DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 10 sie 2017, o 12:17

Kamil1989 pisze:
milo pisze: Natomiast i tak część wariantu I lub II będzie trzeba zbudować samemu.
Raczej nie bo miasto przekazało sobie te tereny dla SM Dobrzec pod zabudowę mieszkalną, nagle teraz.
Nie można ot tak sobie przekazać terenów pasa drogowego pod zabudowę. To wymagałoby zmiany Studium, a przede wszystkim mpzp. Jeżeli władza planuje takie zmiany, w co wątpię, no to po prostu brak mi słów. Nie można przecież intensywnie rozbudowywać miasta w kier. w którym nie planuje się żadnych ważnych dróg! To tak jakby przeznaczyć pod zabudowę pas pozostawiony pod przedłużenie TB na Tyńcu.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 sie 2017, o 12:27

jp pisze:
ambrotos pisze:Bo obwodnice buduje sie poza miastem a nie przez ich srodek.
Kilka stron merytorycznej dyskusji, a potem przyjdzie taki ambrotos by zdawkowo coś burknąć, bez żadnego uzasadnienia, czy odniesienia do omawianych wcześniej problemów.
Nie wiem czy Twoja ignorancja nie jest czasem celowa. Jeśli tak, to być może na nic „dyskusja” z Tobą, ale odniosę się do tego co napisałeś. Może przyda się to innym, którzy zaglądają na forum, a nie mają czasu wertować stron całego wątku.
Nie ma takiej reguły, która zalecałaby budować obwodnice poza miastami. Wszystko zależy od specyfiki układu drogowego, wielkości miasta i wielu, wielu różnych czynników. We Wrocławiu S8 przebiega przez środek miasta (patrz granice administracyjne) W Ostrowie ok. 3 km w prostej linii od Rynku. To tylko przykłady. Poza granicami buduje się często obwodnice małych miasteczek, ale to też nie jest reguła.
ambrotos pisze:1 i 2 niech zrobia lokalna droge.
Kto ma to zrobić? Jeżeli wybierzemy wariant 3, obwodnica Skalmierzyc straci status krajowej. Kto wtedy rozbuduje ją do dwóch jezdni? Miej świadomość, że jest to połączenie dwóch największych miast aglomeracji. Przez brak drugiej jezdni na obwodnicy Skalmierzyc w wypadkach zginęło już wielu ludzi. Chcesz żeby ginęli dalej? Druga sprawa to aspekt ekonomiczny. Trzeba naprawdę złej woli, niewiedzy? żeby dublować istniejącą obwodnicę, gdzie wszystko zostało przygotowane pod rozbudowę (pas, obiekty mostowe) Wybierając wariant 3 skazujemy się na niebezpieczną jednojezdniówkę chyba już docelowo. A może się mylę, może województwo, albo powiat ostrowski rozbuduje nam obwodnicę Skalmierzyc? :lol: bo nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale Kalisz nie może budować dróg na terenie sąsiednich gmim
I to jest merytoryczny głos w tej dyskusji, który powinien zastopować pisanie głupot bez jakichkolwiek sensownych argumentów ;) JP - brawo!
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 10 sie 2017, o 12:34

jp pisze: Przez brak drugiej jezdni na obwodnicy Skalmierzyc w wypadkach zginęło już wielu ludzi. Chcesz żeby ginęli dalej?
Aspektu poprawy bezpieczeństwa a to jest przecież jedno z uzasadnień budowy obwodnic, władze Kalisza jak widać nie biorą pod uwagę.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
~Kefas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: 1 lut 2009, o 12:22
Lokalizacja: Czaszki

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ~Kefas » 10 sie 2017, o 12:38

Wybierając wariant pierwszy znacząco ingerujemy w duże osiedla domków jednorodzinnych znajdujące się pomiędzy ulicą Złotą a Tuwima. Szczególnie, że na długości ulicy Wał Bernardyński nie ma miejsca gdzie by tę drogę puścić chyba, że wywłaszczy się kogoś z jakichś domków jednorodzinnych. Domków, które warto zaznaczyć dostały pozwolenie na zabudowę i zostały pobudowane w ostatnich latach. Szczególnie, ze na tej mapce kolegi ta droga jest poprowadzona przez nowy dom (wybudowany z rok temu) na tej ulicy. Także wątpię aby nasi włodarze zdecydowali się na taki ruch, który może wywołać znaczący opór społeczny i ruch który będzie zwyczajnie nieetyczny. Wariant drugi ok. Nie ingeruje on, idzie przez pola, itp. Ale wariant I jest tragiczny.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 sie 2017, o 12:40

milo, jp - tak między nami (możecie odpisać na priv)- interweniowaliście w tej kwestii u kogoś z UM (Sapiński, Kijewski) lub u parlamentarzystów z naszego regionu?
Macie w tym temacie największą wiedzę merytoryczną i bardzo się angażujecie w temat ;)
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 sie 2017, o 12:41

~Kefas pisze:Wybierając wariant pierwszy znacząco ingerujemy w duże osiedla domków jednorodzinnych znajdujące się pomiędzy ulicą Złotą a Tuwima. Szczególnie, że na długości ulicy Wał Bernardyński nie ma miejsca gdzie by tę drogę puścić chyba, że wywłaszczy się kogoś z jakichś domków jednorodzinnych. Domków, które warto zaznaczyć dostały pozwolenie na zabudowę i zostały pobudowane w ostatnich latach. Szczególnie, ze na tej mapce kolegi ta droga jest poprowadzona przez nowy dom (wybudowany z rok temu) na tej ulicy. Także wątpię aby nasi włodarze zdecydowali się na taki ruch, który może wywołać znaczący opór społeczny i ruch który będzie zwyczajnie nieetyczny. Wariant drugi ok. Nie ingeruje on, idzie przez pola, itp. Ale wariant I jest tragiczny.
Jakoś nie kojarze tam dużego osiedla domków jednorodzinnych. Patrząc na przebieg trasy nie ma tam dużej ilości domków jednorodzinnych.

A idąc tym tokiem rozumowania, nie budujmy też połączenie Trasy Bursztynowej z Piłsudskiego bo po trasie KILKA domków na Tyńcu...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
~Kefas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: 1 lut 2009, o 12:22
Lokalizacja: Czaszki

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ~Kefas » 10 sie 2017, o 12:45

No to przejedź się ul. Wał Bernardyński czy wyżej Kruczkowskiego i Tuwima. Łącznie kilkadziesiąt domów i rodzin. Mając do wyboru puszczenie obwodnicy centralnie pomiędzy tymi domami (albo przez te nowo wybudowane domy gdzie właściciele z rok temu dostali pozwolenie na budowę domu i którzy go zbudowali) a mając do wyboru wariant np. II niewiele się różnicą i idący przez pola to odpowiedź, który wariant należy wybrać jest oczywista.

Kilka. Przejedź się tam. Polecam
Ostatnio zmieniony 10 sie 2017, o 12:48 przez ~Kefas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 sie 2017, o 12:46

Znam tę okolicę i wątpię, żeby na trasie przebiegu tej drogi było więcej niż z 5 domów (o ile są w ogóle).
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
~Kefas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: 1 lut 2009, o 12:22
Lokalizacja: Czaszki

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ~Kefas » 10 sie 2017, o 12:51

Na trasie i w bardzo bliskich okolicach jest tych domów kilkadziesiąt. Wiąże się to z nieodwracalnym zmienieniem tej okolicy ze spokojnych osiedli domków jednorodzinnych na przestrzeń zupełnie inną. Przy projektowaniu takich inwestycji należy brać pod uwagę zdanie mieszkańców, którzy mają być stamtąd wywłaszczeni. Wywłaszczeni nie z samych nieruchomości, ale z domów mieszkalnych. Owszem, jeśli takie poprowadzenie trasy jest jedyną opcją to zgadzam się - nie ma wyjścia. Ale jeśli nie jest to jedyna opcja to należy wybrać taką, która w mniejszym stopniu ingeruje w życie ludzi. A tutaj mamy inne opcje.
Oczywiście mówię o wariancie pierwszym tym najbliżej centrum.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 10 sie 2017, o 12:58

~Kefas pisze:No to przejedź się ul. Wał Bernardyński czy wyżej Kruczkowskiego i Tuwima. Łącznie kilkadziesiąt domów i rodzin. Mając do wyboru puszczenie obwodnicy centralnie pomiędzy tymi domami (albo przez te nowo wybudowane domy gdzie właściciele z rok temu dostali pozwolenie na budowę domu i którzy go zbudowali) a mając do wyboru wariant np. II niewiele się różnicą i idący przez pola to odpowiedź, który wariant należy wybrać jest oczywista.

Kilka. Przejedź się tam. Polecam
Kefas - tu zgoda. Wariant niebieski ( ten bardziej oddalony ) idzie mniej więcej po wyznaczonym dawniej w dokumentach miasta śladzie. Fioletowy trochę bardziej na wschód. Wątpie żeby ktoś dostał w ostatnich latach pozwolenie na budowę na tym terenie ( w wariancie niebieskim ).
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 sie 2017, o 13:01

milo pisze:Wątpie żeby ktoś dostał w ostatnich latach pozwolenie na budowę na tym terenie ( w wariancie niebieskim ).
A jeśli dostał to doskonale wiedział jakie są plany dla tych terenów. Tak samo jak na Tyńcu. Kilka osób kupiło działki za połowę ceny, a teraz zdziwienie, że jednak ma być coś tam budowane.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
~Kefas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: 1 lut 2009, o 12:22
Lokalizacja: Czaszki

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ~Kefas » 10 sie 2017, o 13:01

W wariancie niebieskim jak najbardziej. Pisałem o wariancie fioletowym/czerwonym tym bliżej centrum miasta. Na tej mapce (http://umap.openstreetmap.fr/en/map/gp2 ... 95/18.0684" onclick="window.open(this.href);return false;) droga czerwona jest poprowadzona przez Wał Bernardyński tak, że przejeżdża przez nowo wybudowany dom oraz przez działkę która dostała niedawno pozwolenie na budowę domu jednorodzinnego.

Awatar użytkownika
~Kefas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: 1 lut 2009, o 12:22
Lokalizacja: Czaszki

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ~Kefas » 10 sie 2017, o 13:04

jasiek20 pisze:
milo pisze:Wątpie żeby ktoś dostał w ostatnich latach pozwolenie na budowę na tym terenie ( w wariancie niebieskim ).
A jeśli dostał to doskonale wiedział jakie są plany dla tych terenów. Tak samo jak na Tyńcu. Kilka osób kupiło działki za połowę ceny, a teraz zdziwienie, że jednak ma być coś tam budowane.
My wiedzieliśmy, że są plany budowy obwodnicy w pobliżu - w okolicach granic miasta. A nie przez nowo wybudowane domy, których jest tutaj coraz więcej.
Także gdyby teraz nagle stwierdzili, że ok dostaliście pozwolenie na budowę (ludzie zainwestowali swój czas, pieniądze, nerwy, życie, pobrali kredyty) i wybudowali dom a rok później decyzja zostaje nijako cofnięta i ludziom odbiera się kawałek życia to to jest niepoważne.

Wariant niebieski jak najbardziej. Czerwony to działanie nieetyczne.

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Piob » 10 sie 2017, o 16:37

Jak władze tak są za wariantem 3, to niech zostanie wprowadzony zakaz ruchu ul. Podmiejską i Stańczukowskiego dla samochodów o masie powyżej 15 ton tak jak jest to na części Trasy Bursztynowej. Ciekawe jak fajnie będzie się TIRom jeździć do węzła w Ociążu i dalej nową obwodnicą na Konin, no bo przecież trzeba wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta...

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 10 sie 2017, o 17:15

Myślałem jeszcze nad tym 3 wariantem. Co zrobić w przypadku gdyby wybór tego niekorzystnego dla Kalisza i okolic wariantu 3 stał się faktem. W jaki sposób wyciągnąć Kalisz z matni. I przychodzi mi do głowy pewien pomysł.
GDDKiA w ramach Wariantu 3 rozbudowy DK 25 Ostrów –Konin, mogłaby dobudować drugą jezdnię istniejącej obwodnicy Skalmierzyc. Pas jest już wykupiony, obiekty mostowe stoją, a więc koszt tej dodatkowej nitki nie zwiększyłby znacząco całej inwestycji, a dla aglomeracji kalisko-ostrowskiej byłby milowym krokiem w rozwoju. Ponadto Kalisz zyskałby bezpieczne 2-jezdniowe połączenie z nowym przebiegiem 25tki. W wielu miastach w ramach budowy dróg ekspresowych czy obwodnic, GDDKiA rozbudowuje drogi łączące te obwodnice z siecią głównych dróg w mieście. Tak było np. w Ostrowie. W ramach budowy obwodnicy S11 powstał nowy odcinek ul. Kaliskiej łączący miasto z obwodnicą.

W przyszłości, dla pełnej sprawności komunikacyjnej i wyeliminowania tranzytu z centrum, Miasto już niestety we własnym zakresie musiałoby dobudować odcinek od Castoramy do ul. Poznańskiej...

P.S Nie wiem na ile ten wariant z rozszerzeniem inwestycji jest realny, ale jak widzicie wciąż nie tracę nadziei na jakieś korzystne dla Kalisza rozwiązanie :wink:

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 10 sie 2017, o 19:33

A tu nic o Kaliszu...
http://m.rc.fm/news/kalisz-ostrow-wielk ... 5-tki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
g13k

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 10 sie 2017, o 21:11

wariant 3 to po prostu kolejna droga omijająca Kalisz, która mieszkańcom do niczego się nie przyda. I tak trzeba będzie wyjechać starymi drogami na Wrocław/Poznań/Konin

oby sie to nie udalo

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 10 sie 2017, o 21:38

Dla tych co myślą że są tylko obwodnice to są poza miastami polecam poszukać:
https://www.google.pl/search?q=obwodnica+wewnetrzna" onclick="window.open(this.href);return false;
żeby się przekonać że np. Lublin, Siedlce, Wrocław to przykłady miast z obwodnicami wewnętrznymi...
Obwodnica jest to droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.

Generalnie obwodnice dzielą się na 3 rodzaje:
śródmiejskie, takie jak np. Trasa Łazienkowska, czy Al. Prymasa Tysiąclecia, które omijają śródmieście,
miejskie, takie jak Trasa AK, Południowa Obwodnica Warszawy, Wschodnia Obwodnica Warszawy, które przechodzą przez dzielnice na obrzeżach miasta i służą do sprawnego ruchu międzydzielnicowego i aglomeracyjnego,
pozamiejskie, przechodzące poza miejską aglomeracją i służące dla tranzytu dalekobieżnego.
http://siskom.waw.pl/obwodnice.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 10 sie 2017, o 22:41

jak juz Greg i Pis zadecydowalo to lipa i nic sie nie cofnie...

ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ambrotos » 10 sie 2017, o 22:47

Panowie tak szczerze jak ktoś będzie jechał np z centrum, zagorzynka albo kalińca to ilu osobom jadacym na drugi koniec miasta przez rondo bedzie sie chcialo wlec az do castoramy zamiast skrecic w Podmiejska i Stanczukowskiego? Wg mnie obwodnica przy Castoramie nie wpłynie znacząco na rozładowanie ruchu miejskiego na Podmiejskiej.

ODPOWIEDZ