Michałków
czyżby szykował się wysyp lotnisk w wlkp?
Władze Jarocina chcą lotniska
24-01 16:08 Jarocin | Z życia samorządów
Już za trzy lata w Siedleminie w gminie Jarocin powstanie lotnisko. Inwestycja pochłonie kilka milionów złotych. Władze miasta chcą pozyskać pieniądze od osób oraz instytucji, które chcą się włączyć w ten projekt. Zdaniem Adama Pawlickiego, burmistrza Jarocina, lotnisko nie będzie konkurencją na przykład dla Ławicy.
Gmina może dostać za darmo około 200 hektarów z agencji. Lotnisko powstanie na około 80 hektarach. Zdaniem burmistrza jest to inwestycja z przyszłością. Tylko w tym roku władze miasta na dokumentację przeznaczyły około 200 tysięcy złotych.
Władze Jarocina chcą lotniska
24-01 16:08 Jarocin | Z życia samorządów
Już za trzy lata w Siedleminie w gminie Jarocin powstanie lotnisko. Inwestycja pochłonie kilka milionów złotych. Władze miasta chcą pozyskać pieniądze od osób oraz instytucji, które chcą się włączyć w ten projekt. Zdaniem Adama Pawlickiego, burmistrza Jarocina, lotnisko nie będzie konkurencją na przykład dla Ławicy.
Gmina może dostać za darmo około 200 hektarów z agencji. Lotnisko powstanie na około 80 hektarach. Zdaniem burmistrza jest to inwestycja z przyszłością. Tylko w tym roku władze miasta na dokumentację przeznaczyły około 200 tysięcy złotych.
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
Hm...nie lepiej te pieniadze wydac na jedno, no w Michalkowie?
Fotki Kalisza:
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
Nawet www.101.pl kopiuje zdjecia z naszego forum
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Pas startowy coraz bliżej
Wspólne dążenia Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza oraz gminy Ostrów Wielkopolski i pozostałych członków Fundacji Rozwoju Lotniska Wielkopolska Południowa nabierają coraz bardziej wyrażnego kształtu. Opracowana została już koncepcja rozbudowy lotniska w Michałkowie. Zdaniem władz Fundacji, istnieje realna szansa zrealizowania tej inwestycji do 2010 roku. Lotnisko oprócz dotychczasowej sportowej funkcji będzie pełniło dodatkową rolę małego pasażerskiego lotniska.
Rozbudowa lotniska w Michałkowie to szansa na zwiększenie atrakcyjności regionu południowej wielkopolski pod względem gospodarczym i turystycznym. Sprawnie działające lotnisko przyczyni się do lepszych kontaktów z kontrahentami. „Rozbudowa lotniska jest dla nas bardzo ważną sprawą. Przedsiębiorcy twierdzą, że jest ono potrzebne, po to, by nie tracić szans. Często z uwagi na czas dojazdu do naszych miast, wielu inwestorów rezygnuje z przyjazdu” – podkreślał Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza. Rangę i znaczenie budowy pasa startowego dostrzega także Jerzy Świątek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego. „Nasz region zamieszkuje ponad 300 tys. mieszkańców, to wspólny rynek pracy, a warunki komunikacji przekładają się na inwestycje, biznes” .
Dlatego ambitny cel, rozbudowę lotniska w Michałkowie, postawili sobie nie tylko włodarze „Regionu OK.” czyli Ostrowa Wielkopolskiego i Kalisza ale także Gminy Ostrów Wielkopolski i firm z regionu.
Koncepcja rozbudowy
Jednym z efektów powołania wspomnianej Fundacji, jest zlecenie opracowania tzw. „Programu funkcjonalno – użytkowego z elementami koncepcji dla rozbudowy lotniska w Michałkowie”. Dokument ten przyjęła Rada Fundacji na ostatnim swoim posiedzeniu. Program zakłada, że długość pasa startowego będzie wynosić 1.200 m, a szerokość 30 m, z tym, że istnieje docelowo możliwość jego wydłużenia do długości 2.000 m. W planach jest także budowa drogi kołowania o nawierzchni utwardzonej o szerokości 15 m, budynku dworca pasażerskiego oraz systemu oświetlenia drogi startowej.
Rozbudowa lotniska umożliwi poprawę istniejących warunków startu i lądowania oraz przyjmowania większych statków powietrznych typu np. taksówki powietrzne.
W koncepcji przedstawiono również propozycję budowy budynku dworca pasażerskiego przeznaczonego dla obsługi ruchu lotniczego. Służyć ma on nie tylko prywatnym właścicielom, którzy samodzielnie pilotują własne samoloty, ale i tym, którzy korzystają z usług profesjonalnych pilotów. Mini dworzec ma pełnić także rolę miejsca wypoczynku podczas oczekiwania na zmianę warunków atmosferycznych. Dodatkową atrakcją będzie przeszklony hol umożliwiający obserwację lotniska. W jednej z części budynku istnieje możliwość urządzenia małych salek konferencyjnych wykorzystywanych na organizację spotkań biznesowych
„W wstępnych rozważaniach, planach mówiliśmy o kosztach ok. 10 milionów złotych. Ale wtedy zamiarem była budowa tylko pasa startowego, natomiast nasza wyobrażnia poszła trochę dalej. Jeżeli doliczymy drogi kołowania, zerwanie wszystkich płyt betonowych i wybudowanie nowych, oraz wybudowanie stacji paliw i małego dworca - to kwota ta ulega zwiększeniu nawet do 20 milionów złotych - powiedział Witold Sitarz, Prezes Zarządu Fundacji.
Władze Fundacji liczą, że na realizację tej inwestycji pozyskają środki unijne z Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 – 2013. Część pieniędzy może także pochodzić od zainteresowanych samorządów oraz firm z regionu południowej wielkopolski.
Wspólne dążenia Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza oraz gminy Ostrów Wielkopolski i pozostałych członków Fundacji Rozwoju Lotniska Wielkopolska Południowa nabierają coraz bardziej wyrażnego kształtu. Opracowana została już koncepcja rozbudowy lotniska w Michałkowie. Zdaniem władz Fundacji, istnieje realna szansa zrealizowania tej inwestycji do 2010 roku. Lotnisko oprócz dotychczasowej sportowej funkcji będzie pełniło dodatkową rolę małego pasażerskiego lotniska.
Rozbudowa lotniska w Michałkowie to szansa na zwiększenie atrakcyjności regionu południowej wielkopolski pod względem gospodarczym i turystycznym. Sprawnie działające lotnisko przyczyni się do lepszych kontaktów z kontrahentami. „Rozbudowa lotniska jest dla nas bardzo ważną sprawą. Przedsiębiorcy twierdzą, że jest ono potrzebne, po to, by nie tracić szans. Często z uwagi na czas dojazdu do naszych miast, wielu inwestorów rezygnuje z przyjazdu” – podkreślał Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza. Rangę i znaczenie budowy pasa startowego dostrzega także Jerzy Świątek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego. „Nasz region zamieszkuje ponad 300 tys. mieszkańców, to wspólny rynek pracy, a warunki komunikacji przekładają się na inwestycje, biznes” .
Dlatego ambitny cel, rozbudowę lotniska w Michałkowie, postawili sobie nie tylko włodarze „Regionu OK.” czyli Ostrowa Wielkopolskiego i Kalisza ale także Gminy Ostrów Wielkopolski i firm z regionu.
Koncepcja rozbudowy
Jednym z efektów powołania wspomnianej Fundacji, jest zlecenie opracowania tzw. „Programu funkcjonalno – użytkowego z elementami koncepcji dla rozbudowy lotniska w Michałkowie”. Dokument ten przyjęła Rada Fundacji na ostatnim swoim posiedzeniu. Program zakłada, że długość pasa startowego będzie wynosić 1.200 m, a szerokość 30 m, z tym, że istnieje docelowo możliwość jego wydłużenia do długości 2.000 m. W planach jest także budowa drogi kołowania o nawierzchni utwardzonej o szerokości 15 m, budynku dworca pasażerskiego oraz systemu oświetlenia drogi startowej.
Rozbudowa lotniska umożliwi poprawę istniejących warunków startu i lądowania oraz przyjmowania większych statków powietrznych typu np. taksówki powietrzne.
W koncepcji przedstawiono również propozycję budowy budynku dworca pasażerskiego przeznaczonego dla obsługi ruchu lotniczego. Służyć ma on nie tylko prywatnym właścicielom, którzy samodzielnie pilotują własne samoloty, ale i tym, którzy korzystają z usług profesjonalnych pilotów. Mini dworzec ma pełnić także rolę miejsca wypoczynku podczas oczekiwania na zmianę warunków atmosferycznych. Dodatkową atrakcją będzie przeszklony hol umożliwiający obserwację lotniska. W jednej z części budynku istnieje możliwość urządzenia małych salek konferencyjnych wykorzystywanych na organizację spotkań biznesowych
„W wstępnych rozważaniach, planach mówiliśmy o kosztach ok. 10 milionów złotych. Ale wtedy zamiarem była budowa tylko pasa startowego, natomiast nasza wyobrażnia poszła trochę dalej. Jeżeli doliczymy drogi kołowania, zerwanie wszystkich płyt betonowych i wybudowanie nowych, oraz wybudowanie stacji paliw i małego dworca - to kwota ta ulega zwiększeniu nawet do 20 milionów złotych - powiedział Witold Sitarz, Prezes Zarządu Fundacji.
Władze Fundacji liczą, że na realizację tej inwestycji pozyskają środki unijne z Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 – 2013. Część pieniędzy może także pochodzić od zainteresowanych samorządów oraz firm z regionu południowej wielkopolski.
Andrzej
Lotnisko potrzebne przedsiębiorcom
24-11 10:05 Kalisz | Gospodarka
Czy potrzebne jest lotnisko w Michałkowie? Inwestycja budzi wiele kontrowersji. Ale przedsiębiorcy podliczają już straty. Brak autostrady i szybkiej kolei nie wpływa korzystnie na przyciąganie inwestorów.
Straty szacuje Bogdan Zmyślony, prezes zarządu firmy Pratt&Whitney Kalisz.
- Kalisz pozostaje na uboczu. Inwestorzy nie chcą spędzić kilku godzin w samochodzie, żeby dojechać do Kalisza - wyjaśnia.
Teraz powstaje projekt lotniska w Michałkowie. Potem Fundacja na rzecz rozbudowy lotniska Wielkopolska Południowa będzie starała się o pozyskanie pieniędzy na budowę betonowego pasa, lądowiska dla helikopterów i portu lotniczego.
Budowa pasa kosztuje od 8 do 12 milionów złotych. W budżecie unijnym na lata 2007-2013 są pieniądze na rozbudowę lotnisk. Z tych pieniędzy chce skorzystać fundacja.
żródło-rc.fm
24-11 10:05 Kalisz | Gospodarka
Czy potrzebne jest lotnisko w Michałkowie? Inwestycja budzi wiele kontrowersji. Ale przedsiębiorcy podliczają już straty. Brak autostrady i szybkiej kolei nie wpływa korzystnie na przyciąganie inwestorów.
Straty szacuje Bogdan Zmyślony, prezes zarządu firmy Pratt&Whitney Kalisz.
- Kalisz pozostaje na uboczu. Inwestorzy nie chcą spędzić kilku godzin w samochodzie, żeby dojechać do Kalisza - wyjaśnia.
Teraz powstaje projekt lotniska w Michałkowie. Potem Fundacja na rzecz rozbudowy lotniska Wielkopolska Południowa będzie starała się o pozyskanie pieniędzy na budowę betonowego pasa, lądowiska dla helikopterów i portu lotniczego.
Budowa pasa kosztuje od 8 do 12 milionów złotych. W budżecie unijnym na lata 2007-2013 są pieniądze na rozbudowę lotnisk. Z tych pieniędzy chce skorzystać fundacja.
żródło-rc.fm
moim skromnym zdaniem tak powinno byc:
1- czteropasmowka Kalisz Ostrow
2- czteropasmowka Kalisz Konin
3- czteropasmowka Kalisz Pleszew
4- szybka kolej w Kaliszu
5- lotnisko w Michalkowie
6- obwodnice Kalisza
7- nowy stadion na 15 tys ludzikow
8- Carrefour i tesco 2 galerie handlowe
9- aqapark
10- pare nowych knajpek w centrum
no i mozemy zyc
ale tak powaznie to to lotnisko w michalkowie sie przyda i do tego szybka kolej w Kaliszu i polaczenie Kalisza z Ostrowem czteropasmowka.
1- czteropasmowka Kalisz Ostrow
2- czteropasmowka Kalisz Konin
3- czteropasmowka Kalisz Pleszew
4- szybka kolej w Kaliszu
5- lotnisko w Michalkowie
6- obwodnice Kalisza
7- nowy stadion na 15 tys ludzikow
8- Carrefour i tesco 2 galerie handlowe
9- aqapark
10- pare nowych knajpek w centrum
no i mozemy zyc
ale tak powaznie to to lotnisko w michalkowie sie przyda i do tego szybka kolej w Kaliszu i polaczenie Kalisza z Ostrowem czteropasmowka.
Jarocińscy radni chcą budowy lotniska na terenie ich gminy. Inwestycja miałaby powstać w Ciświcy. Na razie to jednak grunty, które nie są własnością gminy. Na dzisiejszej sesji radni mają podjąć decyzję, która sprawi, że teren pod lotnisko będzie gminny.
Władze Jarocina chcą, by w gminie powstało lądowisko cywilne o charakterze sportowym. Miałoby powstać w Ciświcy - teraz to grunty należące do Agencji Nieruchomości Rolnych. Jednym z warunków nieodpłatnego przekazania terenu gminie jest podjęcie uchwały przez Radę Miejską o przeznaczeniu terenów na cele publiczne. I taką decyzję mają podjąć dzisiaj radni.
Wkrótce opracowana będzie dokumentacja technicznej dla lotniska. Władze Jarocina rozpatrują kilka wariantów co do jego budowy. Burmistrz nie wyklucza współpracy ze stacjonującą w Jarocinie jednostką wojskową, która wybudowała lotniska m.in. w Nadarzycach czy Drawsku.
Rozwiązaniem najlepszym dla gminy byłoby wejście w partnerstwo publiczno - prywatne, w ramach którego gmina wnosi udział w postaci gruntów, a inwestor prywatny zadba już o pełną infrastrukturę - wyjaśnia burmistrz Adam Pawlicki.
W tegorocznym budżecie zapisana jest kwota 100 tys. zł na opracowanie dokumentacji i sporządzenie planów. W przyszłym roku zaplanowano kwotę 150 000, natomiast wartość całego projektu to 4 mln zł.
Czy naprawde Kalisza nie stac na budowe swojego lotniska jezeli budowac beda w Jarocinie to u nas tez mozna,a nie dokladac sie do Ostrowa to bezsensu to co Kalisz włozy w Michałkowie to napewno kwota ktora wystarczy na jakas czesc budowy w Kaliszu nie musi przeciez to lotnisko powstac w rok czy dwa lata,to bylaby prawdziwa inwestycja ktora wniosla by same pozytywy dla Kalisza
Władze Jarocina chcą, by w gminie powstało lądowisko cywilne o charakterze sportowym. Miałoby powstać w Ciświcy - teraz to grunty należące do Agencji Nieruchomości Rolnych. Jednym z warunków nieodpłatnego przekazania terenu gminie jest podjęcie uchwały przez Radę Miejską o przeznaczeniu terenów na cele publiczne. I taką decyzję mają podjąć dzisiaj radni.
Wkrótce opracowana będzie dokumentacja technicznej dla lotniska. Władze Jarocina rozpatrują kilka wariantów co do jego budowy. Burmistrz nie wyklucza współpracy ze stacjonującą w Jarocinie jednostką wojskową, która wybudowała lotniska m.in. w Nadarzycach czy Drawsku.
Rozwiązaniem najlepszym dla gminy byłoby wejście w partnerstwo publiczno - prywatne, w ramach którego gmina wnosi udział w postaci gruntów, a inwestor prywatny zadba już o pełną infrastrukturę - wyjaśnia burmistrz Adam Pawlicki.
W tegorocznym budżecie zapisana jest kwota 100 tys. zł na opracowanie dokumentacji i sporządzenie planów. W przyszłym roku zaplanowano kwotę 150 000, natomiast wartość całego projektu to 4 mln zł.
Czy naprawde Kalisza nie stac na budowe swojego lotniska jezeli budowac beda w Jarocinie to u nas tez mozna,a nie dokladac sie do Ostrowa to bezsensu to co Kalisz włozy w Michałkowie to napewno kwota ktora wystarczy na jakas czesc budowy w Kaliszu nie musi przeciez to lotnisko powstac w rok czy dwa lata,to bylaby prawdziwa inwestycja ktora wniosla by same pozytywy dla Kalisza
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING
Buahaha no dobre... 4mln . To lotnisko to chyba będzie dla helikopterów, kwadrat 10x10 pare lampek i juz . 6 mln złotych to za mało na rekonstrukcję grodu, a 4 mln na lotnisko to już jest niesmaczny żart.(...)-ABSOLUT/CHRONOS pisze:W tegorocznym budżecie zapisana jest kwota 100 tys. zł na opracowanie dokumentacji i sporządzenie planów. W przyszłym roku zaplanowano kwotę 150 000, natomiast wartość całego projektu to 4 mln zł.
Czaja - czytaj ze zrozumieniem. Te 4 mln to nie koszty budowy lotniska, tylko opracowania projektu.
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
(...)
Dla mnie to bezsens zamin Ostrow cos zrobi to w Jarocinie beda mieli to wysmiewane lotnisko,malymi krokami w Kaliszu tez mozna byloby wybudowac ale pewnie zaraz bedzie ze glupoty pisze.
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING