Trasy KLA - te stare i te, które chcielibyśmy przywrócić

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 11 sie 2008, o 12:11

Czyli taka siatka by nam starczyła ;)
Obrazek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1781
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 11 sie 2008, o 14:06

Filozofia KLA polega na tym, aby w szeroko rozumianym centrum miasta, rózne linie prowadzic wspólną trasą na jak najdłuzszym odcinku.
Nie jest to głupi pomysł, ponieważ dzięki temu na głownych liniach osiągnięto większą czestotliwosc kursowania. Przez to np. autobusy nie kursują Al.WP. Gorzej sprawa wygląda z odgałęzieniami i nie chodzi tu o zwiększenie częstotliwosci, bo to na pewno byłoby nieopłacalne, ale objęcie obsługą KLA wiekszej ilosci osiedli.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2592
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 11 sie 2008, o 18:40

Pomysł nie jest głupi tylko trochę dziwny i cwany zarazem.Puszczając np. 3 linie kursujące co kwadrans z przesunięciem 5 minutowym zyskujesz teoretycznie co 5 minut kurs na tzw. głownym szlaku.Ten główny szlak wychodzi mniej więcej od ronda Westerplatte do rogatki.Tyle że ulica WP czy Legionów została w ten sposób upośledzona a ta pierwsza praktycznie pozbawiona komunikacji.O ile na początku wproadzonych zmian nie wyglądało to żle (KLA wysłała do mieszkańców plan nowej sieci wraz z rozkładami jazdy) to po kilkunastu latach praktycznie tylko wycofywania linii wygląda to tragicznie na niektórych przystankach.

Poza tym w praktyce często widać dwa autobusy jeden za drugim a potem przez kilkanascie minut brak kursów.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1781
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: jp » 11 sie 2008, o 19:27

To prawda, system funkjonował dobrze zaledwie do kilku lat po wprowadzeniu. O ile zmniejszanie czestotliwosci mozna jeszcze zrozumieć, to odchodzenie od rygorystycznego przestrzegania odstepów czasowych pozbawia go sensu.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 17 sie 2008, o 02:11

jp pisze:Linie te obsługiwane były wyłącznie przez autobusy kaliskiego przewoznika, zwanego wówczas "Wojewodzkim Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej"- prawda, ze idiotycznie :wink:
WPKM był zarządcą oddziałów na terenie całego woj. kaliskiego i w ten sposób autobusy np. z Ostrowa lub Jarocina nie różniły się niczym od kaliskich. W Jarocinie do dzisiaj obowiązuje szablon numerów, z którego my zrezygnowaliśmy w 1994 roku :)

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 583
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Crossmen » 7 gru 2008, o 19:14

Nie wiem czy wpisuje się w dobrym temacie ale muszę poruszyć rzecz która mnie nurtuje od dłuższego czasu.

Ostatnio miałem okazję korzystać z usług naszego wspaniałego KLA i muszę stwierdzić, że tragedia! Kto do diabła planuje wykorzystanie danego typu autobusu na danej rasie o danej godzinie ludzie przecież to istny obłęd! W godzinie szczytu kiedy najwięcej ludzi się przemieszcza miedzy Kaliszem, a Opatówkiem puszczany jest :"krótki" autobus na linii 1A, a tymczasem w te same godziny zaraz za nim praktycznie jedzie 1 przegubowa praktycznie w 1/4 zapełniona, gdzie pod fabryką Winiar zawraca!

Może panowie z KLA czas ruszyć się za biurka i zrobić sobie wycieczkę utobusem?

Jeśli chodzi o linie to chyba czas pomyśleć o troszkę częstszych kursach przez 16- tkę i na trasie do kampusu PWSZ bo czasami trzeba czekać 30 min na auto.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 7 gru 2008, o 20:52

Napisz do marketingu. Kilka razy testowałem tę opcję i zawsze otrzymywałem odpowiedż.

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 611
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki
Kontakt:

Post autor: anj » 7 gru 2008, o 23:18

pamiętam że kiedyś robiąc dosyć częste trasy Opatówek-Kalisz autobusami KLA ostatni autobus do Kalisza (ok. godz. 22-23) jechał za każdym praktycznie razem nowiutki (jeszcze wtedy) przegubowy MAN wiozący od 2 do 10 osób.

Natomiast o wcześniejszych godzinach trasę do Opatówka pokonywałem starym, krótkim, pełnym ludzi rzęchem
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 583
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Crossmen » 7 gru 2008, o 23:27

No, że już nie wspominać busa do Ostrowa, który pędzie tak załadowany, że ludzie są poprzylepiani do drzwi. Na pocieszenie dodam, że jeśli chcesz jechać pustym autobusem to polecam linię 3A na Szałe :-)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 10 lut 2009, o 23:05

Autobus czerwony - powrót do przeszłości
10 lutego, 2009 - 16:38 — torbiarczyk@rc.fm

"Autobus czerwony przez ulice mego miasta mknie..." - chciałoby się zanucić muzyczne wspomnienie. Jednym się wydaje, że to już przeszłość, ale tu wyprowadzamy wszystkich z błędu. Jest nadzieja, że po Kaliszu będzie jeżdził właśnie taki czerwony zabytkowy autobus, dokładnie SAN H-100. Szczątki tego cacaka, które w latach 70. jeżdziło po Kaliszu znaleziono pod Sieradzem. "Teraz Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej z Warszawy prowadzi remont Sana, niebawem autobus będzie w Kaliszu" - mówi Marek Matuszewski, prezes Kaliskich Linii Autobusowych.

"Ten autobus będzie wyposażony w herb Kalisza, będzie wiadomo, że to był kaliski autobus. Co do tego zabytku mamy już konkretne plany: chcemy go sprowadzić do Kalisza na święto miasta, po to, by nasi pasażerowie - ci starsi przypomnieli sobie dawne czasy, a ci młodzi żeby zobaczyli, że czymś takim się kiedyś jeżdziło. Te minione prawie 40 lat to w komunikacji miejskiej ogromna przepaść, prehistoria, to są rzeczy nieprawdopodobne."

KLA dokładają się do tego przedsięwzięcia finansowo. W tej chwili autobus ma już dach, podłogę i inne instalację. Teraz trwają prace nad detalami.

Chciałoby się powiedzieć powrót do przeszłości
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 578
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Post autor: HARNAŚ » 10 lut 2009, o 23:18


Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, o 20:10
Lokalizacja: Kaliniec

Post autor: MirekDB » 10 lut 2009, o 23:46

Pamiętam jak te SAN-y jeszcze jeżdziły po mieście bilety kupowało się w autobusie od sprzedawcy, który siedział zaraz przy drzwiach

Awatar użytkownika
Thunder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 28 gru 2008, o 13:00
Lokalizacja: TranceStreeT of ElectricbeepZ

Post autor: Thunder » 11 lut 2009, o 10:18

pamietam ze w miedzyczasue byla 11A, pozniej zlikwidowali ja na rzecz 1A jesli sie nie myle (chociaz obie maja nieco inne trasy) w kazdym badz razie wiem ze bylo takie mieszanie bo to moje 'domowe' linie ;P

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 578
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Post autor: HARNAŚ » 11 lut 2009, o 16:32

11A Początkowo było z PKP do Opatowka, a potem z Hanki, pożniej 11A zlikwidowali, i powstalo 1A, które jechało przez rogatke i Parczewskiego, a nie Legionów, tak jak 11A.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2592
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 11 lut 2009, o 18:24

Z tym SAN-em jest ciekawa sprawa.Na tej fotce wyglada ze nie jest to wersja miejska (normalne drzwi).Chyba ze ktoś przerobił pneumatyczne na normalne.

Awatar użytkownika
Thunder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 28 gru 2008, o 13:00
Lokalizacja: TranceStreeT of ElectricbeepZ

Post autor: Thunder » 11 lut 2009, o 21:30

HARNAŚ pisze:11A Początkowo było z PKP do Opatowka, a potem z Hanki, pożniej 11A zlikwidowali, i powstalo 1A, które jechało przez rogatke i Parczewskiego, a nie Legionów, tak jak 11A.
dokladnie to mialem na mysli ;)

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 11 lut 2009, o 21:37

Ale 11A mogliby zostawić, a jeżeli nie - zwiększyć ilość kursów od Opatówka

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 583
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Crossmen » 11 lut 2009, o 22:21

Ja tylko proszę, żeby puścili jakiś autobus nocny... chociaż tylko przez miasto po Górnośląskiej....

Awatar użytkownika
Thunder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 28 gru 2008, o 13:00
Lokalizacja: TranceStreeT of ElectricbeepZ

Post autor: Thunder » 12 lut 2009, o 12:05

szymkalisz pisze:Ale 11A mogliby zostawić, a jeżeli nie - zwiększyć ilość kursów od Opatówka
tu sie zgodze,
to jest po prostu porazka co sie dzieje w pewnych godzinach, otoz np:
w momencie gdy sa godziny nazwijmy to 'szkolne' czyli okol 7/8 rano i populdniami keidy ludzie wracaja ze szkol/pracy kursuja KROTKIE busy, a w miedzyczasie gdy ludzi jest ZNACZNIE mniej, kursuja DŁUGiE..to samo na lini 3B...ja po prostu tego nie pojmuje, ktos mi wytlumaczy ten fenomen ? ludzie sie doslownie KISZĄ, rozgniatajac sobie twarze na drzwiach w krotkich busach a dlugie spokojnie kraza gdy ludzi widoczny brak...ktos wie czemu tak sie dzieje ?

PS. na szczescie od dwoch lat nie korzystam juz z miejskiego srodka lokomocyjnego.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 18 lut 2009, o 21:41

Odżyje czerwony autobus
Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie wraz z Kaliskimi Liniami Autobusowymi odnawiają zabytkowego czerwonego Sana H100B

San H100 był całkowicie polską konstrukcją. W latach 70. ubiegłego wieku autobusy te jeżdziły po Kaliszu. Po wymianie taboru komunikacyjnego Autosana H9-35 oraz Jelcza PR-110, odeszły w zapomnienie. Jednak jest szansa na to, że jeden z nich wróci na ulice miasta

Prezentacja Sana H100B planowana jest podczas Święta Miasta Kalisza. Zabytkowy autobus ma być przygotowany do użytku, być może kaliszanie będą mogli się nawet nim przejechać. Niestety, pojazd prawdopodobnie nie zostanie na stałe w mieście. Po czerwcowych obchodach Święta Miasta będzie musiał wrócić do Warszawy.

Wrak spod Sieradza
Zniszczony i skorodowany wrak autobusu San H100B znaleziono pod Sieradzem. Członkowie Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie postanowili odnowić autobus i dać mu jeszcze szansę. Okazało się, że egzemplarz pochodzi z 1973 r. i służył w kaliskim MPK, gdzie był oznaczony numerem taborowym 160. W 1984 r., po wycofaniu z ruchu, stał się dawcą silnika dla innego pojazdu, a nadwozie wykorzystano jako komórkę w jednej z podsieradzkich wsi.
Miłośnicy Komunikacji Miejskiej podpisali porozumienie z MZK Piotrków Trybunalski i wspólnymi siłami we wrześniu 2006 r. rozpoczęli remont pojazdu. (mag)

Więcej w Zyciu Kalisza
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

ODPOWIEDZ