Strona 9 z 19

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 14 lut 2018, o 21:50
autor: Vocatont
Z nazwą 21 wiek może poleciałem troszkę nad wyrost.

No ale wydaje mi się że koledzy niema się sensu kłócić że nawierzchnia asfaltowa parkingu jest gorsza od jakiegoś dzikiego parkingu...

Być może próba budowy centrum nie stworzy z tego miejsca wizytówki miasta ale niewątpliwie gorzej niż obecnie już tam być niemożne.
ilość miejsc parkingowych jest zatrważająca
Mówiąc szczerze mam nadzieje że to był jakiś żarcik z waszej strony z tą wypowiedzią bo niestety kompletnie się z nią nie zgadzam.

Z tego co widzę troszkę miejsc przybędzie pod PKSem
Jednak pod PKP gigantyczna ilość zniknie.

Parkingiem stanie się ten dzisiejszy dziki parking czyli ten pas wyjeżdżonej zieleni :lol:
Tym czasem sama główna płyta dzisiejsza przed dworcem zostanie przebudowana pod komunikacje autobusową

Wiec nie do końca wiem gdzie widzicie tą wzmożoną ilość miejsc parkingowych.
Bo jak dla mnie to ona jest zmniejszona co wręcz przeczy idei centrum przesiadkowego no bo jak przesiąść się z samochodu do autobusu czy pociągu skoro niema miejsc parkingowy by zostawić pojazd w pobliżu??
To ten parking niech zbuduje Amber, skoro to pod ich potrzeby.
Milo naprawdę bardziej cię cieszy obecny widok przed dworcem naprawdę??
Tylko pod potrzeby Amber czy jednak nie tylko??

Milo z tym się zgadzam akurat że większość tych miejsc zajmują klienci Amber.
Jednak to kto z tego parkingu będzie korzystał to 2 sprawa jak i problem.

Osobiście mieszkam na osiedlu zbudowany za PRL'u od dawna jest tutaj problem z parkingami dla niektórych osiedli ratunkiem był markety które zazwyczaj zwiększały ilość miejsc parkingowych dopóki nie zaczęto wprowadzać płatnych miejsc parkingowych.
Całe to osiedla wspólnoty itd. istnieją już tyle czasu szkoda że nikt nie rozwiązał tego problemu?

Tutaj mówiąc szczerze z pogonieniem klientów Amber może być gigantyczny problem.

O ile gdyby na przykład proporcje były zupełnie odwrotne czyli do Amber wpływałaby znaczna ilość osób korzystająca np: z PKP i PKS pozostawiając samochody Amber by pewnie pomyślało o jakiś szlabanach i tyle.

A w wypadku centrum przesiadkowego?
Idea centrów jest prosta zostawiamy w centrum przesiadkowym auto i wsiadamy w komunikację zbiorczą.
Jednak jak można to kontrolować??????
Z drugiej strony np: słynne kontrowersyjne centrum przesiadkowe z tego co pamiętam to Kaliskiego gazety wręcz zachęcały do parkowania na nim ponieważ Śródmieście jest płatne i przepełnione :lol:

Tak dla porównania aktualna ilość miejsc (doliczycie puste na dzikim parkingu które na zdjęciu były puste)
Obrazek
A planowane centrum:
Obrazek

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 15 lut 2018, o 00:00
autor: ANewDay
właśnie nie chodzi o to czy nam się dziki parking podoba czy nie. Wiadomo, że NIKOMU się nie podoba. Dziurawy parking dworcowy też nie.

Ale chodzi o to, że ten projekt XXI wieku wcale nie usprawni komunikacji ani na samym dworcu, ani wokół galerii, tylko jeszcze bardziej utrudni. Nie ważne jaka będzie nawierzchnia (nowa czy stara), nadal będzie ZA CIASNO.

Jeśli tak trudno zrozumieć, że jakkolwiek dworzec jest wizytówką miasta (przynajmniej pierwsze wrażenie dla przyjezdnych) i wypadałoby, żeby to była ładna przestrzeń/skwer, przez którą swobodnie i z przyjemnością przechodziłoby się do galerii/miasta, a nie wśród gąszczu samochodów, to wystarczy CAŁĄ tą przestrzeń (starą i dziką) zagospodarować na ładny parking WYŁĄCZNIE dla samochodów i po prostu postawić szlaban na wjeździe, żeby osoby powyżej 30 min płaciły za to krocie i nikt korzystający z galerii nie będzie tam stawał.

To NIE BĘDZIE centrum przesiadkowe ani nikt nie będzie z tego korzystał jak zrobi tam się przez to jeszcze większy korek. Dworzec PKS jest naprawdę niedaleko i w odróżnieniu od tego placu ma dużą powierzchnię do zagospodarowania i tam można swobodnie sobie przejść i przesiąść się na cokolwiek. Przecież centrum przesiadkowe nie musi być na odcinku 5 metrów, te 100 metrów naprawę KAŻDY może przejść, a powstałoby duże, przestrzenne centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 24 lut 2018, o 12:56
autor: Vocatont
Parkingi przy stacjach zachęcają do wyboru kolei
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57790.html

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 22 mar 2018, o 09:04
autor: jasiek20
Już kilka razy przedłużono termin składania ofert. Chyba tak szybko to nie pójdzie.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 28 mar 2018, o 14:35
autor: jasiek20
Zgodnie z art. 86 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informuję, że w dniu 28.03.2018r. o godz. 12:30
odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego
na realizację zadania pn.: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano –
montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: „Budowa Zintegrowanego Węzła
Przesiadkowego w Kaliszu oraz wyposażenie przystanków komunikacji miejskiej w tablice dynamicznej
informacji pasażerskiej i biletomaty”.
w ramach projektu „Rozwój systemu komunikacji publicznej Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej wraz
z modernizacją oświetlenia ulicznego Miasto Kalisza” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014
– 2020.
Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia następującą kwotę brutto: 18.359.541,62 zł.


Wpłynęły 2 oferty:
1. PRP BUDOWNICTWA Sp. z o.o.
ul. Chopina 23/123 62-800
Kalisz
19.065.861,00 zł

2.Konsorcjum Firm:
1/ Zakład Usługowo –
Handlowy Włodzimierz
Chabierski Złotniki Wielkie1/2,
62-871 Żelazków – Lider
Konsorcjum
2/ Przedsiębiorstwo DIR Sp. z
o.o. Pawłówek 37, 62-800
Kalisz
3/ Firma Instalacyjno –
Budowlana Nestor Paweł
Tarka, ul. Ciasna 15/7, 62-800
Kalisz,
4/ EKO-NAJ Artur Różewicz ul.
Sosnowa 5A, 62-800 Kalisz
22.017.000,00 zł

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 28 mar 2018, o 22:03
autor: Pawel
Ciekawe.Obie oferty przekroczyły budżet.Ta druga dość znacznie.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 28 mar 2018, o 22:29
autor: ochotnik
Ale za to pierwsza (tańsza jest droższa nieznacznie, bo dokładnie o 3 ,84 procent (w stosunku do tej drugiej, droższej o 19,9%, a więc niemal 1/5). Zważywszy na to, że nie tylko w Kaliszu wyceny przez zamawiającego są bardzo często niedoszacowane, to jest szansa na to, ze zostanie ona zrealizowana. Rożnica pomiędzy ofertami jest spora bo wynosi ponad 15% całkowitej wartości zadania, co stanowi ponad 2 mln 750 zł różnicy między droższą ofertą a kwotą przeznaczoną przez zamawiającego.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 29 mar 2018, o 08:59
autor: jasiek20
Pawel pisze:
28 mar 2018, o 22:03
Ciekawe.Obie oferty przekroczyły budżet.Ta druga dość znacznie.
A które oferty w ostatnim czasie go nie przekraczają?

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 29 mar 2018, o 10:15
autor: milo
jasiek20 pisze:
29 mar 2018, o 08:59
Pawel pisze:
28 mar 2018, o 22:03
Ciekawe.Obie oferty przekroczyły budżet.Ta druga dość znacznie.
A które oferty w ostatnim czasie go nie przekraczają?
Dlatego chwalenie się przez Grzegorza większym budżetem inwestycyjnym niż 5 lat temu, jest nic nie warte...

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 29 mar 2018, o 10:20
autor: jasiek20
milo pisze:
29 mar 2018, o 10:15
jasiek20 pisze:
29 mar 2018, o 08:59
Pawel pisze:
28 mar 2018, o 22:03
Ciekawe.Obie oferty przekroczyły budżet.Ta druga dość znacznie.
A które oferty w ostatnim czasie go nie przekraczają?
Dlatego chwalenie się przez Grzegorza większym budżetem inwestycyjnym niż 5 lat temu, jest nic nie warte...
W chwili obecnej ten problem dotyczy większości polskich miast. We Wrocławiu, kwoty ofert potrafią przekroczyć budżet nawet dwa razy. Taka jest teraz tendencja.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 29 mar 2018, o 13:33
autor: jasiek20
Jednak szybko unieważnili przetarg... czyli szybko nowych biletomatów i tablic nie zobaczymy.

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU
POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu informuje, że postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie
pn.: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano – montażowych
w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: „Budowa Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego
w Kaliszu oraz wyposażenie przystanków komunikacji miejskiej w tablice dynamicznej informacji
pasażerskiej i biletomaty”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm.) – cena najkorzystniejszej oferty
przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 25 kwie 2018, o 08:51
autor: jasiek20
Chyba tym razem będą budować.
Zgodnie z art. 86 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informuję, że w dniu 24.04.2018r. o godz.
12:15 odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego
na realizację zadania pn.: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano –
montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: „Budowa Zintegrowanego Węzła
Przesiadkowego w Kaliszu oraz wyposażenie przystanków komunikacji miejskiej w tablice dynamicznej
informacji pasażerskiej i biletomaty” w ramach projektu „Rozwój systemu komunikacji publicznej
Aglomeracji Kalisko – Ostrowskiej wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego Miasto Kalisza”
dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego
Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia następującą kwotę brutto: 18.359.541,62 zł.

Jedyna oferta:

Konsorcjum Firm:
1/ Zakład Usługowo – Handlowy
Włodzimierz Chabierski Złotniki
Wielkie1/2, 62-871 Żelazków – Lider
Konsorcjum
2/ Przedsiębiorstwo DIR Sp. z o.o.
Pawłówek 37, 62-800 Kalisz
3/ EKO-NAJ Artur Różewicz
ul. Sosnowa 5A, 62-800 Kalisz
18.356.518,77 zł

i oczywiście wydłużony termin realizacji aż do dnia 30.08.2019 :?

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 12 cze 2018, o 12:35
autor: jasiek20
Niestety przetarg został unieważniony i ogłoszono kolejny. Wydłuży to realizację inwestycji, a więc nieprędko zobaczymy kolejne biletomaty i tablice na przystankach...

A po tym jak rozstrzygną przetarg na to centrum, pewnie drugie tyle będą szukali kogoś do nadzoru nad tą inwestycją.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 22 cze 2018, o 10:45
autor: jasiek20
Otwarto koperty.
Wpłynęły dwie oferty:
Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia następującą kwotę brutto: 18.359.541,62 zł.

Konsorcjum firm:
1/ DROMEX Firma Handlowo –
Usługowa Roboty Drogowo –
Budowlane Robert Pleśnierowicz
Pośrednik 1a, 62-840 Koźminek –
Lider Konsorcjum
2/ WERBUD Roboty Drogowo –
Budowlane Piotr Pleśnierowicz
Pośrednik 1a, 62-840 Koźminek - 17.405.115,00 zł


Konsorcjum Firm:
1/ Zakład Usługowo – Handlowy
Włodzimierz Chabierski Złotniki
Wielkie1/2, 62-871 Żelazków – Lider
Konsorcjum
2/ Przedsiębiorstwo DIR Sp. z o.o.
Pawłówek 37, 62-800 Kalisz
3/ EKO-NAJ Artur Różewicz
ul. Sosnowa 5A, 62-800 Kalisz - 19.340.518,77 zł

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 22 cze 2018, o 11:06
autor: gawronik13kalisz
No w końcu hajs się zgadza.
No i Koźminek opanowuje Kalisz :P na Główny Rynek tez się ta firma zgłosiła

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 22 cze 2018, o 11:08
autor: jasiek20
gawronik13kalisz pisze:
22 cze 2018, o 11:06
No w końcu hajs się zgadza.
No i Koźminek opanowuje Kalisz :P na Główny Rynek tez się ta firma zgłosiła
Dzięki Bogu z ofertą 5 mln droższą więc może tego szajsu co chcą zrobić z Rynkiem nigdy nie zrealizują - oby.
A co do centrum przesiadkowego, mam nadzieję, że szybko ruszy inwestycja- zwłaszcza w zakresie biletomatów i tablic.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 22 cze 2018, o 11:09
autor: gawronik13kalisz
Ciekawe czy ich odbiór i testowanie też będzie trwało rok? :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 22 cze 2018, o 11:14
autor: jasiek20
gawronik13kalisz pisze:
22 cze 2018, o 11:09
Ciekawe czy ich odbiór i testowanie też będzie trwało rok? :lol: :lol: :lol: :lol:
Nie no już chyba powinno pójść gładko. Pierwsze koty za płoty.

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 23 cze 2018, o 13:07
autor: FATUM
http://www.geekweek.pl/news/2018-06-23/ ... -autobusy/

To się nazywa myślenie,a nie oszołomstwo rządzące Kaliszem...

Re: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe

: 23 cze 2018, o 15:18
autor: gawronik13kalisz
Komentarze odnośnie wpisu który udostępniłem:
Nie rozumiem tego wpisu. Przecież 11 hybryd przyjedzie do miasta w ciagu miesiąca. Na centrum przesiadkowe pieniądze też zostały przyznane i co więcej otwarto koperty z przetargu, gdzie jedna oferta mieści się w budżecie. Co ma do tego rada i jej sesja? Odnosze wrażenie, że te posty wrzuca ktoś za pana Sapińskiego i nie ma o niczym pojecia. Inwestycje cieszą bo zbyt duzo ich w miescie nie ma. Gdzie dalszy etap Trasy Bursztynowej? Trasa od Castoramy do Poznanskiej itd?
I odp Prezydenta:
Nikt nie wrzuca za mnie. Jest dwie oferty i niestety gwarancja jest wyżej punktowana niż cena i jeśli radni będą kombinować to grozi nam zawalenie jednej z części projektu zawierającego nie tylko zakup autobusów i oświetlenia ale również centrum i brak każdego z elementów skutkuje zwrotem dotacji.
Mam nadzieję, że nic nie odpier**lą...