DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 sie 2017, o 23:30

Stanis pisze:Pies jest pogrzebany w tym,że jadąc z Wrocławia do Torunia,z Częstochowy do Poznania,kierowcy mając na uwadze przeciskanie się ulicami miasta wybierają drogi alternatywne.
Takim to sposobem,Kalisz będąc w środku Polski stoi na uboczu.Nie zmienimy tego,do puki nie zmienimy mentalności,że drogi krajowe mają zastąpić drogi miejskie.
Warunki techniczne nowego przebiegu drogi krajowej są identyczne dla każdego z wariantów. Wybór wariantu jest istotny dla Kalisza, aglomeracji i zespołu miejskiego Kalisza. Dla tranzytu nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 8 sie 2017, o 20:34

U nas się doczekamy konsultacji?:
http://wlkp24.info/rozbudowa-drogi-kraj ... nsultacje/" onclick="window.open(this.href);return false;
g13k

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 8 sie 2017, o 20:40

Tak narzekaliśmy na wieczne konsultacje, że Sapiński wziął sobie to do serca.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 8 sie 2017, o 20:56

Dzisiaj były w Stawiszynie, pojawiliśmy się tam z jp.
Prowadzący ze strony projektanta nie potrafił określić terminu spotkania konsultacyjnego w Kaliszu. O tyle dziwne, że wyznaczony jest on we wszystkich pozostałych gminach. Rzucił jedynie, że w przypadku Kalisza nie będzie problemu bo władze optowały z za przebiegiem poza granicami miasta.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 8 sie 2017, o 21:10

Kaliszanie też optują, żeby obecna władza wylądowała po za granicami miasta już za rok...
g13k

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 8 sie 2017, o 21:12

milo pisze:Dzisiaj były w Stawiszynie, pojawiliśmy się tam z jp.
Prowadzący ze strony projektanta nie potrafił określić terminu spotkania konsultacyjnego w Kaliszu. O tyle dziwne, że wyznaczony jest on we wszystkich pozostałych gminach. Rzucił jedynie, że w przypadku Kalisza nie będzie problemu bo władze optowały z za przebiegiem poza granicami miasta.
Też byłem! I muszę powiedzieć że zostałem przyjęty bardzo miło i odbyłem wiele ciekawych rozmów. Wychodziłem po 18:30.
Zaraz napisze podsumowanie - moim zdaniem najciekawszych informacji i obserwacji.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Kamil1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 22 lis 2015, o 06:45
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kamil1989 » 8 sie 2017, o 21:12

Tak nas nasze władze traktują

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 8 sie 2017, o 21:13

Tak czy siak konsultacje w Kaliszu też powinny się odbyć, przecież wg dwóch wariantów droga ma przebiegać przez teren Kalisza. Poza tym np. mieszkańcy gminy N.Skalmierzyce mogą opowiedzieć się za wariantem/wariantami kaliskimi.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 8 sie 2017, o 21:16

jp pisze:Tak czy siak konsultacje w Kaliszu też powinny się odbyć, przecież wg dwóch wariantów droga ma przebiegać przez teren Kalisza. Poza tym np. mieszkańcy gminy N.Skalmierzyce mogą opowiedzieć się za wariantem/wariantami kaliskimi.
Spokojnie, odbędą się. Tylko niech wice prezydent wróci z urlopu ;)
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 8 sie 2017, o 22:14

Moje subiektywne podsumowanie konsultacji społecznych dot. rozbudowy DK25 w gminach Stawiszyn i Żelazków.

Na spotkaniu byli:
Gospodarz – burmistrz Stawiszyna
Pani prezes poznańskiego oddziału GDDKiA
Przedstawiciel kaliskiego rejonu GDDKiA
Panowie z Transporjekt Grdański o. Warszawa jako zespół projektowy
inni urzędnicy GDDKiA którzy są zaangażowani na tym etapie i będą zaangażowani w kolejnych etapach.
Z większością zamieniłem klika zdań i muszę przyznać że byli chętni do rozmowy i otwarci na merytoryczne argumenty.


Spotkanie zaczęło się od przedstawienia inwestycji oraz kolejnych jej etapów. Poruszono m.in. kwestie odszkodowań oraz docelowego układu drogowego. Stara 25 stanie się drogą lokalną, połączoną nowymi i istniejącymi drogami lokalnymi przez liczne obiekty inżynierskie.

W drugiej część spotkania przedstawiono i omówiono kolejno każdy z wariantów, pokazano pas drogowy, drogi dojazdowe/serwisowe.
Ta część wzbudziła emocje. Największe chyba związane były z faktem, że projektor i ekran były słabe i nie było nic widać. Wtedy też okazało się, że mapy ewidencyjne działek, na podkładzie zdjęć lotniczych, z projektem pasa drogowego były dostępne w formie papierowej. Prywatnie uważam, że spotkanie mogłoby być efektywniejsze, gdyby z tymi dokładnymi – ale nie ostatecznymi! – opracowaniami (mapami) można było zapoznać się wcześniej, uspokoić emocje i przedstawić rzeczowe argumenty. Tym bardziej że na koniec oczekiwano złożenia ankiet z uwagami. Dla owych ankiet ostatecznie wydłużono termin do końca tygodnia. Z bardziej zastrzeżeń pojawiła się obawa o podzielenie Zbierska (i generalnie innych wsi), utrudniony dojazd do szkół dla dzieci i młodzieży. Kilka osób wybudowało domy na trasie jednego z wariantów (bo gminy nie miały informacji, bo ich po prostu nie było). Podzielone użytki rolne niespecjalnie jawiły się jako problem, co innego zabudowania rolnicze co miało miejsce w kilku indywidualnych przypadkach.

Generalnie całe spotkanie, czyli przede wszystkim wystąpienie panów z Transprojekt Gdański oraz pani prezes GDDKiA o. Poznań oceniam bardzo pozytywnie.

Obyłem też ciekawą rozmowę z panem z kaliskiego oddziału GDDKiA. Przyznam szczerze, że wspomniałem o problemie jaki mają kaliscy samorządowcy z przygotowaniem inwestycji drogowych. Rozmawialiśmy też o wariancie „S” w granicach Kalisza. Ta sprawa nie wydaje się być przesądzona. Przekazałem też własne odczucia co do Wariantu 3 i jego małej przydatności dla Kaliszan.

Kilka informacji na podstawie tego co widziałem:
Wariant 1 od Castoramy, na Poznańskiej węzeł typu pełna kończyna, DK12 wiaduktem nad nową DK25, DW442 przechodzi górą nad nową DK25; minus wariantu to sąsiedztwo osiedla (choć zgodnie z przepisami)

Wariant 2 od Castoramy, na Poznańskiej dwa ronda do dróg zjazdów i wjazdów, nowa DK25 nad DK12

Wariant 3, od Ociąża(?), omija Kalisz, węzeł w Pawłówku na DW442 raczej niecelowy, prędzej w rejonie Kokanina (tu mam najmniej danych).
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 8 sie 2017, o 22:27

konsultacje a i tak zrobią co zechcą :(

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 9 sie 2017, o 08:52

satori pisze:
Obyłem też ciekawą rozmowę z panem z kaliskiego oddziału GDDKiA. Przyznam szczerze, że wspomniałem o problemie jaki mają kaliscy samorządowcy z przygotowaniem inwestycji drogowych. Rozmawialiśmy też o wariancie „S” w granicach Kalisza. Ta sprawa nie wydaje się być przesądzona. Przekazałem też własne odczucia co do Wariantu 3 i jego małej przydatności dla Kaliszan.
Nie wydaje się przesądzone, że zrealizują wariant 3?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 9 sie 2017, o 09:22

Oni opracowują tylko STEŚ. Wybór konkretnego wariantu to już rola GDDKiA.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 9 sie 2017, o 16:42

:!: Projekty na mapie ewidencyjnej: http://stawiszyn.pl/strona/2017/08/09/d ... a-nr-25-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 9 sie 2017, o 16:44

Wariant 1 - najbardziej korzystny dla Kalisza.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 9 sie 2017, o 20:38

Konsultowane nowe STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA KALISZA

https://urbnews.pl/kalisz-projekt-nowego-studium/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bip.kalisz.pl/studium/studiu ... alisza.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

zawiera taki zapis - strona 181:
W celu poprawy warunków technicznych drogi krajowej nr 12 i 25 należy
wyprowadzić ruch poza obszar zabudowy. W związku z istniejącym zainwestowaniem
docelowo droga krajowa nr 25 powinna przebiegać po nowym śladzie poza granicami
miasta, od węzła Nowe Skalmierzyce do węzła Kokanin
. Również na osiedlach Majków,
Chmielnik i Tyniec niemożliwe jest poprowadzenie drogi krajowej nr 12 po nowym śladzie w
granicach administracyjnych miasta. Wszelkie przesłanki ekonomiczne i środowiskowe
wskazują na konieczność poprowadzenia jej przez gminy Żelazków i Opatówek. W ten
sposób powstanie zewnętrzna obwodnica miasta.
W studium wyznaczono wewnętrzną obwodnicę, która będzie kumulowała ruch
samochodowy w mieście. Tworzyć ją będą drogi klasy głównej. Część obwodnicy
prowadzona będzie po śladzie dróg krajowych (Nr 12 i 25) i wojewódzkich (Nr 450 i 470), a
część po nowo projektowanych drogach w południowej części miasta, dla których
dopuszcza sie obniżenie klasy technicznej (do KD-Z). W ten sposób utworzony zostanie
drogowy pierścień, który pozwoli kierowcom ominąć centrum Kalisza. W celu
wyprowadzenia ruchu tranzytowego z centrum miasta zaleca się budowę obwodnicy w
zachodniej części miasta (KD-GP).
co skłania mnie do myśli że Wariant 3... ma pewne fory...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 sie 2017, o 21:07

Zapis w Studium (str.181) faktycznie może sugerować, że Wariant 3 ma fory, ale istotne jest też to zdanie:
"W celu wyprowadzenia ruchu tranzytowego z centrum miasta zaleca się budowę obwodnicy w zachodniej części miasta (KD-GP)"
Ta obwodnica w zachodniej części miasta to nic innego jak odcinek od węzła przy Castoramie do ul. Poznańskiej, czyli Wariant 1 lub 2.
Autorzy Studium podobnie jak my :wink: uważają, że obwodnica poza miastem i z pominięciem węzła na Dobrzecu przy Castoramie, nie wyeliminuje ruchu tranzytowego z centrum miasta.

Nowy przebieg poza granicami miasta poprawi jedynie warunki techniczne drogi krajowej. Natomiast do wyprowadzenia tranzytu z miasta potrzebna jest obwodnica w wariancie 1 lub 2. Poza tym warianty 1 lub 2 poprawiają również warunki techniczne przebiegu drogi krajowej w takim samym stopniu jak wariant 3

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 9 sie 2017, o 21:41

wariant 3 powinien zostać zabroniony. Tylko my to wiemy, ale 99% miasta nawet nie wie, że plany się zmieniły :(:(:(:(:(

ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ambrotos » 9 sie 2017, o 22:11

Super ze 3 wariant ma największe szanse na realizację:)

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 9 sie 2017, o 22:17

ambrotos pisze:Super ze 3 wariant ma największe szanse na realizację:)
Możesz podać jakieś merytoryczne argumenty dlaczego tak uważasz?
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

ODPOWIEDZ