DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ambrotos » 11 wrz 2017, o 13:51

Panowie byliscie?

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Maciek62800 » 11 wrz 2017, o 13:53

jasiek20 pisze:
11 wrz 2017, o 11:21
Pomysł poprowadzenia drogi przez Dobrzec budzi ogromne emocje. Obecni w ratuszu mieszkańcy osiedla kategorycznie sprzeciwiają się takiemu rozwiązaniu.
To było do przewidzenia. Woda na młyn dla władzy optującej za wariantem żółtym.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3084
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 11 wrz 2017, o 13:55

Zapewne sąsiednie gminy będą nam sprzyjały ;)
Tzn. mam na myśli mieszkańców bo tam pewnie mają mądrzejszych włodarzy, którzy będą chcieli trasę u siebie - zupełnie odwrotnie niż u nas Pan Sapiński i reszta jego geniuszy.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: RoyBatty » 11 wrz 2017, o 14:48

Niedawno wróciłem ze spotkania. Pierwsze wrażenia:
1. Na sali były głównie osoby, które mieszkają na trasach proponowanych wariantów, a przynajmniej tylko takie się wypowiadały. Z tego powodu mieszkańcy Kalisza, a ściślej ulic Św. Michała, Bursztynowej, Biskupickiej, itp. byli za wariantem żółtym. Mieszkańcy podkaliskich wsi przeciwko żółtemu. Czyli stara śpiewka: budujcie byle nie blisko mnie.
2. Władze miasta były zdecydowanie za wariantem żółtym. Prezydent Sapiński podał jeden sensowny argument - że miasto na prawach powiatu musi utrzymywać drogi w swoich granicach - i wiele demagogicznych, łącznie z tym że obwodnic nie buduje się przez środek miasta :shock: Jeśli dla niego środek miasta to ulica Biskupicka, to chyba trzeba Panu Prezydentowi wysłać mapę Kalisza. I powiedział to siedząc w Ratuszu, który powinien być centralnym punktem miasta.
Krótko mówiąc, dyskusja miała mało sensu, bo dyskutanci mieli z góry określone stanowiska. Ludzie mieszkający na planowanej trasie będą jej przeciwni, obojętne jakie argumenty się im przedstawi. Z kolei Prezydent zaprezentował swoje stanowisko w bardzo mocnych słowach na samym początku dyskusji, więc też go nie interesowały argumenty przeciw.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3084
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 11 wrz 2017, o 14:50

Widziałem kilka zdjęć z tego spotkania i wydaje mi się, że byli tam sami emeryci, którzy jednak nie korzystają z własnego auta.
A Pan Sapiński.. no cóż... jeszcze rok z nim wytrzymamy.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: RoyBatty » 11 wrz 2017, o 16:00

Na szczęście dla przeciwników wariantu żółtego, na spotkaniu zapowiedziano że konsultacje i stanowisko miasta są tylko jednym z wielu elementów branych pod uwagę przy wielokryterialnej ocenie każdej z tras. W ogóle projekt jest na bardzo wczesnym etapie. Ponadto jeśli chodzi o samorządy, to chyba jedynie Kalisz jest za żółtym wariantem.
Pod koniec spotkania poseł Ławniczak zasugerował też, że z punktu widzenia władz centralnych wariant żółty jest kiepski. Ponadto będzie możliwość przeprowadzenia obwodnicy w ciągu DK/S12 od południowej strony Kalisza, a do tej koncepcji żółty wariant nie pasuje. W ogóle trzeba pochwalić posła za przygotowanie, podał konkretne argumenty i liczby np. wielkość ruchu na wszystkich głównych drogach wylotowych z Kalisza. W porównaniu z wystąpieniem prezydenta Sapińskiego wypadł zdecydowanie lepiej, zwłaszcza że nie trzymał się jedynej słusznej, z góry ustalonej tezy.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 21:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Panmik » 11 wrz 2017, o 16:47

Może dotrze do Was po tym spotkaniu jak bardzo oderwani jesteście od rzeczywistości. Wasze niby-specjalistyczne argumenty, tak naprawdę oparte na Waszych poglądach i widzimisię, nijak się mają do realnych problemów realnych ludzi. Dobrze, że to wybrzmiało. Na szczęście ludzie będą bronić swoich miejsc zamieszkania zdecydowanie mocniej niż jakaś grupa forumowych "specjalistów" swojego wydumanego punktu widzenia.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1741
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 11 wrz 2017, o 16:50

RoyBatty doskonale przedstawił jak to wyglądało.

Najbardziej zdziwiła i zarazem zasmuciła mnie reakcja projektanta na pytanie o węzeł w Skalmierzycach w przypadku wyboru Wariantu 3. Projektant nie widział problemu w braku bezpośredniego połączenia istniejącej obwodnicy Skalmierzyc z nowym przebiegiem DK25. Pogmatwane połączenie poprzez 1,5 km długości odcinek dróg lokalnych uznał za zadowalające! To tak jakby droga pomiędzy Kaliszem i Ostrowem była w tym projekcie najmniej istotna…

Bezpośrednie połączenie obwodnicy Skalmierzyc z planowaną DK25 w Wariancie 3 jest możliwe, ale projektanci nie chcieli nawet podjąć tematu.
Można to zrobić np. poprzez modyfikację Wariantu 3, przesuwając rozwidlenie z okolic węzła w Skalmierzycach w stronę Kalisza. Jest to także sposób na wykorzystanie znacznej części istniejącej obwodnicy Skalmierzyc jak i przybliżenie węzła do Kalisza. Co istotne dla zwolenników Wariantu 3, droga nadal przebiegałaby poza granicami miasta. Trzeba tylko chcieć…

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3774
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 11 wrz 2017, o 16:53

Na spotkaniach ludzie z gmin Nowe Skalmierzyce i Goluchow rowniez bronili swoich miejsc zamieszkania. Proponuje czytac nie tylko naglowki, ale calosc tekstu.
Twoje argumenty, tak naprawdę oparte na Twoich poglądach i widzimisię, nijak się mają do realnych problemów realnych ludzi w tych miejscowosciach.
:lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 21:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Panmik » 11 wrz 2017, o 16:56

"Dokładnych wyliczeń, ile rodzin straciłoby swoje domy i nieruchomości na rzecz rozbudowy „25-ki” projektanci nie podali, ale potwierdzili, że więcej wysiedleń zakładają dwa pierwsze warianty niż trzeci."

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3084
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 11 wrz 2017, o 16:58

http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/spol ... ,1700.html artykuł bardzo stronniczy.
Ok to nie budujmy połączenie trasy bursztynowej i w ogóle innych dróg ;)
Dobro 12 rodzin nad dobrem kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców aglomeracji .. no sorry, ale to mnie bawi :)))
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3084
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 11 wrz 2017, o 17:02

Panmik pisze:
11 wrz 2017, o 16:56
"Dokładnych wyliczeń, ile rodzin straciłoby swoje domy i nieruchomości na rzecz rozbudowy „25-ki” projektanci nie podali, ale potwierdzili, że więcej wysiedleń zakładają dwa pierwsze warianty niż trzeci."
W przypadku wariantu 3 także jacyś ludzie stracą swoje domy. Czy Ci ludzie są gorsi?
Dlaczego oni mają stracić swoje domy, a nie Ci, którzy budowali się w miejscach gdzie obwodnica była planowana od niepamiętnych czasów?

Znajomi moich znajomych mają domy na drodze w wariancie żółtym i co im powiesz?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 21:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Panmik » 11 wrz 2017, o 17:11

"dobro 12 rodzin nad dobrem kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców aglomeracji" a mnie bawi taka prymitywna manipulacja. Nie masz żadnych realnych i policzalnych argumentów, które pozwoliłby tak twierdzić. W tej chwili to jest wybór między Twoimi poglądami a realnym problemem realnych ludzi.

Trzeba wybrać mniej inwazyjny wariant, to im powiem.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 21:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Panmik » 11 wrz 2017, o 17:13

Wariant 3 będzie miał wpływ również na osiedle Dobrzec, jakość życia w blokach najbliżej drogi spadnie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1741
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 11 wrz 2017, o 17:15

Panmik a do Ciebie kiedy coś dotrze? ;) Byłeś na spotkaniu? Jedyne merytoryczne argumenty przedstawił poseł Ławniczak. Sensowny argument - że miasto na prawach powiatu musi utrzymywać drogi w swoich granicach przedstawił też Prezydent Sapiński. Reszta wypowiedzi to były populizmy albo obrona swoich pól i miejsc zamieszkania.
Fachowców nie było albo się nie wypowiadali...

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 21:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Panmik » 11 wrz 2017, o 17:18

Tutaj nie ma merytorycznych argumentów. Nikt nie przeprowadzi badań wpływu położenia obwodnicy na rozwój miasta. Dopiero to by było merytorycznym argumentem, cała reszta to taki sam populizm.
W tym zalewie pseudo-argumentów jedynym realnym argumentem jest ilość ludzi na których obwodnica ma bezpośredni wpływ.

Kamil1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: 22 lis 2015, o 07:45
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Kamil1989 » 11 wrz 2017, o 17:25

Widać kto pisze. Pamnik czy twój dom nie leży na planowanym przebiegu przedłużenia TB który jest projektowany od nie pamiętnych czasów tak samo jak droga DK25 od Castoramy dalej. Nikt nie kazał tym ludziom zamieszkać w tych blokach. Mogli dowiedzieć się w dostępnych źródłach o tej drodze, np. w wikipedii. Po za tym powinieneś, że Dobrzec to nie cały Kalisz. w bliskim sąsiedztwie mieszka 5 tyś.,a dziennie przez Kalisz przebiega transport ok. 100 tyś. ruchu nie regionalnego. Największe zanieczyszczenie produkuje nie ruch samochodowy lecz kopciuchy. Popatrz sobie na Majków jak tam palą w piecach.

Panmik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2010, o 21:53
Lokalizacja: Tyniec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Panmik » 11 wrz 2017, o 17:31

Nie, nie leży. Argumentów nadal brak.

Kamil1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: 22 lis 2015, o 07:45
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Kamil1989 » 11 wrz 2017, o 17:32

Panmik pisze:
11 wrz 2017, o 17:18
Tutaj nie ma merytorycznych argumentów. Nikt nie przeprowadzi badań wpływu położenia obwodnicy na rozwój miasta. Dopiero to by było merytorycznym argumentem, cała reszta to taki sam populizm.
Tak samo nie prowadziły władze Kalisza, więc nie ma co się wypowiadać o tym czy prowadziły czy nie.

Kamil1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: 22 lis 2015, o 07:45
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Kamil1989 » 11 wrz 2017, o 17:38

Panmik pisze:
11 wrz 2017, o 17:31
Argumentów nadal brak.
Przytoczę dwa komentarze z calisia.pl
Jeśli warianty I i II to nie prawdziwe obwodnice to mam kilka przykładów w innych miastach nieprawdziwych obwodnic z rangą drogi szybkiego ruchu,a nie DK.
Po co budować S8 w Warszawie która przecina Żoliborz i S2, która przecina Ursynów i Kabaty. Po co budować S7 w Krakowie która przecina Nową Hutę. Po co budowano S6 w Trójmieście która przedzielała Gdańsk (Matarnia) i Gdynię (Wielki Kack). Po co budowano A8 we Wrocławiu. Po co budowano S1 i A4 w Mysłowicach. Po co budowano S1 i S52 w Bielsko-Białej.
Właśnie po to aby przejęło to ruch lokalny nie tylko między miastowy. To i tak nie będzie Droga Szybkiego Ruchu, więc i tak maksymalna prędkość to 90 km/h. I tak ta obwodnica nie zmniejszy ruchu w Kaliszu. Jedynie co by zmniejszyło ruch to obwodnica w ciągu DK12. Obwodnica w Wariancie III jeszcze bardziej zakorkuje ruch na Obwodnicy Skalmierzyc co przedłuży czas podróży Kalisz-Ostrów Wlkp. Zmniejszy to atrakcyjność miasta dla inwestorów, którzy wolą się budować przy głównych drogach (Teknia, Portos) co za tym idzie mniejsze dochody miasta.
Na obwodnicy Ostrowa mało kto jeździ. Czasami w ogóle nikogo tam nie ma. A to ma być “obwodnica” Ostrów-KALISZ-Konin a nie Ostrów-Konin. Bez Kalisza nie było by tej drogi.
Odległości mamy takie
Od Rogatki (centrum) do wjazdu na:
A) niebieski – 3 km w kier. Ostrowa i 4 km w kier. Konina
B) czerwony- 3 km w kier. Ostrowa i 4 km w kier. Konina
C) żółty – 11 km w kier Ostrowa i 8 km w kier. Konina

ODPOWIEDZ