: 19 gru 2010, o 22:37
W tym przypadku budowa wiaduktu i drogi odbyła by się kosztem przecięcia dwóch terenów pod inwestycje. Co gdyby wiadukt przeciągnąć nieco na północ tam gdzie tereny się kończą?
Lokalizację wiaduktu zaznaczyłem orientacyjnie, ale przeciąganie na północ nie jest korzystne z punktu widzenia geometrii układu kom. Pogarsza i tak już niezbyt korzystny układ węzła (rondo daleko od wiaduktów) oraz geometrię gł. ciągu kom. od centrum. Nieco dalej na północ (na wys. cmentarza) planowany jest wiadukt w ciągu drogi zbiorczej. Chodzi też o to, żeby główny strumień pojazdów na osi centrum- zachód biegł przez al WP, a nie alternatywną drogą zbiorczą przechodzącą przez os. Dobrzec.Tomek pisze:W tym przypadku budowa wiaduktu i drogi odbyła by się kosztem przecięcia dwóch terenów pod inwestycje. Co gdyby wiadukt przeciągnąć nieco na północ tam gdzie tereny się kończą?
Plan został uchwalony w 2005r i nie przewiduje nawet ronda na łącznicy.milo pisze:Plan tam jest już od dawna uchwalony i przewiduje tylko miejsce pod rozwiązanie zaproponowane przez ZDM.
Wychodzę z założenia, że nie ma takiej przeszkody, której nie warto by pokonać żeby było lepiej !milo pisze:Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Rozczłonkowanie terenu uważam za najmniejszy problem. Koniczynka byłaby lepsza, ale ze względu na bliskość skrzyżowania alWP raczej odpada.milo pisze:Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.
Inny przebieg obwodnicy w ciągi DK 25 nie wiele zmienia w temacie węzła. Drogę od Castoramy do Poznanskiej tak czy siak trzeba dokończyćmilo pisze:Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy
Z grubsza wygląda to tak: Odcinek do Poznańskiej, z przebudową węzła i 400 metrową estakadą, wyceniono na ok.100 mln zł. Odcinek od Poznańskiej do granic miasta jest krótszy, ale teren jest trudniejszy i trzeba zbudować 2 mosty i co najmniej jeden węzeł. Mając dobrze przygotowany projekt można uzyskać nawet do 80 % dofinansowania. Odcinek od granicy Miasta do okolic Kokanina, wraz z największym węzłem (skrzyżowanie 12 z 25) powinna już dokończyć GDDKiA.milo pisze:Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
Nie wiem czy warto łączyć przyszłą GP z każdą przecznicą. Jeżeli przedłużać, to co najmniej do najbliższego planowanego węzła /skrzyżowania. Drogą, która na pewno zasługuje na połączenie jest planowana zbiorcza na wysokości cmentarza, będąca przedłużeniem tej, która obecnie urywa się przy pętli autobusowej. Pomiędzy węzłem a ww drogą, dokładnie w połowie odcinka, studialną GP przecina jeszcze jedna droga zbiorcza. Skrzyżowanie to byłoby w odległości 600 m od węzła.kaliszanin2 pisze: ↑16 gru 2020, o 22:59Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.
Minimum do Dobrzeckiej.kaliszanin2 pisze: ↑16 gru 2020, o 22:59Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.
Zgadza się omawiane to było 10 lat temu, wrzuciłem to tylko by było coś w tym wątku coś co faktycznie planowano.jp pisze: ↑18 gru 2020, o 11:12To co odkopałeś było omawiane na pierwszej stronie wątku 10 lat temu...
Rondo na łącznicy nie zapewnia pełnego połączenia obwodnicy NS z terenami inwestycyjnymi. Nie ma zjazdu z obwodnicy od strony Skalmierzyc i wjazdu na obwodnicę w kier. ul. Poznańskiej. Rozwiązanie z rondem na łącznicy było podyktowane m.in tym, że przedłużenie obwodnicy miało mieć status drogi krajowej. Teraz, kiedy wiele wskazuje na to, że 25tka będzie przebiegała poza miastem, drogę GP od Castoramy do Poznańskiej można zaprojektować trochę inaczej dopuszczając także skrzyżowania np. rondo.
To co ja zaproponowałem jest rozwiązaniem nie wymagającym zajmowania dodatkowego terenu i wykorzystującym dotychczasowy węzeł, a więc stosunkowo niedrogim, ale czekam też na ciekawsze pomysły