DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1780
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 11 wrz 2017, o 23:47

Najmniej konfliktowym wariantem „kaliskiego" odcinka byłby przebieg w granicach miasta, gdyby w rejonie Dobrzeca ściśle trzymać się korytarza ze Studium. Na odcinku od Ociąża do Castoramy nie byłoby żadnego problemu, bo pas pod drugą nitkę już jest. Z kolei na odcinku od Castoramy do Kokanina punktów zapalnych i przesiedleń nie byłoby więcej niż w Wariancie 3 na odcinku od Skalmierzyc do Kokanina.

Wariant 3 byłby do przyjęcia, gdyby go nieco zmodyfikować. Wystarczy przesunąć rozwidlenie w kierunku Kalisza, wykorzystując do tego celu część obwodnicy Skalmierzyc. Dzięki takiemu rozwiązaniu można uzyskać bezpośrednie połączenie obwodnicy Skalmierzyc z DK25, przybliżyć węzeł do Kalisza oraz uniknąć beznadziejnego połączenia obwodnicy NS z DK25 poprzez skrzyżowania z drogami lokalnymi. Połączenie obwodnicy NS z DK25 na węzle Skalmierzyce/Ociąż w Wariancie 3 to aż 1,5 km „objazdu" na trasie Kalisz-Ostrów...

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: marekchelsea » 12 wrz 2017, o 00:32

jp pisze:
11 wrz 2017, o 23:02
marekchelsea pisze:
11 wrz 2017, o 21:39
Mnie tylko zastanawia jedno, kto wydał i na jakiej zasadzie pozwolenia na budowę na trasie tejże drogi... ?! Oczywiście mam na myśli wariant od węzła castorama.
Na podstawie Studium i mpzp. Wydając pozwolenia na budowę raczej nikt nie popełnił błędów. Panowie projektanci opracowując Warianty 1 i 2 po prostu zmienili sobie przebieg korytarza wyznaczonego przed laty w Studium. Mieli takie prawo. Gdyby trzymali się ściśle Studium i mpzp nie byłoby tylu konfliktów. Wariant niebieski np. zamiast wyznaczonym korytarzem po wschodniej stronie kościoła Św. Michała puścili z drugiej strony przez szereg zabudowań ul.Bursztynowej.
Myślałem, że chociaż jeden wariant pokrywa się z mpzp... Miałoby to wtedy jakiś sens.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1780
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 12 wrz 2017, o 01:50

W niektórych przypadkach chodziło o korektę łuku (np. węzeł przy Castoramie) w celu przystosowanie drogi do klasy GP. Takie niewielkie korekty nie wzbudzają emocji, ale zmiana korytarza w pobliżu kościoła w Wariancie2 okazała się zbyt radykalna. Chyba projektantów poniosła fantazja ;)
Wariant 1 pokrywa się w tym miejscu z mpzp, czyli można…
Bardziej przyjazna dla mieszkanców byłaby kompilacja wariantów 1 i 2

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3537
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 12 wrz 2017, o 08:44

Z wiarygodnego źródła, dowiedziałem się, że Pan Sapiński był przeciwny budowie drogi przy Castoramie jeszcze od czasów bycia radnym (nie wiem jak głosował wówczas, ale to i tak głos całej partii). Z pewnego prozaicznego powodu. Nie, nie chodzi o oficjalne argumenty które powiedział głośno na wczorajszym spotkaniu. Nie, nie chodzi także o lenistwo (chociaż tu bym się zastanawiał). Przede wszystkim chodzi o to, że Pan S. nie chce tej trasy przez pola na Dobrzecu gdyż... sam zamieszkuje w rejonach ulicy Bujnickiego/Burshea.
Wydaje się to bardzo abstrakcyjne, jednak podobno właśnie tak jest.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3537
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 12 wrz 2017, o 08:46

http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... t,763.html a tu głosowanie na najkorzystniejszy wariant.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2029
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Cristof » 12 wrz 2017, o 10:06

jasiek20 pisze:
12 wrz 2017, o 08:44
Z wiarygodnego źródła, dowiedziałem się, że Pan Sapiński był przeciwny budowie drogi przy Castoramie jeszcze od czasów bycia radnym (nie wiem jak głosował wówczas, ale to i tak głos całej partii). Z pewnego prozaicznego powodu. Nie, nie chodzi o oficjalne argumenty które powiedział głośno na wczorajszym spotkaniu. Nie, nie chodzi także o lenistwo (chociaż tu bym się zastanawiał). Przede wszystkim chodzi o to, że Pan S. nie chce tej trasy przez pola na Dobrzecu gdyż... sam zamieszkuje w rejonach ulicy Bujnickiego/Burshea.
Wydaje się to bardzo abstrakcyjne, jednak podobno właśnie tak jest.
Jak dla mnie to trochę naciągana teoria. Szeregowce gdzie zamieszkuje dzielą pola, które przewidziane są pod inwestycje przemysłowe. Trasa była by przesłonięta przez jakieś hale powstałe w przyszłości. Tak więc przemysł byłby potencjalnym źródłem problemów. Aromaty z pobliskiej fabryki zapachów samochodowych było nieraz czuć w całej okolicy. A jaki z niego gospodarz można się przekonać po stojących jeziorach wody na Bujnickiego po obfitych opadach na skutek nieodpowiedniej kanalizacji. Od lat straż musi wypompowywać, taki nierozwiązywalny problem pod nosem prezydenta.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1676
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ANewDay » 12 wrz 2017, o 17:07

niech juz przyjdą wybory i ta władza odejdzie razem z tym poronionym żółtym pomyslem...

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1908
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 12 wrz 2017, o 19:55

Dopatrzyłem się jedynej zalety wariantu 3. Miałby ją jednak tylko pod warunkiem dodania węzła na drodze pomiędzy Pruszkowem i Warszówką. Dzięki temu powstałoby połączenie lewego brzegu Prosny z prawym umożliwiające utworzenie gminy Kościelna Wieś obejmującej oprócz jej siedziby także Biskupice, Trkusów, Głóski, Borczysko, Kuchary, Warszówkę, Pruszków, Pawłówek, Dębniałki, Puiotrów, Zagorzyn i Dojutrów (a być może także Kotowiecko, Czajków, Pamięcin, Szadek, Poklękiów i Jastrzębniki) i wchodzącej w skład powiatu kaliskiego, a więc przywracającej nieco ładu w podziale na powiaty.
Zamiast węzła może być też dodatkowa jezdnia mostu do komunikacji lokalnej.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1676
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ANewDay » 12 wrz 2017, o 23:46

może i tak, tylko czemu zalety i korzyści mają przypaść innym okolicznym miejscowością, a Kalisz kompletnie przy tym pominąć?

ja naprawdę nie uważam nagłej zmiany koncepcji. Wszystko było zaplanowane. Przecież nawet starali się o dotację (wiadomo, bez skutku), więc wszyscy o tym wiedzieli, musiało być jakoś zaplanowane, bo o dotację bez jakichkolwiek planów nie można byłoby przystąpić i tego oczekiwano.

To był zlot przeciwników, a nie żadne konsultacje. A zwykły mieszkaniec nie zdaje sobie sprawy, w jakiej beznadziejnej sytuacji Kalisz się znajdzie w przypadku realizacji 3. wariantu

a co z panami PO, konferencja była, a na spotkaniu się nie pojawili oczywiście?

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: dybek » 13 wrz 2017, o 08:22

W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3919
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 13 wrz 2017, o 08:55

dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.
Należy liczyć 15 % z tej sumy czyli maksymalne dofinansowanie ze strony państwowo/unijnej.

Na konsultacjach prezydent w ogóle nie wspomniał o tym, tylko o konieczności utrzymania drogi - być może są jakieś odmienne ustalenia co do pokrycia kosztów budowy.

Na konsultacjach prezydent również wspomniał, że wezęł od Castoramy będzie tak czy inaczej wykorzystany - mowa jest o jego przedłużeniu. W tej sytuacji, to i tak i tak przejdzie ta droga przez zabudowania Św Michała i obok osiedla.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3537
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 13 wrz 2017, o 08:58

milo pisze:
13 wrz 2017, o 08:55


Na konsultacjach prezydent również wspomniał, że wezęł od Castoramy będzie tak czy inaczej wykorzystany - mowa jest o jego przedłużeniu. Jeżeli tak, to i tak i tak przejdzie ta droga przez zabudowania Św Michała i obok osiedla.
Milo, kto jak kto, ale Ty chyba w to nie wierzysz... no albo wierzysz, że dożyjesz tej chwili.
Warto wspomnieć, że nad ulicą Dobrzecką i Św. Mikołaja powstałaby spora estakada.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3919
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 13 wrz 2017, o 09:05

Odsłuchałem wczoraj w miarę dokładnie zapis konsultacji - prezydent wspomniał też tajemniczo w kontekście węzła Castorama, że nie po to budowaliśmy ronda na Dobrzeckiej i Korczaku by zostawić ślepy węzeł.
Być może chodzi o wpięcie tego przedłużenia od węzła w ulicę Dobrzecką - poprzez ulicę zbiorczą pomiędzy Św Michała/Dobrzecka a osiedlem Dobrzec. To byłaby moim zdaniem niefunkcjonalna proteza.
Zostaje więc dawniej ustalony przebieg przez Sw Michała, który zresztą nadal pozostaje w dokumentach planistycznych miasta, niedawno przecież uaktualnianych. Oczywiście tego pytania nikt prezydentowi nie zadał.
Zwolennicy wariantu żółtego nie biorą tego pod uwagę, że to tylko odwleczenie nieuniknionego na kilka lat - sami przecież zakładają rozwój miasta w tym kierunku, więc budowa tego przedłużenia stanie się koniecznością.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3537
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 13 wrz 2017, o 09:11

Tak czy inaczej byłaby to olbrzymia strata najlepszych terenów inwestycyjnych w mieście.
Gdyby nawet zbudowano drogę 1x1 od Castoramy do Dobrzeckiej, byłaby to zwykła ulica zbiorcza, która dla potencjalnych inwestorów zupełnie nie byłaby atrakcyjna, a nawet jeśli to nasze ulice nadal byłyby rozjeżdżane przez firmy ulokowane w okolicach Inwestorskiej. Tak więc Wojska Polskiego, Podmiejska, Stanczukowskiego, Piłsudskiego itd. nadal z tirami.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3919
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 13 wrz 2017, o 09:22

Mniejsza o atrakcyjność dla inwestorów - wpięcie tej ulicy w lokalną Dobrzecką i potem w Stańczukowskiego to zwiększenie tam ruchu itd.

Tak czy inaczej bawi mnie ta niekonsekwencja :
a/ nie chcemy budować DK25 w tym rejonie z uwagi na bliskość zabudowy ( ten obszar jest jedynym w Kaliszu gdzie miałaby być blisko zabudowań, na pozostałym odcinku nie ma konfliktu )
b/ i tak chcemy w tym rejonie Dobrzeca kiedyś budować drogę o dużym natężeniu ruchu
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3537
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 13 wrz 2017, o 09:55

Dajcie spokój już z tym pocieszaniem się byle gównem. Kalisz zasługuję na drogę z prawdziwego zdarzenia, a nie hurraoptymizm pseudo włodarzy, którzy w zamian za to obiecują w dalekiej przyszłości zbudowanie pseudo uliczki o randze uliczki osiedlowej. Inne miasta budują na potęgę tylko my jesteśmy w czarnej dupie i mówi nam się, że będzie wszystko fajnie. W czym jesteśmy gorsi od wielu innych miasta (czasem nawet trzykrotnie mniejszych od Kalisza)?

Droga musi iść według pierwotnego planu czyli właśnie od Castoramy.
Jeśli nie pójdzie to można się ogłosić nie tylko najstarszym miastem w Polsce, ale też najbardziej wydymanym miastem w Polsce o randze niższej niż choćby Jarocin.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1780
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 13 wrz 2017, o 12:23

milo pisze:
13 wrz 2017, o 08:55
dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.
Należy liczyć 15 % z tej sumy czyli maksymalne dofinansowanie ze strony państwowo/unijnej.

Na konsultacjach prezydent w ogóle nie wspomniał o tym, tylko o konieczności utrzymania drogi - być może są jakieś odmienne ustalenia co do pokrycia kosztów budowy.
Zgodnie z art.19 punkt 5 Ustawy o drogach publicznych w granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta.
Jednak droga GP Ostrów-Konin to nietypowy przypadek. Inwestorem jest przecież Skarb Państwa - GDDKiA, nie Miasto! Załóżmy, że realizowany jest Wariant 1 lub 2. Dochodzi do przetargu. Czy wtedy GDDKiA ogłosiłaby przetarg na całą drogę (Ostrów-Konin), czy tylko na odcinki poza granicami Kalisza, pozostawiając niedokończoną część do realizacji miastu?

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1908
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 13 wrz 2017, o 17:28

dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Psim obowiązkiem kolejnych prezydentów było staranie się, żeby na kaliskim odcinku droga 25 była klasy S! To jest jedyne sensowne rozwiązanie tej sprawy, ale żaden nawet się nie zająknął.

Dawiol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 lut 2017, o 18:45

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Dawiol » 13 wrz 2017, o 17:33

kaliszanin2 pisze:
13 wrz 2017, o 17:28
dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Psim obowiązkiem kolejnych prezydentów było staranie się, żeby na kaliskim odcinku droga 25 była klasy S! To jest jedyne sensowne rozwiązanie tej sprawy, ale żaden nawet się nie zająknął.
U nas jakby im zaproponowali Drogę wojewódzką 1974 to by nawet nie zająknęli ;) Więc ciężko o S wymagać.

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: 6 lut 2016, o 21:28

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Piob » 13 wrz 2017, o 18:10

dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.
Całość będzie finansowana z budżetu inwestora czyli GDDKiA (która i tak 85 % środków będzie miała zrefundowane z EU). Tylko pozostaje teraz kwestia dalszego utrzymania drogi. Jeżeli powstała by droga klasy GP, to Kalisz jako miasto na prawach powiatu będzie ponosić koszty na utrzymanie/remonty drogi, dlatego trzeba lobbować o drogę klasy S jakby przeszedł wariant 1 lub 2.

ODPOWIEDZ