Strona 7 z 28

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 18 lut 2017, o 12:04
autor: Cristof
K-man pisze:Cristof a dlaczego autobusy tkwią w korkach? No bo własnie wszyscy praktycznie jeżdżą do pracy prywatnymi samochadami. Zamiast korzystać jak najczęściej z komunikacji miejskiej.
Odpiszę w skrócie bo to nie temat na ten wątek.
Chodzi o czas; jazda autobusem + dojście na i z przystanku zajmuje 2-3 razy więcej niż jazda swoim pojazdem.
Wygoda jadę zawsze na siedząco bez tłoku i na czystym siedzisku a latem, włączam klimę.
Ekonomicznie wychodzi podobnie zwłaszcza jak się posiada już własny samochód i jedzie w kilka osób.

Poza tym są firmy gdzie brak komunikacji i trzeba sporo dojść np: ul. Inwestorska. Syn kolegi jakiś czas temu starał się tam o pracę w jednej z tamtejszych firm to pytano go się czy ma własny samochód. A co mają powiedzieć ludzie z poza Kalisza, gdzie polikwidowano wiele PKS-ów.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 18 lut 2017, o 13:51
autor: Vocatont
Cristof pisze:
K-man pisze:Cristof a dlaczego autobusy tkwią w korkach? No bo własnie wszyscy praktycznie jeżdżą do pracy prywatnymi samochadami. Zamiast korzystać jak najczęściej z komunikacji miejskiej.
Odpiszę w skrócie bo to nie temat na ten wątek.
Chodzi o czas; jazda autobusem + dojście na i z przystanku zajmuje 2-3 razy więcej niż jazda swoim pojazdem.
Wygoda jadę zawsze na siedząco bez tłoku i na czystym siedzisku a latem, włączam klimę.
Ekonomicznie wychodzi podobnie zwłaszcza jak się posiada już własny samochód i jedzie w kilka osób.

Poza tym są firmy gdzie brak komunikacji i trzeba sporo dojść np: ul. Inwestorska. Syn kolegi jakiś czas temu starał się tam o pracę w jednej z tamtejszych firm to pytano go się czy ma własny samochód. A co mają powiedzieć ludzie z poza Kalisza, gdzie polikwidowano wiele PKS-ów.
Zgadzam się w 100% z tobą.
Co do bus pasów sama idea jest dobra jednak nasza aktualna obwodnica nie posiada nawet 2 jezdni więc o tej idei mozna raczej zapomnieć :|

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 18 lut 2017, o 20:44
autor: jp
Caspress pisze:Co do bus pasów sama idea jest dobra jednak nasza aktualna obwodnica nie posiada nawet 2 jezdni więc o tej idei mozna raczej zapomnieć :|
A co ma do tego jakaś obwodnica;) Ul. Częstochowską czeka całkowita przebudowa. Szacunkowy koszt tej inwestycji, z buspasem czy bez niego to aż 35 mln zł. Buspas usprawniłby transport w mieście poprzez zachętę do korzystania z komunikacji zbiorowej.
Niestety, po trochę dokładniejszym przeanalizowaniu odcinka (od Budowlanych do TB) widzę problemy. Pomysł wymagałby w niektórych miejscach zajęcia prywatnych gruntów oraz wyburzeń… Może kiedyś…

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 18 lut 2017, o 21:43
autor: Piob
Zrobimy buspass na Częstochowskiej i co dalej ? Autobus wjedzie do centrum i tak ugrzęźnie w korku. Sam dojeżdżam do pracy w okolice ul. Torowej samochodem (zimą i jak pada, a tak to rowerem :) ), bo mi to zajmuje 3 razy mniej czasu niż autobusem, a koszty są praktycznie takie same. Cieszy mnie to, że wraz z przebudową drogi powstanie tam ścieżka rowerowa, bo sporo osób jeździ tam rowerami.

Samą Częstochowską nie jeździ się źle pomimo tak wielkiego natężenia ruchu. Ja widzę trzy inne problemy:
- wąskie gardło czyli światła na skrzyżowaniu z ul. Budowlanych przez które tworzą się korki w obie strony, w przyszłości ma być zbudowane rondo turbinowe więc problem zniknie. Najlepsze jest to, że gdy nie działa tam sygnalizacja świetlna to korków praktycznie nie było (o godzinie 15.00), jedynie problem miały samochody skręcające w lewo z ul. Budowlanych,
- problem z giełdą, gdzie przez samochody wjeżdżające na giełdę tworzą się korki często sięgające WSK,
- przejazd kolejowy na ul. Księżnej Jolanty. Gdy przejazd się zamyka to w godzinach szczytu ulica korkuje się często też do wysokości Aljo.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 18 lut 2017, o 22:37
autor: jp
Piob pisze:Zrobimy buspass na Częstochowskiej i co dalej ? Autobus wjedzie do centrum i tak ugrzęźnie w korku...
Nie od razu Kalisz zbudowano :wink:
Buspas na Częstochowskiej to były takie przemyślenia na gorąco: Skoro budujemy ulicę praktycznie od nowa, to może warto pomyśleć przyszłościowo, pod kątem rozwoju transportu zbiorowego. Może to naiwne, ale ja cały czas mam nadzieję, że Kalisz będzie się rozwijał, a czym większe miasto, tym większa musi być rola i sprawność transportu zbiorowego. W przeciwnym razie znaczący rozwój miasta zmierzałby w kierunku komunikacyjnego paraliżu.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 18 lut 2017, o 23:43
autor: Cristof
Chciałem zwrócić uwagę na jeszcze jeden problem na Częstochowskiej. Część przystanków KLA nie ma zatok, przez co autobusy zatrzymując się na przystanku blokują jeden pas. Szczególnie uwidacznia się to na przystanku obok cmentarza. Jest on zlokalizowany blisko skrzyżowania z Budowlanych i jak zatrzyma się autobus nie ma możliwości jego ominięcia ze względu na panujący ruch na sąsiednim pasie. Może należało by nieco przesunąć niektóre przystanki tak aby można było wykonać zatoki. Ten można by cofnąć pod początek terenu WSK, a tam dało by się wygospodarować miejsce pod zatokę autobusową.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 lut 2017, o 09:14
autor: K-man
No i co takiego się stanie jak samochody chwilę postają za autobusem?

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 lut 2017, o 09:17
autor: Vocatont
K-man pisze:No i co takiego się stanie jak samochody chwilę postają za autobusem?
K-man coraz bardziej uświadamiasz mnie jaki jesteś pro-eko

Ewentualnie w tym wypadku można mieć wrażenie że za kierownicą niema większego doświadczenia :roll:

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 lut 2017, o 11:32
autor: K-man
A co w tym złego, że mogę być pro-eko. Zaraz usłyszę tekst o ekoterrystach. Wszystkie nowoczesnie miasta ograniczają w miarę możliwoście transport indywidulany w miastach. No, ale po co u nas. Budujmy wszędzie i poszerzajmy ulice kosztem chodników, czy trawników. A Kalisz na 100 tyś ludzi będzie miał niedługo 200 tyś samochodów. Oczywiście żartuje. Ale obecna liczba samochodów jest przerażająca. Miasto poniżej 100 tyś mieszkańców ma ponad 150 tyś samochodów. Przecież to Polska jest wzorem dla świata. :lol: Z tego co czytałem, ograniczenia w ruchu samoch. prywatnych też budził mocny sprzeciw wśród mieszkańców państw zachodnich. Ale tam rządzącyh nie poddali się presji kierowców i znalezli rozwiązania, które powodują, że życie w miastach stało się bardziej przyjazne dla ludzi. Nie chodzi, aby wyeliminować ruch smochodów zupełnie, ale żeby go w miarę możliwoście ograniczyć. A nie ciągle robić wszystko pod kierowców. Oczywiście Częstochowska powina być 4 pasmowa,to samo dotyczy głownych i ważnych dla Kalisz ulic. Ale nie kosztem zwężania chodników, które jak wspomniałem w wielu miejscach już są wąskie.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 lut 2017, o 11:58
autor: Vocatont
K-man pisze:A co w tym złego, że mogę być pro-eko. Zaraz usłyszę tekst o ekoterrystach. Wszystkie nowoczesnie miasta ograniczają w miarę możliwoście transport indywidulany w miastach. No, ale po co u nas. Budujmy wszędzie i poszerzajmy ulice kosztem chodników, czy trawników. A Kalisz na 100 tyś ludzi będzie miał niedługo 200 tyś samochodów. Oczywiście żartuje. Ale obecna liczba samochodów jest przerażająca. Miasto poniżej 100 tyś mieszkańców ma ponad 150 tyś samochodów. Przecież to Polska jest wzorem dla świata. :lol: Z tego co czytałem, ograniczenia w ruchu samoch. prywatnych też budził mocny sprzeciw wśród mieszkańców państw zachodnich. Ale tam rządzącyh nie poddali się presji kierowców i znalezli rozwiązania, które powodują, że życie w miastach stało się bardziej przyjazne dla ludzi. Nie chodzi, aby wyeliminować ruch smochodów zupełnie, ale żeby go w miarę możliwoście ograniczyć. A nie ciągle robić wszystko pod kierowców. Oczywiście Częstochowska powina być 4 pasmowa,to samo dotyczy głownych i ważnych dla Kalisz ulic. Ale nie kosztem zwężania chodników, które jak wspomniałem w wielu miejscach już są wąskie.
Nie mówię że bycie eko jest złe ale powinno mieć też swoje normy.
Osobiście sądzę że dobrze że znikają drzewa wzdłuż ulic a w ich miejscach powstają parkingi.
Zamiast płakać po takich drzewach bądź walczyć o takie myślę że lepiej było jakby stworzona jakieś skwerki czy mini pareczki prawda jest taka że dawno dawno kiedy budowano osiedla z wielkiej płyty nie zakładano takiej ilości samochodów przez co dziś jest sporo problemów a brak dodatkowych miejsc parkingowych jest uciążliwy dla każdego kto ma samochód, bo jeżeli go nie mamy to nie zrozumiemy tego problemu...

U mnie osobiście jeszcze z 5 lat temu było można parkować po obu stronach jezdni niestety zrobiono uliczkę jedno kierunkową i parkować można już tylko po jednej stronie chodź po 2 i tak zawsze pełno aut i oczywiście straży miejskiej :lol:

W tym konkretnym miejscu niema drzew dziwie się że władza nie zrobi tam parkingu wzdłuż uliczki niewątpliwie poprawiło byto nieco sytuacje a władza by sobie bardzo zapulsowała ale nie po co lepiej żyć z mandatów do tego dochodzi ogół bezmyślnych kierowców którzy parkują na skrzyżowaniu i tworzą się niepotrzebne zagrożenia...

Co do zwężania chodników na wielu altariach głównych szczególnie samochodowych trzeba przyznać że ruchu pieszego szczególnie niema dużego i zazwyczaj to nie drogi a ścieżki rowerowe zabierają miejsce na chodniku.

Problem Częstochowskiej jest duży ponieważ jest to jedna z najważniejszych alteri wylotowych brak dodatkowych pasów zjazdowych powoduje częste blokady drogi do tego zdarzają się kierowcy nie patrzący w lusterka przy zmianie zablokowanego pasa i tworzą się naprawdę magiczne sytuacje.

A sprawa komunikacji miejskiej to oddzielna sprawa pierw należy ją ogarnąć na głównych ciągach komunikacyjnych a dopiero później myśleć o taki peryferiach ....

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 lut 2017, o 12:35
autor: Anto
Część przystanków nie ma zatok - dokładnie dwa. Przy cmentarzu i przy elektrycznej. O ile ten przy cmentarzu jest jeszcze do przeżycia, to przy elektrycznej autobus ruszając z przystanku musi się od razu wbijać na wewnętrzny pas żeby skręcić w ks. Jolanty na rondzie, co nieraz blokuje chwilowo ulicę z powodu krótkiego odcinka miedzy przystankiem a rondem. No pomijam już jak 6 musi skręcić w elektryczną to jeszcze gorzej.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 lut 2017, o 14:59
autor: Vocatont
Anto pisze:Część przystanków nie ma zatok - dokładnie dwa. Przy cmentarzu i przy elektrycznej. O ile ten przy cmentarzu jest jeszcze do przeżycia, to przy elektrycznej autobus ruszając z przystanku musi się od razu wbijać na wewnętrzny pas żeby skręcić w ks. Jolanty na rondzie, co nieraz blokuje chwilowo ulicę z powodu krótkiego odcinka miedzy przystankiem a rondem. No pomijam już jak 6 musi skręcić w elektryczną to jeszcze gorzej.
Przy cmentarzu na szczęście jest miejsce na zatoke :)

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 21 lut 2017, o 08:48
autor: Kudlaty
Caspress pisze:
K-man pisze: U mnie osobiście jeszcze z 5 lat temu było można parkować po obu stronach jezdni niestety zrobiono uliczkę jedno kierunkową i parkować można już tylko po jednej stronie chodź po 2 i tak zawsze pełno aut i oczywiście straży miejskiej
Ta polityka jest wprowadzona bo czasem sluzby ratunkowe maja problem z przeciskaniem sie miedzy autami- mowie tutaj o strazy pozarnej lub innego ciezkiego sprzetu owej sluzby. stad parkowanie jest tylko po jednej stronie. W blokowiskach zdarza sie coraz wiecej roznych wypadkow jak chociazby pozarow gdzie zamieszkuja starsi ludzie a niegdys w srednim wieku

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 maja 2017, o 12:05
autor: jasiek20
Wielka modernizacja Częstochowskiej w przyszłym roku

W przyszłym roku drogowcy znów rozryją spory fragment miasta – od Rogatki przez Nowy Świat, Częstochowską i Rzymską do granic Kalisza. Poznaliśmy szczegóły tej inwestycji.

Najważniejsze dla kierowców jest to, że – jak zapewnia Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji – nowy kształt tego ciągu komunikacyjnego ma służyć zmotoryzowanym, a nie utrudniać im życie. Remontu wymagają przede wszystkim nawierzchnie, zwłaszcza na ul. Częstochowskiej od skrzyżowania z Trasą Stanczukowskiego do ul. Księżnej Jolanty i dalej do mostu w Piwonicach. Powstać mają nowe ronda, w tym oczekiwane od dawna rondo na skrzyżowaniu ulic Nowy Świat, Ułańskiej i Legionów. Drugie powstanie na skrzyżowaniu ulic Częstochowskiej i Budowlanych. Z kolei istniejące już rondo na styku Częstochowskiej i Księżnej Jolanty ulegnie przebudowie i zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Metalowców, czyli – patrząc od strony centrum miasta – w prawo. Jak już informowaliśmy, przebudowie ulegnie wiadukt kolejowy w Piwonicach – tak, aby mogły pod nim przejeżdżać większe pojazdy. Spytany o możliwe utrudnienia ze strony PKP, które są właścicielem obiektu i trudnym negocjatorem w każdej sprawie, dyrektor Gałka okazuje się optymistą i mówi, że nie przewiduje opóźnień. Podkreśla też, że kierowcom nie zostanie odebrany jakikolwiek pas ruchu, choć w niektórych miejscach konieczna będzie zmiana geometrii jezdni i organizacji ruchu. Np. na Częstochowskiej wydzielony zostanie lewoskręt służący m.in. pojazdom skręcającym w Kordeckiego.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 maja 2017, o 15:44
autor: Pawel
No to jak Gałka planuje remont w przyszłym roku to na bank realizacja będzie w 2019 :lol:

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 maja 2017, o 17:21
autor: tomash
Jak się uda wykonać ten remont to pozostanie jedynie Stawiszyńska z głównych ulic do naprawy oraz ulica prowadząca na Szałe ale to już mniejsza skala.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 maja 2017, o 17:29
autor: jasiek20
A Stawiszyńska nie idzie w tym roku do remontu?

PS: zostanie jeszcze np. Św. Michała.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 maja 2017, o 19:02
autor: Jacenty
[quote="jasiek20"]A Stawiszyńska nie idzie w tym roku do remontu?

Stawiszyńska idzie w tym roku, na jesieni ma być robiona,
Ale przecież jeszcze cała Aleja Wojska jest do zrobienia, chyba główna ulica w Kaliszu....
Co oni tam posztukowali kawałkami, posmarkali, takie coś to ch.. nie robota!

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 maja 2017, o 19:21
autor: Pawel
Stawiszyńska ma być robiona tylko od ronda do skrzyżowania z WP a największa tragedia jest na odcinku do Warszawskiej.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 11 maja 2017, o 07:59
autor: obywatel
jasiek20 pisze:A Stawiszyńska nie idzie w tym roku do remontu?

PS: zostanie jeszcze np. Św. Michała.
a co z Dobrzecką? Wojska Polskiego?