RoyBatty pisze:jasiek20 pisze: W przyszłości powstaną tam dwa ronda: jedno usprawni ruch tam, gdzie al. Wojska Polskiego skręca w kierunku ul. Wrocławskiej
Rozumiem, że chodzi o skrzyżowanie koło Castoramy. Tak jakby od razu nie można było zrobić tam ronda podczas budowy obwodnicy Skalmierzyc. Nawet największy jełop powinien przewidzieć, że w tym miejscu będą tworzyć się korki.
Pomysł przebudowy nie ma nic wspólnego z korkami. Prawdopodobnie chodzi o skomunikowanie terenów inwestycyjnych po płn.-zach. stronie obwodnicy.
Dobrzecki węzeł wraz z obwodnicą NS realizowany był przez GDDKiA. Poprzedni inwestor projektując wezeł typu "trąbka" nie przewidywał jego przebudowy w sposób jaki chce to zrobić miasto. Mnie też pomysł Miasta nie przypadł do gustu. Pisałem o tym w 2009 r. na str.22 tego wątku.
Konieczność skomunikowania terenów inw. po płn-zach. stronie obwodnicy (strefa przemysłowa Dobrzec ) uwzględniono w opracowaniu koncepcyjnym II etapu obw. w ciągu DK25 od węzła na Dobrzecu do ul.Poznanskiej. Opracowanie zawierało dwa warianty:
Wariant I - Przebudowę obecnego węzła o kształcie trąbki, poprzez wykonanie na łącznicy ronda.
Wariant II - Pozostawienie węzła bez zmian i wykonanie w pobliżu odrębnego przecięcia wiaduktem (docelowo 2 jezdniowym) z połączeniem poprzez obecne skrzyżowanie AL.WP czwartym wlotem.
Szacunkowe koszty (z lipca 2008 r.):
- wariant z rondem - 108.073.130 zł.
- wariant z wiaduktem - 115.635.990 zł.
Były to oczywiście koszty budowy całego odcinka obwodnicy, od węzła z al.WP do ul.Poznańskiej wraz z estakadą nad ulicami Korczak, Dobrzecką.
Wybrano wariant I. Czy jest to ostateczna decyzja, nie wiem.
Wiecej na ten temat pisałem m.in. w kilku postach na str.22
oraz w odrębnym wątku poświęconym przebudowie węzła:
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... 05&start=0