Zobaczcie jaki pasztet przygotowali nam projektanci w wariancie 3:
http://www.noweskalmierzyce.pl/sites/de ... yt_v3a.pdf
Nie, nie dlatego, że brak im kompetencji. Wynika to z forsowania przez władze Kalisza przebiegu drogi, która nie może wchodzić w granice Kalisza nawet w najmniejszym fragmencie.
W konsekwencji Wariant 3 obecną obwodnicę Skalmierzyc traktuje jak drogę lokalną.
Zobaczcie jak wygląda połączenie tej drogi z nowym śladem DK 25 Konin-Skalmierzyce-Ostrów:
- jedziemy z Kalisza do Ostrowa obwodnicą Skalmierzyc
- dojeżdżamy do węzła w Skalmierzycach/Ociążu
- na kończącej się w tym miejscu GP łagodnym łukiem skręcamy w lewo
- dojeżdżamy do starej drogi krajowej (do ronda, po drodze będzie jeszcze jedno skrzyżowanie)
- na rondzie skręcamy w prawo
- dalej wzdłuż torów i pod wiaduktem do skrzyżowania, na którym ponownie skręcamy w prawo
- teraz jedziemy już wzdłuż nowej krajówki do Ostrowa, ale niestety jeszcze w przeciwnym kierunku
- jeszcze tylko jeden zakręt o 180 stopni (już ostatni
) i możemy włączyć się do pięknej drogi prowadzącej prosto do Ostrowa
Taka zabawa czeka nas na planowanym kiedyś dwujezdniowym połączeniu Kalisza z Ostrowem. W wariancie 3 nie ma już czegoś takiego jak dwujezdniowa droga GP Kalisz – Ostrów. Jest za to droga GP Ostrów – Skalmierzyce - Konin omijająca Kalisz, a do Kalisza mamy tylko zjazd, ten którym zjeżdża się do Skalmierzyc!
P.S
Tylko warianty 1 i 2 oferują rozbudowę obwodnicy Skalmierzyc do dwóch jezdni, gwarantującą połączenie Kalisza z Ostrowem drogą szybkiego ruchu, ale my wolimy nie mieć problemów, po co nam drogi…