II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3570
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Post autor: Caspress » 23 paź 2012, o 19:09

No ale przecież za ileś lat będzie tak samo z tą :twisted:
Z twojego zdania wynika że otoczył byś Kalisz murem że by się nie rozbudowywał dalej.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
piasek1995
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 21 kwie 2011, o 16:23
Lokalizacja: Majków

Post autor: piasek1995 » 23 paź 2012, o 19:24

Skoro się nie znasz to nie zabieraj głosu. Jeżeli ma byś to droga o parametrach drogi ekspresowej to dla twojej wiadomości taka droga nie może zostać zabudowana w bliskim sąsiedztwie, bo nikt na drodze gdzie śr. prędkość wynosi 90-100 km/h (jedno jezdniowa ekspresówka) nie będzie budował zjazdów bezpośrednio z drogi. To nie ma nic wspólnego z tym co ja myślę bo to co piszesz na mój temat to jakieś bzdury. Pomyśl racjonalnie zanim coś zinterpretujesz, bo skoro za x lat będziemy chcieli włączyć tę drogę do sieci polskich dróg ekspresowych to należy postępować zgodnie z wytycznymi i ogólnie przyjętymi normami.
Umiesz liczyć? Licz na siebie!

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1782
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 23 paź 2012, o 20:48

Stanczukowskiego jest ulicą z dużą ilością skrzyżowań, dlatego jej przepustowośc maleje wraz z rozbudową terenów wokół. Została zaprojektowana nie tylko jako obwodnica miasta, ale także, a może nawet przede wszystkim, jako obwodnica śródmieścia, część niedokończonego pierścienia sródmiejskiego.

Planowany odcinek obwodnicy od Castoramy do ul.Poznańskiej ma być drogą klasy GP, czyli potocznie zwanej drogą szybkiego ruchu. Ewentualna zabudowa terenów nie spowoduje więc zmniejszenia jej przepustowości jak to miało miejsce w przypadku Stanczukowskiego.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2012, o 21:08 przez jp, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3570
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Post autor: Caspress » 23 paź 2012, o 20:55

byś??
Dla mnie to mała przesada traktować tą drogę aż tak poważnie
W końcu droga 2 jezdniowa ma być tylko na tym odcinku
czyli ok 3-3,5km
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3570
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: Caspress » 24 paź 2012, o 19:23

Dzięki uprzejmości GDDKiA w Kielcach
Super zapowiedź obw.Kielce : D

http://www.youtube.com/watch?v=VSvH2tcq ... re=related

Szkoda że w Kaliszu nie ma nawet dobrych zapowiedzi :evil:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6819
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: Gumiś » 18 sty 2013, o 19:11

Być może tej ustawie http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i ... 43650.html" onclick="window.open(this.href);return false; w przyszłości nie będzie problemów z wykupem gruntów pod przyszłą inwestycję.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

aldi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 363
Rejestracja: 3 lip 2011, o 06:50
Lokalizacja: KORCZAK

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: aldi » 19 sty 2013, o 10:50

Jeśli się nie mylę , to nie grunty są problemem ale właściciele.
Istnieje coś takiego jak prawo własności, które powinno byc szanowane.
W przypadku samorządów, często mamy zaplanowaną inwestycję, uruchomione środki i procedury, a dopiero wtedy zainteresowani dowiadują się o szczegółach, które często są trudne do zaakceptowania.
Popatrz, jak często w naszym mieście zarzuca się władzom wadliwie przeprowadzoną fazę wstępną inwestycji.
http://www.mg.gov.pl/files/upload/10900 ... ltacji.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak Ci się chce, to zajrzyj w przesłany link i sam oceń; o ile mniej problemów przy realizacji będzie przy przestrzeganiu zapisanych w tym dokumencie reguł.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8955
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: K-man » 19 sty 2013, o 11:57

Aldi masz rcaję, al to dotyczy całej Polski. Często słychać jak smieszne pieniądze się płaci wysiedlanym włascicielom posesji.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

aldi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 363
Rejestracja: 3 lip 2011, o 06:50
Lokalizacja: KORCZAK

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: aldi » 25 sty 2013, o 23:03

Czy ktoś wie jak będzie rozwiązany problem odwodnienia tej nowej trasy?
Czy to będą rowy pełne wody, jak na wysokości Szczypiorna?

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 11 sty 2009, o 21:11
Kontakt:

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: satori » 8 lut 2016, o 21:09

MSIP Kalisz pokazuje plan zagospodarowania. Z planu wynika że:
- docelowo dwujezdniowa droga klasy GP będzie przechodziła między kościołem/cmentarzem a blokami mieszkalnymi przy Hanki Sawickiej
- będzie łączyła się z Poznańską sporo przed cmentarzem (patrząc od strony Kalisza)
- w odcinku od poznańskiej do granic miasta ma biec równolegle do istniejących ciągów komunikacyjnych, w odległości tylko około 1,0-1,1km!

To ma być obwodnica? Według istniejących planów przebiega bardzo blisko budownictwa mieszkaniowego (jedno i wielo-rodzinnego). Jak się popatrzy na zdjęcia lotnicze to na styk miedzy nowymi domkami jednorodzinnymi! Co dopiero za 8-10 lat gdy oddadzą ją do użytku a zagęszczenie zabudowy mieszkaniowej wzrośnie...

Oby GDDKiA w Poznaniu i firmy projektujące miały więcej oleju w głowie!

Może dodam jeszcze że można by lansować te drogę jako część korytarza europejskiego via Europe tak jak robi to Płock
Drogowy projekt Via Europe: Istotny dla UE, ważny dla Polski, kluczowy dla Płocka

Obrazek

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3570
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: Caspress » 8 lut 2016, o 22:10

Kolego troszkę przesadzasz inaczej należy podchodzić do dróg o tym standardzie.

Przykładów taki projektów jest setki.
Nawet chociażby nasza stolica.

Niedawno powstała północna obwodnica czyli S8
Obrazek


Za jej terenem znajduje się 100 tysięczna dzielnica Białołęka, 130 tysięczna dzielnica Bielany, i połowa 100 tysięcznego Bemowa.
Pominę już rozwinięte miasta,miejscowości pod Warszawą.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: jasiek20 » 9 lut 2016, o 12:27

Obrazek
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 11 sty 2009, o 21:11
Kontakt:

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: satori » 9 lut 2016, o 14:10

To chyba ten raport: http://bip.kalisz.pl/os/rap/kalisz_roos.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 11 sty 2009, o 21:11
Kontakt:

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: satori » 10 lut 2016, o 09:34

Caspress pisze:Kolego troszkę przesadzasz inaczej należy podchodzić do dróg o tym standardzie.
20 lat mieszkałem w bloku przy Podmiejskiej 34 z widokiem na DK25. To DK25 na które już dawno temu było przeciążone, głośne i zasmrodzone.

Wiec nie mów mi Kolego ze to normalka ze planuje się drogę o jeszcze większej przepustowości bo 2x2 tak samo blisko nowych budynków. Może w twojej głowie się to mieści. W mojej nie. Zaznaczam, ze sytuacja by wyglądała inaczej gdyby droga tam była, postawiono bloki a dopiero na końcu ktoś świadomie kupił, często na kredyt, mieszkanie tak blisko drogi. Zapewne te mieszkania stracą na wartości.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: jasiek20 » 10 lut 2016, o 10:17

Maciej, ale plany tej drogi były znane już kilka/kilkanaście lat temu, kiedy jeszcze nie było tam żadnych bloków.
To samo co przy Moniuszki. Ludzie dobrze wiedzieli, że kiedyś planowana tam droga powstanie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3953
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: milo » 10 lut 2016, o 10:31

maciej pisze:
Wiec nie mów mi Kolego ze to normalka ze planuje się drogę o jeszcze większej przepustowości bo 2x2 tak samo blisko nowych budynków. Może w twojej głowie się to mieści. W mojej nie.
To co byś proponował ? jak daleko ją odsunąć w sytuacji gdy jest wylot obwodnicy NS tam gdzie jest ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 11 sty 2009, o 21:11
Kontakt:

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: satori » 10 lut 2016, o 10:57

jasiek20 pisze:Ludzie dobrze wiedzieli, że kiedyś planowana tam droga powstanie.
Nie jestem tego taki pewien. Weźmy nowy dom przy kościele - jak ktoś buduje chatę za kilkaset tys. to chyba nie po to by mieszkać przy drodze 2x2.

Kiedy ja się starałem o warunki zabudowy to w dokumentacji nic nie było o tym co jest planowane w okolicy.
Zeby nie było, ja teraz mieszkam daleko od Kalisza. Nic mnie nie łączy z tamtymi terenami.

Ten przebieg może był dobry na drogę 15-20 lat temu jak powstawały pierwsze pomysły. Obecnie proponowany przebieg, wybudowany za 5-15 lat to już nie będzie obwodnica. A w kolejnych 50-80 latach wątpię żeby powstała kolejna droga w okolicy.

W weekend może zaproponuję coś bardziej odsuniętego od zabudowy mieszkaniowej.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2038
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: Cristof » 10 lut 2016, o 11:20

Akurat mam znajomych mieszkających przy Dobrzeckiej, bardzo blisko przebiegu projektowanej trasy. Wiem od nich że od bardzo dawna był wiadomy przebieg tej drogi. Ludzie nie wierzyli do końca w realizację tych planów i się budowali. Jeden dom powstał nawet w ciągu planowanej drogi, choć był tam zakaz budowania czegokolwiek. A teraz mają różne pretensje.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: jasiek20 » 10 lut 2016, o 11:38

Cristof pisze:Akurat mam znajomych mieszkających przy Dobrzeckiej, bardzo blisko przebiegu projektowanej trasy. Wiem od nich że od bardzo dawna był wiadomy przebieg tej drogi. Ludzie nie wierzyli do końca w realizację tych planów i się budowali. Jeden dom powstał nawet w ciągu planowanej drogi, choć był tam zakaz budowania czegokolwiek. A teraz mają różne pretensje.
Dokładnie. To jest ta sama sytuacja co z ulicą Moniuszki.
Nie ma innej możliwości, niż przebieg drogi taki jaki zaplanowano.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3675
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Post autor: jasiek20 » 10 lut 2016, o 12:06

Przejrzałem decyzje środowiskowe i wyłapałem m.in takie info:

- droga ma mieć 3,3 km długości
- ma być jednopasmowa (z rezerwą pod drugi pas)
- mają pojawić się dwa dwupasmowe ronda (przy Wojska Polskiego i Poznańskiej)
- ma pojawić się nad nią kładka dla pieszych i rowerzystów (H.Sawickiej- Biskupicka)
- ma być estakada w okolicach kościoła
- wzdłuż drogi drzewa.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ODPOWIEDZ