II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 11 lut 2008, o 12:38

04.01.2008 -- OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
ZDM w Kaliszu oglosil przetarg nieograniczony na: „Koncepcja budowy ulicy klasy GP stanowiącej ciąg drogi krajowej nr 25 na odcinku od zaprojektowanego węzła drogowego przy al. Wojska Polskiego do połączenia z ul. Poznańską w Kaliszu".
Zmiana nr 2 do SIWZ

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie przedmiotu zamówienia: Opracowanie koncepcja budowy ulicy klasy GP stanowiącej ciąg drogi krajowej nr 25 na odcinku od zaprojektowanego węzła drogowego przy al. Wojska Polskiego do połączenia z ul. Poznańską w Kaliszu. 1. Początek trasy - od zaprojektowanego węzła drogowego przy al. Wojska Polskiego wg opracowania firmy DROMOST i będącego w realizacji przez GDDKiA O-Poznań - km 7+355,25 2. Koniec trasy - ul. Poznańska - droga krajowa nr 12 (należy uwzględnić docelowo kontynuację trasy w kierunku m. Niedżwiady-Kokanin). 3. Długość trasy - ok. 3,5 km 4. Na etapie projektowania trasy należy uwzględnić: 4.1. Przebieg trasy od węzła w rejonie al. Wojska Polskiego do ul. Dobrzeckiej w korytarzu ustalonym w Miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Dobrzec - Zachód część południowa (uchwała RMK nr XXXIV-529-2005 z dnia 30.06.2005r.) oraz w - Miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla osiedla Dobrzec- (uchwała RMK nr VII-113-2003 z dnia 23.05.2003r.), na pozostałym odcinku przebieg należy zaprojektować w dwóch wariantach. 4.2 Parametry projektowanej trasy : ulica klasy GP , prędkość projektowa Vp= 70 km na h, kategoria ruchu - KR 4 4.3 Sytuacyjne i wysokościowe połączenie początku trasy z zaprojektowanym węzłem drogowym przy al. Wojska Polskiego wg opracowania firmy DROMOST 4.4 Obsługę komunikacyjną terenu położonego po północnej stronie drogi krajowej nr 25 poprzez połączenie tego terenu z al. Wojska Polskiego oraz z nowoprojektowaną drogą krajową nr 25 (w obrębie węzła). 4.5 Połączenie z ul. Poznańską - należy zaprojektować węzeł przy skrzyżowaniu z ul. Poznańską uwzględniając w I etapie realizację połączenia z tą ulicą w jednym poziomie - bez konieczności przebudowy tego połączeniaw trakcie realizacji II etapu tj. budowy węzła. 4.6 Bezkolizyjne (bez połączenia) przejście przez projektowaną ulicę klasy GP dla projektowanej trasy zbiorczej po śladzie dawnej ul. Granicznej (ulica równoległa do ul. Św. Michała w odległości ok. 300 m po stronie południowej) - zgodnie z opracowanym projektem Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Dobrzec - Zachód część południowa 5 Szczegółowy zakres opracowania: I Faza opracowania: 5.1 Plan orientacyjny na mapie w skali 1: 10000 5.2 Opracowanie dwuwariantowego przebiegu trasy w skali 1:5000 z dokonaniem wyboru wariantu optymalnego z uwzględnieniem punktu 4.1 II Faza opracowania. 5.3 Dla wybranego wariantu opracowanego w fazie I wykonanie koncepcji budowy ulicy na mapie sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:1000 zawierającej: a. plan sytuacyjny z przekrojem jedno i dwujezdniowym b .przekrój podłużny c. badania geotechniczne w zakresie niezbędnym dla wykonania projektu budowlanego w odniesieniu do przekroju dwujezdniowego d. rozpoznanie ewentualnych kolizji z sieciami uzbrojenia technicznego e. całkowitą szacunkową wycenę budowy trasy dla przekroju jednojezdniowego która winna zawierać: - całość robót ziemnych i drogowych dotyczących trasy i dróg obsługujących - zabezpieczenie przed hałasem - odwodnienie - oświetlenie uliczne - obiekty inżynierskie - ew. kolizje z sieciami uzbrojenia technicznego - koszty wykupu nieruchomości f. przygotowanie wniosku o ustalenie lokalizacji drogi publicznej wg Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 721 z dnia 10 maja 203 r. z póżn. zm.). 6.Całość opracowania wymaga uzgodnienia z Wydziałem Budownictwa Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Kaliszu, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowychi Autostrad Oddział w Poznaniu, Zarządem Dróg Miejskich oraz uzgodnienie z operatorem gazociągu wysokiego ciśnienia zlokalizowanego w pobliżu trasy. 7. Opracowanie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: - wymogami ustawy z dn. 07.07.1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2000 r. Nr 106 poz. 1126 z póżn. zm. ) - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz.430) - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. - Dz.U. Nr 63, Poz. 735 z 2000r. § 40.2. - obowiązującymi normami, - wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, - z wymogami ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. z 2005r. Nr 113 poz. 954) - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. nr 170 poz. 1393), - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr. 177 poz. 1729). - Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach (9 Załącznik do Dz. U. Nr 220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.) - Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych część I i II - GDDP w Warszawie z 2001 r. 8. Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i przedłożeniem oferty ponosi oferent niezależnie od wyniku postępowania przetargowego.

Obrazek

Obrazek

zródło ZDM Kalisz http://www.zdm.kalisz.pl/2008_003.htm

Fajnie ze coś w tym kierunku juz ruszylo a za pare lat zacznie sie budowa tego odcinka :wink: 8)
Ostatnio zmieniony 13 lut 2008, o 21:59 przez andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrzej

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 11 lut 2008, o 14:43

Mam nadzieje, że żle przeczytałem.... Ta droga ma być jedno jezdniowa ?

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 lut 2008, o 22:13

Przetarg został już rostrzygniety

Obrazek

http://www.zdm.kalisz.pl/2008_012.htm

Teraz tylko pozostaje czekac na projekt, a pózniej na wykup gruntów ktory moze długo trwac znając polskie realia :roll: :?
Andrzej

marek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 23 cze 2006, o 15:34
Lokalizacja: KALISZ/WIDOK

Nieprzeczytany post autor: marek69 » 15 lut 2008, o 11:02

W Kaliszu wszystkie drogi robi się jednojezdniowe

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 18 lut 2008, o 15:00

Malo tego - jak sie wczytac w specyfikacje zamowienia to oni planuja skrzyzowanie jednopoziomowe z Poznanska, zamiast bezkolizyjnego wezla.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 18 lut 2008, o 22:00

Też mnie to dziwi czemu nie będzie węzla bezkolizyjnego , napewno zrobia rondo bo jest duzo taniej, tylko to bez sensu . W kaliskim ratuszu i w zdm nie mysla przyszlściowo bo taki węzel usprawnia ruch w duzo większym stopniu niż rondo troche mnie to dziwi, ale poczekamy zobaczymy :roll: :roll:
Andrzej

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 18 lut 2008, o 22:50

Jest takie powiedzenie Mierz siły na zamiary.Jeśli miasto chce samo ciągnąć ta inwestycje to wcale mnie nie dziwi brak bezkolizyjnego skrzyzowania.Gdyby była planowana droga ekspresowa S25 sytuacja wygladałaby pewnie inaczej.Ale jest jak jest.

Ja mam wogole odmienne zdanie na temat tej obwodnicy.W pierwszej kolejności powinna powstac na drodze nr 12 bo tam jest wiekszy ruch niż na 25.Ten odcinek odciazy co prawda Podmiejską ale przeniesie cały ruch na Poznańską w kierunku galerii.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 19 lut 2008, o 07:46

Dzis ponoc podpisuja nasze miasta porozumienie o wspolnej aglomeracji. Moze warto by bylo dzialac razem, aby odcinek miedzy Ostrowem i Kaliszem wraz z obwodnica Kalisza w jej ciagu byl przewidziany jako droga ekspresowa S25? Dla Ostrowa nie ma to moze znaczenia, bo obwodnica S11 jest zarazem obwodnica w ciagu DK25 (w zasadzie S25 :) ale gdyby uznano oficjalnie S25, to o ile wiem odciazylo by to budzet Kalisza i pieniazki wydawalo by Panstwo, tak jak na obwodnice Skalmierzyc.
W sumie odcinek obwodnicy Kalisza o ktorym mowimy (od wezla na Dobrzecu do Poznanskiej) i tak bedzie najtanszy. Oprocz ew. problemow z wlascicielami kilku (kilkunastu?) domow przy ul. Dobrzeckiej, ktore trzeba bedzie wyburzyc nie powinno byc jakis wiekszych problemow. Oczywiscie nie liczac problemu w znalezieniu prawie 100 mln z budzetu miasta - czy to mozliwe?. Problemy sie zaczna pozniej jak trzeba bedzie zrobic dalsze fragmenty. Za Poznanska zaczyna sie pradolina Prosny i o ile wiem sa to jakies cenne przyrodnicze obszary. Mysle, ze na 100% ekolodzy zwesza kase i beda protesty. Nie wspominajac o problemach technicznych i oczywiscie finansowym w zrobieniu bardzo dlugiego mostu.

dyskutant
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 11 lut 2006, o 20:40

Nieprzeczytany post autor: dyskutant » 19 lut 2008, o 09:12

W ramach współpracy aglomeracyjnej mają być forsowane m.in. inwestycje w drogi stanowiące obwodnice całej aglomeracji (czy raczej jej miejskiego rdzenia), może DK25 (S25?) zostanie potraktowana jako jedna z nich, chociaż bardziej chodzi o drogi równoległe do niej od północy i południa, pozwalające rzeczywiście objechać oba duże miasta.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 19 lut 2008, o 09:25

Ale kto niby ma objezdzac nasze miasta po tych niby-obwodnicach? Slyszalem o tym, ale to moim zdaniem nie beda obwodnice, a zwykle remonty drog dla wiosek orbitujacych wokol naszych miast. Najwazniejsze sa obwodnice w ciagu 11, 12, 25 i 36. To maja byc drogi, ktore prowadza DO NASZYCH MIAST, jednosczesnie omijaja je peryferiami dla ruchu tranzytowego, dzieki temu wyprowadzi sie ruch z centrow miast. Dodatkowo tworzy to nowe, atrakcyjne tereny rozbudowy miast w keirunku tych obwodnic (glownie wezlow). Na tym polega rola obwodnic. Jakas wielka obwodnica, ktora okraza nasze miasta szerokim lukiem? Po co to komu? Np. slyszalem o "obwodnicy" laczacej Koscielna Wies (DK25 z Górznem (DK11). Pomyslmy troche kto bedzie ta trasa jezdzil? Ona na pewno nikomu nie skroci drogi, a juz na pewno nie "obwodzi" naszej aglomeracji. Oczywiscie przyniesie to sporo korzysci w postaci lepszego dojazdu do wiosek przy tej trasie, ale ta trasa nie pojedzie nikt w tranzycie przez nasza aglomeracje, ani nikt tez nie skroci sobie drogi za jej pomoca.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 4 cze 2008, o 15:55

W parsie wyczytalem a dokładnie w ŻK , ze: [ budowa drogi krajowej nr 25 od planowanego węzla drogowego w rejonie al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej (przekazanie dokumentacji; czerwic 2008, a realizacja z wykorzystaniem srodkow unijnych 2009-2012 rok.]

Ale i tak predzej nie zaczna budowac niż 2010- 2011, no i ciekawe czy ta droga bedzie jednojezdniowa czy dwujezdniowa :roll: :?:
Andrzej

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 29 lip 2008, o 22:38

Może tu przenieśmy naszą dyskusję o przedłużeniu obwodnicy Skalmierzyc?

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 29 lip 2008, o 23:40

Jeśli ta droga będzie jednojezdniowa, to jest to szczyt bezmyślności i głupoty! Czy w ratuszu nie ma ludzi myślących ? Stare drogi budowali dwujezdniowe, a teraz cofają się w rozwoju.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 30 lip 2008, o 09:08

^^ Bo teraz nie przewidują wjazdu czołgów na ulicę :wink:

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 30 lip 2008, o 14:39

rym-ek pisze:Jeśli ta droga będzie jednojezdniowa, to jest to szczyt bezmyślności i głupoty! Czy w ratuszu nie ma ludzi myślących ? Stare drogi budowali dwujezdniowe, a teraz cofają się w rozwoju.
Raczej szczyt mozliwości finansowych (chociaż w przypadku Tr. Bursztynowej miło się zdziwiłem zmianą wersji na od razu dwujezdniową)
Obawiam się, ze jesli inwestycja bedzie spoczywać głownie na barkach Kalisza, to mozemy nie byc usatysfakcjonowani z jej efektów.
Gdyby udało się przekwalifikować DK 25 w ekspresówke było by o wiele łatwiej, szczególnie w perspektywie kolejnego etapu w kier. Stawiszyńskiej, dłuższego i kosztowniejszego.

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 13 lis 2008, o 12:30

Napisałem do ZDM-u zapytanie w sprawie tego fragmentu obwodnicy i dostałem następującą odpowiedż:

I odcinek DK nr 25 ( od N. Skalmierzyc do Al. W.P. w Kaliszu ) realizowany jest przez GDDKiA O/Poznań i tam proszę kierować pytania. Wg mojej wiedzy na tym odcinku w I etapie zrealizowana bedzie jenda jezdni o szerokości 7,0m z rezerwa terenu dla drugiej jezdni i drogami obsługującymi przyległe tereny ( pola uprawne ). Wjazd na trasę DK 25 bedzie możliwy w dwóch miejscach tj. poprzez węzeł przy wiadukcie kolejowym w Nowych Skalmierzycach i wężle w pobliżu AL. W.P. w Kaliszu.

Jesli chodzi o odcinek DK 25 przebiegajacy przez m. Kalisz ( od Al. W.P. do ul. Poznańskiej ) to wyjaśniam:
- z proj. trasy DK 25 zjazdy nie bedą mozliwe poza węzłami drogowymi o których mowa wyżej. Planowana droga posiadać będzie klasę ulicy GP i zgodnie z warunakmi technicznymi nie ma mozliwości wykonania zjazdów poza węzłami drogowym.
- w ciagu DK 25 zarówno na odc. realizowanym przez GDDKiA oraz planowanym przez m. Kalisz nie bedą realizowane ścieżki rowerowe wzdłuż trasy bo nie ma uzasadnienia i potrzeby ich realizacji
- w I etapie podobnie jak na odcinku realizowanym przez GDDKiA realziowania bedzie juedna jezdnia z rezerwą terenu dla drugiej jezdni
- na terenie m. Kalisza w I etapie planowane jest wykonanie odcinka do połączenia z ul. Poznańską ( w rejonie ul. Wydarte ) poprzez rondo zlokalizowane w ciagu ul. Poznańskiej. Przy realizacji dalszego odcinka DK 25 połączenie DK 25 z ul. Poznańską nastąpi poprzez węzeł drogowy. Wykonane wcześniej rondo zostanie utrzymane.

Ograniczenie w sensie realizacji w I etapie jednej jezdni wynika z dwóch powodów:
- przeznaczenia ogromnych środków na realizację
- z prognozy ruchu nie wynika konieczność realizacji dwóch jezdni od razu

Pragnę nadmienić, że Miasto Kalisz złożyło w dniu dzisiejszym wniosek o dofinansowanie zadania z EFRR w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowoski Działanie 2.2. Szacunkowy koszt zadania to 105 mln. PLN.
Możliwość uzyskania dofinansowania do 85% wydatków kwalifikowalnych.

Pozdrawiam K. HGałka

Szkoda, że to od razu nie będzie droga 2x2 :( Ścieżki rowerowe też by się przydały. Zjazdy z obwodnicy trównież. Jednym słowem troszkę się podłamałem.

Ps. Jestem mile zaskoczony bardzo szybką odpowiedzią od Pana Gałki.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 lis 2008, o 12:40

Ale miasto Kalisz dobrze przygotowuje plany na rózne inwestycje, wiec mozemy liczyc ze pieniadze dostaniemy :wink:
Andrzej

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 13 lis 2008, o 12:43

Znowu ścieżki rowerowe niby nie potrzebne. Tak samo mówiła jedna radna gdy budowano ścieżkę wzdłuż Poznańskiej. Teraz widać że korzysta z niej dużo ludzi.

Co do natężenia ruchu i tego że nie ma potrzeby budowania dwóch jezdni od razu to zawsze jest ta sama śpiewka a póżniej już nic się nie buduje. :(
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 13 lis 2008, o 14:14

Miasto starając się o dotację z funduszy unijnych powinno od razu uwzględnić 2 jezdnie, ścieżki rowerowe, a co najważniejsze zjazdy z obwodnicy. Ciekawe kiedy doczekamy się 2 nitki Stańczukowskiego i Trasy Bursztynowej.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 13 lis 2008, o 14:59

Trase Bursztynowa maja w przyszlym roku juz budowac, a drugiej nitki Stańczukowskiego to chyba najstarsi górale nie wiedza kiedy bedzie budowana o le bedzie :roll: :?
Andrzej

ODPOWIEDZ