Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3608
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Post autor: Caspress » 14 lut 2018, o 22:50

Z nazwą 21 wiek może poleciałem troszkę nad wyrost.

No ale wydaje mi się że koledzy niema się sensu kłócić że nawierzchnia asfaltowa parkingu jest gorsza od jakiegoś dzikiego parkingu...

Być może próba budowy centrum nie stworzy z tego miejsca wizytówki miasta ale niewątpliwie gorzej niż obecnie już tam być niemożne.
ilość miejsc parkingowych jest zatrważająca
Mówiąc szczerze mam nadzieje że to był jakiś żarcik z waszej strony z tą wypowiedzią bo niestety kompletnie się z nią nie zgadzam.

Z tego co widzę troszkę miejsc przybędzie pod PKSem
Jednak pod PKP gigantyczna ilość zniknie.

Parkingiem stanie się ten dzisiejszy dziki parking czyli ten pas wyjeżdżonej zieleni :lol:
Tym czasem sama główna płyta dzisiejsza przed dworcem zostanie przebudowana pod komunikacje autobusową

Wiec nie do końca wiem gdzie widzicie tą wzmożoną ilość miejsc parkingowych.
Bo jak dla mnie to ona jest zmniejszona co wręcz przeczy idei centrum przesiadkowego no bo jak przesiąść się z samochodu do autobusu czy pociągu skoro niema miejsc parkingowy by zostawić pojazd w pobliżu??
To ten parking niech zbuduje Amber, skoro to pod ich potrzeby.
Milo naprawdę bardziej cię cieszy obecny widok przed dworcem naprawdę??
Tylko pod potrzeby Amber czy jednak nie tylko??

Milo z tym się zgadzam akurat że większość tych miejsc zajmują klienci Amber.
Jednak to kto z tego parkingu będzie korzystał to 2 sprawa jak i problem.

Osobiście mieszkam na osiedlu zbudowany za PRL'u od dawna jest tutaj problem z parkingami dla niektórych osiedli ratunkiem był markety które zazwyczaj zwiększały ilość miejsc parkingowych dopóki nie zaczęto wprowadzać płatnych miejsc parkingowych.
Całe to osiedla wspólnoty itd. istnieją już tyle czasu szkoda że nikt nie rozwiązał tego problemu?

Tutaj mówiąc szczerze z pogonieniem klientów Amber może być gigantyczny problem.

O ile gdyby na przykład proporcje były zupełnie odwrotne czyli do Amber wpływałaby znaczna ilość osób korzystająca np: z PKP i PKS pozostawiając samochody Amber by pewnie pomyślało o jakiś szlabanach i tyle.

A w wypadku centrum przesiadkowego?
Idea centrów jest prosta zostawiamy w centrum przesiadkowym auto i wsiadamy w komunikację zbiorczą.
Jednak jak można to kontrolować??????
Z drugiej strony np: słynne kontrowersyjne centrum przesiadkowe z tego co pamiętam to Kaliskiego gazety wręcz zachęcały do parkowania na nim ponieważ Śródmieście jest płatne i przepełnione :lol:

Tak dla porównania aktualna ilość miejsc (doliczycie puste na dzikim parkingu które na zdjęciu były puste)
Obrazek
A planowane centrum:
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1736
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

Post autor: ANewDay » 15 lut 2018, o 01:00

właśnie nie chodzi o to czy nam się dziki parking podoba czy nie. Wiadomo, że NIKOMU się nie podoba. Dziurawy parking dworcowy też nie.

Ale chodzi o to, że ten projekt XXI wieku wcale nie usprawni komunikacji ani na samym dworcu, ani wokół galerii, tylko jeszcze bardziej utrudni. Nie ważne jaka będzie nawierzchnia (nowa czy stara), nadal będzie ZA CIASNO.

Jeśli tak trudno zrozumieć, że jakkolwiek dworzec jest wizytówką miasta (przynajmniej pierwsze wrażenie dla przyjezdnych) i wypadałoby, żeby to była ładna przestrzeń/skwer, przez którą swobodnie i z przyjemnością przechodziłoby się do galerii/miasta, a nie wśród gąszczu samochodów, to wystarczy CAŁĄ tą przestrzeń (starą i dziką) zagospodarować na ładny parking WYŁĄCZNIE dla samochodów i po prostu postawić szlaban na wjeździe, żeby osoby powyżej 30 min płaciły za to krocie i nikt korzystający z galerii nie będzie tam stawał.

To NIE BĘDZIE centrum przesiadkowe ani nikt nie będzie z tego korzystał jak zrobi tam się przez to jeszcze większy korek. Dworzec PKS jest naprawdę niedaleko i w odróżnieniu od tego placu ma dużą powierzchnię do zagospodarowania i tam można swobodnie sobie przejść i przesiąść się na cokolwiek. Przecież centrum przesiadkowe nie musi być na odcinku 5 metrów, te 100 metrów naprawę KAŻDY może przejść, a powstałoby duże, przestrzenne centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia

ODPOWIEDZ