Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 19 gru 2010, o 23:37

W tym przypadku budowa wiaduktu i drogi odbyła by się kosztem przecięcia dwóch terenów pod inwestycje. Co gdyby wiadukt przeciągnąć nieco na północ tam gdzie tereny się kończą?
© Tomek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 20 gru 2010, o 16:36

Tomek pisze:W tym przypadku budowa wiaduktu i drogi odbyła by się kosztem przecięcia dwóch terenów pod inwestycje. Co gdyby wiadukt przeciągnąć nieco na północ tam gdzie tereny się kończą?
Lokalizację wiaduktu zaznaczyłem orientacyjnie, ale przeciąganie na północ nie jest korzystne z punktu widzenia geometrii układu kom. Pogarsza i tak już niezbyt korzystny układ węzła (rondo daleko od wiaduktów) oraz geometrię gł. ciągu kom. od centrum. Nieco dalej na północ (na wys. cmentarza) planowany jest wiadukt w ciągu drogi zbiorczej. Chodzi też o to, żeby główny strumień pojazdów na osi centrum- zachód biegł przez al WP, a nie alternatywną drogą zbiorczą przechodzącą przez os. Dobrzec.

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Tomek » 20 gru 2010, o 21:13

Wobec tego najlepszą lokalizacją jest jak najbliższe "przysunięcie" wiaduktu do obecnego węzła. Przynajmniej aby uniknąć rozbijania terenów inwestycyjnych na mniejsze działki.
© Tomek

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3953
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 22 gru 2010, o 02:36

Plan tam jest już od dawna uchwalony i przewiduje tylko miejsce pod rozwiązanie zaproponowane przez ZDM.
Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.

Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy :-)
Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 23 gru 2010, o 02:03

milo pisze:Plan tam jest już od dawna uchwalony i przewiduje tylko miejsce pod rozwiązanie zaproponowane przez ZDM.
Plan został uchwalony w 2005r i nie przewiduje nawet ronda na łącznicy.
Dlatego m.in. założyłem ten temat. Chciałem sprowokować dyskusję i wykazać, że potrzebna jest zmiana - w trosce o przyszłość miasta.
Rondo na łącznicy od biedy można zaakceptować, ale tylko jako rozwiązanie dorazne
milo pisze:Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Wychodzę z założenia, że nie ma takiej przeszkody, której nie warto by pokonać żeby było lepiej ! :wink:
milo pisze:Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.
Rozczłonkowanie terenu uważam za najmniejszy problem. Koniczynka byłaby lepsza, ale ze względu na bliskość skrzyżowania alWP raczej odpada.
milo pisze:Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy :-)
Inny przebieg obwodnicy w ciągi DK 25 nie wiele zmienia w temacie węzła. Drogę od Castoramy do Poznanskiej tak czy siak trzeba dokończyć
milo pisze:Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
Z grubsza wygląda to tak: Odcinek do Poznańskiej, z przebudową węzła i 400 metrową estakadą, wyceniono na ok.100 mln zł. Odcinek od Poznańskiej do granic miasta jest krótszy, ale teren jest trudniejszy i trzeba zbudować 2 mosty i co najmniej jeden węzeł. Mając dobrze przygotowany projekt można uzyskać nawet do 80 % dofinansowania. Odcinek od granicy Miasta do okolic Kokanina, wraz z największym węzłem (skrzyżowanie 12 z 25) powinna już dokończyć GDDKiA.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1877
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 23 gru 2010, o 19:55

Teoretycznie tak, ale u nas bardzo się lubi przerzucać obowiązkiem finansowania. Skutecznym sposobem byłoby postawienie GDDKiA przed faktem dokonanym, tzn. my za 10 lat budujemy drogę do granicy, dalej budujecie wy, chyba, że szosa ma kończyć się w polu...

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1212
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:23
Lokalizacja: Kalisz - Szczypiorno
Kontakt:

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Post autor: tomash » 11 lip 2013, o 22:03

http://zdm.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/2013-036" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
fernir
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: 25 sty 2009, o 14:49
Lokalizacja: Piwna..

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Post autor: fernir » 12 lip 2013, o 17:31

Droga tymczasowa...Ciężko się "patelniom" wyrobić skręcając...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1690
Rejestracja: 29 lis 2005, o 12:26

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Post autor: Mariusz » 16 sie 2013, o 13:35

Jednokierunkowy przejazd znacznie ułatwia dojazd do strefy.

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ