DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: RoyBatty » 1 cze 2017, o 20:24

Panmik pisze:Czy Kalisz ma tak dobre perspektywy rozwoju, że warto tutaj budować drogi ekspresowe itp? Jak dotąd widać wg rządowych planistów - nie.
Człowieku, o czym Ty piszesz?! Jesteśmy chyba największym miastem w Polsce bez dostępu do drogi ekspresowej (nawet w planach, o realu nie wspominając). Jakież to wspaniałe perspektywy rozwoju miał np. Konin - któremu zaplanowano i wykonano bezpośredni dostęp do autostrady? A inne miasta? Jakoś nie oglądają się na planistów, najpierw walczą o dobre drogi licząc, że blisko nich będą powstawać kolejne inwestycje.
Panmik pisze: Lepiej wydać te pieniądze na poprawę perspektyw rozwojowych Kalisza, inwestycje drogowe wtedy do nas przyjdą.
Konkrety proszę, jak wydać te pieniądze tak, żeby nastąpił szybki rozwój Kalisza i jak to spowoduje, że inwestycje drogowe (same?) do nas przyjdą.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 1 cze 2017, o 20:27

Chyba nie zrozumiałeś. Drogi stymulują wzrost tam, gdzie nie ma żadnej infrastruktury, w obszarach na znacznie wcześniejszym etapie rozwoju.
A ja nie mówię o alternatywie ta droga czy tamta, ale o inwestowaniu w rzeczy zdecydowanie ważniejsze, które realnie przyczynią się do rozwoju miasta. Na przykład w wykształconych ludzi.
Nie rozumiejąc tego potwierdzasz, że bez głębszej analizy, bezrefleksyjnie powielasz stereotyp, że droga stymuluje rozwój. To może była prawda 20 lat temu. Teraz to nie ma większego znaczenia, liczą się zupełnie inne atuty. A tych atutów Kalisz nie ma i skupiając się na swoim wydumanym "nieszczęściu" czyli braku dwupasmówek w okolicy nie zajmuje się rzeczami ważniejszymi. I to właśnie nazywam fetyszem, temat zastępczy, zwodniczy. Nikt już tak nie myśli, to jest myślenie rodem z przeszłości i z obszarów wiejskich, gdzie nie ma jak dojechać i dlatego nikt tam nie postawi fabryki wina marki wino.
Tutaj da się dojechać, mniej lub bardziej komfortowo. Jak skupimy się na realnym rozwoju miasta to inwestycje drogowe pojawią się jako jego uzupełnienie.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 1 cze 2017, o 20:32

No właśnie - Konin. Jak "wspaniale" skorzystał na autostradzie.
"najpierw walczą o dobre drogi licząc, że blisko nich będą powstawać kolejne inwestycje."
i właśnie dlatego nie powstają, bo ktoś na nie "liczy", Konin liczył i się przeliczył. Można też liczyć na wygraną w Totka. Powodzenia. Ja mówię o stymulowaniu i wykorzystaniu tego co w Kaliszu ma potencjał rozwojowy, co może te inwestycje realnie przyciągnąć. Na tym etapie rozwoju droga nie jest już czynnikiem decydującym. Ludzie, kadry, wykształceni pracownicy, know how, wiedza. Można znaleźć swoją niszę w gospodarce wiedzy itp. Ludzie, wy ciągle w XX wieku.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 1 cze 2017, o 20:34

Panamik, wyślę Ci rachunek z onkologii. Dostałem raka po Twoich przemyśleniach...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 1 cze 2017, o 20:44

Może zeżre te utarte schematy myślowe, które nie pozwalają Ci zobaczyć jak wygląda świat dookoła.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 cze 2017, o 20:50

Panmik pisze:Chyba nie zrozumiałeś. Drogi stymulują wzrost tam, gdzie nie ma żadnej infrastruktury, w obszarach na znacznie wcześniejszym etapie rozwoju.
A ja nie mówię o alternatywie ta droga czy tamta, ale o inwestowaniu w rzeczy zdecydowanie ważniejsze, które realnie przyczynią się do rozwoju miasta. Na przykład w wykształconych ludzi.

Nie rozumiejąc tego potwierdzasz, że bez głębszej analizy, bezrefleksyjnie powielasz stereotyp, że droga stymuluje rozwój. To może była prawda 20 lat temu. Teraz to nie ma większego znaczenia, liczą się zupełnie inne atuty. A tych atutów Kalisz nie ma i skupiając się na swoim wydumanym "nieszczęściu" czyli braku dwupasmówek w okolicy nie zajmuje się rzeczami ważniejszymi. I to właśnie nazywam fetyszem, temat zastępczy, zwodniczy. Nikt już tak nie myśli, to jest myślenie rodem z przeszłości i z obszarów wiejskich, gdzie nie ma jak dojechać i dlatego nikt tam nie postawi fabryki wina marki wino.
Tutaj da się dojechać, mniej lub bardziej komfortowo. Jak skupimy się na realnym rozwoju miasta to inwestycje drogowe pojawią się jako jego uzupełnienie.
Masz sporo racji, ale zrozum wreszcie, w tym konkretnym przypadku nie chodzi o wybór: droga albo np. inwestycja w wykształconych ludzi. Mamy tylko wybrać wariant przebiegu drogi! Wybierając wariant pozamiejski nie zaoszczędzimy na drogach. Wprawdzie nie dołożymy do drogi pozamiejskiej, ale w konsekwencji jej powstania, będziemy zmuszeni ponieść większe koszty rozbudowy infrastruktury wewnątrz miasta. Była juz o tym mowa (ul.Poznanska, węzeł Castorama, a kto wie czy i tak nie trzeba będzie powrócić do koncepcji przedłużenia obwodnicy Skalmierzyc...

Poza tym obwodnica poza miastem nie zbuduje się sama. Nie jest mi zupełnie obojętne na co wydawane są publiczne pieniądze, nawet jeżeli nie obciążają budżetu Kalisza
Ostatnio zmieniony 1 cze 2017, o 20:57 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: RoyBatty » 1 cze 2017, o 20:52

Panmik pisze:Konin liczył i się przeliczył.
A ile Konin wydał pieniędzy na tę autostradę? Bo mi się wydaje, że nic, więc nie stracił. A wiele miejscowości zyskało, popatrz sobie na ogromne magazyny i centra logistyczne powstające przy takich drogach.
Ja nie twierdzę, że sama droga wystarczy ale jest to jeden z elementów wspomagających rozwój. Jak się mieszkaniec Ostrowa parę razy natnie na korek po drodze do Kalisza, to się dwa razy zastanowi zanim podejmie tu pracę, zapisze na uczelnię, itp. Więc kiepska komunikacja także odstręcza kadry.
Panmik pisze:Teraz to nie ma większego znaczenia, liczą się zupełnie inne atuty. A tych atutów Kalisz nie ma i skupiając się na swoim wydumanym "nieszczęściu" czyli braku dwupasmówek w okolicy nie zajmuje się rzeczami ważniejszymi.
Po pierwsze nikt nie pisał, że Kalisz ma inwestować WYŁĄCZNIE w drogi. A co do atutów, to ciągle czekam aż podasz konkretnie jakie inwestycje dadzą dużo lepszy efekt niż poprawienie komunikacji na głównej arterii AKO.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 1 cze 2017, o 20:55

bez dobrych połączeń drogowych żadna poważna firma tu nie zainwestuje :roll:

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 1 cze 2017, o 21:12

ANewDay pisze:bez dobrych połączeń drogowych żadna poważna firma tu nie zainwestuje :roll:
przeciez to jasne jak slonce. Spojrzcie gdzie inwestuja firmy w magazyny czy inne hale. Zawsze szukaja terenow przy dobrych drogach, gdzie szybko mozna dostac sie do glownych tras.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 1 cze 2017, o 22:10

@jp "Wybierając wariant pozamiejski nie zaoszczędzimy na drogach. " no ja nie do końca się zgadzam z tym scenariuszem, że będziemy MUSIELI coś tam dobudować, może kiedyś, przy sprzyjających warunkach okaże się to niezbędne, ale przy obecnym tempie "rozwoju" miasta to raczej nam nie grozi
20 czy 50 baniek w budżecie i droga w odległości 8 km - ja to wybieram , zamiast drogi w granicach miasta i wydatku tych milionów, rozumiem argumenty przeciwnej strony, ale się z nimi nie zgadzam

a co do reszty komentarzy to proponuję przeczytać jeszcze raz; magazyny, hale... i 3 pracowników, żyjecie w jakiejś równoległej rzeczywistości chyba

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 1 cze 2017, o 22:15

a najbardziej nam szkodzi takie typowy kaliski kompleks

"Województwo zabrali, drogi nie dali, co my teraz biedne kaliszaki poczniemy? Chyba będziemy tylko po staremu cebulę sadzić. No chyba, że nam dobre Pany jaki gościniec szeroki pobudują, to se będziemy wtedy żyć po Pańsku. Biednie, zgrzebnie, ale po Pańsku."

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: RoyBatty » 1 cze 2017, o 22:44

Panmik pisze:a co do reszty komentarzy to proponuję przeczytać jeszcze raz; magazyny, hale... i 3 pracowników, żyjecie w jakiejś równoległej rzeczywistości chyba
Centrum logistyczne Raben w Kaliszu kosztowało 15 mln PLN, zatrudnia 30 osób + 60 współpracujących kierowców. A jest naprawdę malutkie w porównaniu z inwestycjami, które widziałem przy drogach klasy A/S. I to jest rzeczywistość.
Panmik pisze:a najbardziej nam szkodzi takie typowy kaliski kompleks
Ciekawe, że o kompleksach pisze ktoś, kto przed chwilą twierdził, że Kalisz nie ma perspektyw, bo jacyś planiści tak uznali.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 cze 2017, o 22:53

Panmik pisze:@jp "Wybierając wariant pozamiejski nie zaoszczędzimy na drogach. " no ja nie do końca się zgadzam z tym scenariuszem, że będziemy MUSIELI coś tam dobudować, może kiedyś, przy sprzyjających warunkach okaże się to niezbędne, ale przy obecnym tempie "rozwoju" miasta to raczej nam nie grozi
20 czy 50 baniek w budżecie i droga w odległości 8 km - ja to wybieram , zamiast drogi w granicach miasta i wydatku tych milionów, rozumiem argumenty przeciwnej strony, ale się z nimi nie zgadzam
Naprawdę wierzysz, że obwodnica poza miastem załatwi drogowe problemy wewnątrz Kalisza i pozwoli zaoszczędzić Miastu wydatków na drogi? Nic podobnego. Kalisz to nie Nowe Skalmierzyce, gdzie wyrzucenie tranzytu wyraźnie zmniejszyło ruch w miasteczku. Po ewentualnym wybudowaniu obwodnicy wg wariantu III, nawet nie zauważysz różnicy na drogach Kalisza. A jeśli strefa gospodarcza na Dobrzecu będzie rosła, czego mam nadzieję wszyscy sobie życzymy, ruch tirów na Wojska Polskiego, Podmiejskiej i Stanczukowskiego może nawet jeszcze wzrosnąć!

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 1 cze 2017, o 23:09

"Centrum logistyczne Raben w Kaliszu kosztowało 15 mln PLN, zatrudnia 30 osób + 60 współpracujących kierowców. A jest naprawdę malutkie w porównaniu z inwestycjami, które widziałem przy drogach klasy A/S. I to jest rzeczywistość."

Nie wiem jak z tym dyskutować, magazyny to zaraz po supermarketach jedna ze słabszych inwestycji, niczego nie produkują, niczego nie wnoszą technologicznie, za 10 lat będą tam pracowały 3 osoby a nie 30.

"Ciekawe, że o kompleksach pisze ktoś, kto przed chwilą twierdził, że Kalisz nie ma perspektyw, bo jacyś planiści tak uznali."
To nie jest kompleks, to są fakty, z którymi trzeba się zmierzyć.

"Naprawdę wierzysz, że obwodnica poza miastem załatwi drogowe problemy wewnątrz Kalisza"
Ja nie wierzę, że Kalisz ma drogowe problemy, albo inaczej - nie wierzę, że to są te problemy, które są dzisiaj ważne. Dzisiaj problemem jest, że Kalisz się zwija. Za moment będziemy tęsknić do korków.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 1 cze 2017, o 23:22

zbędna dyskusja, niektórym się nie przetłumaczy ;) polecam się przenieść na powóz z konikiem i jeździć na zakupy na rynek pod tęczą

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 cze 2017, o 23:46

Panmik pisze:"Naprawdę wierzysz, że obwodnica poza miastem załatwi drogowe problemy wewnątrz Kalisza"
Ja nie wierzę, że Kalisz ma drogowe problemy, albo inaczej - nie wierzę, że to są te problemy, które są dzisiaj ważne. Dzisiaj problemem jest, że Kalisz się zwija. Za moment będziemy tęsknić do korków.
Też uważam, że są ważniejsze problemy niż drogi, ale nie zapominaj, że zaangażowałeś się w dyskusję na temat koncepcji przebiegu krajowej 25 :)
A wracając jeszcze do aspektu finansowego. Nie mogę pogodzić się z faktem, że ktoś planuje budowę drogi, która dubluje na całym odcinku powstałą niedawno obwodnicę NS, z węzłami, wiaduktami, drogami serwisowymi oraz wykupionym i przygotowanym pod drugą nitkę pasem. Marnotrawstwo przeogromne.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 1 cze 2017, o 23:53

Tak, zaangażowałem się, bo uważam, że to nie jest dla nas problem czy ta droga pójdzie tędy czy kawałek dalej.
Z obwodnicą NS może i marnotrastwo, fakt. Ale jeśli ta droga ma powstać to niech powstanie w jakimkolwiek wariancie, a my przestańmy obwiniać o brak rozwoju miasta brak tej czy innej drogi.

Człowiek od mądrości typu "bez dobrych połączeń drogowych żadna poważna firma tu nie zainwestuje" to prawdziwy autorytet, nie ma co.
Kilka poważnych firm już tutaj zainwestowało i inwestowałoby więcej, gdyby byli tu dobrze wykształceni i kompetentni pracownicy.
Jeśli dla nas "porządne" firmy to te, które potrzebują dwupasmówki, czyli supermarkety, magazyny, centra logistyczne, handel - to źle z nami. Jasne, każda inwestycja się przyda, ale te na których nam powinno szczególnie zależeć, nie potrzebują dwupasmówki.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3271
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 2 cze 2017, o 07:53

Panmik pisze:Tak, zaangażowałem się, bo uważam, że to nie jest dla nas problem czy ta droga pójdzie tędy czy kawałek dalej.
Jeśli dla nas "porządne" firmy to te, które potrzebują dwupasmówki, czyli supermarkety, magazyny, centra logistyczne, handel - to źle z nami. Jasne, każda inwestycja się przyda, ale te na których nam powinno szczególnie zależeć, nie potrzebują dwupasmówki.
Tutaj bym się nie zgodził. Duże firmy jeśli powstają od podstaw lokują swoje zakłady w pobliżu dogodnych dróg lub w miejscach planowanego powstania. Bowiem sprawna logistyka to mniejsze koszty dla firmy. Nawet centra rozrywki powstają wzdłuż autostrad. Taki Volkswagen wybrał Wrześnie m.in. z powodu bliskości autostrady. Czytałem że chce osobnego zjazdu z autostrady do firmy z czym jest jakiś problem. Dogodny dojazd dotyczy również sprawnego dojazdu pracowników. Bo duże firmy dowożą fachowców z odległych okolic. W wielu krajach dojazd do pracy autostradą do 100km jest normą. Dojeżdżałem kilka lat do Ostrowa to wiem ile czasu w szczycie trzeba się tam wlec. Wielu ludzi dojeżdża tą trasą do pracy a przy dogodniejszym dojeździe pewnie wzrosła by mobilność pracowników. Najbardziej martwi mnie wobec takiej lokalizacji obwodnicy brak perspektyw powstania łącznika dwupasmowego między miastami. I tu jest chyba pies pogrzebany.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 20:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Panmik » 2 cze 2017, o 08:25

Wszystko to prawda. Ale my nie mamy i nie będziemy mieć autostrady, więc musimy szukać takich inwestycji, które nie są uzależnione od autostrady/ekspresówki itp. Kawałek dwupasmówki nie zrobi z nas Wrześni.

U nas dojazd do pracy 30 km to często jest nie do przejścia ale nie jest to problem jakości drogi a kosztu.
Mobilność pomiędzy Kaliszem a Ostrowem można poprawiać na różne sposoby, przecież szynobus powinien już dawno kursować w tą i z powrotem.

Jeszcze raz - droga dwupasmowa to fajne udogodnienie, ale jej brak nie jest przyczyną zastoju Kalisza ani też jej zbudowanie nie będzie lekarstwem.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 2 cze 2017, o 10:27

W najczarniejszych snach bym sobie nie wymyślił, że przyjdzie mi śledzić dyskusję, w której kaliszanin będzie kwestionował zasadność włączenia Kalisza w sieć dróg ekspresowych.

Nie przeczę, że są ważniejsze sprawy niż drogi, ale przypominam, że problem nie dotyczy wyboru: droga albo…
Jedyne na co możemy mieć wpływ, to jej przebieg i dlatego należy uczynić wszystko, żeby był jak najkorzystniejszy dla miasta i regionu.
Pieniędzy przeznaczonych na drogę (jeśli w ogóle Kalisz się załapie) niestety nie będzie można przeznaczyć na inne inwestycje…
Ostatnio zmieniony 2 cze 2017, o 10:38 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ