Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

To co już wybudowano.
Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 8 lip 2015, o 16:26

K-man ma rację, już za poprzedniej kadencji pojawiły się plany połączenia dworców, na szczęście do tego nie doszło. Miejmy nadzieję, że i teraz ten pomysł nigdy nie dojdzie do skutku. Tak jak pisał ANewDay, tak jak pisała zdecydowana większość z forumowiczów udzielających się w tym wątku, ten pomysł jest całkowicie nietrafiony. Centrum przesiadkowe? Ale z czego się będziemy przesiadać? Z pociągu na PKS? Czy może na podmiejską komunikację prywatną? Chyba każdy z nas ma świadomość tego, że takie "centrum" nie byłoby żadnym poznańskim Górczynem czy Starołęką, gdzie odjazdy i przyjazdy są co kilka minut. Śmiem twierdzić, że w czasie oczekiwania pomiędzy tymi przesiadkami, oczekujący zdążyli by 10 razy przejść w tę i z powrotem od PKP do PKS, następnie zrobić zakupy w Galerii, coś zjeść a potem jeszcze kilka razy się przejść w koło. Owszem, przy PKP swój początek ma wiele linii podmiejskich, ale wystarczy spojrzeć na ich rozkłady jazdy i częstotliwość kursowania. Ja tego nie rozumiem, ale patrząc po naszych komentarzach i komentarzach na kaliskich portalach, nie jestem sam. 100 metrów obok jest drugi dworzec, i tak jak napisał ANewDay, to już jest swoiste centrum przesiadkowe. Nie wiem co jeszcze można w tym temacie napisać, bo chyba praktycznie wszystkie argumenty przemawiają za odrzuceniem tej koncepcji.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 8 lip 2015, o 16:51

Nowa władza, takimi pomysłami pokazuje, że traktuje Kalisz jak swój prywatny folwark. Zupełnie jak ich poprzednicy w ostatniej kadencji.
Gdzie nie wejdę na forum czy na FCB z tą informacją to widzę same głosy niezadowolenia z tego pomysłu. A jeszcze kilka miesięcy temu, w kampanii, zapowiadali, że oddadzą władze mieszkańcom...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5002
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 8 lip 2015, o 17:36

A więc może teraz ja coś powiem :mrgreen:
Oczywiście moje zdanie musi się różnicy od przedmówców.... :mrgreen:
A więc jestem jak najbardziej za!!!

Pomysł centrów przesiadkowych przyszedł oczywiście z zachodu, gdzie jest oczywiście standardem.
Patrząc po niektórych komentarzach to mam wrażenie że niektórzy nie umieją sobie wyobrazić tych stanowisk z autobusami przed dworcem.
A więc proszę o to przykłady
http://i.imgur.com/EZH4hdZ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Inni twierdzą że nie będzie na to wszystko miejsca itd.
Jakiś czas temu stworzyłem :
Caspress pisze:Troszkę mi się nudziło :lol:
Obrazek
http://i.imgur.com/eO3yjgC.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdzie jest miejsce na wszystko...


Inni twierdzą że nikt by się tam nie przesiadał w dodatku nawet niema połączeń by kursowało jakieś co 5 minut.
A więc jeżeli ma być to centrum komunikacyjne to powinno przez nie również przejeżdżać KLA.
A jak wiemy obecny przystanek miejski "Dworzec PKS" który tak naprawdę powinien zmienić nazwę na Amber.
Jest przystankiem przez który przejeżdża najwięcej autobusów w mieście ja na dodatek do centra dopisał bym jeszcze linie autobusową nr 16...
Jakiś czas temu również zrobiłem pseudo rozkład jazdy połączenie PKS,KLA,PKP i paru prywatnych przewodników.
Oczywiście nie są to wszystkie kursy bo niema tutaj powrotnych połączeń PKSu które kończą bieg.
Niema tutaj też wielu przewoźników prywatnych....
Caspress pisze:Troszkę mi się nudziło jakby tak zrobić takie centrum komunikacyjne:
(Tekst nie zawiera wszystkich prywatnych przewoźników, zarazem posiada tylko odjazdy a wiec w wypadku PKS czy prywatnych przewoźników trzeba pamiętać że powrotne kursy kończą w tym miejscu i nie znajdują się na rozkładzie a jest ich podobna liczba co odjazdów)

KLA- 46
PKS- 6
PKP- 2
Prywatni - 6

Łącznie= 60

Przykład kursów od 07:00 do 07:59
07:00 - 3D na Żydów
07:00 - PKS Kalisz [Kalisz - Poznań p. Pleszew, Jarocin]
07:00 - Wojaczak [Kalisz - Koźminek p. Dębe]
07:03 - 2 na Kampus
07:03 - 16 na Bażancią (Czas z Obzowej CPN]
07:05 - 1 do Winiar
07:05 - PKS Konin [Konin/Kalisz - Katowice p. Częstochowe, Wieluń, Sieradz, Błaszki, Opatówek]
07:05 - PKS Kalisz [Kalisz - Russów p. Kokanin]
07:06 - 19E na Toruńską
07:06 - S1 na Hanki
07:06 - PKP PR [Łódź Kaliska - Wrocław Gł.]
07:08 - 15 na Bażancią
07:09 - E do Ostrowa
07:10 - 19 na Hanki
07:10 - PKS Kalisz [Kalisz - Piotrów p. Warszówkę, Pruszków, Dębniałki , Zagorzyn]
07:14 - 1A na Hanki
07:15 - S1 do Winiar
07:17 PolTuris [Kalisz - Stawiszyn p. Gadów, Zbiersk]
07:18 - 16 na Obozową (Czas z Obzowej CPN)
07:19 - Wróblew Ostrów
07:20 - 3C na Romańską
07:20 - 12K do Kościelnej Wsi
07:24 - 1 na Hanki
07:24 - 6 na Długą
07:25 - 1B do Opatówka
07:25 - 12K na Fabrykę
07:25 - 19E na Ostrów
07:28 - 16 na Bażancią (Czas z Obzowej CPN)
07:29 - 3C na Hanki
07:30 - 1A do Opatówka
07:30 - 3B do Chełmc
07:30 - 9 na Winiary
07:30 - M MZK do Parczewskiego
07:30 - Mini-Trans [Kalisz - Małgów]
07:33 - 2 na Kampus
07:33 - 15 na Bażancią
07:34 M-E MZK na Toruńską
07:36 - S1 na Hanki
07:37 - 3D na Hanki
07:37 - 19 na Godebskiego
07:37 - PKP IC [Wrocław Gł. - Warszawa Wsch.]
07:39 - 1B na Hanki
07:40 - 6 na Elektryczną
07:40 - PKS KAlisz [Kalisz - Chocz p. Jastrzębnik, Blizanów]
07:41 - 2 na Hanki
07:44 - 1A na Hanki
07:45 - 18 na Hanki
07:45 - S1 do Winiar
07:45 - PKS Kalisz [Kalisz - Toruń p.Stawiszyn, Rychwał, Konin, Stary Licheń, Ciechocinek] w sezonie do Gdańska
07:47 - 3B na Hanki
07:48 - 9 na Hanki
07:49 - PLA do Pleszewa
07:50 - 3A na Szałę
07:50 - 6 na Elektryczną
07:50 - 12 na Cmentarz
07:53 - 16 na Obozową (Czas z Obzowej CPN)
07:53 - Wróblew Toruńska
07:54 - 1 na Hanki
07:54 - M MZK Ostrów do Ostrowa
07:55 - 1 do Winiar
07:55 - 12K na Fabrykę
07:56 - 3A na Hanki
Dodając jednak kończące kursy PKSu i prywatnych przewoźników którzy nie zostali odnotowani w spisie wydaje mi się że byłoby można mówić o 70 kursach w ciągu godziny.

Oczywiście tak jak Przemek wspomniał na pewno nie będzie to takie centrum jak w Poznaniu.
Ale niema co porównywać Poznania z Kaliszem....
Trzeba też powiedzieć sobie szczerze że w Kaliszu nigdy nie było idei przesiadkowej zresztą niema jej do dziś...
Bo gdzie bilety czasowe czy coś tego typu?? W mniejszych miastach są a w Kaliszu?

Sądzę jednak że zawsze znajdzie się osoba nieposiadająca samochodu i innego środka komunikacyjnego i często akurat można spotkać jak osoby wsiadają/wysiadają z ogromnymi bagażami przed Amber do KLA...
Zapewne tak samo jest z PKS'em bo kto dojedzie z takiej Warszówki do Poznania autobusem lub pociągiem?
Oczywiście pierw musi się udać do Kalisz na przesiadkę.

A wydaje mi się że wtedy jedyne o czym marzymy to jak najszybciej położyć bagaże a nie paradować z nimi setki metrów.
Zapewne niejednej osobie by to nawet bardzo pomogło.
Bo jak wiemy żaden z przewoźników w Kaliszu nie jest ze sobą zintegrowany.
Związku z czym czasem bywa tak że dojeżdżamy KLA do Amber o 7 rano a załóżmy PKS mamy o 7:03 i już jest kicha.

Wydaje mi się że średnia droga pieszego z przystanku przed amber na dworzec PKP zajmuje 6-7 minut.
A autobusem 1-2min?

Swoją droga jak to coś co jest dzisiaj nazywacie centrum przesiadkowym to nie zapominajcie o KLA...
A więc rozległe centrum przesiadkowe na 500-550 m :lol: :lol: :lol:

Jeden z kolegów z tego z forum bodajże był również na tak. w każdym bądź razie mówił że obecnie prowadzona jest ogromna ekspansja tego typy w Czechach. mówił o tym bodajże w temacie z modernizacją dworca.

W każdym bądź razie tak jak już mówiłem wiele rzeczy chwytamy z zachodu jedne lepsze drugie gorsze.
To znaczy gorszą miałem na myśli jakąś chorą tolerancję jeżeli jednak chodzi o infrastrukturę to raczej się nią zachwycamy...

Powoli również i do Polski wchodzi ekspansja właśnie centrów przesiadkowych.
Jeszcze dodam cieszcie się że nie mamy tramwai bo i to byłoby trzeba upchnąć :lol: :lol: :lol:

I jeszcze powiem taką ciekawostkę...
Sądzicie że Kalisz jest za mały na takie centrum??

Panowie wchodzimy do UE :lol: :)

Zapraszam sprawdzić Świdnicę... to 60 tysięczne miasto na dolnym śląsku gdzie również powstał plan takiego centrum...
Nie wiem czy już zrealizowany czy dopiero będzie realizowany....
W każdym razie foto przed realizacją...
(Ten z czerwonym dachem to dworzec PKP a po 2 stronie torów mają powstać stanowiska)
http://i.imgur.com/wRpCAFm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Magazyny które mają się zamienić na stanowiska i wiatę.
http://i.imgur.com/jqoLaYr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A tak ma wyglądać po:
http://i.imgur.com/1yPjl1R.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/ZkOV8PP.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Czyli w tym wypadku wyburzają stare magazyny po 2 stronie w zamian otrzymamy swoisty peron odgrodzony od torowiska ale zarazem będzie tam wiata która przypomina nam tą która zakrywa peron na PKP no i oczywiście stanowiska.

Z opuszczonego miejsca zrobiono piękne użytkowe miejsce.

Czy ktoś w Kaliszu mówił o braku połączeń??
W Świdnicy kursuje tylko 13 linii MPK oczywiście rzadziej i nie wiem czy wszystkie kursy obsługiwane są przed dworcem.
O ilości połączeń PKS chyba tez niema co mówić bo przy PKS Świdnicy a PKS Kalisz to tam nic nie jeździ :mrgreen:
Świdnica jest węzłem kolejowym jednak kursuje przez nią tylko 18 pociągów dziennie a więc nawet mniej jak w Kaliszu.

I raczej trudno byłoby tam znaleźć głos sprzeciwu :twisted:

Ale co tam to przez Kalisz nic nie jeździ :lol: :lol: :lol:

Oczywiście pytanie co by było z obecny dworcem PKS.

No i oczywiście skorzystali by na tym trochę przedsiębiorcy.
Dziwie się jak dają rade sklepikarz bądź mini bary na obecnych dworcach przy Amber.
Ale jednak jakoś dają przenosząc to w jedno na pewno mieli by większy ruch.

Taksówkarze również nie śmigali by z PKSu na PKP gdy jedzie pociąg na dodatek jakby jeszcze nikt im nie wsiadł i by znów wracali na PKS a więc zyski i oszczędności dla pracodawców :mrgreen:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 8 lip 2015, o 17:49

centrum miało by sens, gdyby dworce nie znajdowały się tak BLISKO! szkoda zachodu i pieniędzy na to. Tak jak wcześniej pisałem, nie mają pomysłu co zrobić z dworcem PKP i dlatego to...

Mam nadzieję, że pomysł nie przejdzie. W końcu muszą go jakoś skonsultować, a nie samemu decydować.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 8 lip 2015, o 18:03

Caspress, lubię Cię, ale błagam, popraw styl pisania bo żeby w miarę zrozumieć, co przed chwilą napisałeś, musiałem przeczytać Twoją wypowiedź z 5 razy. I przyznam się nadal nie rozumiem o co tak naprawdę Ci chodzi, poza tym, że uważasz, że koło dworca PKP znalazło by się miejsce na dworzec PKS.

Na początku swej wypowiedzi podkreśliłeś, że do "centrum" zaliczyłbyś również przystanki KLA "Dworzec PKS", a nawet przystanek 16 (na Obozowej jak mniemam?). Następnie sam z tego pomysłu się wyśmiałeś, mówiąc, że ładne mi centrum, rozwlekłe na 500 metrów. No więc jak to jest?

Wspomniałeś o tym, że na piechotę z PKP do przystanku KLA jest 6-7 minut, a autobusem 1-2 minuty. Ale to co, zamiast Górnośląską chciałbyś żeby autobusy jeździły Podmiejską, Miast Partnerskich, wjeżdżały na teren "centrum", stały pół godziny w korku w godzinach szczytu na Dworcowej, Bursztynowej i potem znowu wróciły na Górnośląską? Czy może chciałbyś galerię wyburzyć? :D Bo bez wyburzenia galerii nie widzę możliwości puszczenia tam wszystkich autobusów KLA.

A więc sam, nieświadomie jeszcze, sobie zaprzeczyłeś. Przynajmniej ja to tak rozumiem.

A zatem, skoro nie da się tam połączyć KLA z PKS i PKP (co chyba nie jest głównym pomysłem włodarzy), to pozostaje kwestia połączenia PKS i PKP. A to jest pomysł nietrafiony, bowiem między PKP a PKS są nie "setki metrów" jak to nazwałeś, ale góra 100 metrów, co doskonale (acz nie w pełni) widać na zdjęciu satelitarnym, które powyżej wstawiłeś. :) Zacytuję przedmówcę - "centrum miało by sens, gdyby dworce nie znajdowały się tak BLISKO!".

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3645
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 8 lip 2015, o 19:04

O takim rozwiązaniu można (trzeba?) było myśleć, kiedy likwidowano stary dworzec PKS. Byłaby spora korzyść, ale przegapiono okazję. Ale i teraz, jeśli znalazłby się inwestor chętny odkupić dworzec PKS za przyzwoite pieniądze, to właściwie dlaczego nie?

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 875
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: Jacenty » 8 lip 2015, o 19:13

Przenoszenie dworca PKS niedawno przeniesionego i nowo wybudowanego to jakiś żart! Co nowa władza to nowy pomysł, a pieniądze ludzi. Aż żal d.. ściska że nie mają na co wydawać kasy.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5002
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 8 lip 2015, o 20:03

Przemku, też cię lubię chociaż myślałem że się obraziłeś bo tak to dojść aktywnie komentowałeś moje wpisy a od długiego czasu nic nie pisałeś.
Co do stylu pisania staram się staram, wydaje mi się że i tak troszkę uległo poprawie.
Mówią że trening czyni mistrza :)

A więc postaram ci się wytłumaczyć rzeczy których nie zrozumiałeś bądź źle zrozumiałeś.
Na początku swej wypowiedzi podkreśliłeś, że do "centrum" zaliczyłbyś również przystanki KLA "Dworzec PKS", a nawet przystanek 16 (na Obozowej jak mniemam?). Następnie sam z tego pomysłu się wyśmiałeś, mówiąc, że ładne mi centrum, rozwlekłe na 500 metrów. No więc jak to jest?
Kurna przyznam z tym początkiem to sam teraz jestem zażenowany jak to przeczytałem więc postaram ci się to teraz wytłumaczyć.

Przede wszystkim jeszcze tylko tak powiem że według tego mojego amatorskiego projektu/rysunku, przystanki KLA również zaprojektowałem na tym całym centrum przesiadkowym...
Mieszą się one przy wejściu głównym jak się przyjrzycie na obrazek to są nawet naniesione wiaty (prostokąty)...
Ponieważ nasz dworzec jest prostokątny tylko wejście/wyjście posiada takie wysunięte...
Związku z czym droga biegnie prosto koło wyjścia a cała spłaszczona reszta to zatoka autobusowa i postój taxi może przedstawię wam obrazek by nie było by niedomówień...
Kolor czarny- Droga jedno kierunkowa po której poruszać mogą się jedynie autobusy i taxi.
Kolor żółty - Postoje Taxi
Kolor czerwony - zatoki (przystanki)) KLA
Obrazek

A teraz postaram ci się odpowiedzieć na pierwszy cytat...

A więc odniesienie włączenia przystanku Dworca PKS ironizowałem jeżeli tak to można nazwać.
Ponieważ mówicie że obecne lokalizacje tworzą i tak już takie centrum.
Wydaje mi się jednak że mówicie tylko o dworcach PKP i PKS a zapominacie o głównym przystanku miejskim jaki jest przystanek przed Amber. (Związku z czym włączam przypominam że on też tworzy te wasze obecne "centrum".)
Z przystanku sprzed Amber do wejścia głównego na PKP jest jakieś 500m idąc chodnikiem.
Związku z czym jest to niedorzeczne by nazywać to centrum komunikacyjnym.

Jak zapewne teraz również się domyślasz przystanek sprzed Amber by zniknął ponieważ ten w centrum miałby go zastąpić.

Odnośnie 16 jakby stworzono te całe centrum przesiadkowe to moja propozycją jest po prostu by 16 również wjeżdżała na to centrum czyli jak dziś jedzie z Grunwaldzkiej na Obozową to żeby jeszcze wjechała na centrum przed dworzec i wróciła sobie na Obozowa tyczy się to również odwrotnej relacji.

Wspomniałeś o tym, że na piechotę z PKP do przystanku KLA jest 6-7 minut, a autobusem 1-2 minuty. Ale to co, zamiast Górnośląską chciałbyś żeby autobusy jeździły Podmiejską, Miast Partnerskich, wjeżdżały na teren "centrum", stały pół godziny w korku w godzinach szczytu na Dworcowej, Bursztynowej i potem znowu wróciły na Górnośląską? Czy może chciałbyś galerię wyburzyć? :D Bo bez wyburzenia galerii nie widzę możliwości puszczenia tam wszystkich autobusów KLA.
KLA w stronę centrum:
Chciałbym żeby autobus jechał prosto podmiejską następnie jechał do tego centrum i potem jechał na rondo czyli na tą całą ul. miast partnerskich. no i potem zalezy to już od relacji w większości oczywiście TB-Górnoślaska.

KLA w stronę Hanki:
Górnośląska - TB - Miast Partnerskich - Centrum - Miast Partnerskich - Podmiejska.

Jeżeli chodzi o PKS'y to większość i tak jedzie w podmiejską więc mogą rondem sobie że tak powiem nawrócić a w ich powrotnej relacji do miasta to niema problemu.

Powiem szczerze że nie brałem korków pod pod uwagę....
Ale jak sam to często lubiłeś pisać "Caspressa można spotkać najczęściej na PKP" czy coś rodem tego typu.
To z moich obserwacji wynika że jeżeli chodzi o tamtejszą okolice to rzeczywiście dojść często sporawe korki tworzą się na tej ulicy przynajmniej w kierunku Dworcowej.
Wydaje mi się że zawsze mniejszy ruch jest na tej Podmiejskiej przy Amber zapewne dlatego że są tam 2 pasy dzięki czemu nie tworzą się tam tak często korki.
A tamtejsza infrastruktura czyli rondo pozwoliła by nam jechać znów w kierunku Podmiejskiej i uniknąć Korku :)

Ewentualnie Przemku można coś sztucznego zrobić na przykład:
Poprowadzić dalej Bus Pas za rondo z pierwszeństwem zmiany pasu pojazdu uprzywilejowanego jak z zatoki autobusowej.
Obrazek
A zatem, skoro nie da się tam połączyć KLA z PKS i PKP (co chyba nie jest głównym pomysłem włodarzy), to pozostaje kwestia połączenia PKS i PKP. A to jest pomysł nietrafiony, bowiem między PKP a PKS są nie "setki metrów" jak to nazwałeś, ale góra 100 metrów, co doskonale (acz nie w pełni) widać na zdjęciu satelitarnym, które powyżej wstawiłeś. :) Zacytuję przedmówcę - "centrum miało by sens, gdyby dworce nie znajdowały się tak BLISKO!".
Moim zdaniem żeby te całe centrum miało sens i było nazywane centrum...
To KLA musi kursować przez to centrum inaczej dla mnie pomysł ten jest również kiepski.

Mówiąc kilka set metrów miałem na myśli wasze obecne centrum tutaj odniósł bym się do mojej pierwszej odpowiedzi w tym poście z przystanku sprzed Amber do wejścia na dworzec PKP jest ok. 500m

A co do odległości dworca PKP a PKS to 100 jest może w linii prostej od budynku do budynku stawiam że jest ponad 200 od wejścia do wejścia :) :) (Ale tak jak mówię tak czy siak uwzględniałem w tym pomiarze obecne lokacje którzy niektórzy nazywają już centrum)
kaliszanin2 pisze:O takim rozwiązaniu można (trzeba?) było myśleć, kiedy likwidowano stary dworzec PKS. Byłaby spora korzyść, ale przegapiono okazję. Ale i teraz, jeśli znalazłby się inwestor chętny odkupić dworzec PKS za przyzwoite pieniądze, to właściwie dlaczego nie?
Zgodzę się z tobą jednak wtedy nie było mowy o remoncie dworca wtedy również jeszcze funkcjonały tam jakieś biura np: PKP Cargo ...
Co do reszty postu jak najbardziej się zgadzam 8)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 8 lip 2015, o 21:02

(taki długo post, że nie chce mi się czytać :D)

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 8 lip 2015, o 22:04

ANewDay pisze:(taki długo post, że nie chce mi się czytać :D)
Niewiele straciłeś :D Pomysł stworzenia centrum przesiadkowego, a także połączenie funkcji dworca kolejowego z dworcem autobusowym, to oczywiście najbardziej kuriozalna inicjatywa obecnego prezydenta. Liczyłem na to, że wraz z poprzednią ekipą zniknie również ten pomysł, ale niestety myliłem się.

Ktoś tutaj zwrócił uwagę, że obecnie u naszych południowych sąsiadów powstaje wiele takich miejsc, i faktycznie tak jest. Szczególnie powszechne jest to w okolicach Liberca, jest tam tego sporo, jednak nie porównujmy obu kwestii. System komunikacji w Republice Czeskiej jest na dużo wyższym poziomie i tam faktycznie ma to sens, przede wszystkim dlatego że kolej i autobusy to naczynia połączone, bardzo sprawnie działają tam przesiadki. U nas tego nie ma, a odległość z dworca PKS czy przystanku pod Amber nie jest na tyle duża, aby ktoś z bagażami nie dotarł na PKP.

Kolejna sprawa, caspress chcesz aby autobusy KLA wjeżdżały pod PKP. Pytam się po co, a przede wszystkim dla kogo? To niepotrzebna strata czasu, szczególnie w korkach na Dworcowej. Dodatkowo jest tam po prostu za mało miejsca dla wszystkich przewoźników, nie pomieścimy tam KLA, PKS i prywatnych, zabraknie placu postojowego, a wszyscy będą parkować po okolicy.

Na końcu warto podkreślić chyba tylko jedno, pomysłu by nie było (w końcu mamy nowy budynek PKS-u) gdyby nie puste pomieszczenie w dworcu PKP, przeznaczone początkowo pod Galerię Tarasina.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5002
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 8 lip 2015, o 23:25

Miki prawda generalnie ze wszystkim jesteśmy daleko za Czechami.
Jednak należy myśleć perspektywicznie, i mieć nadzieję że nas transport dorówna chociaż kiedyś Czeskiemu.

Prawda każdy zdeterminowany człowiek dojdzie wszędzie nieważne czy to jest 500m czy 5km.

Wydaje mi się że są jednak rzeczy priorytetowe które zawsze gdzieś powinny być prowadzone jak na przykład nocna linia autobusowa czy zapewnienie transportu do najważniejszych miejsc komunikacyjnych a takim właśnie byłoby te centrum.

Miki nie wiem o jakim braku miejsca mówisz.
W moich planach jest tylko zrobienie parkingu dla PKS.
Ponieważ KLA nigdzie tam nie kończy biegu.
A Prywatni musza kombinować na własna rękę z tego co wiem to i tak większość stoi koło magazynów PKP...

Same centrum miałoby być porostu przystankiem.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10968
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: K-man » 9 lip 2015, o 08:24

Też nad tym myślałem trochę. Powiem szczerze na początku byłem zupełnie przeciwny, ale może nie jest takie złe. Wiem, że z tego będzie centrum przesiadkowe jak z koziej dupy trąbka. Ale rozchodzi się o coś innego, a mianowicie o mozliwe nowe miejsca pracy. Bo jeśli rzeczywiście na tych terenach coś by powstało, to znaczy ze powstałby kolejne miejsca pracy. Oczywiście należy sprzedać dworzec za taką cenę, aby miasto nie starciło na tym, a może awet zarobiło. Nowego dworca już nie będzie trzeba budować. Oczywiście sprzedałbym tylko wtedy jakbym wiedział, że na tych terenach powstanie coś co da setki miejesc pracy, tylko wtedy.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

ZKalisza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: 3 kwie 2015, o 14:24

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: ZKalisza » 9 lip 2015, o 12:24

Zwykłe marnowanie naszych podatków. Nie zgadzam się na żadne przenoszenie dworca PKS. Za 30 lat tak, bo to już inne czasy i amortyzacja tego budynku, ale nie teraz, jak przed chwilą pobudowano nowy budynek. Miasto nie jest bogate, a wiadomo, że ktoś kto ma dom nie buduje następnych, rok po budowie pierwszego. Jak zwykle nietrafione pomysły władzy bez konsultacji z obywatelami.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 9 lip 2015, o 12:27

K-man pisze:Też nad tym myślałem trochę. Powiem szczerze na początku byłem zupełnie przeciwny, ale może nie jest takie złe. Wiem, że z tego będzie centrum przesiadkowe jak z koziej dupy trąbka. Ale rozchodzi się o coś innego, a mianowicie o mozliwe nowe miejsca pracy. Bo jeśli rzeczywiście na tych terenach coś by powstało, to znaczy ze powstałby kolejne miejsca pracy. Oczywiście należy sprzedać dworzec za taką cenę, aby miasto nie starciło na tym, a może awet zarobiło. Nowego dworca już nie będzie trzeba budować. Oczywiście sprzedałbym tylko wtedy jakbym wiedział, że na tych terenach powstanie coś co da setki miejesc pracy, tylko wtedy.
trochę utopijne myślenie :P setek, a nawet dziesiątek miejsc pracy bym się nie spodziewał...

a myśląc perspektywicznie wcale nie uważam, że łączenie dworców ma sens w naszym przypadku, po prostu ze względów czysto przestrzennych nie wydaje mi się to trafione.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10968
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: K-man » 9 lip 2015, o 13:12

Utpijne myślenie? A niby dlaczego? Jeśliby by pewny inwestor to nie ma co się zastanawiac.Przecież wcześniej były jakieś ploty o tym co mogłoby tam powstać.
ZKalisza amortyzajca, no przecież pisałem, ze miasto powinno zarobić na sprzedaży inaczej nie ruszać.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: milo » 9 lip 2015, o 13:16

Po co inwestor ma kupować drogą działkę pod przemysł skoro kilka km dalej ma znacznie tańsze.
Co tam p.Mazek myśli zrobić oczywiście nie wiem , ale na pewno nie byłaby to inwestycja o jakiej myślisz.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10968
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: K-man » 9 lip 2015, o 13:18

Myślałem o jakimś handlu, ale nie blaszaku. Choć biorąc jak spadło zaintreresowanie Kaliszem, to chyba nie ma na to szans.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: jp » 12 lip 2015, o 16:15

Pomysł jest godny rozważenia. Skupienie w jednym miejscu strumieni pasażerów PKP, PKS, KLA a także koniecznie przewoźników prywatnych byłoby kapitalne. Ale czy będzie to centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia, czy jak z koziej..., zależy od szczegółowych rozwiązań.

Nie mam jeszcze jakiejś szczegółowej i ostatecznej wizji tego centrum, ale projekt powinien zawierać kilka istotnych warunków:
1. Integrację PKS z przewoźnikami prywatnymi. Jeśli ma to być centrum z prawdziwego zdarzenia, nie można pominąć prywatnych, którzy w kom. podmiejskiej odgrywają coraz większą rolę.

2. Plac przez dworcem nie może stać się parkingiem, tj. zajezdnią dla autobusów. Powinien być placem funkcjonalnym dla podróżnych, przyjaznym dla pieszych a także atrakcyjnym wizualnie (można np. przenieść klomb sprzed ratusza :lol: :wink:) W związku z tym nie należy sprzedawać całego terenu PKSu, lecz pozostawić część z myślą o parkujących tam autobusach, lub znaleźć dla nich inne miejsce w pobliżu.

3. KLA - tu pojawiają się problemy. Poprowadzenie wszystkich linii przez „centrum” wiązałoby się z wydłużeniem czasu przejazdu i co się z tym wiąże spadkiem atrakcyjności kom. miejskiej na głównej trasie Podmiejska-Górnośląska/Legionów- centrum miasta. Skierowanie tylko części autobusów przez dworzec PKP/S też nie rozwiąże problemu, gdyż poprzez rozbicie kursów spadnie częstotliwość na głównej linii. Z jednej strony poprawiamy integrujemy kom. międzymiastową i podmiejską z miejską, a z drugiej psujemy miejską (KLA) a na to zgody być nie może.
Rozwiązaniem mogłoby być pierwszeństwo przejazdu dla autobusów KLA na całym odcinku, ale wiązałoby się to z wytyczeniem buspasów, a więc przebudową skrzyżowań...

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 14 lip 2015, o 22:12

Tworzenie na siłę czegoś o nazwie Centrum Przesiadkowe w przypadku Kalisza czyli przelotowego przystanku PKP i obsługującego powiatowe miejscowości PKS-u to wyrzucanie pieniędzy w błoto.Przy tak bliskiej odległości obu dworców korelacja rozkładów PKP i PKS biorąc pod uwagę ilość przejeżdżających przez nasze miasto pociągów to zajęcie na godzinę dla średnio rozgarniętego użytkownika excela ;)

Tak naprawdę potrzebny jest chodnik pomiędzy dworcami i porządny parking.Porządny w sensie równy.Z kostki a nie starych płyt betonowych.Centrum przesiadkowym nie jesteśmy i nigdy nie będziemy.

P.S. Jak ten problem rozwiąże Ostrów ?Przeniesie PKS na klomb przed dworcem PKP ?Bo nasze władze zasłaniają się ZIT-em który dotyczy obu miast.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Przeniesienie dworca PKS do PKP?

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 15 lip 2015, o 10:23

Nie milkną pogłoski na temat planowanej sprzedaży kaliskiego dworca PKS. Najnowsza z nich głosi, że Miasto dogadało się już z PKP, które miałoby udzielić gościny kasom biletowym PKS. Co więcej – dworzec PKS miałby zostać sprzedany już teraz, a więc w okresie urlopowym, gdy nie zbiera się Rada Miejska ani jej komisje

Prezydent Grzegorz Sapiński i wiceprezydent Piotr Kościelny uchylili niedawno rąbka tajemnicy i przyznali, że przewidują powstanie zintegrowanego węzła przesiadkowego, który łączyłby funkcje dworca PKP i PKS. Takie przedsięwzięcie wpisane zostało do ZIT-ów, czyli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Taka kwalifikacja umożliwia ubieganie się o unijne środki na jego sfinansowanie. Dlaczego jednak mielibyśmy wyzbywać się wybudowanego całkiem niedawno i za niemałe pieniądze dworca PKS? I dlaczego miałoby się to odbywać już teraz, gdy nie dobiegł jeszcze końca remont dworca PKP i gdy trwa przerwa wakacyjna i do sprawy nie może ustosunkować się Rada Miejska? A może właśnie o to chodzi, by radni zostali postawieni przed faktem dokonanym? W miniony poniedziałek rozmawialiśmy na ten temat z Filipem Żelaznym pełniącym obowiązki prezesa Kaliskiego Przedsiębiorstwa Transportowego (PKS i KLA). Szczegółowych wyjaśnień udzielił nam wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej KPT Dariusz Mencel. Wynika z nich, że Przedsiębiorstwo istotnie zamierza wynajmować pomieszczenia w obiekcie PKP i jest już po pierwszych rozmowach w tej sprawie.


Życie Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ODPOWIEDZ