Michałków

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 25 lis 2009, o 14:58

[OT] ]Ten pas startowy uniemożliwi powstanie przystanku KDP w Czekanowie !!!
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 25 lis 2009, o 15:04

Pas startowy juz jest od kilkudziesieciu lat. Tylko teraz ma byc betonowy.

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 25 lis 2009, o 19:59

No proszę to nasz Januszek będzie teraz miał jaką inwestycję pieścić bo przecież znajduje się na jego terenie.

andre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 651
Rejestracja: 7 sie 2006, o 19:08
Lokalizacja: majkow

Nieprzeczytany post autor: andre » 25 lis 2009, o 22:04

A może by tak betonowy pas startowy wybudować pomiędzy Skalmierzycami a Kaliszem. Przecież narazie, parę hangarów i pas trawiasty lotniska nie czyni. Można robić przymiarki do zmiany stacji szybkich kolei, dlaczego nie można wybudować w innym miejscu lotniska.
Ja osobiście nie widzę przeciwskazań.

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 25 lis 2009, o 22:20

Jeszcze się andre nie nauczyłeś, że to co ich (ostrowiaków) to ich, a to co nasze to ich :-)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 25 lis 2009, o 22:25

Crossmen pisze:Jeszcze się andre nie nauczyłeś, że to co ich (ostrowiaków) to ich, a to co nasze to ich :-)
Dobre,zaczynam dostrzegać w tym szczerą prawdę :wink: :wink:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2496
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 25 lis 2009, o 22:40

andre pisze:A może by tak betonowy pas startowy wybudować pomiędzy Skalmierzycami a Kaliszem. Przecież narazie, parę hangarów i pas trawiasty lotniska nie czyni. Można robić przymiarki do zmiany stacji szybkich kolei, dlaczego nie można wybudować w innym miejscu lotniska.
Ja osobiście nie widzę przeciwskazań.
Słyszałem kiedyś opinię, że dostosowanie lotniska w Michałkowie dla potrzeb ruchu pasażerskiego uniemożliwi funkcjonowanie lotniska sportowego. Oczywiście mam na myśli przyszłość i przebudowę Michałkowa na lotnisko z prawdziwego zdarzenia, a przecież o czymś takim marzymy, prawda?
Jeśli tak, to może lepiej zachować obecną sportową formę lotniska, szkoda niszczyć to co już jest. Szkoda także tradycji.
Nowy pas startowy jako zalążek lotniska pasażerskiego z prawdziwego zdarzenia można wybudować w innym miejscu. Nie musi być w Kaliszu :wink:
Lotnisko to nie stacja kolejowa i nie musi być blisko centrum miasta, więc lokalizacja gdzieś pomiędzy Kaliszem i Ostrowem byłaby rozsądna.

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 25 lis 2009, o 22:48

andre pisze:...więc lokalizacja gdzieś pomiędzy Kaliszem i Ostrowem byłaby rozsądna.
Bliżej Kalisza oczywiście.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5397
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 25 lis 2009, o 23:21

andre pisze:A może by tak betonowy pas startowy wybudować pomiędzy Skalmierzycami a Kaliszem. Przecież narazie, parę hangarów i pas trawiasty lotniska nie czyni. Można robić przymiarki do zmiany stacji szybkich kolei, dlaczego nie można wybudować w innym miejscu lotniska.
Ja osobiście nie widzę przeciwskazań.
Sam się zastanawiałem nad tym i doszedłem do podobnych wniosków ( gdzies w temacie kdp lub obwodnic jest mój wpis na ten temat ).
Koszt budowy nowego lotniska w stosunku do całkowitej przebudowy Michałkowa byłby większy głównie o koszt gruntu. Tak naprawdę to w Michałkowie trzeba wybudowac po prostu lotnisko od podstaw.

Nie widzę żadnego powodu żeby władze Kalisza pomagały w sprawie Michałkowa i angażowały środki finansowe, chyba że w zamian za ich ustępstwa np. w sprawie KDP. To powinna być karta przetargowa kaliskich władz.
Natomiast jeżeli Ostrów "przeprowadzi" tą inwestycje sam to i tak będzie można z lotniska korzystać , więc nic nie tracimy na braku współpracy w tej sprawie.

Przeszkody w usytuowaniu lotniska bliżej Kalisza ( na pewno nie w samym Kaliszu ) to z jednej strony prowincjonalizm myślenia władz , a z drugiej plany zagospodarowania wlkp ( to można zmienić ) oraz brak terenu. Lotnisko zajmuje kilkadziesiąt ha i do tego celu należałoby poszukać wokół Kalisza np. dawnego PGR.

Lotnisko np. w Łodzi jest w 95 % własnością miasta Łodzi. Musiałaby to być więc inwestycja miejska wsparta funduszami z zewnątrz. Położona powinna być jak najbliżej obwodnic zewnętrznych a być może również stacji KDP. Stworzono by w ten sposób regionalny węzeł transportowy.

Natomiast na pewno - i to powinno być pierwszym krokiem nowego prezydenta Kalisza , należy zmienic filozofię myślenia o "wspólnym" lotnisku.
Poprzemy Michałków ale za coś w zamian.
W przeciwnym wypadku - bawcie się w to sami.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 19 sty 2010, o 11:13

milo pisze: Nie widzę żadnego powodu żeby władze Kalisza pomagały w sprawie Michałkowa i angażowały środki finansowe, chyba że w zamian za ich ustępstwa np. w sprawie KDP. To powinna być karta przetargowa kaliskich władz.
Powinna ale czy będzie???


Lotniskowe plany
19 stycznia, 2010 - 09:56 — [email protected]
Nie zmieniają się marzenia o rozbudowie lotniska w Michałkowie. Bardzo powoli, drobnymi krokami zainteresowane samorządy zmierzają w tym kierunku mimo, ze nie mogą liczyć na fundusze unijne. Gotowe są cztery projekty, z których jeden wybrany zostanie do realizacji. Zgodnie z nim w Michałkowie mogłyby lądować samoloty sportowe, korporacyjne czy pasażerskie zabierające do 40 osób.

„Ta działalność nie może jednak ograniczyć tego, co już osiągnięto, a Michałków słynie ze świetnej bazy dla skoczków, szybowników i modelarzy”- mówi prezydent Ostrowa Radosław Torzyński:

„Pogodzenie walorów sportowych z rejsowymi praktycznie jest niemożliwe. Nam jednak zależy na tym, by lotnisko miało utwardzony pas startowy. Byłoby idealnie, gdyby udało się pozyskać pieniądze i zbudować taki pas z przeznaczeniem dla awionetek i celów sportowych, jak mają lotniska tego typu na świecie.”

Rozbudową lotniska w Michałkowie są zainteresowane głównie samorządy Ostrowa i Kalisza, ale także przedsiębiorcy z tego regionu.



[email protected]
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5397
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 19 sty 2010, o 11:28

Gumiś pisze: „Ta działalność nie może jednak ograniczyć tego, co już osiągnięto, a Michałków słynie ze świetnej bazy dla skoczków, szybowników i modelarzy”- mówi prezydent Ostrowa Radosław Torzyński:
„Pogodzenie walorów sportowych z rejsowymi praktycznie jest niemożliwe.
Ciekawe ile to ma kosztować ? Jak zwykle nigdzie nie publikuje się tych 4 gotowyh projektów.
Niech lepiej pomyślą perspektywicznie na 20 lat naprzód. Skoro i tak to lotnisko nie może przyjmować nic więcej poza awionetkami , to niech szukają nowego terenu.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 19 sty 2010, o 11:33

Przecież wyrażnie piszą, że "samoloty zabierające do 40 osób"
Uważasz, że na jakiś jeden kurs znajdzie się w naszym regionie więcej osób?
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5397
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 19 sty 2010, o 11:36

W perspektywie 20 lat napisałem , wszystkie badania przewidują wzrost ruchu lotniczego.

Poza tym - bardziej mi chodzi o czartery niż rejsowe.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 19 sty 2010, o 11:41

Torzyński: "Pogodzenie walorów sportowych z rejsowymi praktycznie jest niemożliwe. Nam jednak zależy na tym, by lotnisko miało utwardzony pas startowy."

No chyba się zaraz przewrócę. Torzyński przecież mówi wprost, że tam nie będzie żadnego lotniska rejsowego, bo to niemożliwe, a jemu chodzi tylko o to, żeby był tam betonowy pas startowy i nowoczesna infrastruktura.

Całe to aglomeracyjne lotnisko to jedna wielka ostrowska ściema obliczona na to, żeby ostrowianie wyremontowali sobie swoje sportowe lotnisko za kasę dojoną z Kalisza. To już się po prostu w pale nie mieści!

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 19 sty 2010, o 11:55

Wątpię aby w ciagu 20 lat w naszym regionei znalażło się naraz 40 osób do jednego samolotu.

A loty czarterowe jak najbardziej funkcjonują juz dziś na tym lotnisku.

Jedyne ograniczenie w Michałkowie jest takie, że samoloty muszą umożliwiać lądowanie na podłożu trawiastym i nie można wykonywać lotów nocnych. Budowa pasa rozwiąże te problemy.

Już teraz na lotnisku właściciel BigStara w swoim hangarze ma samolot, do którego wchodzi chyba coś około 30 osób.

[ Dodano: Wto, 19.01.2010, 12:01 ]
ww - napiszcie petycję do władz Kalisza, aby z tej fundacji się wycofali! Chętnie się pod nią podpiszę, nawet namówię wszystkich znajomych.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Michał
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 508
Rejestracja: 2 kwie 2006, o 13:14

Nieprzeczytany post autor: Michał » 19 sty 2010, o 12:06

A ja jestem zadowolony. Jeżeli lotnisko w Michałkowie będzie w stanie obsłużyć samoloty do 40 osób to jestem przekonany ,że chodzi o coś takiego :

Obrazek

lub to :

Obrazek

Oba te samoloty i ATR i ERJ zabieraj na pokład 46 osób , jestem jednak pewien ,że info o samolotach do 40 osób to tzw kaczka dziennikarska i własnie o takie samoloty jak wyżej chodzi.




A tu starszy art z wizualami:


ROZBUDOWA LOTNISKA W MICHAŁKOWIE


W połowie 2005 roku m. in. przedstawiciele władz dwóch wielkopolskich miast, Ostrowa Wielkopolskiego i Kalisza, powołali do życia organizację pod nazwą: Fundacja Rozwoju Lotniska Wielkopolska Południowa. Głównym celem działania Fundacji jest rozbudowa lotniska cywilnego w Michałkowie. Dostrzeżono możliwość wykorzystania tego obiektu do powiązania Ostrowa Wlkp. komunikacją lotniczą z innymi portami w kraju (z Wrocławiem, Poznaniem, Warszawą), a poprzez nie także z zagranicznymi portami lotniczymi. W tym celu należy przebudować lotnisko, umożliwiając start i lądowanie samolotom małogabarytowym typu taksówki powietrzne i podobnym (np. samolotom typu ATR 42-400, Turbolet), przy jednoczesnej poprawie powiązania drogowego z miastem. Obecnie lotnisko w Michałkowie pełni głównie funkcję sportową i z powodzeniem wykorzystywane jest pod tym kątem przez Aeroklub Ostrowski. Lotnisko w Michałkowie jest jednym z wielu dogodnie usytuowanych lotnisk w kraju. Jednak nie spełnia warunków do dalszego rozwoju z uwagi na nawierzchnię trawiastą pasa startowego, której nie da się wykorzystać przez cały rok w działalności lotniczej. W związku z przebudową obiektu oczekuje się, iż region ten stanie się atrakcyjniejszy dla istniejących i potencjalnych inwestorów. Sprawnie działające i dostępne lotnisko przyczyni się do lepszych kontaktów z kontrahentami. Wybudowanie pasa startowego o nawierzchni utwardzonej jest podstawowym celem służącym uatrakcyjnieniu regionu pod względem gospodarczym i turystycznym. Niezależnie od tego lotnisko winno rozwijać tradycyjne funkcje, związane ze sportem lotniczym i rekreacją. W tym celu powstał projekt tego przedsięwzięcia pt.” Program funkcjonalno - użytkowy z elementami koncepcji dla rozwoju Lotniska w Michałkowie Gm. Ostrów Wlkp." wykonany przez Pracownię Inżynierii Lądowej RONDO, którego projektantem jest mgr inż. Artur Fojud.



Obrazek


Rozbudowa lotniska zgodnie z założeniami koncepcji umożliwi poprawę istniejących warunków startu i lądowania, przyjmowanie większych statków powietrznych, a dzięki oświetleniu pasa startowego również pracę lotniska w porze nocnej. Według koncepcji przewidziana jest budowa pasa startowego o nawierzchni utwardzonej o długości 1200,00 m (w póżniejszych, rozwojowych planach docelowo do długości 2000,00 m), budowę drogi kołowania o nawierzchni utwardzonej o szerokości 15,0 m, budowę systemu oświetlenia drogi startowej oraz systemu podejścia wzrokowego PAPI.




Obrazek



W projekcie przedstawiono również propozycję budowy budynku dworca pasażerskiego, przeznaczonego dla obsługi ruchu lotniczego o małej intensywności. Budynek [wycenzurowano]ący się prostotą, a jednocześnie nowoczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi, ma służyć użytkownikom lotniska m.in. prywatnym właścicielom, którzy samodzielnie pilotują własne samoloty lub korzystają z usług profesjonalnych pilotów.


Obrazek



Obiekt może służyć jako miejsce wypoczynku podczas oczekiwania na zmianę warunków atmosferycznych. Dużą atrakcją będzie przeszklony hol, umożliwiający obserwację płyty lotniska. Według założeń w drugiej części budynku krokiem, aby wprowadzić ten obiekt lotniczy w ogólnopolską sieć usług lotniczych oraz przyczynić się do wszechstronnego rozwoju gospodarczego regionu kalisko-ostrowskiego. Fundacja realizując ideę rozbudowy obiektu w Michałkowie zamierza również popierać wszelkie inicjatywy zmierzające do powstawania nowych przedsiębiorstw i świadczyć pomoc dla istniejących przedsiębiorców wokół otoczenia Lotniska Michałków. Będzie również wspierać i organizować regionalne inicjatywy społeczno-gospodarcze, a w szczególności w zakresie sportów lotniczych, promocji lotnictwa i lotniczych tradycji regionu Południowej Wielkopolski mających na celu aktywizację społeczności lokalnych.


Adrianna Tarka

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 19 sty 2010, o 12:11

W tej chwili to jesteś śmieszny, sectorze.

Najpierw piszesz, jak to dobrze, gdyby powstało lotnisko dla "aglomeracji", a potem twierdzisz, że w przeciągu 20 lat trudno będzie znależć 40 osób chętnych na lot.

Sorry, ale jeżeli za 20 lat w dzień będzie trudno znależć te 40 osób na lot, to po co komu pas betonowy na noc?

To lotnisko to kompromitacja nie tylko Torzyńskiego, ale i Pęcherza. Zastanówmy się teraz:
+ KDP w środku drogi, pomiędzy Kaliszem, a Ostrowem
+ Michałków pod Ostrowem
+ S11 pod Ostrowem

Co Kalisz ma z tej śmiesznej, a z drugiej strony i żałosnej aglomeracji? Marnowanie pieniędzy publicznych, które zamiast wydawane w pow. ostrowskim mogły by być spożytkowane na potrzeby Kalisza. Po co dla awionetek pod Ostrowem, jeżeli można by było zrobić porządek na lądowisku przy Okrąglaku? Zamiast marnować publiczne pieniądze na ciasteczka, napoje i zastawę potrzebną na każde spotkania robocze, możnaby było zrobić porządek z jakimś placem w Kaliszu, bo jestem przekonany, że Kalisz więcej kasy przeznaczył na "spotkania robocze", niż na pożal się Panie Boże "nastroje".

Michał
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 508
Rejestracja: 2 kwie 2006, o 13:14

Nieprzeczytany post autor: Michał » 19 sty 2010, o 12:21

szymkalisz Ty chyba sobie nie zdajesz sprawy z kwoty jaka jest potrzebna na PRZYGOTOWANIE terenu pod lotnisko... ze juz nie wspomnę o budowie całego lotniska samodzielnie.

Nie widzę tez najmniejszego sensu budowy lotniska gdziekolwiek indziej niż w Michałkowie. Skoro tam jest teren , są wszystkie uwarunkowania to po co robić to w innym miejscu ??

To nawet lepiej ,że lotnisko będzie w takiej głuszy... nikt nie będzie za 20 lat płakał ze mu samoloty chałasują.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 19 sty 2010, o 12:28

szymkalisz pisze:W tej chwili to jesteś śmieszny, sectorze.

Najpierw piszesz, jak to dobrze, gdyby powstało lotnisko dla "aglomeracji", a potem twierdzisz, że w przeciągu 20 lat trudno będzie znależć 40 osób chętnych na lot.
Mówiłem LOTNISKO, a nie jakiś Międzynarodowy Port Lotniczy.
Sorry, ale jeżeli za 20 lat w dzień będzie trudno znależć te 40 osób na lot, to po co komu pas betonowy na noc?
Napisałem wyżej: aby udostępnić możliwość korzystania z lotniska samolotom niedostosowanym konstrukcyjnie do lądowania na trawie, oraz większym jednostkom (ale nie zaraz B 747!!!) oraz aby można było lądować i startować nocą i zimą
To lotnisko to kompromitacja nie tylko Torzyńskiego, ale i Pęcherza. Zastanówmy się teraz:
+ KDP w środku drogi, pomiędzy Kaliszem, a Ostrowem
+ Michałków pod Ostrowem
+ S11 pod Ostrowem
Prosna w Kaliszu? Niesprawiedliwe :P
Co Kalisz ma z tej śmiesznej, a z drugiej strony i żałosnej aglomeracji? Marnowanie pieniędzy publicznych, które zamiast wydawane w pow. ostrowskim mogły by być spożytkowane na potrzeby Kalisza. Po co dla awionetek pod Ostrowem, jeżeli można by było zrobić porządek na lądowisku przy Okrąglaku? Zamiast marnować publiczne pieniądze na ciasteczka, napoje i zastawę potrzebną na każde spotkania robocze, możnaby było zrobić porządek z jakimś placem w Kaliszu, bo jestem przekonany, że Kalisz więcej kasy przeznaczył na "spotkania robocze", niż na pożal się Panie Boże "nastroje".
Na wszystkie spotkania robocze kasę pozyskał Ostrów (konkretnie Holdikom), który napisał wniosek o dofinansowanie i jako Aglomeracja dostaliśmy 0,5 mln złotych na opracowanie strategii.

Aby zrobić porządek na lądowisku przyszpitalnym wystarczy inicjatywa władz, wiedza i doświadczenie. Powiat Ostrowski dostał kasę bo napisał dobry wniosek o dofinansowanie projektu. Na wiosnę zacznie się generalny remont lądowiska przyszpitalnego wraz z nowym oświetleniem i zapleczem. Jest spora szansa, że będzie tu baza dla stacjonującego helikoptera ratunkowego (medycznego) obsługującego cały region południa Wielkopolski.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Michał
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 508
Rejestracja: 2 kwie 2006, o 13:14

Nieprzeczytany post autor: Michał » 19 sty 2010, o 12:48

No i dobrze. Jak ktos sobie umie radzić ten ma.

ODPOWIEDZ