Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 12 paź 2010, o 00:04

milo pisze:Natomiast promienie łukó są mniejsze niż podał jp - minimalnie jest to 3000 m i jest to po to , ze ponad połowa pociagów w założeniu ma przejechac "naszą" stację bez zatrzymywania się , tylko zwalniając.
Promień łuku poziomego: 6000 m dla V=350 km/h
Promień 3000 m powoduje znaczne ograniczenie prędkości. Przy promieniu 3000 m byłaby możliwośc przybliżenia stacji do Ostrowa. Pytanie tylko w jakim celu ? Żeby jeszcze bardziej oddalić stację od Kalisza i spowolnić przejazd przez nasz region ?

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 12 paź 2010, o 00:23

W studium jest zapisany minimalny promień łuku 4500 m dla V= 300 km/h
Ponadto w dokumentach przyjętych przez aglomerację KO wpisano na mapach promień łuku 3500 m , prawdopodobnie opierano się na jakiś przesłankach technicznych zawartych w kolejnych dokumentach dot. KDP ( było tego sporo ).

Co do dalszego zmniejszania promienia łuku i jego skutków - pełna zgoda.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 13 paź 2010, o 09:37

ŻK
W artykule senator Witczak mówi, że jest włąsnie po rozmowach z min. Grabarczykiem, który powiedział, że dopiero studium wskaże dokładne miejsce. Hiszpanie swoje opracowanie mają przygotowac do połwy 2011 r. Do końca 2011 r. ma byc wydana decyzja środowiskowa i dopiero ona będzie wyznaczała właściwy poczatek inwestycji. Pierwszy szpadel bedzie wbity w ziemie około 2012 - 2013. Natomiast już zapowiedzieć mogę, że minister Grabarczyk przyjedzie do Kalisza w ciagu najbliższych kilku tygodni i bedzie okażja by porozmawiać z nim o szybkiej kolei(jesli z władzami miasta to już po ptokach). No chyba, że mieszkańcy tez beda mogli coś powiedziec(choć szczerze wątpię). Wtedy JP mógłby przedstawić dlaczego Chrusty są tak ważne dla rozwoju Kalisza :)
I jeszcze coś. Własnie czytam sobie komentarze w ŻK o przystanku w Ociążu. No i jest tam mój komentarz. Nie wiem jakim cudem bo go nie zamieszczałem na stronach ŻK. Napisano tylko z forum. Nie wiem kto to zrobił, ale nieładnie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 13 paź 2010, o 11:46

A jaki komentarz jeśli można wiedzieć. Jak poznamy jego treść może dowiemy się kto to zrobił.

K-man może będzie jakaś okazja żeby JP spotkał się z jp i będzie szansa żeby włodarze wysłuchali że gó**o nas obchodzi Aglomeracja KO ;) Gumiś rzucił propozycję wypadu do prezia albo zaproszenie prezia na piwko więc może się uda.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 13 paź 2010, o 12:37

Adi tam jest kilka komentarzy z forum. Nie wiem kto je tam wrzucił. Mój jest 3 od dołu. W papierowym wydaniu znalazły się dwa komentarze mój i jeszcze jakiegoś PK
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=80513
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 13 paź 2010, o 12:49

No ktoś się naprawdę nieładnie z nami bawi. Może jesteśmy dla kogoś niewygodnym żródłem informacji i chcą nas w coś wkopać.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 13 paź 2010, o 14:04

Wciąż jest wiele pytań i niedomówień o lokalizację szybkiej kolei. Wiadomo już, że na pewno nie będzie ona przebiegać przez Sieradz czy inne miasta, ale właśnie przez okolice Kalisza.
„Takie były plany, które udało się zrealizować. Teraz trzeba zlokalizować miejsce przystanku tej kolei" - powiedział na poniedziałkowej konferencji Platformy Obywatelskiej w Kaliszu senator Mariusz Sebastian Witczak:

„Nie jest jeszcze zdecydowane, gdzie ostatecznie będzie zlokalizowany przystanek szybkiej kolei. Ostatnio pojawiała się informacja, że decyzja w tej sprawie już została podjęta. Nie mogła być podjęta, bo dopiero teraz został wyłoniony w przetargu hiszpański inwestor, który opracuje studium. Dokument ma być gotowy 2011 roku. I w 2011 roku będzie też wydana decyzja środowiskowa, po której czeka nas już tylko inwestycja i wbijanie przysłowiowych „szpadli w ziemię".

Zdaniem senatora już w 2011 roku kaliszanie będą mogli obserwować budowę tej stacji. Inwestycja ta połączy Kalisz nie tylko z Warszawą czy innymi miastami w kraju, ale przede wszystkim z Europą. To też spowoduje jeszcze bardziej dynamiczny rozwój miasta.
g13k

Awatar użytkownika
Artur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 16 kwie 2010, o 08:40
Lokalizacja: Kaliniec / XXV - lecia

Nieprzeczytany post autor: Artur » 13 paź 2010, o 20:51

jp pisze: Obejscie Kalisza od północy ma tę zaletę, że przybliża stację do centrum miasta. Od Rynku do kol.Skarszewek/Chrusty jest tylko jakieś 2,5 - 3 km. Do Skalmierzyc aż kilkanaście. Zwolennicy stacji pomiędzy miastami powiedzą, że dla większości kaliszan do Skalmierzyc/ Sliwnik będzie równie blisko, np. z największej dzielnicy Dobrzec. I "teraz" mają rację. z tym, że ja nie patrzę na "teraz". Lokalizacja stacji, to nie zakup samochodu, który zmienia się co kilka/kilkanaście lat. Lokalizacja Kalisz- Północ mogłaby wywrócić do góry nogami urbanistyczne spojrzenie na miasto, mieć wpływ na kierunek rozwoju miasta i regionu na 100 lat. Teraz jest bez różnicy, bo Kalisz rozwinął się w kier. płd.-zach., ale gdyby w sposób wielkomiejski zurbanizować północno wschodnią część Kalisza, mógłby w przyszłości powstać zwarty 200, 300? tys. organizm miejski na obszarze nie przekraczającym 100 km2. Pow. Aglo Kalisko-Ostrowskiej jest 20 razy większa!

Budując "aglomerację" opartą na centrach oddalonych o ok.25 km. tworzymy suburbanistyczne monstrum.
jp dobrze prawi
"Wolność polega na świadomym i dobrowolnym wyborze dobra. Wolność to nie moc czynienia tego, co chcemy, lecz prawo bycia zdolnym do czynienia naszej powinności."
Lord Acton

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 14 paź 2010, o 00:08

gawronik13kalisz pisze:Wciąż jest wiele pytań i niedomówień o lokalizację szybkiej kolei. Wiadomo już, że na pewno nie będzie ona przebiegać przez Sieradz czy inne miasta, ale właśnie przez okolice Kalisza.
Czas pokaże, czy chodziło o okolice Kalisza, czy Ostrowa? Albo, patrząc od innej strony, które miasto dla obecnej władzy jest ważniejsze Ostrów czy Konin. Biorąc to pod uwagę, Kalisz ma najbardziej komfortową lokalizację :wink:

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 14 paź 2010, o 10:18

Jest jeszcze Sieradz i Turek, choc raczej tłumów z tych kierunków nie będzie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 14 paź 2010, o 12:25

Przystanek powinien być w Kaliszu i kropka. No bo inaczej Wrocław, Poznań i Warszawa miałaby się łączyć z wsią do której trzebaby było dojechać z Kalisza, jakby się gdzieś chciało szybko przetransportować.
g13k

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 14 paź 2010, o 14:23

Przy obecnych władzach jest to możliwe. Gdyby ode mnie zależało co robić z fantem, gdyby decyzja Ociąż zapadła (liczę, ze tak się nie stanie), a zmieniłyby się władze miasta - następnym krokiem byłoby zlikwidowanie jakiegokolwiek środka transportu na nowy dworzec, łącznie z brakiem pozwoleń na prowadzenie autobusów przez/do Ociąża przez osoby prywatne, albo pętlę dla takich linii wyznaczyłw Szczypiornie. Dopiero wtedy MI doszłoby do wniosku, że niestety tworząc Ociąż nie mogą liczyć na nikogo z Kalisza, kto chciałby dostać się na stację KM.

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: już nie Kalisz

Nieprzeczytany post autor: glootech » 14 paź 2010, o 15:09

Na zasadzie "nie założę czapki, na złość mamie odmrożę sobie uszy"? Co by to dało? Stacja i tak by istniała i zaklinanie rzeczywistości czy tupanie nóżką nic by nie dało.
Dlatego jedyną szansę na walkę o tę stację mamy teraz.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 14 paź 2010, o 15:20

glootech pisze:Na zasadzie "nie założę czapki, na złość mamie odmrożę sobie uszy"? Co by to dało? Stacja i tak by istniała i zaklinanie rzeczywistości czy tupanie nóżką nic by nie dało.
Dlatego jedyną szansę na walkę o tę stację mamy teraz.
A jeśli się nie uda?

Wtedy najlepszym sposobem jest odizolowanie się od problemu jakim jest KDP. Niejednokrotnie tak się dzieje. Tu nie chodzi o tupanie nogą tylko o zwykłe udowodnienie, że "wariant pomiędzy" wcale nie jest lepszy. Miasto Kalisz na dobrą sprawę nie powinno organizować komunikacji w sąsiedniej gminie. To winna być sprawa Skalmierzyc, nie nasza. Tworzenie linii podmiejskich, międzymiastowych jest wychodzeniem poza swoje kompetencje, wtrącaniem się do rządów innych.

Nasze miasto już raz obraziło się na kolej i obecnie władze nie widzą potrzeby promocji tego środka transportu. Może i słusznie.

Jedno jest jednak pewne - będzie bardzo żle jeśli my będziemy przystawać na ofertę podróży z podostrowskiej wsi. Idąc Twoją drogą myślenia wychodzi na to, że walka z komunizmem, nacjonalizmem etc. to głupie tupanie do niczego nieprowadzące. Po co komu był przewrót z 89. Tyle ludzi mówi dziś, że za Gierka było dobrze, jednak coś musiało wtedy być nie halo.

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: już nie Kalisz

Nieprzeczytany post autor: glootech » 14 paź 2010, o 16:02

Ale jakim problemem wtedy będzie KDP? Nikt nie będzie kazał Ci z niej korzystać. Ale skoro ktoś chce korzystać, to dlaczego mu tego zabraniać? Pisałeś żeby zabronić przewozów prywatnym przewożnikom, dlaczego i jakim prawem? Poza tym miasto jest właścicielem PKSu, więc tworzenie linii międzymiastowych jak najbardziej leży w jego kompetencjach (przynajmniej tymczasowo).
Twój tok rozumowania przypomina mi bardziej coś w stylu "Volkswagen nie chciał wybudować swojej fabryki w Kaliszu, więc nie kupujmy od teraz żadnych Volkswagenów, tylko odizolujmy się od problemu". Przecież to bez sensu.
Za młody jestem, żeby kojarzyć walkę z komunizmem, więc trudno jest mi się tutaj odnieść do Twojego argumentu. Niemniej walka o przystanek ma sens tylko i wyłącznie teraz, przed wybudowaniem tego mitycznego przystanku. Póżniej już się torów nie wyprostuje/nie wygnie w taki sposób, żeby pociągi wjeżdzały do Kalisza.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 14 paź 2010, o 16:57

Szymek jest chyba młodszy do ciebie. Wracając do KDP, Jp ładnie wyjasnił dlaczego przystanek powinien byc w Kaliszu. Nie na złośc mieszkańcom Ostrowa. Tylko z racjonalnych powodów. Nie ma sensu ich powtarzać.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 15 paź 2010, o 16:15

Hiszpanie wskażą miejsce pod dworzec

Dokładna lokalizacja przystanku szybkiej kolei w rejonie Kalisza i Ostrowa Wlkp. będzie znana dopiero po opracowaniu studium wykonalności i wydaniu decyzji środowiskowej, czyli w roku 2011 lub 2012. Do Kalisza wkrótce przyjedzie minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, który przedstawi szczegóły tej sprawy

Początkowo jako miejsce lokalizacji kalisko-ostrowskiego przystanku wskazywano Nowe Skalmierzyce. Z inicjatywą w tej sprawie wyszła skalmierzycka burmistrz Bożena Budzik, wiążąc swój pomysł z rewitalizacją istniejącego już zabytkowego dworca PKP w tej miejscowości. Niedawno, za sprawą posła Jarosława Urbaniaka, pojawiła się kolejna koncepcja – Ociąż, czyli miejscowość pomiędzy Skalmierzycami a Ostrowem Wlkp. Oba te wskazania koryguje teraz senator Mariusz S. Witczak, który sprawą budowy linii szybkiej kolei zajmuje się od wielu lat.

Więcej w Życiu Kalisza

http://www.zyciekalisza.pl/?str=128&id=81326

Jak na razie tyle w temacie,debata rozgorzeje za jakieś dwa lata :lol: 8)
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 15 paź 2010, o 21:33

Za dwa lata to będzie po ptokach.
W sprawie szybkiej kolei Kalisz przyjął, już dawno nie aktualną zasade "stuj w kuncie znajdum Cie " . W przeciwieństwie w Ostrowie robią dużo wrzasku, bo bardzo dobrze wiedzą, ze kto dużo krzyczy może dużo osiągnąć, nawet gdy jest to sprzeczne z prawami ekonomii. Udawadnianie, że odsunięcie stacji od Kalisza, z każdym metrem wzrasta ilość pasażerów, jest nie logiczne, no chyba, że te lasy za Ostrowem są okropnie przeludnione.
Niech mi nikt pierdół nie wciska, że z Konina nikt nie przjedzie na KDP do Kalisza, jeśli dzisiaj jeżdzimy do Konina,by dostać śię do Warszawy, Szczecina, to po wybudowaniu stacji Kalisz Północ, z Konina do Kalisza będzie bliżej, jak z Kalisza do Konina.

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 16 paź 2010, o 02:00

Zgadza się, a przy opracowywaniu studium wykonalności zapewne będzie brana pod uwagę decyzja polityczna. Wszystko rozegra się w ciągu najbliższych miesięcy. Pytanie tylko, czy obecna władza ma interes, by przesuwać przystanek w stronę Ostrowa, czy raczej decyzja będzie +/- obiektywna.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 16 paź 2010, o 09:42

Polityczna? To właśnie gdyby w jakiś sposób stacja powstała w Kaliszu (Chrusty) znaczyło by to decyzję polityczna. Ale pan Witczak musiał by mieć chyba plecy wielkości szcześciu niedżwiedzi Grizzly.
Ja myślę, że wygra ekonomia, obiekywizm i logika, dlatego stacja powstanie w pobliżu DK25 i linii kolejowej konwencjonalnej, gdzieś w połowie drogi między naszymi miastami.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

ODPOWIEDZ