II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
budowanie obwodnicy o jednym pasie powinno być zabronione... bo i tak potem się drugiego pasa nie dobudowuje....
jest bardzo dużo możliwości odgrodzenia drogowych inwestycji od domów, więc nie widzę problemów, a o tych drogowych inwestycjach wiadomo naprawdę od bardzo dawna.
jest bardzo dużo możliwości odgrodzenia drogowych inwestycji od domów, więc nie widzę problemów, a o tych drogowych inwestycjach wiadomo naprawdę od bardzo dawna.
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Kolego tak się składa że mieszkam na osiedlu Widok co prawda nie bezpośrednio przy podmiejskiej.maciej pisze:20 lat mieszkałem w bloku przy Podmiejskiej 34 z widokiem na DK25. To DK25 na które już dawno temu było przeciążone, głośne i zasmrodzone.Caspress pisze:Kolego troszkę przesadzasz inaczej należy podchodzić do dróg o tym standardzie.
Wiec nie mów mi Kolego ze to normalka ze planuje się drogę o jeszcze większej przepustowości bo 2x2 tak samo blisko nowych budynków. Może w twojej głowie się to mieści. W mojej nie. Zaznaczam, ze sytuacja by wyglądała inaczej gdyby droga tam była, postawiono bloki a dopiero na końcu ktoś świadomie kupił, często na kredyt, mieszkanie tak blisko drogi. Zapewne te mieszkania stracą na wartości.
I jakoś nie czuje różnicy zapachu w tej części miasta od innej jeżeli chodzi o zabudowaną część.
Mieszkałem również w centrum przy ruchliwej ulicy gdzie kamienice od ulicy dzielił tylko chodnik.
I było wszystko ok.
Dla mnie Kalisz to tylko małe miasto a słuchając niektórych wypowiedzi mam wrażenie że mieszkam w czymś większym od Warszawy.
Kolego jeżeli chodzi o hałas to warto dodać że na pewno przyszłą obwodnica będzie posiadała ekrany wyciszające.
I zapewne straci kiedyś status obwodnicy.
Będzie zwykłą główną częścią siatki dróg.
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Nie wspominam o dużych miastach, ale nawet taki Hrubieszów wybudował obwodnice, a ten też leży przy zwykłej krajówce.
Kalisz nie jest w stanie przenieść ruchu omijając najbardziej zaludnioną dzielnice miasta, gdzie mieszka pewnie 1/5 mieszkańców tego miasta, i potrzeba ze 3km drogi, kolejna władza nie jest w stanie tego wybudować żenada...
Kalisz nie jest w stanie przenieść ruchu omijając najbardziej zaludnioną dzielnice miasta, gdzie mieszka pewnie 1/5 mieszkańców tego miasta, i potrzeba ze 3km drogi, kolejna władza nie jest w stanie tego wybudować żenada...
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Caspress pisze:Kolego tak się składa że mieszkam na osiedlu Widok co prawda nie bezpośrednio przy podmiejskiej.maciej pisze:20 lat mieszkałem w bloku przy Podmiejskiej 34 z widokiem na DK25. To DK25 na które już dawno temu było przeciążone, głośne i zasmrodzone.Caspress pisze:Kolego troszkę przesadzasz inaczej należy podchodzić do dróg o tym standardzie.
Wiec nie mów mi Kolego ze to normalka ze planuje się drogę o jeszcze większej przepustowości bo 2x2 tak samo blisko nowych budynków. Może w twojej głowie się to mieści. W mojej nie. Zaznaczam, ze sytuacja by wyglądała inaczej gdyby droga tam była, postawiono bloki a dopiero na końcu ktoś świadomie kupił, często na kredyt, mieszkanie tak blisko drogi. Zapewne te mieszkania stracą na wartości.
I jakoś nie czuje różnicy zapachu w tej części miasta od innej jeżeli chodzi o zabudowaną część.
Mieszkałem również w centrum przy ruchliwej ulicy gdzie kamienice od ulicy dzielił tylko chodnik.
I było wszystko ok.
Dla mnie Kalisz to tylko małe miasto a słuchając niektórych wypowiedzi mam wrażenie że mieszkam w czymś większym od Warszawy.
Kolego jeżeli chodzi o hałas to warto dodać że na pewno przyszłą obwodnica będzie posiadała ekrany wyciszające.
I zapewne straci kiedyś status obwodnicy.
Będzie zwykłą główną częścią siatki dróg.
2:1Piob pisze:Za wszelką cenę trzeba obwodnicy aby wyprowadzić ruch tranzytowy poza miasto, bo największe korki, hałas i smród powodują tiry jeżdżące/stojące w korkach na ulicy Podmiejskiej - mówi to mieszkaniec wieżowca z anteną.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Bliskość obwodnicy jest akurat jej atutem. Dzieki temu istnieje szansa, ze z drogi korzystac beda w jakimś % takze mieszkancy miasta/zespołu miejskiego. Oddalając jej przebieg praktycznie pozbawiamy się tej szansy.maciej pisze:MSIP Kalisz pokazuje plan zagospodarowania. Z planu wynika że:
- docelowo dwujezdniowa droga klasy GP będzie przechodziła między kościołem/cmentarzem a blokami mieszkalnymi przy Hanki Sawickiej
- będzie łączyła się z Poznańską sporo przed cmentarzem (patrząc od strony Kalisza)
- w odcinku od poznańskiej do granic miasta ma biec równolegle do istniejących ciągów komunikacyjnych, w odległości tylko około 1,0-1,1km!
To ma być obwodnica?
Chcąc wybudowac nową drogę z dala od jakichkolwiek zabudowań, trzeba by wytyczyc jej przebieg tak daleko od miasta, ze wtedy na pewno nie byłaby już obwodnicą Kalisza...maciej pisze:Według istniejących planów przebiega bardzo blisko budownictwa mieszkaniowego (jedno i wielo-rodzinnego). Jak się popatrzy na zdjęcia lotnicze to na styk miedzy nowymi domkami jednorodzinnymi! Co dopiero za 8-10 lat gdy oddadzą ją do użytku a zagęszczenie zabudowy mieszkaniowej wzrośnie...
[/quote]
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
http://www.zdm.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/2016-018" onclick="window.open(this.href);return false;
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
A skąd kasa na budowę? Bo na pewno nie z naszego budżetu, który nie udźwignie ponad 100 mln na tę drogę.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Przecież to zaledwie przymiarkijasiek20 pisze:A skąd kasa na budowę? Bo na pewno nie z naszego budżetu, który nie udźwignie ponad 100 mln na tę drogę.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Tak, wiem. Pytam po prostu w jaki sposób oni chcą zdobyć na to kasę? Wiadomo już coś?
Do 2020 r. jest jeszcze szansa na środki z UE.
Do 2020 r. jest jeszcze szansa na środki z UE.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Dokładnie tak do 2020r, dla miasta to powinien być priorytet drogowy by przenieść tranzyt poza te osiedlajasiek20 pisze:Tak, wiem. Pytam po prostu w jaki sposób oni chcą zdobyć na to kasę? Wiadomo już coś?
Do 2020 r. jest jeszcze szansa na środki z UE.
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Generalnie drogi poza obszarami miast finansuje GDDKiA. Czasem robi wyjątki.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
do 2020 chca dopiero skonczyc przedluzenie Trasy Bursztynowej a co tu mowic o obwodnicy...
Re:
Ciekawe czy Kalisz zdąży załapać się jeszcze na środki z UE na obwodnice (oczywiście I etap) wiadomo to ostatnie środki europejskie dla PL.MirekDB pisze:Konin wydał na tą przeprawę i obwodnice 50 mln zł a resztę to znaczy 150 mln zł dołożyła unia z funduszu EFRR, nie finansowała tego generalna.
To raptem 2-3km drogi... mniejsze miejscowości na zwykłych krajówkach budują całościowe obwodnice np. Hrubieszów, w tej sprawie widziałbym zdecydowanie większą aktywność Prezydenta!
Zresztą co ja mówie niespełna 300m osiedlowej drogi połączenia H.S z DObrzecką nie są w stanie tyle lat zrobić, a co dopiero obwodnice...
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
czy mi się przewidziało czy robią chodnik/ścieżkę rowerową od Castoramy (ale po przeciwnej stronie niż market) do wiaduktu??? kolejna ścieżka donikąd?
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
widocznie nigdy na rowerze nie byłeś w tamtych stronach, bardzo dobrze że powstanie gdyż połączy drogę serwisową z Wojska Polskiego, w chwili obecnej trzeba jechać obok tirów ulicą...ANewDay pisze:czy mi się przewidziało czy robią chodnik/ścieżkę rowerową od Castoramy (ale po przeciwnej stronie niż market) do wiaduktu??? kolejna ścieżka donikąd?
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
tomash pisze:widocznie nigdy na rowerze nie byłeś w tamtych stronach, bardzo dobrze że powstanie gdyż połączy drogę serwisową z Wojska Polskiego, w chwili obecnej trzeba jechać obok tirów ulicą...ANewDay pisze:czy mi się przewidziało czy robią chodnik/ścieżkę rowerową od Castoramy (ale po przeciwnej stronie niż market) do wiaduktu??? kolejna ścieżka donikąd?
A czy ta droga serwisowa nie nazywa się przez przypadek Inwestorską. Bardzo dobrze że powstaje ciąg pieszo-rowerowy bo rozrastają się tam firmy a nie wszyscy muszą być zmotoryzowani. A swoją drogą jak kolegi syn starał się o pracę w Meyer Tool to ponoć jednym z wymagań było posiadanie własnego pojazdu.
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Zgadza się , przydałoby się też poprowadzić to dalej do ociazą z perspektywa do ostrowa.tomash pisze:ANewDay pisze: widocznie nigdy na rowerze nie byłeś w tamtych stronach, bardzo dobrze że powstanie gdyż połączy drogę serwisową z Wojska Polskiego, w chwili obecnej trzeba jechać obok tirów ulicą...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Amerykanie przyznają, że budowanie autostrad w miastach było błędem
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 53406.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 53406.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
DK 25 z opóźnieniem, ale nadal w planach
... Inwestycja jest wpisana w ten drugi filar dotyczący modernizacji dróg istniejących. Tworząc listę, znaleźliśmy z ministerstwem rozwiązanie dające możliwość zbudowania tej drogi po istniejącym śladzie, czyli dołożenie odpowiednich pasów ruchu drogowego i dróg rowerowych....
http://www.faktykaliskie.pl/dk-25-z-opo ... -w-planach" onclick="window.open(this.href);return false;
Interpelacja o DK 25
http://www.rc.fm//polityczne/kalisz-ost ... terpelacja" onclick="window.open(this.href);return false;
... Inwestycja jest wpisana w ten drugi filar dotyczący modernizacji dróg istniejących. Tworząc listę, znaleźliśmy z ministerstwem rozwiązanie dające możliwość zbudowania tej drogi po istniejącym śladzie, czyli dołożenie odpowiednich pasów ruchu drogowego i dróg rowerowych....
http://www.faktykaliskie.pl/dk-25-z-opo ... -w-planach" onclick="window.open(this.href);return false;
Interpelacja o DK 25
http://www.rc.fm//polityczne/kalisz-ost ... terpelacja" onclick="window.open(this.href);return false;
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
cały czas mam nadziejęCristof pisze:DK 25 z opóźnieniem, ale nadal w planach
... Inwestycja jest wpisana w ten drugi filar dotyczący modernizacji dróg istniejących. Tworząc listę, znaleźliśmy z ministerstwem rozwiązanie dające możliwość zbudowania tej drogi po istniejącym śladzie, czyli dołożenie odpowiednich pasów ruchu drogowego i dróg rowerowych....
http://www.faktykaliskie.pl/dk-25-z-opo ... -w-planach" onclick="window.open(this.href);return false;
Interpelacja o DK 25
http://www.rc.fm//polityczne/kalisz-ost ... terpelacja" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz