DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7136
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ok, do rzeczy. Kto podejmuję się sklecić pierwszą wersję listu otwartego tak aby na jego podstawie można było coś jeszcze zmodyfikować do wersji ostatecznej?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
mam nadzieję, że to nie przejdzie, bo Kalisz zostanie po prostu ominięty, a drogi i tak dla siebie mieć nie będzie
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
http://www.rc.fm/news/kalisz-wiekszy-cmentarz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Śpieszą się, żeby uniemożliwić wariant bliższy centrum miasta?
Śpieszą się, żeby uniemożliwić wariant bliższy centrum miasta?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Miasto kupiło 1,6ha. Przy wariancie przebiegającym bliżej cmentarza jest tam około 8ha do zagospodarowania.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=hn2MaRefh ... e=youtu.be[/youtube]
03:00
W MM również o przebudowie, również z poparciem dla wariantu omijającego Kalisz.
Zakładając że zostanie ten 3 wariant bo jak znam życie nie cofną się przed niczym, to co z węzłem przy Castoramie? Pociągnąć nitkę od dk25 na przecięciu w koscielnej wsi do castoramy? Chyba jedyne możliwe wykorzystanie tego.
03:00
W MM również o przebudowie, również z poparciem dla wariantu omijającego Kalisz.
Zakładając że zostanie ten 3 wariant bo jak znam życie nie cofną się przed niczym, to co z węzłem przy Castoramie? Pociągnąć nitkę od dk25 na przecięciu w koscielnej wsi do castoramy? Chyba jedyne możliwe wykorzystanie tego.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ale kto pociągnie tą nitkę? Miasto przez tyle lat nic nie zrobiło z obwodnicą to i przez następne 10 nie zrobi.Skończy się na tym, że Podmiejska jak była zakorkowana tak zakorkowama pozostanie, tylko niewielka część ruchu tranzytowego skorzysta z obwodnicy w wariancie 3, cały lokalny ruch ciężki i osobowy będzie jeździć nadal WP, Podmiejską, Stańczukowskiego.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7136
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ja się dziwię, że ościenne miejscowości nie chcą województwa kaliskiego. Kalisz niczym dobry pasterz opiekuje się wszystkimi wokół, a dla siebie nic nie zatrzymuje. No stolica województwa idealna dla pozostałych.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ale w jaki sposób, skoro węzeł jest w Kościelnej Wsi, czyli inna gmina więc Kalisz tam budować nie może + wpięcie dodatkowej nitki drogi do już zbudowanego węzła jest praktycznie niemożliwe.Anto pisze:
Zakładając że zostanie ten 3 wariant bo jak znam życie nie cofną się przed niczym, to co z węzłem przy Castoramie? Pociągnąć nitkę od dk25 na przecięciu w koscielnej wsi do castoramy? Chyba jedyne możliwe wykorzystanie tego.
Mogliby doprowadzić do Poznańskiej, ale ponieważ argumentem przeciw jest np. przejście przez zabudowę Dobrzeca więc też wątpliwe.
Zostanie taki niedokończony węzełek.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 3623
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wygląda na to, że Kalisz uparł się być daleko od drogi, uniżenie się tego doprasza. Ta degrengolada trwa już 80 lat, od kiedy to w hierarchii największych polskich miast spadliśmy o ponad 20 pozycji. Widocznie od kiedy wymordowano w Kaliszu Żydów, a Niemcy się wynieśli, nie ma tu już istotnych żywiołów miastotwórczych, a elita polityczna składa się przeważnie z idiotów albo drobnych cwaniaczków mało zainteresowanych losami miasta.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wariant nr 3 to mniej problemów dla naszych włodarzy.Brak konieczności przesiedleń w okolicy Dobrzeca,brak konieczności wykupu gruntów itd.Tylko, że ten wariant nie spełnia podstawowego założenia jakim było wraz z budową obwodnicy połączenie Kalisza z Ostrowem dwujezdniówką bo na tym odcinku mamy największe natężenie ruchu.O rozwiązaniu tego problemu nie mówią tylko pieją z zachwytu nad wariantem omijającym Kalisz.W kaliskich mediach tez jakieś klapki na oczach mają bo pierwszym pytaniem jakie powinni zadać to pytanie o węzeł przy Castoramie.Jak władze miasta wyobrażają sobie obsługę firm logistycznych już istniejących i nowych które tam powstaną ?
-
- Użytkownik
- Posty: 3623
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ta droga, która ani Kalisza z niczym nie łączy, ani nie uwalnia od większej części tranzytu, przypieczętuje degradację Kalisza do roli małego miasteczka. Za to Ostrów będzie miał połączenie z Koninem z pominięciem Kalisza. Jakieś złe moce sprzysięgły się przeciw naszemu miastu, bez ich udziału trudno sobie wyobrazić ukształtowanie tak idiotycznej, bezradnej elity politycznej.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wprawdzie jestem zwolennikiem wariantu 1 lub 2 , lecz w tej wersji popieranej przez władze Kalisza, Kalisz z Ostrowem będą cześciowo połączone dwujezdniówką tj. od węzła w NS/Ociążu do węzła przy S11.
Na istniejącym obecnie odcinku czyli obwodnicy NS ruch wtedy powinien spaść, przynajmniej początkowo. Odpadnie bowiem z niej tranzyt ( wprawdzie uważam że jest on w Kaliszu mocno przeceniany ) oraz jak pisałem wyżej - ruch z północnej i centralnej części Kalisza w kierunku na Ostrów i dalej, który na nową DK25 wjedzie na węźle w Kościelnej Wsi i ominie odcinek obwodnicy NS. Potem jednak ruch może powrócić do obecnego stanu wraz z inwestycjami w strefie przemysłowej, zwiększeniem zabudowy w rejonie Dobrzeca oraz tendencją do zwiększania częstotliwosci podróży gdy poprawiają się jej warunki.
Jezeli taka potrzeba rozbudowy istniejacej obwodnicy NS nastąpi , to wtedy nikt tego nie zrobi. Nawet gdyby Kalisz chcial jej poszerzenia, to zrobić to mógłby tylko na swoim odcinku.
Na istniejącym obecnie odcinku czyli obwodnicy NS ruch wtedy powinien spaść, przynajmniej początkowo. Odpadnie bowiem z niej tranzyt ( wprawdzie uważam że jest on w Kaliszu mocno przeceniany ) oraz jak pisałem wyżej - ruch z północnej i centralnej części Kalisza w kierunku na Ostrów i dalej, który na nową DK25 wjedzie na węźle w Kościelnej Wsi i ominie odcinek obwodnicy NS. Potem jednak ruch może powrócić do obecnego stanu wraz z inwestycjami w strefie przemysłowej, zwiększeniem zabudowy w rejonie Dobrzeca oraz tendencją do zwiększania częstotliwosci podróży gdy poprawiają się jej warunki.
Jezeli taka potrzeba rozbudowy istniejacej obwodnicy NS nastąpi , to wtedy nikt tego nie zrobi. Nawet gdyby Kalisz chcial jej poszerzenia, to zrobić to mógłby tylko na swoim odcinku.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zdecydowanie zgadzam się z głosami, że wariant bez połączenia z węzłem przy Castoramie jest najgorszy, gdyż wówczas z obwodnicy będzie korzystać jedynie tranzyt.
Na obrazku z prezentacją widzę wiceprezydenta Artura Kijewskiego, kiedyś bardzo udzielającego się na naszym forum. Może on by nam coś wyjaśnił? Halo! Panie prezydencie?
Na obrazku z prezentacją widzę wiceprezydenta Artura Kijewskiego, kiedyś bardzo udzielającego się na naszym forum. Może on by nam coś wyjaśnił? Halo! Panie prezydencie?
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7136
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ten pan to się akurat na niczym nie zna.RoyBatty pisze:Zdecydowanie zgadzam się z głosami, że wariant bez połączenia z węzłem przy Castoramie jest najgorszy, gdyż wówczas z obwodnicy będzie korzystać jedynie tranzyt.
Na obrazku z prezentacją widzę wiceprezydenta Artura Kijewskiego, kiedyś bardzo udzielającego się na naszym forum. Może on by nam coś wyjaśnił? Halo! Panie prezydencie?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3623
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Kiedy obecna waaadzunia zepsuje już tę drogę wariantem zewnętrznym i niewiele ona da Kaliszowi, to się "okaże", że "cała ta WITCZAKÓWKA to był od początku poroniony pomysł".
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Właśnie. Gdzie jest w tej chwili p. Witczak? Przecież to "jego" droga. Tez stwierdzil ze to świetny pomysł na puszczenie jej poza miastem?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Teraz akurat Witczak nie ma nic do gadania, piłka jest po stronie władz miasta i GDDKIA.
Patrząc na cały projekt ( jednak 2x2 itp. ) to wbrew pierdom Życia Kalisza, Mosińskiego etc to Witczak okazał się parlamentarzystą, który na tle innych załatwił stosunkowo dużo.
Patrząc na cały projekt ( jednak 2x2 itp. ) to wbrew pierdom Życia Kalisza, Mosińskiego etc to Witczak okazał się parlamentarzystą, który na tle innych załatwił stosunkowo dużo.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Co konkretnie załatwił!?!?! Jakieś źródło?
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
A o czym jest ten temat, w którym piszemy ?satori pisze:Co konkretnie załatwił!?!?! Jakieś źródło?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 3623
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Masz rację, niczego takiego jak wariant z dala od Kalisza nie załatwił.satori pisze:Co konkretnie załatwił!?!?!