzedniego postu, ALE dodatkowo trzeba niestety przebudować skrzyżowanie na AW przy Castoramie na RONDO. Tylko wtedy zapewnione będzie skomunikowanie wszystkich kierunków.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 11 gru 2010, o 14:33

Zakładając temat chciałem pobudzić wyobraznię, trochę dalej niż na najbliższe 5-10 lat. Chciałem uchronić następne pokolenia przed koniecznością burzenia fabryk, składów, magazynów i obiektów handlowych, które zgodnie z ofertą inwestycyjną miasta mają powstać w pobliżu węzła :wink:
Dlatego zaapelowałem o uchwalenie takiego mpzp, który będzie przewidywał miejsce pod rozbudowę węzła w przyszłości. Tylko tyle i aż tyle...
A czy to ma być pełna koniczynka, czy rozwiązanie wg zalecenia GDDKiA, pozostawiam do dyskusji.

Sector
Zgadzam się, skrzyżowanie na al WP trzeba będzie przebudować na rondo, bez względu na sposób przebudowy węzła. Wydawało mi się to tak oczywiste, że nie wspomniałem o tym w pierwszym wpisie.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1262
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 11 gru 2010, o 14:59

Tak apropo jeszcze kwestii DK25 / S25:

http://ssc-mapa.googlecode.com/svn/trun ... 112015.pdf

Mapka na stronie 13.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 15 gru 2010, o 03:50

A ja podsunę kolejny pomysł.

Obecny węzeł przy AWP przebudować jedynie w celu stworzenia dojazdu do okolicznych terenów inwestycyjnych. Droga pod wiaduktem mogłaby przechodzić dalej i rozwidlać się tworząc dojazdy do przyszłych firm.

Odcinek DK25 do Poznańskiej przesunąć bardziej na zachód, omijając Dobrzec (pomiędzy Dobrzecem, a Biskupicami jest sporo terenu aby wcisnąć tam drogę, za Biskupicami także) i łącząc z dalszym wiaduktem. Jeśli stanowiłoby to problem natury administracyjnej można by poszerzyć granice powiatu kaliskiego (nie m.n.p.p, tylko powiatu) na zachód o kilkadziesiąt/set metrów. Pozwoliłoby to starać się się o pieniądze z GDDKiA i uniknąć kolejnej nieudolności ratusza w pozyskiwaniu środków unijnych.

Podejrzewam, że gdyby ten pomysł przedstawić władzom naszego miasta ich komórki mózgowe spaliłyby się szybciej niż dach Koszar Godebskiego.
© Tomek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 15 gru 2010, o 11:56

Tomek
Planowanego odcinka od węzła przy Castoramie do ul.Poznanskiej nie należy nigdzie przesuwać. Droga ze Skalmierzyc (bez wzgledu na przebieg DK 25 w przyszłości) nie moze urywać się za wiaduktem, lub tworzyć jedynie dojazdu do przyszłych firm.

Przebieg drogi jest b.dobrze przemyslany i zgodny ze strategią rozwoju transp. miasta Kalisza. W przyszłości, po przedłuzeniu na północ, powinien stanowić oś kom. zespołu miejskiego Kalisza.

A co do proponowanego przez Ciebie przebiegu DK 25 dalej na zachód, to jest to melodia przyszłosci. Dzisiaj Kalisz nie miałby z tej drogi pozytku, poza wyeliminowaniem tranzytu Ostrów- Konin oczywiscie. To jednak za mało, obwodnica powinna służyć takze miastu. Gdyby zalezało nam tylko na wyeliminowaniu tranzytu, równie dobrze mozna by wspólny ślad DK 25 i S11 przedłuzyć z Ostrowa w kier. Pleszewa i dopiero przed Pleszewem zrobic odbicie na Konin :wink:

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 15 gru 2010, o 14:47

jp pisze:Tomek
Planowanego odcinka od węzła przy Castoramie do ul.Poznanskiej nie należy nigdzie przesuwać. Droga ze Skalmierzyc (bez wzgledu na przebieg DK 25 w przyszłości) nie moze urywać się za wiaduktem, lub tworzyć jedynie dojazdu do przyszłych firm.
A to dlaczego nie może się urywać? Uważam, że tak bliski przebieg obwodnicy "zewnętrznej" w stosunku do wewnętrznej jaką jest Podmiejska, Stańczukowskiego i Piłsudskiego jest zbyt bliski i nie czyni z niej żadnej obwodnicy zewnętrznej, jedynie może służyć jako bliższa alternatywa. Tak bliska lokalizacja obwodnicy byłaby korzystna gdyby Kalisz obrał swój kierunek rozwoju w stronę północnego-wschodu lub wschodu.
© Tomek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 15 gru 2010, o 17:50

Tomek pisze:
jp pisze:Tomek
Planowanego odcinka od węzła przy Castoramie do ul.Poznanskiej nie należy nigdzie przesuwać. Droga ze Skalmierzyc (bez wzgledu na przebieg DK 25 w przyszłości) nie moze urywać się za wiaduktem, lub tworzyć jedynie dojazdu do przyszłych firm.
A to dlaczego nie może się urywać? Uważam, że tak bliski przebieg obwodnicy "zewnętrznej" w stosunku do wewnętrznej jaką jest Podmiejska, Stańczukowskiego i Piłsudskiego jest zbyt bliski i nie czyni z niej żadnej obwodnicy zewnętrznej, jedynie może służyć jako bliższa alternatywa. Tak bliska lokalizacja obwodnicy byłaby korzystna gdyby Kalisz obrał swój kierunek rozwoju w stronę północnego-wschodu lub wschodu.
Planowana droga od Castoramy do ul.Poznańskiej jest konsekwencją rozwoju Kalisza w tym kierunku, oraz zależności pomiędzy planowanym a istniejącym układem drogowym miasta (np.al WP i jej planowane przedłużenie poprzez ul.Zachodnią do drogi nr 450)
Mówiąc inaczej, planowana droga jest częścią większej układanki i dlatego m.in. nie może się w tym miejscu urywać.
Przebieg uważam za optymalny. Droga jest po prostu potrzebna i nie wyklucza powstania w przyszłości kolejnej obwodnicy dalej na zachód.

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 15 gru 2010, o 18:49

A ja Tobie zadam pytanie. Czy droga ta ma pełnić funkcję obwodnicy zewnętrznej miasta w ciągu DK25 z póżniejszym ewentualnym przekształceniem w S25? Czy ma to być obwodnica wewnętrza, będąca alternatywą dla Trasy Stańczukowskiego itd. i będąca jednocześnie ulicą miejską?

Jeśli wybierasz pierwszą odpowiedż w połączeniu z rozwojem miasta w kierunku zachodnim, wyobraż sobie za 20 lat drogę ekspresową przebiegającą przez środek osiedla Dobrzec (czyt. sypialnie miasta).
© Tomek

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1877
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 15 gru 2010, o 19:11

StaNczukowskiego!

Uważam, że kłótnia jest bezcelowa. Gdyby spojrzeć z punktu widzenia Tomka - al. Wojska Polskiego nigdy by nie powstała. @jp z kolei pisze o konsekwencji. Wszystko byłoby OK, gdyby ta droga, z której obwodnica taka jak z koziej d... trąba, nie przechodziła docelowo w wylot na Konin.

Perspektywicznie - droga ta MUSI powstać, ale i musi powstać przedłużenie drogi dojazdowej od Węzła Dobrzec do wylotu na Poznań.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 15 gru 2010, o 20:00

Tomek pisze:Uważam, że tak bliski przebieg obwodnicy "zewnętrznej" w stosunku do wewnętrznej jaką jest Podmiejska, Stańczukowskiego i Piłsudskiego jest zbyt bliski i nie czyni z niej żadnej obwodnicy zewnętrznej, jedynie może służyć jako bliższa alternatywa.
Nie jest zbyt bliski, ponieważ Trasa Stanczukowskiego ma mieć zupełnie inną funkcję. Powinna być częścią sródmiejskiej ramy, ulicą
z dużą ilością skrzyżowań.
Tomek pisze:A ja Tobie zadam pytanie. Czy droga ta ma pełnić funkcję obwodnicy zewnętrznej...
Ma pełnić wiele funkcji. Wszystko już wcześniej napisałem.
Tomek pisze:...wyobraż sobie za 20 lat drogę ekspresową przebiegającą przez środek osiedla Dobrzec (czyt. sypialnie miasta).
Nie przez środek osiedla, tylko ewentualnie pomiędzy osiedlami (gdyby np. po drugiej stronie powstało kiedyś osiedle mieszkaniowe)
Istotna jest odległość i izolacja od zabudowań, a nie odległość od centrum miasta czy dzielnicy. W Ostrowie np. ekspresowa 11 przebiega tylko 3 km od Rynku! i nikt jej nie będzie przesuwał nawet w przypadku intensywnego rozwoju Ostrowa w kier. Czekanowa

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1262
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 15 gru 2010, o 20:57

jp pisze:W Ostrowie np. ekspresowa 11 przebiega tylko 3 km od Rynku! i nikt jej nie będzie przesuwał nawet w przypadku intensywnego rozwoju Ostrowa w kier. Czekanowa
W dalszym przebiegu S11 ma przeciąć ulicę Grabowską kilkadziesiąt metrów od ostatnich zabudowń Ostrowa i w podobnej odległości od pierwszych zabudowań wsi Wtórek. ( http://tinyurl.com/388exxq ) Gdyby miała przebiegać zdala od zabudowań musiała by chyba biec gdzieś za Rososzycą, blisko Prosny :lol:
Na dodatek przebieg S11 w Ostrowie na przecięciu ulicy Olszynowej będzie dosłownie pomiędzy zabudowaniami, a znajdujący się tam Dom Brata Alberta będzie miał S11 dosłownie kilka metrów za ekranem akustycznym. ( http://tinyurl.com/3afefr7 )
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 15 gru 2010, o 22:01

jp pisze: Nie jest zbyt bliski, ponieważ Trasa Stanczukowskiego ma mieć zupełnie inną funkcję. Powinna być częścią sródmiejskiej ramy, ulicą
z dużą ilością skrzyżowań.
Oczywistym jest ze TS razem z TB ma pełnić funkcję obw. śródmiejskiej/wenętrznej i to nie ulega wątpliwości.
jp pisze: Ma pełnić wiele funkcji. Wszystko już wcześniej napisałem.
W którym miejscu wymieniłeś te "wiele funkcji"? Choć nie ukrywam, prawdą jest, że ma pełnić wiele funkcji, w tym najważniejszą tranzytową.
jp pisze:W Ostrowie np. ekspresowa 11 przebiega tylko 3 km od Rynku! i nikt jej nie będzie przesuwał nawet w przypadku intensywnego rozwoju Ostrowa w kier. Czekanowa
Skoro w OW S11 przebiega 3km od rynku to my powinniśmy to naśladować?

Z pewnością pierwszy etap tej drogi do Poznańskiej odciąży ten rejon miasta, szczególnie AWP do ronda i Podmiejską (choć i tak tranzyt od Poznańskiej będzie wracać na dawny tor). Nadal jednak uważam iż w pełnej formie od Skalmierzyc do Opatówka obwodnica powinna przebiegać w większej odległości od Dobrzeca.
© Tomek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 15 gru 2010, o 22:28

Tomek pisze:Nadal jednak uważam iż w pełnej formie od Skalmierzyc do Opatówka obwodnica powinna przebiegać w większej odległości od Dobrzeca.
W jakim celu mamy odsuwać drogę od Kalisza?

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 15 gru 2010, o 22:45

jp pisze:W jakim celu mamy odsuwać drogę od Kalisza?
Aby "wyrzucić" tranzyt całkowicie poza miasto (biorąc pod uwagę, że Kalisz nadal ciążyć będzie w stronę OW).
I odsuwać nie od Kalisza ale od zabudowań na Dobrzecu. Taki przebieg jaki zaproponowałem pozwoliłby między innymi uniknąć wyburzeń gospodarstw.

Dodam tylko, że i tak pewnie nie dojdziemy do porozumienia. Każdy będzie miał własne zdanie na ten temat.
© Tomek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 15 gru 2010, o 23:53

Tomek pisze:
jp pisze:W jakim celu mamy odsuwać drogę od Kalisza?
Aby "wyrzucić" tranzyt całkowicie poza miasto (biorąc pod uwagę, że Kalisz nadal ciążyć będzie w stronę OW).
Ciążyć w stronę OW, no to jest argument :lol: Proponuje w takim razie DK/S25 "odgiąć" na Konin już gdzieś w połowie drogi między miastami, albo najlepiej przedłużyć wspólny ślad DK25 z S11 w kier. Pleszewa i pod Pleszewem zrobić odgałęzienie na Konin. My będziemy mieli problem tranzytu z głowy, a dodatkowo jeszcze Pleszew skorzysta. Pleszewianie na pewno się ucieszą, gdyż zabiegają o jak najbliższy przebieg s11 (Ze Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Pleszew: - "Zachowanie przebiegu drogi szybkiego ruchu możliwie najbliżej obecnego śladu dróg 11 i 12 w odległości nie większej niż 2 km. Niezbędnym warunkiem rozwoju, przyciągania inwestorów i zwiększania atrakcyjności jest zachowanie przebiegu drogi szybkiego ruchu jak najbliżej Pleszewa. Ominięcie Miasta może spowodować oddalenie od najważniejszych szlaków komunikacyjnych i spadek rangi Pleszewa"
Tomek pisze:I odsuwać nie od Kalisza ale od zabudowań na Dobrzecu. Taki przebieg jaki zaproponowałem pozwoliłby między innymi uniknąć wyburzeń gospodarstw.
Nie ma takiego przebiegu w pobliżu Kalisza, który pozwoliłby uniknąć wyburzeń. Dobrzecka zabudowana jest po obu stronach daleko na zachód od planowanego przebiegu. A odsuwać od zabudowań jak najbardziej. Planowana droga prawie na całej długości biegnie przez pola uprawne z dala od zabudowań. Wyjątek stanowi wspomniany wcześniej rejon Dobrzeckiej. Nawet gdyby wyburzeń miało być więcej, IMHO lepiej zapłacić odszkodowania i mieć drogę w możliwie najkorzystniejszym przebiegu niż bez wyburzeń, ale za to z przebiegiem katastrofalnym dla miasta.
Tomek pisze:Dodam tylko, że i tak pewnie nie dojdziemy do porozumienia. Każdy będzie miał własne zdanie na ten temat.
To prawda, ciężko Ci będzie przekonać mnie do zmiany przebiegu drogi :) Pozdr.

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 16 gru 2010, o 02:13

Wysłałem post, ale jednak cofnę, bo to chyba lekki offtop :wink: . Swoje zdanie wypowiedziałem i podobnie jak u Ciebie ciężko będzie abym je zmienił.

A co do przebudowy wiaduktu przy Castoramie. Ma ktoś dostęp do materiałów lub pamięta jakiej szerokości jest na nim jezdnia? Dałoby się na nim wydzielić dwa pasy?

Rozumiem, że odrębny wiadukt zalecany przez GDDKiA powstałby kosztem któregoś z terenów inwestycyjnych?
© Tomek

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1262
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 16 gru 2010, o 13:32

Tomek pisze:A co do przebudowy wiaduktu przy Castoramie. Ma ktoś dostęp do materiałów lub pamięta jakiej szerokości jest na nim jezdnia? Dałoby się na nim wydzielić dwa pasy?
Oczywiście, że jest miejsce na dwa pasy. Kiedy będzie wybudowana dalsza część obwodnicy to drugim pasem, w stronę centrum, będą jeżdziły auta wjeżdżające od strony Konina/Poznania.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 19 gru 2010, o 08:08

Może takie połączenie zamiast kolejnego wiaduktu. Jadący od strony Ostrowa mogliby zjechać do ronda przy Castoramie po czym skręcić w prawo do terenów po zachodniej stronie.

Del. Jak na to patrzę drugi raz to jest to bez sensu.


Ale na dobrą sprawę samo wybudowanie ronda przy Castoramie już by poniekąd wystarczyło. Jadący od strony Ostrowa po prostu zawracaliby na rondzie, po czym przejeżdżali wiaduktem na zachodnią stronę. Mogłoby to służyć chociaż jako rozwiązanie tymczasowe.
© Tomek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 19 gru 2010, o 22:57

Tomek pisze:Ale na dobrą sprawę samo wybudowanie ronda przy Castoramie już by poniekąd wystarczyło. Jadący od strony Ostrowa po prostu zawracaliby na rondzie, po czym przejeżdżali wiaduktem na zachodnią stronę. Mogłoby to służyć chociaż jako rozwiązanie tymczasowe.
Tak, masz rację, na dojazd do strefy przemysłowej wystarczy. Pisał już o tym wyżej @Sector, pisaliśmy także w tematach dotyczących obwodnicy DK 25. Cel tego wątku jest jednak trochę inny. Chodzi o spojrzenie na węzeł dobrzecki w kontekście szerszym niż dojazd do strefy, chodzi o wskazanie potrzeby uwzględnienia w mpzp terenu pod rozbudowę węzła w przyszłości.

Bezkolizyjnych przecięć obw. Skalmierzyc i jej kontynuacji w kier. ul.Poznańskiej, zaplanowano nawet sporo. Jest przecięcie na granicy z gm.N.Skalm., z ul.25 Pułku Artylerii, na wys. cmentarza, z ul.Dobrzecką i Korczak. Przecięcia te dotyczą dróg lokalnych oraz jednej zbiorczej i nie mają połączenia z drogą GP.

Najbliższy węzeł mamy w Skalmierzycach, w przyszłości zapewne powstanie kolejny w połowie drogi między skalmierzyckim a dobrzeckim (odległość między węzłami ok.3,5km) i oczywiście z ul. Poznańską. Być może powstanie jeszcze połączenie z ul.Dobrzecką lub planowaną nową drogą zbiorczą poniżej cmentarza. IMHO połączenie z nową ulicą zbiorczą byłoby o wiele lepszym rozwiązaniem niż z Dobrzecką lub Korczak.

Brakuje przeprawy przez obwodnicę (wraz z połączeniem) głównych ciągów kom. Kalisza tj. al.WP od centrum i al.WP od ul.Zachodniej (przyszłego śladu DW 450). Jedynym logicznym miejscem takiego połączenia wydaje się być węzeł przy Castoramie. Pozostaje tylko kwestia wyboru odpowiedniego rozwiązania. Koniczynka, ze względu na bliskość skrzyżowania al.WP raczej odpada. Rondo na łącznicy(wg rysunku z pierwszego postu) sprawdzi się jako rozwiązanie dorazne i tanie. Docelowo pozostaje więc koncepcja proponowana przez GDDKiA, ale do tego potrzebna jest zmiana mpzp.
Obrazek
Chyba, że ktoś wymyśli coś lepszego

ODPOWIEDZ