Za szybko postawiono ,,grubą kreskę'', to się nazywa ... niedokończona rewolucja!!!andre pisze:Od roku 1989 i początków Balcerowicza, każe nam się cały czas zaciskać pasa. Reasumując: od 1989 roku do dzisiaj, rządzący nieustannie reformują kraj, a nam na dole każą również nieustannie, zaciskać pasa!!!
Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 3657
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Rafi na złość Pęcherzowi odmrozisz sobie uszy? Lepsza stacja kolejowa w NS niż np. w Koninie - podaję ten przykład bo obecnie najlepiej dojechać koleją do Warszawy z Kalisza wsiadając na stację w Koninie
Z drugiej strony fakt, że zamiast KDP wolałbym drogę S25 od Oleśnicy do Konina, która umożliwiłaby cywilizowane dotarcie z Kalisza do powstającej sieci autostrad. Ale póki co nie widać szans ani na KDP ani na S25
Z drugiej strony fakt, że zamiast KDP wolałbym drogę S25 od Oleśnicy do Konina, która umożliwiłaby cywilizowane dotarcie z Kalisza do powstającej sieci autostrad. Ale póki co nie widać szans ani na KDP ani na S25
Popieram decyzje ministra Nowaka o zawieszeniu gniota jakim jest projekt KDP. Kalisz zamiast pilnować realizacji rozwidlenia ze stacją na Chrustach, którą dostał na tacy, władze Kalisza postanowiły wspierać Ostrów, który w KDP zaczął kombinować jak chuda szkapa pod górkę.
Mówienie o poruszaniu się pociągów konwencjonalnych po liniach szybkiej kolei, to tak jakby wpuścić na autostrady furmanki, by zadowolić okolicznych rolników.
O opłacalności przedsięwzięcia będzie można mówić, wtedy gdy zostanie włączone w europejską sieć szybkich kolei i będziemy mówili o pasażerach do Paryża, Rzymu czy Moskwy.
Mówienie o poruszaniu się pociągów konwencjonalnych po liniach szybkiej kolei, to tak jakby wpuścić na autostrady furmanki, by zadowolić okolicznych rolników.
O opłacalności przedsięwzięcia będzie można mówić, wtedy gdy zostanie włączone w europejską sieć szybkich kolei i będziemy mówili o pasażerach do Paryża, Rzymu czy Moskwy.
I moim zdaniem decyzja jest słuszna. Skoro jest kryzys i ludzie sie burzą (podobnie jak co niektórzy tutaj atakują polityków), to po co obsypywać na siłe Polske kawiorem w postaci KDP?
Na dodatek sami mówiliście kiedyś jeśli dobrze pamietam, że na luksus szybkiego transportu koleją nie będzie stać każdego. Wniosek z tego, że cieszyłaby się jedynie ograniczona grupa ludzi dość majętnych no i maniaków inwestycji takich jak my (bez urazy), natomiast przeciętny Polak korzystający ze standardowej kolei nadal byłby zirytowany sytuacją.
To wyrażenie o "kręgosłupie kolei" też jest dość naciągane. Co to byłby za kręgosłup, który w sumie nic nie podtrzymuje?
Najlepszy wariant, to gdyby udało się spełnić plany modernizacji o której mówi ten minister. Inna sprawa czy mu się to w ogóle uda..
Na dodatek sami mówiliście kiedyś jeśli dobrze pamietam, że na luksus szybkiego transportu koleją nie będzie stać każdego. Wniosek z tego, że cieszyłaby się jedynie ograniczona grupa ludzi dość majętnych no i maniaków inwestycji takich jak my (bez urazy), natomiast przeciętny Polak korzystający ze standardowej kolei nadal byłby zirytowany sytuacją.
To wyrażenie o "kręgosłupie kolei" też jest dość naciągane. Co to byłby za kręgosłup, który w sumie nic nie podtrzymuje?
Najlepszy wariant, to gdyby udało się spełnić plany modernizacji o której mówi ten minister. Inna sprawa czy mu się to w ogóle uda..
Co jak co,ale kasa leci......z Waszych podatków.....zadowoleni jesteście
Miliony na kolej, której nie będzie
Przygotowania do budowy kolei dużych prędkości (KDP) kosztowały już ok. 55 mln zł i mimo deklaracji resortu transportu o zamrożeniu projektu ta kwota może dalej rosnąć.
Jak wylicza "Dziennik Gazeta Prawna", już ok. 25 mln zł poszło na wstępne analizy zlecone hiszpańskiej firmie doradczej i projektowej. Ale koszty mogą się podwoić w 2012 r. bo całkowita wartość kontraktu wynosi 49 mln zł.
Nad projektem pracuje też komórka PKP - Centrum KDP, gdzie w ciągu 2 lat zatrudniono 42 pracowników, którymi kieruje 6 dyrektorów. W tym roku wszystkie pensje pochłoną 3,6 mln zł, a łączny koszt utrzymania Centrum to 5 mln zł.
Jak podkreśla dziennik, to dane nieoficjalne, bo resort transportu odmówił podania kwot.
Resort chce ograniczyć wydatki. Analizuje możliwości wypowiedzenia umów na ekspertyzy przygotowawcze, w grę wchodzi też rozwiązanie zespołu koordynującego inwestycję. Ale nie będzie to łatwe, bo Hiszpanie za przedterminowe rozwiązanie umowy z pewnością zażądają ekstrapremii, a dla urzędników odprawy - stwierdza "DGP".
http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i ... 26383.html
Miliony na kolej, której nie będzie
Przygotowania do budowy kolei dużych prędkości (KDP) kosztowały już ok. 55 mln zł i mimo deklaracji resortu transportu o zamrożeniu projektu ta kwota może dalej rosnąć.
Jak wylicza "Dziennik Gazeta Prawna", już ok. 25 mln zł poszło na wstępne analizy zlecone hiszpańskiej firmie doradczej i projektowej. Ale koszty mogą się podwoić w 2012 r. bo całkowita wartość kontraktu wynosi 49 mln zł.
Nad projektem pracuje też komórka PKP - Centrum KDP, gdzie w ciągu 2 lat zatrudniono 42 pracowników, którymi kieruje 6 dyrektorów. W tym roku wszystkie pensje pochłoną 3,6 mln zł, a łączny koszt utrzymania Centrum to 5 mln zł.
Jak podkreśla dziennik, to dane nieoficjalne, bo resort transportu odmówił podania kwot.
Resort chce ograniczyć wydatki. Analizuje możliwości wypowiedzenia umów na ekspertyzy przygotowawcze, w grę wchodzi też rozwiązanie zespołu koordynującego inwestycję. Ale nie będzie to łatwe, bo Hiszpanie za przedterminowe rozwiązanie umowy z pewnością zażądają ekstrapremii, a dla urzędników odprawy - stwierdza "DGP".
http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i ... 26383.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Dyrektorów tylko 6, a nie dało sie jeden dyrektor na jednego pracownika.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2011, o 17:10 przez K-man, łącznie zmieniany 1 raz.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
No przecież dwa lata temu jeżdziło SPENO i szlifowało tory . A że pociągi, zwłaszcza towarowe jeżdżą po ,,niewłaścieym'', to już inna bajka.Caspress pisze:Hah miała być modernizacja Kalisz-Łódż.
Zastąpiło to KDP.
I tyle z tego mamy .
Hah!
Linia zabytkowa - jest traktowana jak zabytek ! Zabytkowy wagon, który stał prawie naprzecie wyjścia na perony, drogowcy PKP podstawili żulom pod blok ,,socjalny'' do spalenia i oni tak zrobili. Teraz podjedzie stonka manewrowa i przesunie 4-5 ton złomu 0,5 km dalej do skupu i będzie premia kwaretalna@!
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
- dawidborowiak.pl
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 1 gru 2011, o 11:56
- Lokalizacja: Widok
Szczerze wątpię, żebyśmy otrzymali coś w zamian, jeśli nie będzie to z korzyścią dla większych miast. Decyzja o przesunięciu na 2030 rok to decyzja o rezygnacji. Ktoś ładnie opisał to w komentarzu na calisia.pl "przy takim rozwoju technologii, przesunięcie czegoś o 10 lat, oznacza w praktyce rezygnację z tego projektu, wszystko trzeba rozpisywać od nowa. Poza tym w 2030 zapewne będą pierwsze udane próby teleportu..." Chciałbym się mylić...
PS: wspaniałą pracę na tym forum wykonujecie. Od wielu lat czytam Wasze dyskusje i muszę przyznać, że gdyby Wasze pomysły zostały zrealizowane to żylibyśmy w zupełnie innym mieście.
PS: wspaniałą pracę na tym forum wykonujecie. Od wielu lat czytam Wasze dyskusje i muszę przyznać, że gdyby Wasze pomysły zostały zrealizowane to żylibyśmy w zupełnie innym mieście.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
http://www.calisia.pl/articles/13136-co ... -predkosci
Pociągi KDP mają jeżdzić między innymi przez Kalisz, Nowe Skalmierzyce i Ostrów Wielkopolski...
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 3657
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Coś ważnego powiedział na tym spotkaniu Urbaniak: "Okazuje się, że "igrek" jest wpisany w dokumenty europejskie, więc myślę, że będzie jak z drogami. Pieniądze z Unii Europejskiej można w Polsce dostać tylko na te drogi, które są wpisane w system europejski. Przypuszczam, że podobnie będzie z koleją, gdy powstanie nowy budżet Unii Europejskiej i gdy będzie on, tak jak się planuje, prokolejowy, a nie prodrogowy jak dotychczasowy."
On ma rację, a Grabarczyk okazał się sprytniejszy, niż się niektórym wydawało. Gdańszczanin Nowak może podgryzać Łódż blokując "Y", ale kasy z UE tym sposobem nie wydębi - część możliwych do uzyskania środków po prostu zostanie w przyszłych budżetach przypisana do tego i tylko tego projektu. Można będzie zrezygnować z ich uzyskania, ale nie przeznaczyć je na coś innego.
On ma rację, a Grabarczyk okazał się sprytniejszy, niż się niektórym wydawało. Gdańszczanin Nowak może podgryzać Łódż blokując "Y", ale kasy z UE tym sposobem nie wydębi - część możliwych do uzyskania środków po prostu zostanie w przyszłych budżetach przypisana do tego i tylko tego projektu. Można będzie zrezygnować z ich uzyskania, ale nie przeznaczyć je na coś innego.
Czyżby pan Dutkiewicz wbił nóż w plecy igreka?
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wr ... omosc.html
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wr ... omosc.html
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Mnie brakuję parędziesiąt kilometrów z innej strony... z Ostrowa do Grabowna Wielkiego tak, żeby był skrócony i przyspieszony dojazd do Wrocka. Wtedy władza może sobie Ygreka wsadzic w ...... .Pawel pisze:Trochę to przypomina projekt budowy linii do Inowrocławia przez Konin.Też brakuje kilkudziesięciu kilometrów