DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 10 sie 2017, o 22:57

Nowa obwodnica powinna spełnić trzy podstawowe założenia:
1. Połączyć Kalisz z Ostrowem dwujezdniówką
2. Obsłużyć tereny inwestycyjne przy Castoramie
3. Wyprowadzić tranzyt z Aleji WP

Które spełnia wariant nr3 ?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 10 sie 2017, o 23:28

ambrotos pisze:Wg mnie obwodnica przy Castoramie nie wpłynie znacząco na rozładowanie ruchu miejskiego na Podmiejskiej.
Wreszcie napisałeś coś sensownego. Tak, obwodnica od Castoramy do Poznańskiej nie wpłynęłaby znacząco na zmniejszenie ruchu miejskiego na Podmiejskiej, ale przejęłaby część ruchu aglomeracyjnego, podmiejskiego i w najmniejszym stopniu dzielnicowego. Byłaby jednak ważnym ogniwem kształtującej się aglomeracji i zespołu miejskiego Kalisza. Byłoby to rozwiązanie przyszłościowe i prorozwojowe. Wyeliminowałaby też z ul. Podmiejskiej tiry kursujące do stref przemysłowych Kalisza.

Natomiast obwodnica w wariancie 3 może przejąć głównie, by nie napisać jedynie, tranzyt dalekobieżny. Moim zdaniem to stanowczo za mało, żeby rezygnować z rozbudowy istniejącej już obwodnicy Skalmierzyc. Obwodnica Skalmierzyc nawet po zdjęciu z niej dalekobieżnego tranzytu byłaby znacznie bardziej obciążona niż droga krajowa wg wariantu 3 na odcinku od Ociąża do Kokanina.

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 10 sie 2017, o 23:46

Żółty wariant jest raczej przesądzony, nawet mówili o tym na konsultacjach w Stawiszynie. Mnie osobiście podoba się rozwiązanie z ograniczeniem np. do 12 ton i wtedy do strefy inwestycyjnej tiry niech jadą nową obwodnicą do Ociąża i stamtąd mogą się cofnąć te parę kilometrów.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 11 sie 2017, o 09:04

jp pisze:Myślałem jeszcze nad tym 3 wariantem. Co zrobić w przypadku gdyby wybór tego niekorzystnego dla Kalisza i okolic wariantu 3 stał się faktem. W jaki sposób wyciągnąć Kalisz z matni. I przychodzi mi do głowy pewien pomysł.
GDDKiA w ramach Wariantu 3 rozbudowy DK 25 Ostrów –Konin, mogłaby dobudować drugą jezdnię istniejącej obwodnicy Skalmierzyc. Pas jest już wykupiony, obiekty mostowe stoją, a więc koszt tej dodatkowej nitki nie zwiększyłby znacząco całej inwestycji, a dla aglomeracji kalisko-ostrowskiej byłby milowym krokiem w rozwoju. Ponadto Kalisz zyskałby bezpieczne 2-jezdniowe połączenie z nowym przebiegiem 25tki. W wielu miastach w ramach budowy dróg ekspresowych czy obwodnic, GDDKiA rozbudowuje drogi łączące te obwodnice z siecią głównych dróg w mieście. Tak było np. w Ostrowie. W ramach budowy obwodnicy S11 powstał nowy odcinek ul. Kaliskiej łączący miasto z obwodnicą.

W przyszłości, dla pełnej sprawności komunikacyjnej i wyeliminowania tranzytu z centrum, Miasto już niestety we własnym zakresie musiałoby dobudować odcinek od Castoramy do ul. Poznańskiej...

P.S Nie wiem na ile ten wariant z rozszerzeniem inwestycji jest realny, ale jak widzicie wciąż nie tracę nadziei na jakieś korzystne dla Kalisza rozwiązanie :wink:
Lubię Twój optymizm, ale:
-GDDKiA nie dobuduje drugiej jezdni, gdyż tak naprawdę ta droga nie będzie już miała takiego znaczenia jak obecnie. Zostaniemy z tym co jest na długie, długie lata.
-Miasto w przyszłości nie dobuduje odcinka Castorama-Poznańska gdyż po prostu nas na to nie będzie stać. Teraz jeszcze jesteśmy w miarę dobrej sytuacji finansowej, ale spadająca liczba mieszkańców, mniejsze dofinansowania zewnętrzne i inne wydatki spowodują, że nasze pokolenie tej drogi nie zobaczy. Tak samo jak przez kilkanaście (przynajmniej) lat nie zobaczymy drugiej nitki na Piłsudskiego czy I odcinku Szlaku Bursztynowego.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 11 sie 2017, o 10:07

marekchelsea pisze:Żółty wariant jest raczej przesądzony, nawet mówili o tym na konsultacjach w Stawiszynie. Mnie osobiście podoba się rozwiązanie z ograniczeniem np. do 12 ton i wtedy do strefy inwestycyjnej tiry niech jadą nową obwodnicą do Ociąża i stamtąd mogą się cofnąć te parę kilometrów.
Jaaasne, utrudniajmy dojazd do stref inwestycyjnych w Kaliszu. Niech inwestorzy szukają szczęścia gdzie indziej. Jest tyle stref inwestycyjnych w Polsce...
Ps. Panattoni jeszcze nie ruszyło z inwestycją w strefie Dobrzec. Pewnie byliby zachwyceni Twoim pomysłem

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 11 sie 2017, o 12:55

jp pisze:
marekchelsea pisze:Żółty wariant jest raczej przesądzony, nawet mówili o tym na konsultacjach w Stawiszynie. Mnie osobiście podoba się rozwiązanie z ograniczeniem np. do 12 ton i wtedy do strefy inwestycyjnej tiry niech jadą nową obwodnicą do Ociąża i stamtąd mogą się cofnąć te parę kilometrów.
Jaaasne, utrudniajmy dojazd do stref inwestycyjnych w Kaliszu. Niech inwestorzy szukają szczęścia gdzie indziej. Jest tyle stref inwestycyjnych w Polsce...
Ps. Panattoni jeszcze nie ruszyło z inwestycją w strefie Dobrzec. Pewnie byliby zachwyceni Twoim pomysłem
Źle mnie zrozumiałeś :) Zasadniczo to jestem za wariantem niebieskim, ktory wyprowadziłby tranzyt z Podmiejskiej i Al. WP, ale powoli ta sprawa staje sie nierealna niestety. A jakiś sposób na to trzeba znaleźć... A co do Panattoni to kto wie co zdecydują po tych nowych informacjach...

PS. Zachwyceni to dopiero będą jak się dowiedzą, że ich inwestycje bedą przy drodze lokalnej, a nie przy prawdziwej obwodnicy...

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Maciek62800 » 11 sie 2017, o 14:31

Gdyby Panattoni miałoby zrezygnować z inwestycji na Dobrzecu to pierwsza nagroda dla obecnej ekipy za udupianie Kalisza gwarantowana. A powód byłby dobry, zamiast drogi szybkiego ruchu pod nosem, dojazd do niej prawie 10 km w jednym i drugim kierunku.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
~Kefas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: 1 lut 2009, o 12:22
Lokalizacja: Czaszki

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ~Kefas » 11 sie 2017, o 19:31

Zasięgnąłem języka wśród władz miasta, a także w GDDKiA i na szczęście poszli po rozum do głowy i wariant zbudowania prawdziwej obwodnicy praktycznie na 100% przeważy i nie będzie żadnego cyrku z wariantami przez miasto.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 11 sie 2017, o 19:35

~Kefas pisze:Zasięgnąłem języka wśród władz miasta, a także w GDDKiA i na szczęście poszli po rozum do głowy i wariant zbudowania prawdziwej obwodnicy praktycznie na 100% przeważy i nie będzie żadnego cyrku z wariantami przez miasto.
Ujawnij się człowieku o wielkich kontaktach! Kim jesteś i z kim to rozmawiałeś?
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 11 sie 2017, o 19:51

ja nie wiem, chyba zarówno nasi głupi włodarze, jak i część osób na forum zapomniało o czymś...

Jechałem już nie raz całą obwodnicą Ostrowa. No dobra, wszystko pięknie ładnie, skrócony dojazd i dla nas do Wrocławia, itd. super, że jest. Ale... jest ona praktycznie pusta... jest to może i plus, ale chodzi mi o to, że nie korzysta z niej nie wiadomo ile osób. Naprawdę kilkakrotnie zdarzyło mi się nią jechać praktycznie samemu, góra kilka/kilkadziesiąt samochodów na trasie Ostrów-Antonin czy Antonin-Ostrów, w obie strony natężenie jest porównywalne.

A następnie zjeżdża się na Kalisz i wiadomo jednopasmowa droga, więc ciaśniej, ale tak naprawdę na całym odcinku nie tyle jedzie się wolniej czy jest trudno wyprzedzać... Tak naprawdę jedzie się w " miarę dobrze poruszającym się korku", ale w obie strony ruch jest non stop duży. I tu właśnie droga z prawdziwego zdarzenia byłaby dużo bardziej trafiona... I to nawet nie chodzi tak naprawdę o tiry!!!!

I o tym zapomina większość osób, na tym odcinku chociażby dzisiaj przed godziną jak jechałem większość pojazdów stanowiły samochody osobowe i to na okolicznych rejestracjach, tak jakoś się przyjrzałem wyjątkowo w kontekście tej obwodnicy. I właśnie PO TO potrzebna jest droga, która połączy i skomunikuje lepiej tą naszą okolicę szumnie nazywaną aglomeracją. Obwodnica tak odsunięta od miasta naprawdę będzie nieudana pod wieloma względami: ciągle źle skomunikowane miasto z resztą świata = mniej inwestorów, ale przede wszystkim nie rozwiąże problemów mieszkańców, a naprawdę bardzo bardzo dużo osób jeździ na odcinku Kalisz-Ostrów codziennie.

I sorry, ale argument, żeby ktokolwiek tir czy osoba prywatna jechała do Ociąża, żeby pojechać do Konina to jakaś kpina i żart. Albo żeby ktoś z centrum jechał do węzła w Pawłówku, żeby jechać do Wrocławia. Tam to chyba mieszkańcy Majkowa dojadą. To naprawdę nie trzyma się kupy.

Czy komuś przeszkadzają tak bardzo obwodnice wewnętrzne w Warszawie czy Wrocławiu? Nie, wręcz przeciwnie, usprawniają przepływ mieszkańców, którzy mają ułatwiony dojazd do odleglejszych obszarów miasta bez przejeżdżania przez centrum, a poza tym dzięki tym drogom całe miasto się rozwija, powstają zakłady pracy, itd. A jak droga aż tak ominie Kalisz, to kolejni malkontenci się pojawią, że następny zakład powstaje w Gołuchowie czy gdziekolwiek indziej....

Rozumiem te wszystkie warianty, że chodzi o koszty, ale trzeba pamiętać o FUNKCJONALNOŚCI. Pod dawno ustalony przebieg wiadomo nie wszystkie tereny wykupione może, ale cała trasa jest mniej więcej rozplanowana i dużo rzeczy jest gotowych, więc czemu odkładać znowu na daleką przyszłość tworzenie nowych szlaków, które prowadzą do nikąd.

a jak ktoś narzeka, że wybudował nowy dom przy planowanej trasie? sorry, ale wiadomo było nie od dziś, że droga tam ma być!

może górnolotnie to zabrzmi, ale albo obwodnica w mieście to miasto uratuje, albo jeszcze bardziej odseparuje (w przypadku 3. wariantu)

ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ambrotos » 11 sie 2017, o 20:33

Ja popieram kefasa i juz! Jp nie martw sie napisze cos wiecej jak sie do kompa dorwe . Z tel mi sie nie usmiecha.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 11 sie 2017, o 20:41

~Kefas pisze: nie będzie żadnego cyrku z wariantami przez miasto.
I tak będzie cyrk z nieuniknionym w tej sytuacji poszerzeniem obwodnicy NS i ciągu Podmiejska-Pilsudskiego.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 11 sie 2017, o 20:47

~Kefas pisze:Zasięgnąłem języka wśród władz miasta, a także w GDDKiA i na szczęście poszli po rozum do głowy i wariant zbudowania prawdziwej obwodnicy praktycznie na 100% przeważy i nie będzie żadnego cyrku z wariantami przez miasto.
a czemu cyrk? to ta obwodnica ma być dla miasta czy po prostu ma je omijać? to może od razu niech zrobią przelotówkę bez żadnych zjazdów na Kalisz.... Cyrk to jest to co teraz nagle się dzieje z wymyślonym z dupy 3. wariantem. A po co były projekty, staranie się o dofinansowanie odcinka od Castoramy. To wszystko było już ustalone i teraz pisowska władza, jak ze wszystkim, robi CYRK!



i wiadomo "konsultacje" są po nic, tylko na pokaz, a wszystko przesądzone bez ŻADNYCH konsultacji, żenada, niech już oni przegrają wybory :roll:

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 11 sie 2017, o 21:13

~Kefas pisze:Zasięgnąłem języka wśród władz miasta, a także w GDDKiA i na szczęście poszli po rozum do głowy i wariant zbudowania prawdziwej obwodnicy praktycznie na 100% przeważy i nie będzie żadnego cyrku z wariantami przez miasto.
Mamy do wyboru 3 warianty przebiegu obwodnicy i uważam, że wszystkie są prawdziwe :lol: Wyrażając swoje zdanie zawsze staram się je uzasadniać. Od dłuższego czasu wraz z innymi forumowiczami próbuję udowodnić, że Wariant 3 jest dla Kalisza najmniej korzystny. Jeżeli się z nami nie zgadzasz, to proszę napisz dlaczego, przedstaw merytoryczne argumenty. Pisząc „poszli po rozum do głowy” sugerujesz, że przeciwnicy wariantu 3 nie mają rozumu. Jeżeli faktycznie rozum jest po Twojej stronie, byłbym bardzo wdzięczny gdybyś wyprowadził nas z błędu i wytłumaczył dlaczego Wariant 3 jest najlepszy.

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 11 sie 2017, o 21:32

ANewDay pisze:
~Kefas pisze:Zasięgnąłem języka wśród władz miasta, a także w GDDKiA i na szczęście poszli po rozum do głowy i wariant zbudowania prawdziwej obwodnicy praktycznie na 100% przeważy i nie będzie żadnego cyrku z wariantami przez miasto.
a czemu cyrk? to ta obwodnica ma być dla miasta czy po prostu ma je omijać? to może od razu niech zrobią przelotówkę bez żadnych zjazdów na Kalisz.... Cyrk to jest to co teraz nagle się dzieje z wymyślonym z dupy 3. wariantem. A po co były projekty, staranie się o dofinansowanie odcinka od Castoramy. To wszystko było już ustalone i teraz pisowska władza, jak ze wszystkim, robi CYRK!



i wiadomo "konsultacje" są po nic, tylko na pokaz, a wszystko przesądzone bez ŻADNYCH konsultacji, żenada, niech już oni przegrają wybory :roll:
Pisowska władza? Po pierwsze Greg to SLD (wcześniej PO), a po drugie to myślałem, że to forum jest apolityczne...

Wg mnie to sprawa cały czas rozbija się o finansowanie obwodnicy Kalisza... I dlatego tak spodobał się wariant żółty władzom Kalisza.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 14 sie 2017, o 22:56

Używając argumentu,że w Warszawie obwodnice biegną na terenie miasta,dodam,że w Pekinie autostrady przebiegają na wielopoziomowych estakadach.Dla porównania remontując łódzką,główną drogę wylotową ,upierdolili ścieżkę rowerową-nie dla rowerków,tylko dla pozyskania środków na remont tej drogi.Wybierając wariant w granicach miasta będzie przepychanka kto i w jakiej ilości ma finansować tą budowę,a latka będą leciały.
Obojętnie którą wersje wybierzemy,obwodnica w drodze krajowej 25 na Kaliskie warunki będzie będzie naturalną granicą miasta.Przy żółtym wariancie osiedle Kościelnej Wsi zostaje wchłonięte przez miasto jak miało to miejsce przy włączeniu salonu Ignaszaka,które to tereny należały do powiaty ostrowskiego w 1 i 2 część Dobrzeca praktycznie zostaje odrzucona poza miasto.
Oczywiście należy pilnować by droga krajowa przebiegała jak najbliżej miasta,tak jak robił to Ostrów w wytyczaniu 11 i nie oglądał się na interes jakiejś aglomeracji by ekspresówka przebiegała pośrodku między Ostrowem a Kaliszem.
Dla zwolenników wprowadzenia zakazu wjazdu pojazdom ciężarowym,proponuje wyrzucić zakłady poza miasto i będzie po problemie,sklepy też bo towary trzeba czymś przywieź,rynek zostawić,może mieszkańcy okolicznych wiosek produkty przyniosą w koszykach.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3623
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 15 sie 2017, o 18:35

Stanis pisze:
14 sie 2017, o 22:56
Wybierając wariant w granicach miasta będzie przepychanka kto i w jakiej ilości ma finansować tą budowę,a latka będą leciały.
Po zbudowaniu drogi Ostrów-Konin pomijającej Kalisz dwujezdniowy wylot z Kalisza na Wrocław, przy którym miały znaleźć się tereny inwestycyjne, to będzie marzenie ściętej głowy nie przez latka, ale przez długie lata, a tak naprawdę to powstanie na święty nigdy. Zgoda na taki chłam to zbrodnia na swojej małej ojczyźnie, jej zdrada. Tzw. trzeci wariant to nie obwodnica, tylko rzekoma obwodnica.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 16 sie 2017, o 16:36

dokladnie to nie obwodnica, tylko kolejna droga omijajaca Kalisz

kama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 9 sie 2017, o 14:01
Lokalizacja: Siedze w urzędzie, załatwiam papiery -,-

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kama » 16 sie 2017, o 20:53

Na stronie fb Info Skalmierzyce pojawiło się zaproszenie na spotkanie informacje dotyczące DK 25
Obrazek

https://www.facebook.com/30836397292275 ... =3&theater

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Piob » 17 sie 2017, o 18:19

Przedwczoraj wracałem z urlopu i przejeżdżałem przez Bielsko-Biała. Kolejny przykład miasta, gdzie dwie drogi ekspresowe: S1 i S52 przebiegają w granicach miasta, więc można połączyć tranzyt wraz z wykorzystaniem drogi na potrzeby mieszkańców.

ODPOWIEDZ