DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Calif
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 11:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Calif » 28 sie 2017, o 19:43

Ogólnie wstyd. Myślę, że spotkanie organizowane jest dla świętego spokoju. Szkoda bo te wszystkie gminy widać , że są lepiej zarządzane. Kolejna władza, której na Kaliszu kompletnie nie zależy. Smutne jest to , że na drugi rok pójdę na wybory i nie mam na kogo głosować.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4061
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 28 sie 2017, o 20:48

Przeciez Sapiński odpowiedzial w swoim stylu na FB inwestycji jednemu z komentujacych, ktory wstawil tam "nasz" rysunek: "widzę że lubi pan rysować ale to rola gddkia zeby wyznaczac trasę".
On nawet nie wie, ze to jest właśnie rysunek gddkia a my tylko dorysowalismy, jak bedziemy jezdzic na węźle w ociazu.
Pomijam to, ze kazde miasto naciska gddkia by wyznaczalo trasę najlepiej dla siebie a nie wg widzimisię gddkia.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1222
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:23
Lokalizacja: Kalisz - Szczypiorno
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: tomash » 28 sie 2017, o 20:57

godzina 11 w poniedziałek, no przecież wszyscy się zwolnimy z pracy w środku dnia i pójdziemy na konsultacje...

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: 11 sty 2009, o 21:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 28 sie 2017, o 21:02

tomash pisze:
28 sie 2017, o 20:57
godzina 11 w poniedziałek, no przecież wszyscy się zwolnimy z pracy w środku dnia i pójdziemy na konsultacje...
toteż sala nie za duża ;)
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: marekchelsea » 31 sie 2017, o 20:06

Uważają Kalisz za miasto emerytów, to też stwierdzili, że emeryci mają czas żeby przyjść :D

jerraz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 20 paź 2013, o 11:02

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jerraz » 1 wrz 2017, o 07:27

milo pisze:
28 sie 2017, o 20:48
Przeciez Sapiński odpowiedzial w swoim stylu na FB inwestycji jednemu z komentujacych, ktory wstawil tam "nasz" rysunek: "widzę że lubi pan rysować ale to rola gddkia zeby wyznaczac trasę".
On nawet nie wie, ze to jest właśnie rysunek gddkia a my tylko dorysowalismy, jak bedziemy jezdzic na węźle w ociazu.
Pomijam to, ze kazde miasto naciska gddkia by wyznaczalo trasę najlepiej dla siebie a nie wg widzimisię gddkia.
Wrzuć srceena ;-)

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1624
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaczorkalisz » 1 wrz 2017, o 07:52

nie ma konsultacji w Kaliszu bo ta droga nas nie dotyczy, nie przebiega w naszych granicach wiec po co konsultacje? :) dla mnie to wielkie rozczarowanie i totalna porazka naszych wladz jak nie doprowadzi do obwodnicy rozpoczynajacej sie przy Castoramie...

Awatar użytkownika
Miś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 2 maja 2012, o 16:50
Lokalizacja: PK, DW, DL, EN4

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Miś » 1 wrz 2017, o 18:49

A mnie dziwi wasza krótkowzroczność... pozwolę sobie to wyjaśnić.

W Kaliszu są tylko dwie główne drogi wytyczone z głową. Przebieg obu zdefiniowany był jeszcze w czasach głębokiego prlu. Mianowicie wybudowana wtedy AWP i dzisiejsza Trasa Bursztynowa. Trasy te powstały aby odciążyć śródmieście i swoje zadanie spełniają w 100%.

Kiedy w 1972 roku rozpoczęto budowę AWP niejako zdefiniowano w którą stronę będzie się rozwijać miasto... na zachód. Powstały nowe Ogrody, Dobrzec, Korczak itd.

Nie przewidziany wtedy wzrost ruchu drogowego zmusił do wybudowania trasy Stańczukowskiego... odciążono tym samym AWP ale zachowano tym samym kierunek rozwoju miasta. Powstała galeria Kalisz a miasto zyskało przestrzeń na kolejne 10 lat... może troszeczkę więcej.

Wybudowanie obwodnicy w wariancie 1 oraz 2 zamyka wspomnianą przeze mnie przestrzeń i definiuje ciasną zabudowę. Wariant 3 nie jest jakoś drastycznie oddalony od miasta żeby uważać, że omija miasto ale daje miastu możliwość naturalnego przesunięcia granic i spore tereny które można wykorzystać!

W tym momencie miasto powinno zadbać o własne interesy i rozpocząć negocjacje z GDDKiA:

a) kontynuowanie obwodnicy z rozjazdu w Kokaninie aż do trasy na Sieradz

b) zaprojektowanie najbardziej dogodnych dla mieszkańców miasta węzłów

c) zaprojektowanie dodatkowego węzła na wysokości Biskupic tak aby w przyszłości można było ten teren skomunikowac z obwodnicą Skalmierzyc i ulicą Inwestorską.
W chwili poznania dokładnego przebiegu trasy 25 rozpocząć skup ziem pod tereny inwestycyjne

d) wynegocjować z GDDKiA powstanie w okolicach węzła (poznańskiego) powstanie punktu obsługi podróżnych... stacja paliw, restauracja oraz stacji obsługującej odcinek drogi od Ostrowa Wlkp do Konina. Chodzi o możliwość kilku dodatkowych miejsc zatrudnienia zanim zgarną nam je inne gminy.

e) zająć się pozyskiwaniem funduszy na dostosowanie dróg wewnątrz obwodnicy dla potrzeb mieszkańców. Chodzi mi o przebudowę wjazdu do miasta od Ostrowa żeby nie wyglądał jak połączenie dwóch nie trafionych tuneli oraz drugiej jezdni Stańczukowskiego

Takie rozwiązanie będzie korzystne i dla Kaliszan i dla podróżujących bezkolizyjnie trasą 25 w myśl zasady, że obwodnica miasta nie ma ułatwić życia mieszkańcom a usprawnić podróżowanie od miasta do miasta!
"To jest miś na skalę naszych możliwości..."

zeflik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 15 lut 2017, o 00:02
GG: 0

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: zeflik » 1 wrz 2017, o 20:08

Miś popieram twe wypowiedzi 100%.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 1 wrz 2017, o 20:13

Miś

W Kaliszu jest wiele ulic wytyczonych z głową, nie tylko Trasa Bursztynowa. Poszczególnych ulic, odcinków tras nie planuje się jako odrębnych bytów, są one elementami większej układanki. Planując obwodnice miast należy brać pod uwagę istniejący jak i planowany docelowy układ głównych dróg w mieście. I tak np. węzeł przy Castoramie nieprzypadkowo znalazł się w pobliżu skrzyżowania AWP z ul. Zachodnią. Przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc do ul. Poznańskiej jest konieczne, ponieważ też jest częścią większego planowanego ciągu komunikacyjnego, który powinien mieć swoją kontynuację na południu miasta poprzez ul. Zachodnią. Stąd właśnie połączenie obwodnicy Skalmierzyc z AWP na wysokości ul. Zachodniej. Wynika to z geometrii. Żadna zewnętrzna obwodnica omijająca węzeł przy castoramie nie zastąpi nam tego potrzebnego dla odciążenia centrum połączenia.

Już wielokrotnie tłumaczyłem, że nie chodzi tylko o odległość obwodnicy od miasta. Nie miałbym nic przeciwko pozamiejskiemu przebiegowi, ale obawiam się, że zrealizowanie wariantu 3 udaremni rozbudowę do dwóch jezdni obwodnicy Skalmierzyc oraz udaremni przedłużenie jej do ul. Poznańskiej. To właśnie głównie z tego względu jestem przeciwny Wariantowi 3. Wariant 2 lub 1 zapewniłby nam zarówno wyeliminowanie tranzytu z miasta, jak i dwujezdniową drogę pomiędzy Kaliszem a Ostrowem. Odcinek kaliski byłby także częścią większego logicznego układu obwodnic wewnątrzmiejskich i mógłby być wykorzystywany także przez mieszkańców zespołu miejskiego Kalisza oraz aglomeracji. Mało?
A co nam daje obwodnica w wariancie 3. Wyeliminuje z miasta jedynie tranzyt dalekobieżny. Ile tego tranzytu jest na 25-tce ? Nawet nie odczujemy zmiany. Obwodnica na odcinku Ociąż – Kokanin będzie prawie pusta..

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1730
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ANewDay » 1 wrz 2017, o 20:29

ja mam wrazenie, ze niektore profile to jedna i ta sama osoba...

Awatar użytkownika
Miś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 2 maja 2012, o 16:50
Lokalizacja: PK, DW, DL, EN4

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Miś » 1 wrz 2017, o 20:30

Przedłużenie węzła koło Castoramy do ulicy Poznańskiej a później według przebiegu 1 oraz 2 rowniez nie odciąży centrum w żaden sposób.

Niestety trzeba patrzeć w przyszłość... I pogodzić się z tym że obliczana przepustowość obwodnicy i lokalizacja wytyczana 15 lat temu nijak ma się do dzisiejszych realiów.

Wariant 3 daje spokój ja dziesięciolecia a wariant 1 oraz 2 na maksimum 10 lat...
Jeśli ktoś wierzy, że za 10 lat GDDKIA wybuduje nową drogę to jest w błędzie.
A argument, że się boicie że nie zrobią drugiej jezdni wzdłuż Skalmierzyc nijak ma się do dzisiejszych realiów i wytycznych budowania dróg ekspresowych. Zadbanie o infrastrukturę drogową wewnątrz obwodnicy jest interesem miasta.
"To jest miś na skalę naszych możliwości..."

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 1 wrz 2017, o 20:48

Miś pisze:
1 wrz 2017, o 20:30
Przedłużenie węzła koło Castoramy do ulicy Poznańskiej a później według przebiegu 1 oraz 2 rowniez nie odciąży centrum w żaden sposób.
Jeżeli obwodnica w Wariancie 1 lub 2 wg Ciebie również nie odciąży centrum, to w Wariancie 3 tym bardziej.
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 20:30
Niestety trzeba patrzeć w przyszłość... I pogodzić się z tym że obliczana przepustowość obwodnicy i lokalizacja wytyczana 15 lat temu nijak ma się do dzisiejszych realiów.

Wariant 3 daje spokój ja dziesięciolecia a wariant 1 oraz 2 na maksimum 10 lat...
Jeśli ktoś wierzy, że za 10 lat GDDKIA wybuduje nową drogę to jest w błędzie.
Po co GDDKiA miałaby budować nową drogę? Obwodnica w Wariancie 1 lub 2 wystarczyłaby na 10, 20 i 50 lat
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 20:30
A argument, że się boicie że nie zrobią drugiej jezdni wzdłuż Skalmierzyc nijak ma się do dzisiejszych realiów i wytycznych budowania dróg ekspresowych. Zadbanie o infrastrukturę drogową wewnątrz obwodnicy jest interesem miasta.
Mam rozumieć, że drugą jezdnię obwodnicy Skalmierzyc wg Ciebie miałoby wybudować miasto? :(

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3614
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Caspress » 1 wrz 2017, o 20:58

Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
A mnie dziwi wasza krótkowzroczność... pozwolę sobie to wyjaśnić.

W Kaliszu są tylko dwie główne drogi wytyczone z głową. Przebieg obu zdefiniowany był jeszcze w czasach głębokiego prlu. Mianowicie wybudowana wtedy AWP i dzisiejsza Trasa Bursztynowa. Trasy te powstały aby odciążyć śródmieście i swoje zadanie spełniają w 100%.

Kiedy w 1972 roku rozpoczęto budowę AWP niejako zdefiniowano w którą stronę będzie się rozwijać miasto... na zachód. Powstały nowe Ogrody, Dobrzec, Korczak itd.

Nie przewidziany wtedy wzrost ruchu drogowego zmusił do wybudowania trasy Stańczukowskiego... odciążono tym samym AWP ale zachowano tym samym kierunek rozwoju miasta. Powstała galeria Kalisz a miasto zyskało przestrzeń na kolejne 10 lat... może troszeczkę więcej.

Wybudowanie obwodnicy w wariancie 1 oraz 2 zamyka wspomnianą przeze mnie przestrzeń i definiuje ciasną zabudowę. Wariant 3 nie jest jakoś drastycznie oddalony od miasta żeby uważać, że omija miasto ale daje miastu możliwość naturalnego przesunięcia granic i spore tereny które można wykorzystać!

W tym momencie miasto powinno zadbać o własne interesy i rozpocząć negocjacje z GDDKiA:

a) kontynuowanie obwodnicy z rozjazdu w Kokaninie aż do trasy na Sieradz

b) zaprojektowanie najbardziej dogodnych dla mieszkańców miasta węzłów

c) zaprojektowanie dodatkowego węzła na wysokości Biskupic tak aby w przyszłości można było ten teren skomunikowac z obwodnicą Skalmierzyc i ulicą Inwestorską.
W chwili poznania dokładnego przebiegu trasy 25 rozpocząć skup ziem pod tereny inwestycyjne

d) wynegocjować z GDDKiA powstanie w okolicach węzła (poznańskiego) powstanie punktu obsługi podróżnych... stacja paliw, restauracja oraz stacji obsługującej odcinek drogi od Ostrowa Wlkp do Konina. Chodzi o możliwość kilku dodatkowych miejsc zatrudnienia zanim zgarną nam je inne gminy.

e) zająć się pozyskiwaniem funduszy na dostosowanie dróg wewnątrz obwodnicy dla potrzeb mieszkańców. Chodzi mi o przebudowę wjazdu do miasta od Ostrowa żeby nie wyglądał jak połączenie dwóch nie trafionych tuneli oraz drugiej jezdni Stańczukowskiego

Takie rozwiązanie będzie korzystne i dla Kaliszan i dla podróżujących bezkolizyjnie trasą 25 w myśl zasady, że obwodnica miasta nie ma ułatwić życia mieszkańcom a usprawnić podróżowanie od miasta do miasta!
Zgadzam się odnośnie postulatu budowy dodatkowych węzłów szczególnie do drogi która przebiega przez Biskupice
Caspress pisze:
7 sie 2017, o 16:54
Osobiście również jestem zwolennikiem koncepcji zbliżonej miastu.
Jednak przy obecnej ilości węzłów to zbyt wielu Kaliszan z tej koncepcji i tak nie skorzysta.

Moim zdaniem warto byłoby pomyśleć o dodatkowych węzłach

Priorytetem jak dla mnie byłby tu węzeł Dobrzec w okolicach cmentarza
Obrazek
Dzięki takiemu rozwiązaniu z obwodnicy skorzystali by mieszkańcy os. Dobrzec jak i mieszkańcy ul. Dobrzeckiej czy Korczak, idąc dalej również służyła by mieszkańcom Biskupic itd.


Warto byłoby też pomyśleć w końcu nad rozwojem sieci dróg na prawobrzeżnym Kaliszu.
Dodatkowo droga ta mogłaby być alternatywą dla wyjazdu z centrum bo niestety ale Majkowska jest zamknięta.

Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Miś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 2 maja 2012, o 16:50
Lokalizacja: PK, DW, DL, EN4

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Miś » 1 wrz 2017, o 23:38

jp pisze:
1 wrz 2017, o 20:48

Jeżeli obwodnica w Wariancie 1 lub 2 wg Ciebie również nie odciąży centrum, to w Wariancie 3 tym bardziej.

Po co GDDKiA miałaby budować nową drogę? Obwodnica w Wariancie 1 lub 2 wystarczyłaby na 10, 20 i 50 lat

Mam rozumieć, że drugą jezdnię obwodnicy Skalmierzyc wg Ciebie miałoby wybudować miasto? :(
Odpowiadając na Twoje pytania:

Żadna z tych obwodnic nie odciąży zakorkowanego centrum ruchem lokalnym bo nie takie jest jej zadanie.
Dla mnie mieszkańca Kalisza obwodnica Ostrowa ma służyć szybszemu dotarciu do Wrocławia i jadąc tą drogą guzik mnie obchodzi czy w Ostrowie występują aktualnie korki. Tego samego oczekuje mieszkaniec Bydgoszczy lub Konina który zmierza w kierunku Wrocławia... dotrzeć do celu w możliwie najkrótszym czasie.
Dużo podróżuje po Europie i jadąc przykładowo z Francji do Poznania moja średnia prędkość z 1400km wynosi 120km/h. Zjeżdżając w Gądkach na drogę jednojezdniową średnia z drogi do Kalisza często jest poniżej 60km/h... O czymś to świadczy.
Rozbudowana sieć dróg w tym obwodnice miast mają służyć szybszym przemieszczaniu się ludzi i towarów pomiędzy tymi miastami a nie jak błędnie myślicie zmniejszaniu lokalnego natężenia ruchu na terenach zurbanizowanych.
Takie jest podstawowe założenie.

Optymistycznie patrząc można liczyć na to że wariant 1 lub 2 wystarczy na 50 lat ale niestety tak nie bedzie... miasto rozwija się w kierunku gdzie jest dobrze skomunikowane... za 10 może 20 lat ta obwodnica podniesiona do rangi drogi ekspresowej stanie się zwykłą miejska arterią służąca mieszkańcom okolicznych blokowisk, których jeszcze nie ma, do dotarcia do marketu czy pracy... a tranzyt znów wróci w granice Kalisza i zaczną się narzekania na tiry!
Dobrym przykładem może być Aleja Wiśniowa i Aleja Armii Krajowej we Wroclawiu... kiedyś wystarczające dla miasta i tranzytu... A w przeddzień oddania AOW usłana krokami.

Nie jestem do końca przekonany czy po otwarciu obwodnicy w wersji 3 i odpowiedzialnym rozlokowaniu węzłów drogowych o czym pisałem wcześniej druga nitka będzie w ogóle potrzebna. O wiele bardziej potrzebna miastu będzie druga jezdnia na trasie Stańczukowskiego od Majkowa do Ronda Westerplatte oraz druga nitka ulicy Poznańskiej do obwodnicy... zakładam tutaj dalszy rozwój miasta w tej okolicy.
"To jest miś na skalę naszych możliwości..."

ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ambrotos » 2 wrz 2017, o 07:15

No to jp masz wreszcie z kim pogadac. Oczywiscie popieram misia

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 2 wrz 2017, o 12:15

Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
Wybudowanie obwodnicy w wariancie 1 oraz 2 zamyka wspomnianą przeze mnie przestrzeń i definiuje ciasną zabudowę. Wariant 3 nie jest jakoś drastycznie oddalony od miasta żeby uważać, że omija miasto ale daje miastu możliwość naturalnego przesunięcia granic i spore tereny które można wykorzystać!
Wolałbym, żeby miasto nie rozlewało się poza granice, a niewykorzystanej przestrzeni którą posiada w swoich granicach wystarczyłoby dla 200 tys. mieszkańców!
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
W tym momencie miasto powinno zadbać o własne interesy i rozpocząć negocjacje z GDDKiA:
a) kontynuowanie obwodnicy z rozjazdu w Kokaninie aż do trasy na Sieradz
Realizacja Wariantu 1 lub 2 nie koliduje z kontynuacją obwodnicy w kierunku Sieradza. Negocjacje a raczej starania o budowę obwodnicy drogi krajowej nr 12 cały czas należy podejmować. Od wielu lat to mówię. W Kaliszu ruch tranzytowy większy jest na 12-tce niż na 25. 25-tka to w większym stopniu droga aglomeracyjna niż krajowa ;)
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
b) zaprojektowanie najbardziej dogodnych dla mieszkańców miasta węzłów
To jest właśnie największy mankament Wariantu 3. Przebieg drogi w tym wariancie uniemożliwia zaprojektowanie dogodnych dla mieszkańców miasta węzłów. Można jedynie walczyć o dogodniejsze dla Kalisza i Ostrowa rozwiązania w obrębie węzła w Ociążu/Skalmierzycach, ale koszt tego węzła pewnie byłby nie do zaakceptowania dla GDDKiA. W praktyce jest tak, że w procesie realizacji inwestycji optymalizuje się koszty, więc raczej nie ma co liczyć na korzystne dla Kalisza rozwiązania w tym 3 wariancie, tylko coś w rodzaju połączenia opisanego przeze mnie na poprzedniej stronie.
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
c) zaprojektowanie dodatkowego węzła na wysokości Biskupic tak aby w przyszłości można było ten teren skomunikowac z obwodnicą Skalmierzyc i ulicą Inwestorską.
Nie ma lepszego rozwiązania na skomunikowanie terenów inwestycyjnych na Dobrzecu jak poprzez obwodnicę Skalmierzyc oraz jej przedłużenie do Poznańskiej. Budowanie jakiejś protezy do Biskupic jest rozwiązaniem o wiele gorszym, by nie powiedzieć bezsensownym. Poza tym kto miałby wybudować taką drogę?
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
W chwili poznania dokładnego przebiegu trasy 25 rozpocząć skup ziem pod tereny inwestycyjne
W wariancie 3 droga na całym odcinku przebiega poza granicami miasta. W jaki sposób Miasto miałoby inwestować na nie swoim terenie?
Poza tym po co rozwijać tereny poza miastem, skoro w granicach miasta mamy dziesiątki km kwadratowych pól. O skutkach suburbanizacji słyszałeś?
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
d) wynegocjować z GDDKiA powstanie w okolicach węzła (poznańskiego) powstanie punktu obsługi podróżnych... stacja paliw, restauracja oraz stacji obsługującej odcinek drogi od Ostrowa Wlkp do Konina. Chodzi o możliwość kilku dodatkowych miejsc zatrudnienia zanim zgarną nam je inne gminy.
Nie obraz się, ale na trzeźwo tego chyba nie pisałeś ? :lol:
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
e) zająć się pozyskiwaniem funduszy na dostosowanie dróg wewnątrz obwodnicy dla potrzeb mieszkańców. Chodzi mi o przebudowę wjazdu do miasta od Ostrowa żeby nie wyglądał jak połączenie dwóch nie trafionych tuneli oraz drugiej jezdni Stańczukowskiego
Druga jezdnia Stanczukowskiego jak najbardziej. Od dawna z uporem maniaka powtarzam, że ring śródmiejski (spięte TB i TS ) powinien być dwujezdniowy
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 18:49
Takie rozwiązanie będzie korzystne i dla Kaliszan i dla podróżujących bezkolizyjnie trasą 25 w myśl zasady, że obwodnica miasta nie ma ułatwić życia mieszkańcom a usprawnić podróżowanie od miasta do miasta!
Cały czas próbuję udowodnić, że nie będzie korzystne dla kaliszan. Będzie korzystne tylko dla podróżujących z Ostrowa do Konina lub dalej, którzy stanowią zdecydowaną mniejszość. Dla korzystających z odcinka Ostrow-Kalisz, dla których GŁÓWNIE istnieje DK 25, Wariant 3 nie będzie korzystny.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 2 wrz 2017, o 13:53

Najbardziej groteskowym efektem wariantu 3 będzie to, że NIE SKRÓCI on podróży z Kalisza do Ostrowa. Co się zyska na dwujezdniowym odcinku Ociąż- Czekanów, to się straci na dziwacznych wjazdach/zjazdach na węźle Ociąż.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 2 wrz 2017, o 15:20

Miś pisze:
1 wrz 2017, o 23:38
jp pisze:
1 wrz 2017, o 20:48

Jeżeli obwodnica w Wariancie 1 lub 2 wg Ciebie również nie odciąży centrum, to w Wariancie 3 tym bardziej.

Po co GDDKiA miałaby budować nową drogę? Obwodnica w Wariancie 1 lub 2 wystarczyłaby na 10, 20 i 50 lat

Mam rozumieć, że drugą jezdnię obwodnicy Skalmierzyc wg Ciebie miałoby wybudować miasto? :(
Odpowiadając na Twoje pytania:

Żadna z tych obwodnic nie odciąży zakorkowanego centrum ruchem lokalnym bo nie takie jest jej zadanie.
Dla mnie mieszkańca Kalisza obwodnica Ostrowa ma służyć szybszemu dotarciu do Wrocławia i jadąc tą drogą guzik mnie obchodzi czy w Ostrowie występują aktualnie korki. Tego samego oczekuje mieszkaniec Bydgoszczy lub Konina który zmierza w kierunku Wrocławia... dotrzeć do celu w możliwie najkrótszym czasie.
Gdybym był mieszkańcem Bydgoszczy pewnie też guzik by mnie obchodził przebieg drogi w rejonie Kalisza, ale jestem kaliszaninem, kocham Kalisz i zależy mi na rozwiązaniach korzystnych dla Kalisza. Dziwię się, że przytoczyłeś taki argument, przecież dla mieszkańca Bydgoszczy czy Konina jadącego do Ostrowa wariant przebiegu nie będzie miał żadnego znaczenia.
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 23:38
Optymistycznie patrząc można liczyć na to że wariant 1 lub 2 wystarczy na 50 lat ale niestety tak nie bedzie... miasto rozwija się w kierunku gdzie jest dobrze skomunikowane... za 10 może 20 lat ta obwodnica podniesiona do rangi drogi ekspresowej stanie się zwykłą miejska arterią służąca mieszkańcom okolicznych blokowisk, których jeszcze nie ma, do dotarcia do marketu czy pracy... a tranzyt znów wróci w granice Kalisza i zaczną się narzekania na tiry!
Droga ekspresowa lub GP z definicji nie może być zwykłą miejską ulicą.
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 23:38
Dobrym przykładem może być Aleja Wiśniowa i Aleja Armii Krajowej we Wroclawiu... kiedyś wystarczające dla miasta i tranzytu... A w przeddzień oddania AOW usłana krokami.
AW i AAK we Wrocławiu to są miejskie ulice z jednopoziomowymi skrzyżowaniami. Dobrym przykładem ekspresówki wewnątrz miasta jest AOW
Miś pisze:
1 wrz 2017, o 23:38
Nie jestem do końca przekonany czy po otwarciu obwodnicy w wersji 3 i odpowiedzialnym rozlokowaniu węzłów drogowych o czym pisałem wcześniej druga nitka będzie w ogóle potrzebna. O wiele bardziej potrzebna miastu będzie druga jezdnia na trasie Stańczukowskiego od Majkowa do Ronda Westerplatte oraz druga nitka ulicy Poznańskiej do obwodnicy... zakładam tutaj dalszy rozwój miasta w tej okolicy.
Zgadzam się z Tobą, że druga jezdnia na TS oraz Poznańskiej będą potrzebne, ale druga nitka na obwodnicy Skalmierzyc także. Obwodnica Skalmierzyc jest i będzie częścią drogi między Kaliszem a Ostrowem i powinna być dwujezdniowa. Nie tylko ze względu na natężenie ruchu, ale także ze względu na bezpieczeństwo.

Awatar użytkownika
Miś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 2 maja 2012, o 16:50
Lokalizacja: PK, DW, DL, EN4

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Miś » 2 wrz 2017, o 15:57

No ja swoje argumenty przedstawiłem i bezsensowne byłoby ich powtarzanie. Zaznaczę tylko że byłem absolutnie trzeźwy jak je pisałem ;).
Oczywiście nie każdy musi się z nimi zgadzać a i na siłę przekonywać nikogo nie mam zamiaru.
kaliszanin2 pisze:
2 wrz 2017, o 13:53
Najbardziej groteskowym efektem wariantu 3 będzie to, że NIE SKRÓCI on podróży z Kalisza do Ostrowa. Co się zyska na dwujezdniowym odcinku Ociąż- Czekanów, to się straci na dziwacznych wjazdach/zjazdach na węźle Ociąż.
Nie dla wszystkich mieszkańców miasta węzeł w Ociążu będzie tym kluczowym.
Druga sprawa to kwestia samego węzła... O ile kojarzę to aktualnie jest to tylko zarys a nie finalny projekt. Należałoby monitorować tą sprawę już od tej chwili.

Myślę że powinniście zrozumieć w końcu, że obwodnica Kalisza nie ma skrócić naszego czasu przejazdu ale skrócić czas innym użytkownikom drogi 25.
Dopiero obwodnice innych miast i wsi na tej trasie są dla nas!
"To jest miś na skalę naszych możliwości..."

ODPOWIEDZ