Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
: 19 cze 2017, o 16:08
Nie ogarniam czemu stacja ma być w jakiejś wiosce typu Skalmierzyce???
Bo to kolejny element degradacji Kalisza.FATUM pisze:Nie ogarniam czemu stacja ma być w jakiejś wiosce typu Skalmierzyce???
Lokalizacja stacji bliżej centrum Kalisza wiązałaby się z wejściem w obszar zabudowany, a więc budową tunelu pod miastem lub wyburzeniem znacznej części miasta! Były dwie możliwości obejścia Kalisza, od północy lub od południa. Wybrano wariant południowy. Wariant północny prawdopodobnie pozwalałby na większe przybliżenie stacji do centrum Kalisza. W przypadku wariantu południowego, lokalizację stacji w NS, a dokładniej pomiędzy NS a Śliwnikami wymusza geometria łuków. Minimalny promien łuku w przypadku KDP jeśli dobrze pamiętam wynosi chyba 4000 m ? Podobno właśnie dlatego nie można np. przesunąć stacji w kierunku zachodnim, przybliżając do drogi nr 25 w pobliże wiaduktu w Skalmierzycach. Stacja musi znajdować się przed rozwidleniem torów na Wrocław i Poznań.jasiek20 pisze:Bo to kolejny element degradacji Kalisza.FATUM pisze:Nie ogarniam czemu stacja ma być w jakiejś wiosce typu Skalmierzyce???
W wariancie "Kalisz Północny" (przy przejściu na pólnoc od Jeziorska) stacja miała być w rejonie Niedźwiady / Kolonia Skarszewek więc również nie w Kaliszu.FATUM pisze:Nie ogarniam czemu stacja ma być w jakiejś wiosce typu Skalmierzyce???
In mniejszy promień skrętu tym wolniej musi pociąg jechać - tym dłuższa podróż - maleje opłacalność.Promienie łuków są duże (ponad 4 km na starszych liniach i ponad 7 km na nowszych), dzięki czemu siła odśrodkowa działająca na pasażerów [i sam pociąg] przy pokonywaniu łuków jest niewielka.
Dokładnie tak. Dzięki łącznikowi, pociągi relacji np. Poznań-NS czy Wrocław-NS mogłyby kończyć/zaczynać bieg w Kaliszu, a relacji Warszawa- NS w Ostrowie (być może nawet z przejazdem przez Kalisz). Tylko o tym trzeba myśleć już teraz, bo na kolejnych etapach inwestycji może być za późno.Pawel pisze:To wyglada jak wykorzystanie linii dużych prędkości do obsługi ruchu lokalnego nazwijmy to w ten sposób.Pociągi dalekobieżne zatrzymywałyby się w NS natomiast Kalisz miałby łącznik z linią DP i zyskałby bezpośrednie połączenie z Poznaniem.Ja to tak rozumiem.
To są na razie koncepcje, ale trzeba zabiegać o jak najlepsza dla Kalisza rozwiązania. Nie oczekujemy przecież tunelu pod miastem jak metropolia Skalmierzyce , tylko realizacji jak najbardziej realnej koncepcji wykorzystania pociągów dużej prędkości do obsługi drugiego co do wielkości miasta Wielkopolskisatori pisze:Nie rozumiem Kokedzy rozmawiacie o wizji jak mogło by być czy o tym co ustalono że będzie?
Kolego myślę że tutaj powinna się rozpocząć gruba akcja w tej sprawie kolej miedzy wielki miastami a nie mieścinką pod miastem.satori pisze:Czas na to był lat temu kilka(naście). Gdzieś od 2005 do 2012.
Otwarcie tego tematu jest moim zdaniem nie możliwe chyba ze miasto Kalisz zdecydowało by się pokryć koszty (dziesiątki milionów zł) opracowania nowej koncepcji i by się dogadało z Nowymi Skalmierzycami i Ostrowem.