Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 6 sty 2006, o 14:22

Coś mi się zdaje, że jak zwykle Kalisz dostanie po dupci i stacja będzie... w Ostrowie.

imigas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: 26 lis 2005, o 19:38
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: imigas » 6 sty 2006, o 15:14

Stacje zrobią w Gołchowie, ale Kaliszanom każą dojeżdżać przez Ostrów :twisted: :evil: :twisted:

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 6 sty 2006, o 15:23

Zgadza się!!!

MARCO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE

Nieprzeczytany post autor: MARCO » 11 sty 2006, o 13:48

gdy popatrzyłem na mape Polski, zauważyłem ze mozna zrobic nie Y (igrek) lecz X (iks) po prostu wystarczyłoby rozwinac te siec tak = Szczecin - Gorzów Wlkp - Poznań - Kalisz - Cżęstochowa - Katowice - Kraków - Tarnów - Rzeszów oraz drugą linie Wrocław - Kalisz - Łódż - Warszawa - Białystok

MARCO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE

Nieprzeczytany post autor: MARCO » 11 sty 2006, o 13:50

oraz linię przecinająca Polske w poprzek Zielona Góra - Kalisz - Łódż - Radom - Lublinoraz pionowo Gdańsk - Bydgoszcz - Kalisz - dalej do Rzeszowa

MARCO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE

Nieprzeczytany post autor: MARCO » 11 sty 2006, o 13:51

to dopiero byłby węzeł, zaden Y czy X po prostu * gwiazdka! eh marzenia.....

GOSC

Nieprzeczytany post autor: GOSC » 11 sty 2006, o 14:56

Zanim YGREK-a wybuduja, w tzw. miedzyczasie mozna sobie bedzie pogladac w Dreznie M A G L E V :

http://www.maglev2006.com/

Organizujcie sobie czas wolny w tym okresie. Naprawde warto tam pojechac , choc to bedzie kosztowalo pare ,,ojro''.

Pozdrawiam GOSC :D

imigas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: 26 lis 2005, o 19:38
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: imigas » 11 sty 2006, o 16:19

MARCO pisze:oraz linię przecinająca Polske w poprzek Zielona Góra - Kalisz - Łódż - Radom - Lublinoraz pionowo Gdańsk - Bydgoszcz - Kalisz - dalej do Rzeszowa
Ale skromnie... środek to Kalisz :lol:

Może skorzystasz z Zmień??

GOSC

Nieprzeczytany post autor: GOSC » 11 sty 2006, o 16:31

...w tym linku , jak tak ,,pogrzebie sie'' glebiej sa BOMBA films to download.
Zycze milego ogladania.

GOSC

MARCO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE

Nieprzeczytany post autor: MARCO » 11 sty 2006, o 18:35

imagas, czemu nie :P skoro Poznan uwaza sie za pepek, to Kalisz czzemu nie?

imigas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: 26 lis 2005, o 19:38
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: imigas » 11 sty 2006, o 23:14

imagas?? nie znam... :wink:

niech robią co chcą, byle bym widział choć jedną stacje w Kaliszu i bym mógł dojechać z niej szybkim pociągiem na zakupy do Wawy

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 12 sty 2006, o 09:48

niech robią co chcą, byle bym widział choć jedną stacje w Kaliszu i bym mógł dojechać z niej szybkim pociągiem na zakupy do Wawy
Do wawy? ja jezdze do Mediolanu :wink:

imigas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: 26 lis 2005, o 19:38
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: imigas » 12 sty 2006, o 11:21

ekhm..........

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 15 sty 2006, o 15:54

Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego, we wczorajszym Głosie Wielkopolskim: "Przesłaliśmy [rządowi] opinię, w której wyrażamy poparcie dla poprowadzenia linii z Warszawy przez Łódż, Kalisz do Poznania. Zrezygnowaliśmy z zapisów znajdujących się w wielkopolskich planach, że pociąg ma iść wzdłuż autostrady. Świadomie też nie wypowiadamy się w sprawach Wrocławia."

Reszta na http://www.glos.com/2005/index.php?id=53595

MARCO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE

Nieprzeczytany post autor: MARCO » 16 sty 2006, o 10:48

Brawo!!!

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 16 sty 2006, o 13:39

Nie cieszyłbym się jeszcze, bo teraz Poznań będzie próbować skłócić nas z Wrocławiem - na zasadzie: albo przez Kalisz do Poznania, albo w ogóle (lub też skłócić w każdy inny sposób, który wyda im się skuteczny). Poznań czuje się teraz zepchnięty z pierwszej linii, niedoceniany, niezauważany, można by rzec, że (w ich mniemaniu) upokorzony.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

sector

Nieprzeczytany post autor: sector » 16 sty 2006, o 17:31

Spokojnie, to byla zmylka jakies prasy lub innych mediow z Poznania. Oni chyba mysleli, ze to ma byc linia Warszawa - Poznan i chcieli, zeby ja zrobic wzdloz autostrady, bo bylo by szybciej. Ale pzreciez trasa ma laczyc Wroclaw z Warszawa bo to polaczenie bardzo kuleje. Chyba nikt z Poznania nie uwaza, ze szybka kolej Wroclaw - Warszawa by jechala praez Poznan?

MARCO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE

Nieprzeczytany post autor: MARCO » 17 sty 2006, o 08:47

no cóz jak zwykle mamy do czynienia z Pyrkami, ale mam nadzieje, ze Kaliszoki wygraja te sprawe!!! Przeciez juz zapadła decyzja o przebiegu Wrocek- Kaliszfornia-Hollyłódż- Wawka! budowa ma rozpoczac w 2007, i nie rozumiem czego chca te Pyrki, przeciez tez otrzymaja linie z kaliszfornii, nie pomysleli, ze to by była korzysc dla całego wojewodztwa? To było jedyne wojewodztwo, w ktorym najwieksze miasta posiadaja superszybkie polaczenie, no Wawkanawet jeszcze nie bedzie miała z Radomiem czy z innymi....

sector

Nieprzeczytany post autor: sector » 17 sty 2006, o 09:27

MARCO: moze napiszmy, ze przez nasz region, a nie pzrez Kalisz. Powiedzmy sobie szczerze: gdyby nie bylo Ostrowa to moglo by zabraknac argumentow, ze linia by tedy przebiegala. Mysle, ze na pewno wygral by projekt innego przebiegu trasy. Koncepcja przebiegu szybkiej kolei przez Poludniowa Wielkopolske wygrala i to juz jest pewne. Jako mieszkaniec Ostrowa nie jestem jednak zadowolony z koncepcji jedynej stacji w regionie znajdujacej sie na polnoc od Kalisza. Moim zdaniem powinna ona sie znajdowac w okolicach wiaduktu kolejowego w Skalmierzycach. To by bylo lepsze rozwiazanie dla regionu, a Kalisz by na pewno na tym nie stracil. Oczywiscie rozumiem, ze z punktu widzenia ludzi zwiazanych emocjonalnie z Kaliszem stacja na polnocnych peryferiach miasta jest mila sercu :mrgreen: ale mi to przypomina sytuacje, kiedy ktos daje dwom braciom jablko i ten ...starszy (podoba sie? :mrgreen: ) bierze jabluszko i odwraca sie DUPĄ do mlodszego brata. To jest dobre zobrazowanie sytuacji jak sie czuja mieszkancy Ostrowa. Jako mieszkaniec tego miasta mam tylko nadzieje, ze koncepcja ze stacja Kalisz-Polnoc nie jest jeszcze ostateczna i projektanci przeanalizuja wszystkie za i przeciw. Jesli chodzi o techniczne rozwiazanie to dobrym pomyslem byla by trasa dochodzaca do nas od strony poludniowej Kalisza - ponizej Szale, mniej wiecej na wysokosci miejscowoscy Saczew i Zydow/Osiek. Dochodzila by do zwyklych lini kolejowych w Skalmeirzycach, za przejazdem kolejowym z droga na Rososzyce. Tam byla by stacja obslugujaca nasz region i tam byly by polaczenia ze starymi torami PKP oraz w tym miejscu linia szybkiej kolei mogla by sie rozdzielac. Jedna linia odbila by na polnoc i wspolnie z torami starymi isc pod wiaduktem w Skalmierzycach i dalej juz samodzielnie w kierunku Poznania. Druga odnoga zrobila by ostry zakret na poludnie (minimalny promin skretu SK to 6km) i mijajac Ostrow od zachodu biegnac w kierunku Wroclawia. Koszty budowy wyszly by taniej (mniej torow) a stacja w tym miejscu Skalmierzyc dawala by komfortowy dojazd zarowno mieszkancom Kalisza (obwodnica skalmierzyc) jak i Ostrowa. Miedzy Ostrowem a Kaliszem mogly by do tego czasu kursowac juz szynobusy, ktore by komfortowo zalatwialy tez dojazd na nowy dworzec. Dawalo by to tez lepsze perspektywy dotarcia tam ludziom, ktorzy przesiadali by sie ze zwyklych lini kolejowych dojezdzajac z Krotoszyna czy Ostrzeszowa po starych torach, ktorych nie trzeba bylo by klasc nowych odcinkow (dojazdow). Po protu pzrechodzili by na druga strone peronu.
Warto by sie zastanowic nad taka koncepcja bo ta z Kalisz-Polnoc jest malo komfortowa dla wszystkich mieszkancow regionu poza Kaliszem.
Dodam jeszcze na koniec, ze koncepcja przebiegu trasy podana przeze mnie przyczynila by sie do rozwoju aglomeracji Kalisz-Ostrow, dawajac prawdopodobnie nowy impuls dla inwestorow, a co za tym idzie zwiekszyla by znaczenie regionu. Powinnismy dzialac wspolnie.

imigas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: 26 lis 2005, o 19:38
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: imigas » 17 sty 2006, o 19:07

sector pisze:Warto by sie zastanowic nad taka koncepcja bo ta z Kalisz-Polnoc jest malo komfortowa dla wszystkich mieszkancow regionu poza Kaliszem.
a druga stacja nad Antoninem??

ODPOWIEDZ