Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 18 cze 2011, o 11:08

Jacek przecież to jest forum dyskusyjne, tak, ze kazdy może napisać o swoim pomyśle. Dla mnie wcale nie są głupie, choć mało realne(brak kasy). Też nie wyczytałem, aby ktoś tu udowadniał, że jest jakimś ekspertem :)
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 18 cze 2011, o 14:38

Tak,tak - tylko spolój nas uratuje i Łódż Fabryczną, która znajdzie się na naszej trasie i która już woła ,,HELP ŁÓDŹ'' !!!

http://www.halolodz.pl/wiadomosci/artykul,5411,1,1.html

Wydaje mi się, że to opóżnienie także przełoży się na nasze dłuższe oczekiwanie. Noo chyba, że sector coś wymyśli :)?

http://expressilustrowany.pl/lodz-fabry ... 3b4e000000
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Nieprzeczytany post autor: RoyBatty » 18 cze 2011, o 22:12

sector-ostrow pisze:Nie wiem jak oni to obliczyli, ale albo niedoszacowali naszej aglomeracji, albo przeszacowali Jarocin i Sieradz.

Kalisz/Ostrów - 900tys
Jarocin - 300tys
Sieradz - 650 tys

Biorąc pod uwage ilość mieszkańców regionów gdzie mają być te przystanki, to u nas powinno być min 3x tyle co Sieradz i z 6x tyle co Jarocin
Ha! Ale przecież dworzec ma być pod N.Skalmierzycami które są 9x mniejsze niż Sieradz i 6x mniejsze niż Jarocin. W tamtych miejscowościach przystanki mają być blisko miast, a u nas w polu. Może stąd te szacunki, jak się porównuje lokalizacje sensowne z bezsensowną to tak wychodzi.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 19 cze 2011, o 20:38

Mam pytanie. Czy w Kaliszu była kiedyś konferencja poświęcona KDP z gośćmi z PKP.
http://www.kalisz.pl/portal.php?aid=new ... b46f045930
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 19 cze 2011, o 22:05

Czytałem , nawet szkoda komentować .
JP - WRÓĆ !!!!!!

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Nieprzeczytany post autor: Maciek62800 » 23 cze 2011, o 14:54

Przystanek w Nowych Skalmierzycach ?
22 czerwca, 2011 - 08:49 — [email protected]

Nowe Skalmierzyce - to prawie pewne miejsce, w którym zatrzymywać się będzie kolej Dużych Prędkości na terenie aglomeracji kalisko-ostrowskiej. Wcześniej mowa była o Ociążu i Śliwnikach, ale teraz wizja Skalmierzyc jest bardziej realna.
"Dla regionu to wydaje się najlepsza lokalizacja i takie opracowanie zaprezentowano" - powiedział Radiu Centrum prezes Polskich Linii Kolejowych Zbigniew Szafrański:

"Razem z autorem tego opracowania doszliśmy do wniosku, że można wykorzystać istniejącą już stację kolejową. Kiedyś leżąca na pograniczu zaboru niemieckiego i rosyjskiego, miała tu zwykłe i szerokie tory. Teraz mogłaby funkcjonować jako stacja konwencjonalna po jednej stronie i po drugiej - przystosowana dla szybkiej kolei."

Szybka kolej ma powstać do 2020 roku i połączyć Warszawę, Wrocław i Poznań. Ostateczna decyzja, w którym miejscu będzie jej przystanek zapadnie w pażdzierniku.
http://www.rc.fm/node/68906
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
FATUM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1454
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:43
Lokalizacja: Kalisz/Zduńska Wola

Nieprzeczytany post autor: FATUM » 23 cze 2011, o 18:07

A dlaczego na terenie powiatu Ostrowskiego to skandal chu... w dupę Ostrowskiemu powiatowi mam ich gleboko gdzies za to jak wyglada Kaliski dworzec a teraz jeszcze tam ma byc kolej zlokazlizowana dziekuje panu Pecherzowi i jego swicie za działania na rzecz Kalisza :evil: :evil: :evil:
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 23 cze 2011, o 19:52

Szczery chłopak... ale gada dobrze. Nie podoba mi się cisza ze strony władz Kalisza i całkowicie pasywna postawa wobec tematu.
Najśmieszniejsze jest to, że oni i tak nie będą rozliczeni z tego i na następną kadencje znów zobaczymy znajome twarze.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 23 cze 2011, o 20:35

Widac kaliszanie lubia jak władza pozbawia ich szans na rozwój i prestiż. Co stanowi dla mnie zagadkę. Nie wiem, czy jest jakieś inne miasto w Polsce(na świecie) ,które zrzekłoby sie dobrowolnie takiej inwestycji.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 23 cze 2011, o 21:52

W Kaliszu powinna być zorganizowana konferencja co do lokalizacji stacji, w której swój udział powinni mieć przedstawiciele Konina, Turku, by uwzględnić rozwój całego regionu. Tylko kto to ma zorganizować, gwiazda kaliskich inwestycji, który je kaliski chleb a serce ma w Ostrowie ?

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 30 cze 2011, o 10:43

Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1368
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 30 cze 2011, o 10:54

Ygrek jednak południowy
Kolej dużych prędkości z Poznania do Warszawy pojedzie przez Sieradz, choć władzom Wielkopolski zależało na krótszej trasie.
Linia kolei dużych prędkości "ygrek" (nazwa pochodzi od kształtu na mapie) ma połączyć Poznań z Wrocławiem, Łodzią i Warszawą. Kolejarze chcą rozpocząć budowę już za trzy lata, a zakończyć w 2020 r. Na razie trwają prace nad studium wykonalności inwestycji. Przygotowuje je hiszpańska firma Idom. Wczoraj jej przedstawiciele zaprosili mieszkańców na konsultacje społeczne.
Zaprezentowali trzy możliwe przebiegi trasy. W każdym z nich pociąg ma stację w Sieradzu, omijając zbiornik Jeziorsko od południa. To rozwiązanie korzystniejsze dla województwa łódzkiego. Władzom Wielkopolski zależało, żeby linia omijała Jeziorsko od północy. - To nie wchodzi już w grę - mówi jednak "Gazecie" Enrique Rico, dyrektor projektów kolejowych z Idom. - Przeanalizowaliśmy 10 wariantów i wybraliśmy trzy najkorzystniejsze.
- To znaczy, że pojedziemy do Warszawy trasą dłuższą o 50 km niż dziś - niepokoi się Bogdan Bresch, prezes poznańskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. - Pasażer może nie odczuje tego czasowo, ale finansowo już tak. Bo z długości trasy wynikają ceny biletów.
W kwietniu kolejarze twierdzili, że bilety na pociągi dużych prędkości będą tylko o 20 proc. droższe od obecnych ekspresów. Teraz są już ostrożniejsi w szacunkach: - Za wcześnie, by mówić o cenach biletów. Trzeba zbudować całą politykę taryfową. Dłuższa trasa nie musi oznaczać droższych biletów - mówi Konrad Gawłowski, wicedyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości w PKP.
Zdaniem Gawłowskiego kolej dużych prędkości ma służyć wszystkim. - Wielu przyszłych pasażerów jeszcze nie wie, że nimi będą. Obecnie nie wyobrażają sobie podróżowania po Polsce bez samochodu albo samolotu. Gdy pojawi się kolej dużych prędkości, zmienią zdanie - podkreśla. Stąd planowane stacje w Jarocinie, Nowych Skalmierzycach (między Kaliszem a Ostrowem Wlkp.) i Sieradzu. Idom szacuje, że w 2035 r. codziennie będzie na nich wsiadać kilka tysięcy pasażerów.
Żaden pociąg dużych prędkości nie będzie zatrzymywać się na wszystkich stacjach. - Część pojedzie bezpośrednio z Poznania do Warszawy, co potrwa nie dłużej niż godzinę i 35 minut. Pozostałe będą się zatrzymywać na jednej, góra dwóch stacjach - zapowiada Piotr Malepszak z PKP. Na przykład jeden pociąg zabierze podróżnych z Nowych Skalmierzyc i Łodzi, a następny - z Jarocina i Sieradza.
Na razie Poznań ma być końcową stacją "ygreka". Kiedy szybkie pociągi pojadą dalej, do Berlina? - Nie ma jednoznacznych deklaracji ze strony Niemców w sprawie budowy takiej linii. Nie mówią tak, nie mówią nie. Liczymy, że to się zmieni - mówi Gawłowski.
Wicemarszałek Wojciech Jankowiak jest zadowolony z konsultacji. Ale z planowanego przebiegu trasy już niekoniecznie: - Widzę, że brany jest pod uwagę tylko Sieradz. Trochę mnie to dziwi. Jednak padła też ważna deklaracja, że główna trasa biegnie do Poznania z odgałęzieniem na Wrocław, a nie na odwrót.
Uwagi w ramach konsultacji społecznych można składać do 15 lipca - zarówno do siedziby Idom, jak i do Centrum Kolei Dużych Prędkości w PKP. Przebieg trasy poznamy w pażdzierniku. Natomiast całe studium ma być gotowe do końca 2012 r. Poza trasą wskaże też m.in. planowane potoki podróżnych i potencjalne żródła finansowania inwestycji.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 cze 2011, o 11:19

Boże jaki ten Jankowiak jest ułomny....
Wiecie dlaczego oni tak forsowali wiariant północny? Przecież jeśli trasa ma przebiegać w rejenie Kalisza i Ostrowa, to obojętnie czy pójdzie górą zbiornika czy dołem jej długość była by prawie taka sama! Skąd więc bierze się te 50km? Sprawa jest prosta - oni chcieli prosto z Łodzi poprowadzić linie na Poznań z pominięciem naszego regionu, a połączenie Łódż - Wrocław uznać za coś mniej ważne i jakby dodatkowe. Prawda jest taka, że powinno być dokłądnie odwrotnie, bo po właśnie między Łodzią, a Wrocławiem nei ma dobrego połączenia.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 30 cze 2011, o 13:00

Teraz trzeba dopilnować, żeby nie było rozgałęzienia w Sieradzu, żeby było bezpośrednie połączenie z Wrocławiem. Poza tym jeśli stacja ma być w Nowych Skalmierzycach (nic innego już się nie wywalczy), to powinny być zrealizowane OBA warianty rozgałęzienia, tj. wjazdy z Wrocławia zarówno ze wschodu, jak i z zachodu, żeby bez żadnych manewrów mogły się tam zatrzymywać pociągi Warszawa-Poznań, Warszawa-Wrocław i Poznań-Wrocław. Jeśli nawet realizacja obu wjazdów nie byłaby jednoczesna, to w pierwszej fazie należy przynajmniej dokonać niezbędnych rezerwacji terenu.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 30 cze 2011, o 16:04

Zgadza się kaliszanin2. Tylko, czy ktoś z naszych(polityków) tego dopilnuje.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 30 cze 2011, o 18:59

K-man pisze:Zgadza się kaliszanin2. Tylko, czy ktoś z naszych(polityków) tego dopilnuje.
Ja sugerowałbym wspólne prewencyjne wystąpienie z postulatem zapewnienia aglomeracji bezpośredniego połączenia z Poznaniem i Wrocławiem (czyli rozgałęzienia w Nowych Skalmierzycach) samorządów Kalisza, powiatu kaliskiego i powiatu ostrowskiego poświadczone załączonymi uchwałami rad miast, gmin i powiatów oraz podpisami ich organów wykonawczych (prezydentów, burmistrzów, wójtów i starostów), a także podpisami radnych sejmiku wielkopolskiego z tego terenu, parlamentarzystów okręgu kalisko-leszczyńskiego i marszałka Wielkopolski, czyli zadęcie z grubej rury. Wymienieni powinni uznać rozważaną wciąż jako jeden z możliwych wariantów realizację tylko jednego połączenia za niezrozumiałą i niedopuszczalną degradację aglomeracji i domagać się szybkiego rozstrzygnięcia w duchu jej postulatów.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 1 lip 2011, o 11:30

g13k

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 1 lip 2011, o 19:11

Panowie wyjaśnijcie mi jedno - dlaczego stara ruina w NS a nie przystanek w polu ? Przecież to jest ekonomicznie nieuzasadniona lokalizacja ( chociaż dla kaliszan nie najgorsza ze względu na niewielką odległość od granicy miasta , oczywiście po wyremontowaniu drugiego odcinka ul. Wrocławskiej).Kolejna rzecz , to dobre drogi dojazdowe do dworca ( zarówno od strony Kalisza jak i Ostrowa oraz miejsca parkingowe , których w tej okolicy brak . Nie tak dawno mieszkańcy NS cieszyli się z wyprowadzenia ruchu na obwodnicę , teraz zafundują sobie wzmożony ruch na ul.Kaliskiej Podkockiej i Kolejowej.
JP - WRÓĆ !!!!!!

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3624
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 1 lip 2011, o 20:53

Ta ruina to jest znakomity zabytek kolejnictwa, więc takim dworcem po jego generalnym remoncie i wybudowaniu tunelu pod peronami będzie się można pochwalić. I tu Skalmierzyce muszą się podzielić korzyściami promocyjnymi. Kalisz i Ostrów, którym Nowe Skalmierzyce zawdzięczają tę lokalizację, powinny wyegzekwować, żeby stacja od strony KDP nazywała się Kalisz-Ostrów, a nie Nowe Skalmierzyce. Nazwa Nowe Skalmierzyce od strony konwencjonalnej stacji przesiadkowej i tak będzie niezwykłą promocją dla miasteczka i gminy.

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 1 lip 2011, o 21:26

Doskonale zauważyłeś - znakomity zabytek ( wymagający dużych nakładów finansowych) , tunel ( jeszcze większych ) i cała kupa kosztów związanych z tą lokalizacją. Stąd moje pytanie - dlaczego ktoś chce wywalić kupę kasy na inwestycję , którą można zlokalizować w szczerym polu za znacznie mniejsze pieniądze i przynoszącą identyczny dochód bo chyba nie ze względów estetycznych ani z miłości do " znakomitych zabytków kolejnictwa".
JP - WRÓĆ !!!!!!

ODPOWIEDZ