Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

To co już wybudowano.
Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 18 lut 2017, o 12:04

K-man pisze:Cristof a dlaczego autobusy tkwią w korkach? No bo własnie wszyscy praktycznie jeżdżą do pracy prywatnymi samochadami. Zamiast korzystać jak najczęściej z komunikacji miejskiej.
Odpiszę w skrócie bo to nie temat na ten wątek.
Chodzi o czas; jazda autobusem + dojście na i z przystanku zajmuje 2-3 razy więcej niż jazda swoim pojazdem.
Wygoda jadę zawsze na siedząco bez tłoku i na czystym siedzisku a latem, włączam klimę.
Ekonomicznie wychodzi podobnie zwłaszcza jak się posiada już własny samochód i jedzie w kilka osób.

Poza tym są firmy gdzie brak komunikacji i trzeba sporo dojść np: ul. Inwestorska. Syn kolegi jakiś czas temu starał się tam o pracę w jednej z tamtejszych firm to pytano go się czy ma własny samochód. A co mają powiedzieć ludzie z poza Kalisza, gdzie polikwidowano wiele PKS-ów.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 18 lut 2017, o 13:51

Cristof pisze:
K-man pisze:Cristof a dlaczego autobusy tkwią w korkach? No bo własnie wszyscy praktycznie jeżdżą do pracy prywatnymi samochadami. Zamiast korzystać jak najczęściej z komunikacji miejskiej.
Odpiszę w skrócie bo to nie temat na ten wątek.
Chodzi o czas; jazda autobusem + dojście na i z przystanku zajmuje 2-3 razy więcej niż jazda swoim pojazdem.
Wygoda jadę zawsze na siedząco bez tłoku i na czystym siedzisku a latem, włączam klimę.
Ekonomicznie wychodzi podobnie zwłaszcza jak się posiada już własny samochód i jedzie w kilka osób.

Poza tym są firmy gdzie brak komunikacji i trzeba sporo dojść np: ul. Inwestorska. Syn kolegi jakiś czas temu starał się tam o pracę w jednej z tamtejszych firm to pytano go się czy ma własny samochód. A co mają powiedzieć ludzie z poza Kalisza, gdzie polikwidowano wiele PKS-ów.
Zgadzam się w 100% z tobą.
Co do bus pasów sama idea jest dobra jednak nasza aktualna obwodnica nie posiada nawet 2 jezdni więc o tej idei mozna raczej zapomnieć :|
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: jp » 18 lut 2017, o 20:44

Caspress pisze:Co do bus pasów sama idea jest dobra jednak nasza aktualna obwodnica nie posiada nawet 2 jezdni więc o tej idei mozna raczej zapomnieć :|
A co ma do tego jakaś obwodnica;) Ul. Częstochowską czeka całkowita przebudowa. Szacunkowy koszt tej inwestycji, z buspasem czy bez niego to aż 35 mln zł. Buspas usprawniłby transport w mieście poprzez zachętę do korzystania z komunikacji zbiorowej.
Niestety, po trochę dokładniejszym przeanalizowaniu odcinka (od Budowlanych do TB) widzę problemy. Pomysł wymagałby w niektórych miejscach zajęcia prywatnych gruntów oraz wyburzeń… Może kiedyś…

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Piob » 18 lut 2017, o 21:43

Zrobimy buspass na Częstochowskiej i co dalej ? Autobus wjedzie do centrum i tak ugrzęźnie w korku. Sam dojeżdżam do pracy w okolice ul. Torowej samochodem (zimą i jak pada, a tak to rowerem :) ), bo mi to zajmuje 3 razy mniej czasu niż autobusem, a koszty są praktycznie takie same. Cieszy mnie to, że wraz z przebudową drogi powstanie tam ścieżka rowerowa, bo sporo osób jeździ tam rowerami.

Samą Częstochowską nie jeździ się źle pomimo tak wielkiego natężenia ruchu. Ja widzę trzy inne problemy:
- wąskie gardło czyli światła na skrzyżowaniu z ul. Budowlanych przez które tworzą się korki w obie strony, w przyszłości ma być zbudowane rondo turbinowe więc problem zniknie. Najlepsze jest to, że gdy nie działa tam sygnalizacja świetlna to korków praktycznie nie było (o godzinie 15.00), jedynie problem miały samochody skręcające w lewo z ul. Budowlanych,
- problem z giełdą, gdzie przez samochody wjeżdżające na giełdę tworzą się korki często sięgające WSK,
- przejazd kolejowy na ul. Księżnej Jolanty. Gdy przejazd się zamyka to w godzinach szczytu ulica korkuje się często też do wysokości Aljo.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: jp » 18 lut 2017, o 22:37

Piob pisze:Zrobimy buspass na Częstochowskiej i co dalej ? Autobus wjedzie do centrum i tak ugrzęźnie w korku...
Nie od razu Kalisz zbudowano :wink:
Buspas na Częstochowskiej to były takie przemyślenia na gorąco: Skoro budujemy ulicę praktycznie od nowa, to może warto pomyśleć przyszłościowo, pod kątem rozwoju transportu zbiorowego. Może to naiwne, ale ja cały czas mam nadzieję, że Kalisz będzie się rozwijał, a czym większe miasto, tym większa musi być rola i sprawność transportu zbiorowego. W przeciwnym razie znaczący rozwój miasta zmierzałby w kierunku komunikacyjnego paraliżu.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 18 lut 2017, o 23:43

Chciałem zwrócić uwagę na jeszcze jeden problem na Częstochowskiej. Część przystanków KLA nie ma zatok, przez co autobusy zatrzymując się na przystanku blokują jeden pas. Szczególnie uwidacznia się to na przystanku obok cmentarza. Jest on zlokalizowany blisko skrzyżowania z Budowlanych i jak zatrzyma się autobus nie ma możliwości jego ominięcia ze względu na panujący ruch na sąsiednim pasie. Może należało by nieco przesunąć niektóre przystanki tak aby można było wykonać zatoki. Ten można by cofnąć pod początek terenu WSK, a tam dało by się wygospodarować miejsce pod zatokę autobusową.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: K-man » 19 lut 2017, o 09:14

No i co takiego się stanie jak samochody chwilę postają za autobusem?
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 19 lut 2017, o 09:17

K-man pisze:No i co takiego się stanie jak samochody chwilę postają za autobusem?
K-man coraz bardziej uświadamiasz mnie jaki jesteś pro-eko

Ewentualnie w tym wypadku można mieć wrażenie że za kierownicą niema większego doświadczenia :roll:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: K-man » 19 lut 2017, o 11:32

A co w tym złego, że mogę być pro-eko. Zaraz usłyszę tekst o ekoterrystach. Wszystkie nowoczesnie miasta ograniczają w miarę możliwoście transport indywidulany w miastach. No, ale po co u nas. Budujmy wszędzie i poszerzajmy ulice kosztem chodników, czy trawników. A Kalisz na 100 tyś ludzi będzie miał niedługo 200 tyś samochodów. Oczywiście żartuje. Ale obecna liczba samochodów jest przerażająca. Miasto poniżej 100 tyś mieszkańców ma ponad 150 tyś samochodów. Przecież to Polska jest wzorem dla świata. :lol: Z tego co czytałem, ograniczenia w ruchu samoch. prywatnych też budził mocny sprzeciw wśród mieszkańców państw zachodnich. Ale tam rządzącyh nie poddali się presji kierowców i znalezli rozwiązania, które powodują, że życie w miastach stało się bardziej przyjazne dla ludzi. Nie chodzi, aby wyeliminować ruch smochodów zupełnie, ale żeby go w miarę możliwoście ograniczyć. A nie ciągle robić wszystko pod kierowców. Oczywiście Częstochowska powina być 4 pasmowa,to samo dotyczy głownych i ważnych dla Kalisz ulic. Ale nie kosztem zwężania chodników, które jak wspomniałem w wielu miejscach już są wąskie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 19 lut 2017, o 11:58

K-man pisze:A co w tym złego, że mogę być pro-eko. Zaraz usłyszę tekst o ekoterrystach. Wszystkie nowoczesnie miasta ograniczają w miarę możliwoście transport indywidulany w miastach. No, ale po co u nas. Budujmy wszędzie i poszerzajmy ulice kosztem chodników, czy trawników. A Kalisz na 100 tyś ludzi będzie miał niedługo 200 tyś samochodów. Oczywiście żartuje. Ale obecna liczba samochodów jest przerażająca. Miasto poniżej 100 tyś mieszkańców ma ponad 150 tyś samochodów. Przecież to Polska jest wzorem dla świata. :lol: Z tego co czytałem, ograniczenia w ruchu samoch. prywatnych też budził mocny sprzeciw wśród mieszkańców państw zachodnich. Ale tam rządzącyh nie poddali się presji kierowców i znalezli rozwiązania, które powodują, że życie w miastach stało się bardziej przyjazne dla ludzi. Nie chodzi, aby wyeliminować ruch smochodów zupełnie, ale żeby go w miarę możliwoście ograniczyć. A nie ciągle robić wszystko pod kierowców. Oczywiście Częstochowska powina być 4 pasmowa,to samo dotyczy głownych i ważnych dla Kalisz ulic. Ale nie kosztem zwężania chodników, które jak wspomniałem w wielu miejscach już są wąskie.
Nie mówię że bycie eko jest złe ale powinno mieć też swoje normy.
Osobiście sądzę że dobrze że znikają drzewa wzdłuż ulic a w ich miejscach powstają parkingi.
Zamiast płakać po takich drzewach bądź walczyć o takie myślę że lepiej było jakby stworzona jakieś skwerki czy mini pareczki prawda jest taka że dawno dawno kiedy budowano osiedla z wielkiej płyty nie zakładano takiej ilości samochodów przez co dziś jest sporo problemów a brak dodatkowych miejsc parkingowych jest uciążliwy dla każdego kto ma samochód, bo jeżeli go nie mamy to nie zrozumiemy tego problemu...

U mnie osobiście jeszcze z 5 lat temu było można parkować po obu stronach jezdni niestety zrobiono uliczkę jedno kierunkową i parkować można już tylko po jednej stronie chodź po 2 i tak zawsze pełno aut i oczywiście straży miejskiej :lol:

W tym konkretnym miejscu niema drzew dziwie się że władza nie zrobi tam parkingu wzdłuż uliczki niewątpliwie poprawiło byto nieco sytuacje a władza by sobie bardzo zapulsowała ale nie po co lepiej żyć z mandatów do tego dochodzi ogół bezmyślnych kierowców którzy parkują na skrzyżowaniu i tworzą się niepotrzebne zagrożenia...

Co do zwężania chodników na wielu altariach głównych szczególnie samochodowych trzeba przyznać że ruchu pieszego szczególnie niema dużego i zazwyczaj to nie drogi a ścieżki rowerowe zabierają miejsce na chodniku.

Problem Częstochowskiej jest duży ponieważ jest to jedna z najważniejszych alteri wylotowych brak dodatkowych pasów zjazdowych powoduje częste blokady drogi do tego zdarzają się kierowcy nie patrzący w lusterka przy zmianie zablokowanego pasa i tworzą się naprawdę magiczne sytuacje.

A sprawa komunikacji miejskiej to oddzielna sprawa pierw należy ją ogarnąć na głównych ciągach komunikacyjnych a dopiero później myśleć o taki peryferiach ....
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Anto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: 1 cze 2011, o 23:08
Lokalizacja: Rypinek/Piwonice

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Anto » 19 lut 2017, o 12:35

Część przystanków nie ma zatok - dokładnie dwa. Przy cmentarzu i przy elektrycznej. O ile ten przy cmentarzu jest jeszcze do przeżycia, to przy elektrycznej autobus ruszając z przystanku musi się od razu wbijać na wewnętrzny pas żeby skręcić w ks. Jolanty na rondzie, co nieraz blokuje chwilowo ulicę z powodu krótkiego odcinka miedzy przystankiem a rondem. No pomijam już jak 6 musi skręcić w elektryczną to jeszcze gorzej.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 19 lut 2017, o 14:59

Anto pisze:Część przystanków nie ma zatok - dokładnie dwa. Przy cmentarzu i przy elektrycznej. O ile ten przy cmentarzu jest jeszcze do przeżycia, to przy elektrycznej autobus ruszając z przystanku musi się od razu wbijać na wewnętrzny pas żeby skręcić w ks. Jolanty na rondzie, co nieraz blokuje chwilowo ulicę z powodu krótkiego odcinka miedzy przystankiem a rondem. No pomijam już jak 6 musi skręcić w elektryczną to jeszcze gorzej.
Przy cmentarzu na szczęście jest miejsce na zatoke :)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Kudlaty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 14 gru 2007, o 21:05
Lokalizacja: kalisz hanki

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Kudlaty » 21 lut 2017, o 08:48

Caspress pisze:
K-man pisze: U mnie osobiście jeszcze z 5 lat temu było można parkować po obu stronach jezdni niestety zrobiono uliczkę jedno kierunkową i parkować można już tylko po jednej stronie chodź po 2 i tak zawsze pełno aut i oczywiście straży miejskiej
Ta polityka jest wprowadzona bo czasem sluzby ratunkowe maja problem z przeciskaniem sie miedzy autami- mowie tutaj o strazy pozarnej lub innego ciezkiego sprzetu owej sluzby. stad parkowanie jest tylko po jednej stronie. W blokowiskach zdarza sie coraz wiecej roznych wypadkow jak chociazby pozarow gdzie zamieszkuja starsi ludzie a niegdys w srednim wieku

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 maja 2017, o 12:05

Wielka modernizacja Częstochowskiej w przyszłym roku

W przyszłym roku drogowcy znów rozryją spory fragment miasta – od Rogatki przez Nowy Świat, Częstochowską i Rzymską do granic Kalisza. Poznaliśmy szczegóły tej inwestycji.

Najważniejsze dla kierowców jest to, że – jak zapewnia Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji – nowy kształt tego ciągu komunikacyjnego ma służyć zmotoryzowanym, a nie utrudniać im życie. Remontu wymagają przede wszystkim nawierzchnie, zwłaszcza na ul. Częstochowskiej od skrzyżowania z Trasą Stanczukowskiego do ul. Księżnej Jolanty i dalej do mostu w Piwonicach. Powstać mają nowe ronda, w tym oczekiwane od dawna rondo na skrzyżowaniu ulic Nowy Świat, Ułańskiej i Legionów. Drugie powstanie na skrzyżowaniu ulic Częstochowskiej i Budowlanych. Z kolei istniejące już rondo na styku Częstochowskiej i Księżnej Jolanty ulegnie przebudowie i zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Metalowców, czyli – patrząc od strony centrum miasta – w prawo. Jak już informowaliśmy, przebudowie ulegnie wiadukt kolejowy w Piwonicach – tak, aby mogły pod nim przejeżdżać większe pojazdy. Spytany o możliwe utrudnienia ze strony PKP, które są właścicielem obiektu i trudnym negocjatorem w każdej sprawie, dyrektor Gałka okazuje się optymistą i mówi, że nie przewiduje opóźnień. Podkreśla też, że kierowcom nie zostanie odebrany jakikolwiek pas ruchu, choć w niektórych miejscach konieczna będzie zmiana geometrii jezdni i organizacji ruchu. Np. na Częstochowskiej wydzielony zostanie lewoskręt służący m.in. pojazdom skręcającym w Kordeckiego.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 10 maja 2017, o 15:44

No to jak Gałka planuje remont w przyszłym roku to na bank realizacja będzie w 2019 :lol:

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: tomash » 10 maja 2017, o 17:21

Jak się uda wykonać ten remont to pozostanie jedynie Stawiszyńska z głównych ulic do naprawy oraz ulica prowadząca na Szałe ale to już mniejsza skala.

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 10 maja 2017, o 17:29

A Stawiszyńska nie idzie w tym roku do remontu?

PS: zostanie jeszcze np. Św. Michała.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 875
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Jacenty » 10 maja 2017, o 19:02

[quote="jasiek20"]A Stawiszyńska nie idzie w tym roku do remontu?

Stawiszyńska idzie w tym roku, na jesieni ma być robiona,
Ale przecież jeszcze cała Aleja Wojska jest do zrobienia, chyba główna ulica w Kaliszu....
Co oni tam posztukowali kawałkami, posmarkali, takie coś to ch.. nie robota!

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 10 maja 2017, o 19:21

Stawiszyńska ma być robiona tylko od ronda do skrzyżowania z WP a największa tragedia jest na odcinku do Warszawskiej.

obywatel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 27 wrz 2014, o 15:33
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Nieprzeczytany post autor: obywatel » 11 maja 2017, o 07:59

jasiek20 pisze:A Stawiszyńska nie idzie w tym roku do remontu?

PS: zostanie jeszcze np. Św. Michała.
a co z Dobrzecką? Wojska Polskiego?

ODPOWIEDZ