Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 554
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Jacenty » 25 sty 2017, o 22:23

http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... t,574.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To pokazuje że ZDM wreszcie nie poszedł na łatwizne i zaczął liczyć się z tym co myślą i mówią mieszkańcy. Olbrzymia większość jest przeciwko zwężaniu ulic w mieście!!!!!!!!!!!

Inwestycja planowana jest na rok 2018-2019, mogli by Aleje Wojska dokończyć , ta ulica zniszoczna jest o wiele bardziej, za środki wpisane do listy wydatków w budżecie,na ten rok...

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8827
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: K-man » 26 sty 2017, o 17:12

Tylko to ze większość za czymś jest, nie oznacza ze mają rację. :lol:
Żeby nie było sam uważam pomysł zwężenia Częstochowskiej za głupi, ale jej poszerzenie również. Tam już są wąskie chodniki, z czego chcą ją poszerzyć?
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1213
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:23
Lokalizacja: Kalisz - Szczypiorno
Kontakt:

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: tomash » 26 sty 2017, o 21:19

K-man pisze:Tylko to ze większość za czymś jest, nie oznacza ze mają rację. :lol:
Żeby nie było sam uważam pomysł zwężenia Częstochowskiej za głupi, ale jej poszerzenie również. Tam już są wąskie chodniki, z czego chcą ją poszerzyć?
wydaje mi się że ten pas będzie wyglądać podobnie jak ten na środkowym odcinku ulicy Wrocławskiej

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 130
Rejestracja: 11 sty 2009, o 21:11
Kontakt:

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: satori » 27 sty 2017, o 22:02

http://rc.fm/news/kalisz-czestochowska-niewaska.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jakieś projekty pokazują, ma być dobrze! Dobre zdjęcia im zbrobili :)

Ciekawe czy to o zwężeniu to była plotka celowa? :D Projektów przecież nie zrobili nowych w parę dni.

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: dybek » 27 sty 2017, o 22:42

Poczekajmy aż miasto dostanie wystarczającą ilość pieniędzy na to zadanie.

A jak z ZIT miasto nie dostanie całej wnioskowanej kwoty to co wtedy? Przebudowa bardziej rozłożona w czasie czy zmiany w projekcie?

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3778
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: milo » 28 sty 2017, o 00:35

maciej pisze: Ciekawe czy to o zwężeniu to była plotka celowa? :D Projektów przecież nie zrobili nowych w parę dni.
Projektant miał opracować 3 warianty wstępne do wyboru, miasto miało wybrać jedną i w oparciu o nią projektant opracowuje już dokładny projekt.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Anto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: 1 cze 2011, o 23:08
Lokalizacja: Rypinek/Piwonice

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Anto » 28 sty 2017, o 00:45

Kalisz juz ma przecież zapewnione środki poza konkursowe, jakiś czas temu było głośno o tym w mediach, że marszałek dał ;)

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1631
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: ANewDay » 16 lut 2017, o 21:17

to jest komedia, żeby w ogóle ją poszerzać czy zwężać... tam nie ma miejsca ani na jedno, ani na drugie...

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8827
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: K-man » 16 lut 2017, o 21:51

Dokładnie. Niech już zostanie jak jest, bo jak coś zmienią to niestey kosztem drugiego.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1997
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Cristof » 16 lut 2017, o 22:20

K-man pisze:Dokładnie. Niech już zostanie jak jest, bo jak coś zmienią to niestey kosztem drugiego.
Uważam że pomysł z lewoskrętami jest dobry. Ostatnio często jeżdżę Częstochowską i sporo samochodów skręca w lewo długo blokując jeden pas ruchu, bo ruch pojazdów z przeciwka jest spory. Dotyczy to oby dwóch kierunków jazdy. Wtedy pojazdy próbują zmieścić się na jednym wolnym pasie, zajeżdżając sobie drogę. Największy ruch skręcających jest pod pawilonem Społem, Alio i ul. Elektryczną.
Jak wcześniej pisałem jest niezagospodarowany pas parkingów a dalej spory teren składu metalowego a po przeciwnej stronie parking dawnego WSK, który mógł by służyć poszerzeniu ulicy.
Wystarczy trochę pomyśleć i mieć kasę na ewentualny wykup terenów na poszerzenie.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8827
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: K-man » 17 lut 2017, o 11:08

Tam są już cztery pasy i wystarczy. Nie popadajmy w jakąś paranoje z poszerzaniem ulic. Jak komuś przeszkadzają korki, ma komunikację miejską.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1833
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: kaliszanin2 » 17 lut 2017, o 13:24

Na razie nie ma sposobu na zmniejszenie natężenia ruchu na tej ulicy. Natomiast wybudowanie lewoskrętów pozwoli chociaż poprawić płynność tego wielkiego ruchu. Mniejsze korki to także mniejsze zatrucie powietrza.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1997
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Cristof » 17 lut 2017, o 13:47

K-man pisze:Tam są już cztery pasy i wystarczy. Nie popadajmy w jakąś paranoje z poszerzaniem ulic. Jak komuś przeszkadzają korki, ma komunikację miejską.
Twój wywód jest nielogiczny. Ponieważ jak są korki to również tkwią w nich autobusy. Najlepszy przykład zakorkowane objazdy remontowanego mostu na Chopina i opóźnione autobusy.
Natomiast jazdy autobusem na Szałe z osiedla Dobrzec unikam jak mogę. Podróż nim trwa prawie 50 min, przy upalnej pogodzie i braku choćby nawiewu powietrza z zewnątrz odczuwam poważny dyskomfort. Dawno temu jeździła latem skrótem przez Polną bodajże 6S, ale widocznie nie opłacało się jak wszystko w naszym Mieście.
Pozostaje jeszcze problem finansowy. Bilet kosztuje 4,40 zł za ok 10km, jazda z rodziną kompletnie się nie opłaca.
Więc komunikacją mogą jeździć tylko bogaci.

Awatar użytkownika
Anto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: 1 cze 2011, o 23:08
Lokalizacja: Rypinek/Piwonice

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Anto » 17 lut 2017, o 21:17

1. Teren parkingów na przeciwko WSK między aljo a społem to teren prywatny.
2. Super że każdy jest mądry na swój temat i ma swoje zdanie w ideologii, ale może jednak warto zaufać ludziom którzy tam mieszkają? Bez lewoskrętów wygląda to tak, że jadąc od budowlanych w strone giełdy środkowym pasem trzeba się zatrzymać co najmniej 1-2 razy przy dobrych wiatrach. Jak się ma pecha to ktoś będzie skręcał w lewo za cmentarzem, do ups, do aljo, na stację LPG i w elektryczną. Łącznie 5. + światła na przejściu koło aljo bo tam zawsze ktoś przechodzi. W drugą stronę jest podobnie bo do społem prakrycznie zawsze ktoś skręca. Więc ten krótki odcinek przez brak lewoskrętów jedzie się naprawdę długo. Jeżdżąc tam co najmniej 4 razy dziennie jest to naprawdę frustrujące. Pomysł z lewoskrętami to jest zbawienie dla zmuszonych podróżować tamtędy codziennie . Liczę na duże upłynnienie ruchu

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jp » 17 lut 2017, o 22:01

Dodatkowy pas tzw. techniczny nie tylko upłynni ruch, ale także poprawi bezpieczeństwo. Nie widziałem projektu, ale mam nadzieję, ze powstaną azyle umożliwiające pokonanie jezdni "na dwa razy".

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8827
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: K-man » 18 lut 2017, o 10:24

Cristof a dlaczego autobusy tkwią w korkach? No bo własnie wszyscy praktycznie jeżdżą do pracy prywatnymi samochadami. Zamiast korzystać jak najczęściej z komunikacji miejskiej.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1744
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jp » 18 lut 2017, o 12:54

Tylko jak nakłonić tych "wszystkich" żeby korzystali z KM? Samo przekonywanie nie wystarczy. Ile osób będzie w stanie poświęcić się dla idei i przesiąść do autobusu tkwiącego w korku razem z pozostałymi autkami?

Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem i zachętą do korzystania z KM byłyby buspasy. Oczywiście na niektórych ulicach i w niektórych miejscach. Autobusy powinny stać się pojazdami w pewnym sensie uprzywilejowanymi!
W niektórych miejscach buspasy mogłyby mieć oddzielną sygnalizację świetlną, dzięki której autobusy miałyby pierwszeństwo na skrzyżowaniach.Nie tylko skróciłoby to czas przejazdu, ale także poprawiło punktualność.

Wracając do tematu Częstochowskiej. Na odcinku od ronda Ptolemeusza do ul. Budowlanych widziałbym miejsce i możliwości wydzielenia buspasa pośrodku jezdni wraz z przystankami wyspowymi. Myślę, że miejsca by wystarczyło. Obawiam się tylko, ze jest już za pózno na zmiany w projekcie…

Dragados
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 10 sty 2017, o 00:34
Lokalizacja: Korczak

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Dragados » 18 lut 2017, o 12:57

Mieszkałem na Rypinku ładne parę lat i uważam ze komunikacja miejska w tamtym rejonie to porażka. Autobusy albo się spóźniają albo 5 minut za wcześnie przyjeżdżają. Najgorzej jest w weekendy gdzie "3" jeździ raz na godzinę a "6" raz na dwie godziny. Już nie raz zdarzyło się że autobus przyjechał 5 minut wcześniej i trzeba było biec na przystanek a jak się było juz blisko przystanku to autobus odjeżdżał. :twisted: Dlatego nie wyobrażałem sobie nie mieć samochodu i większość Kaliszan myśli podobnie.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1997
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Cristof » 18 lut 2017, o 13:04

K-man pisze:Cristof a dlaczego autobusy tkwią w korkach? No bo własnie wszyscy praktycznie jeżdżą do pracy prywatnymi samochadami. Zamiast korzystać jak najczęściej z komunikacji miejskiej.
Odpiszę w skrócie bo to nie temat na ten wątek.
Chodzi o czas; jazda autobusem + dojście na i z przystanku zajmuje 2-3 razy więcej niż jazda swoim pojazdem.
Wygoda jadę zawsze na siedząco bez tłoku i na czystym siedzisku a latem, włączam klimę.
Ekonomicznie wychodzi podobnie zwłaszcza jak się posiada już własny samochód i jedzie w kilka osób.

Poza tym są firmy gdzie brak komunikacji i trzeba sporo dojść np: ul. Inwestorska. Syn kolegi jakiś czas temu starał się tam o pracę w jednej z tamtejszych firm to pytano go się czy ma własny samochód. A co mają powiedzieć ludzie z poza Kalisza, gdzie polikwidowano wiele PKS-ów.

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3549
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Caspress » 18 lut 2017, o 14:51

Cristof pisze:
K-man pisze:Cristof a dlaczego autobusy tkwią w korkach? No bo własnie wszyscy praktycznie jeżdżą do pracy prywatnymi samochadami. Zamiast korzystać jak najczęściej z komunikacji miejskiej.
Odpiszę w skrócie bo to nie temat na ten wątek.
Chodzi o czas; jazda autobusem + dojście na i z przystanku zajmuje 2-3 razy więcej niż jazda swoim pojazdem.
Wygoda jadę zawsze na siedząco bez tłoku i na czystym siedzisku a latem, włączam klimę.
Ekonomicznie wychodzi podobnie zwłaszcza jak się posiada już własny samochód i jedzie w kilka osób.

Poza tym są firmy gdzie brak komunikacji i trzeba sporo dojść np: ul. Inwestorska. Syn kolegi jakiś czas temu starał się tam o pracę w jednej z tamtejszych firm to pytano go się czy ma własny samochód. A co mają powiedzieć ludzie z poza Kalisza, gdzie polikwidowano wiele PKS-ów.
Zgadzam się w 100% z tobą.
Co do bus pasów sama idea jest dobra jednak nasza aktualna obwodnica nie posiada nawet 2 jezdni więc o tej idei mozna raczej zapomnieć :|
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

ODPOWIEDZ