Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 23 sty 2012, o 15:50

... ale, ale ! Tutaj władze Kalisza uwiły sobie gniazdo do spokojnych działań :

Sprawa KDP nie jest przesądzona
Sprawa Kolei Dużych Prędkości, której znaczne odsunięcie w czasie zapowiedział minister transportu Sławomir Nowak, nie jest jeszcze przesądzona. Prace nad projektem Ygreka nie zostały przerwane i nie został on skreślony z planów Komisji Europejskiej. Takie informacje przekazał samorządowcom z aglomeracji kalisko-ostrowskiej Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak donosi kaliski magistrat spotkanie zaczęło się od prezentacji przedstawiającej dotychczasowe prace nad tym wielkim projektem. Od grudnia 2008 roku, kiedy to Rada Ministrów swoją uchwałą przyjęła program budowy Kolei Dużych Prędkości, trwały prace studyjne nad przebiegiem linii.

- Konstrukcja linii dla pociągów jadących z prędkością do 350 km/h wymaga odpowiedniego ukształtowania terenu z niewielkimi różnicami wysokości oraz łagodnych łuków. Z punktu widzenia ekonomicznego chcieliśmy, aby rozgałęzienie było możliwie najdalej na zachód. Oznacza to dłuższą część trasy wspólnej. Nie mogliśmy sobie pozwolić, by odcinki Warszawa - Poznań oraz Warszawa - Wrocław były w większości oddzielne - tłumaczył Konrad Gawłowski, zastępca dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.

Projekt Ygreka musiał też zakładać ominięcie przeszkód naturalnych jak cieki wodne i obszary cenne przyrodniczo oraz wszelkiego typu zabudowania. Ostatecznie ustalono trzy propozycje przebiegu linii. Największe szanse na zaakceptowanie ma jednak ta, która jest zarazem najkorzystniejsza dla Kalisza i aglomeracji kalisko-ostrowskiej.

Pociąg miałby wyjeżdżać z Warszawy i jechać do Łodzi. Pod miastem tym przejedzie tunelem i skieruje się w rejony Kalisza. Tutaj, prawdopodobnie na terenie gminy Nowe Skalmierzyce, usytuowana ma zostać stacja kolejowa. Zaraz za nią projekt przewiduje rozgałęzienie linii na Poznań i Wrocław. Taka wizja 27 stycznia zostanie ( ... )
Wiecej (na 2 stronach) tutaj :

http://wielkopolskie.portalsamorzadowy. ... 27726.html

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 26 sty 2012, o 11:09

W Łodzi ma być ,,wielkie przspieszenie'' z budową tunelu pomiędzy dworcami - Fabrycznym i Kaliskim

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1252 ... ,id,t.html

Czy i jak to się przełoży na nasz region ?
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 26 sty 2012, o 12:41

A niby co ma Łódż do naszego regionu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 26 sty 2012, o 16:36

Rezygnacja z szybkiej kolei to żadna strata

Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR twierdzi, że argumenty, że stać nas na Kolej Dużych Prędkości i że stan sieci kolejowej nie jest tragiczny, odbiegają od rzeczywistości.

- Linie z prędkością do 160 km/h stanowią w Polsce raptem 5 proc. ogółu, a linie 120 – 160 km/h to 15 proc. Na Górnym Śląsku, w ruchu aglomeracyjnym, aż w 40 proc. linii pociągi osiągają prędkość do 40 km/h - zaznacza z całą stanowczością.

Furgalski popiera więc decyzję ministra Sławomira Nowaka o odłożeniu do 2030 r. budowy linii kolei dużych prędkości (KDP).

- Pojawiają się zarzuty, zwłaszcza w Łodzi, że to marginalizacja tego miasta. W sytuacji, gdy w tym województwie wartość inwestycji transportowych sięga 15 mld zł, są to stwierdzenia nieuprawnione. Poszkodowanym przy braku KDP mógłby być tylko Wrocław, gdyby nie równoczesny pomysł połączenia go z Warszawą z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej i rewitalizacją odcinka Włoszczowa – Częstochowa – Opole - pisze w "Rzeczpospolitej" ekspert.

http://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/,27898.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 26 sty 2012, o 18:11

Gumiś pisze:Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR twierdzi, że argumenty, że stać nas na Kolej Dużych Prędkości i że stan sieci kolejowej nie jest tragiczny, odbiegają od rzeczywistości.
Gostek wyjątkowo nieuczciwie ustawia sobie przeciwnika. Przecież projektodawcy "Y" wcale nie twierdzą, że stan kolei nie jest tragiczny. Wręcz przeciwnie, uważają, że "Y" jest konieczny, żeby zacząć kolej z tego tragicznego położenia wyprowadzać. I jeszcze ta zakłamana gadka, że "popiera decyzję Nowaka". Przecież to on tego funkcjonariusza partyjnego inspirował i do tej decyzji popchnął!
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, o 18:17 przez kaliszanin2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piasek1995
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 21 kwie 2011, o 16:23
Lokalizacja: Majków

Nieprzeczytany post autor: piasek1995 » 26 sty 2012, o 18:13

Gumiś pisze:Rezygnacja z szybkiej kolei to żadna strata

- Pojawiają się zarzuty, zwłaszcza w Łodzi, że to marginalizacja tego miasta. W sytuacji, gdy w tym województwie wartość inwestycji transportowych sięga 15 mld zł, są to stwierdzenia nieuprawnione. Poszkodowanym przy braku KDP mógłby być tylko Wrocław, gdyby nie równoczesny pomysł połączenia go z Warszawą ...
Ta Łódż opasana autostradami A2 oraz budowanymi A1 i drogą ekspresową s8 oraz Wrocław z A8 i A4 są bardzo poszkodowane :lol: Szkoda, że nikt nie pomyślli o Kaliszu który nie ma ani dobrych połączeń kolejowych ani dróg szybkiego ruchu ( bo Ostrów będzie miał ekspresową obwodnicę i to tam znajduje się magistrala kolejowa) więc w sławetnej aglomeracji kalisko-ostrowskiej Kalisz znajduje się po prostu w d....
Umiesz liczyć? Licz na siebie!

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 26 sty 2012, o 18:33

Ach ta zachłanna Uć , co ona wyprawia :). Pamiętam czasy, kiedy Łódż miała tylko DK1, która kluczyła po wąziutkich ulicach . I miała take odcinek ul.Strykowskiej , wylotowej na W-wę zwany ,,autostradą'' - dwie jezdnie rozdzielone paskiem trawy, gdzie rozgrywano kolarskie kryteria uliczne.W maju zwłaszcza, przy okazji Wyścigu Pokoju. I to wszystko. Acha, i jeszcze lotnisko na Okęciu Łódż miała, dworzec w Koluszkach i szpital w Zgierzu. Tyle na miasto liczace 850 tyś. mieszkańców.A teraz centrala skazała to miasto na opasanie autostradami i węzłami kolejowymi, jakimiś Ygrekami. A spróbujcie przejechac Łódx po przekątnej z Teofilowa na Chojny, lub z Retkini na Arturówek . Godziny nie starczy! A teraz wymyślają Ygrekowi przystnek - Manufaktura!
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 27 sty 2012, o 02:24

850 tyś? jakbyś dołożył do obecnej Łodzi Kalisz to może by się zbilansowało na 850 ;)

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 27 sty 2012, o 07:18

Piasek szczera prawda. Łódż przestałaby stękać jak jej żle, bo się ośmiesza.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 1 lut 2012, o 11:43

Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Wróg "Y" na wylocie?

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 19 lis 2012, o 16:35

Jeżeli Piechociński miałby wejść do rządu, to w związku ze swoim profilem zawodowym zapewne wolałby objąć Ministerstwo Infrastruktury za Sławomira Nowaka niż Ministerstwo Gospodarki za Waldemara Pawlaka. Sęk jednak w tym, że gospodarka daje partii więcej profitów niż infrastruktura, która jest raczej dla straceńców, więc PSL zapewne będzie na swojego szefa naciskać nie godząc się na jego osobiste preferencje. Jednak malutka szansa jest i kaliscy posłowie PSL już dzisiaj powinni podjąć starania o wznowienie a co najmniej przyspieszenie realizacji "Y", tym bardziej, że ich obecny szef pochodzi z okolic, gdzie nie notuje się antykaliskich ani antyłódzkich resentymentów.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re:

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 kwie 2013, o 09:08

Kolejarz pisze:no torche to dziwne zeby robic nowy budynek stacyjny najwyzej moga przebudowac obecny dworzec kalisz ma bab magistrala kolejowa moga dorobic jeszcze jeden peron i wiate nad reszta moze troche odswierza bocznice
Jednak padło na Nowe Skalmierzyce :x mimo wszystko dworzec w Nowych Skalmierzycach jest większy i posiada 3 perony mimo tego dworzec ma być kawałek dalej...
Dla mnie jest to głupota budować taką wielką stacje na wsi...
Przystanek KDP powinien być w Kaliszu na obecnym dworcu a nie jakiś Kalisz Północ bo będą kolejne problem jak były w KKD z Asnyka na Majków na przesiadkę
W Kaliszu dawniej były 3 lub nawet 4 perony
Obrazek
Najprawdopodobniej miało to miejsce dlatego jak wiem należeliśmy do Ruskich a ruskie mają kolej szerokotorową a zarazem byliśmy stacją graniczną więc dochodziła do nas linia normalnotorowa z Ostrowa Wlkp.

Zamiast budować Peron 3 w Kaliszu wydaje mi się że lepiej wyburzyć obecny peron 2 na nim zrobić tor a za nim zrobić Peron 2 typu AB wyszło by to na 3 Perony...

Jeśli ktoś nie wie co to jest Peron AB to w Ostrowie są właśnie takie i w każdym z dużych miast ale nie tylko w Czekanowie czy Szczypiornie
np: (Czekanów)
Obrazek

Czemu taki peron jest lepszy??
Po pierwsze można nazwać takie peron jako 2 perony przez co jest szeroki i spokojnie można na nim wiatę wybudować itp.
Fajnie by było nieco przywrócić historii naszemu dworcu np: budowa zabytkowego hydrantu na początku peronu 2
http://bazakolejowa.pl/foto/1032/1116262780.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
We Wrocławiu taki hydrant na dworcu jest do dziś!

Warto było by zrobić też przejście podziemne lub kładkę bo wiele osób przechodzi dziko no ale niema się czemu dziwić no jeśli ktoś chce podążać np: ul. Obozową to musi okrążyć cały dworzec aż do dworcowej żeby legalnie przejść!
nie wiem czy wiecie że w Nowych Skalmierzycach była dawniej kładka http://bazakolejowa.pl/foto/1078/1194464899-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak bym to widział z peronem 2AB
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: K-man » 2 kwie 2013, o 10:48

Stary to Ty jeszcze wierzysz w KDP :)
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 kwie 2013, o 11:46

K-man pisze:Stary to Ty jeszcze wierzysz w KDP :)
Nie wieżę...

Ale przebudowa peronu 2 na taki by się przydała taki sam peron masz np: w Sieradzu
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 15 maja 2013, o 20:57

Nowak wykręca kota ogonem – czyli NA KDP NAS STAĆ!
więcej na:
http://www.rynek-kolejowy.pl/45209/__No ... STAC__.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 15 maja 2013, o 21:28

Spokojnie, za parę lat o KDP wszyscy zapomną, władza zamiecie temacik pod dywan i tyle szybkich pociągów zobaczymy... Nie wiem już o co chodzi, nagle nie ma pieniędzy, a nagle są. Ktoś nam chce oczy zamydlić? A może rząd jednak wcale nie chce KDP i robi wszystko żeby z tego pomysłu zrezygnować. Przecież teraz ma się skupić na modernizowaniu malutkich odcinków prawie w całej Polsce.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 15 maja 2013, o 23:02

Przez wielkie rzesze rewolucjonistów stoimy w miejscu. Byle pętak przychodzi na stanowisko, a że uważa się za najważniejszego na świecie, to taki Kononowicz bez wahania i zastanowienia niszczy dorobek poprzednika, wskutek czego nie ma nic. A niszczy dorobek i tak zazwyczaj skromny, ponieważ poprzednik przeważnie też zaczynał od zburzenia budowli tego, kogo zastąpił. Pod tym względem Grabarczyk był jeszcze jak na garbatego prosty, bo chociaż nie rozwalał zastanego projektu KDP.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 15 lis 2013, o 16:26

Główny wróg KDP odchodzi - Sławomir Nowak zdymisjonowany. To osłabia Tuska, więc może będzie zmuszony porozumieć się ze "Spółdzielnią" i ponownie powoła Grabarczyka?

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 15 lis 2013, o 23:04

I bardzo dobrze. Temu Panu już dziękujemy. Niestety KDP i tak pewnie odłożona jest na trwałe do 2030 co najmniej. Cóż.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3620
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 20 lis 2013, o 18:28

Teraz szybko do Bieńkowskiej zabiegać o KDP, najlepiej pod hasłem nowych potrzeb, ale i możliwości w związku z końcem kryzysu. Skoro pozytywnie (chociaż niewiążąca to jednak teraz to opinia wicepremiera) odnosi się do postulatów co do DK12 i DK25, to może i wznowienie KDP przejdzie. Tusk może też potrzebować wzmocnienia Protasiewicza, więc może i z tej strony trzeba zadziałać. Poza tym wpisuje się to w retorykę Tuska o wzmożeniu tempa. To powinien być sprawdzian dla kaliskiej Platformy - czy potrafią coś oprócz..., hm, w stołek.

ODPOWIEDZ