Jakich połączeń autobusowych Wam brakuje ?

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Transtravel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, o 18:26
Lokalizacja: DOBRZEC
Kontakt:

Jakich połączeń autobusowych Wam brakuje ?

Post autor: Transtravel » 10 mar 2009, o 18:42

Jestem właścicielem małej firmy przewozowej.Szukam nowych pomysłów i chciałbym coś zrobić dla Kalisza.,ale przy okazji zarobić:) Proszę piszcie na forum,na priv,na email jakiego połączenia wam brakuje,gdzie i o której godzinie nie można się dostać,propozycje trasy .Mam do dyspozycji busy 9cio osobowe ale również autobusiki 16 i 28 osobowe.Mógłbym uruchomić coś regularnego w rejonie miasta i nie tylko.Trasy w promieniu 50km.
Świadczę licencjonowane przewozy międzynarodowe i krajowe więc między czasie można też pojeżdzić "wokół komina.;tel 507064824 e-mail biuro@transtravel.pl .Strona www.transtravel.pl Zdziękuję za wszystkie opinie.
Licencjonowane przewozy osób kraj i zagranica

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 628
Rejestracja: 30 gru 2005, o 12:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Post autor: rym-ek » 10 mar 2009, o 18:57

Wg mnie brakuje połączeń z kampusu PWSZ przy Poznańskiej.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8924
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Post autor: K-man » 10 mar 2009, o 19:04

Brak połączeń przez Trasę Bursztynową
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Transtravel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, o 18:26
Lokalizacja: DOBRZEC
Kontakt:

Post autor: Transtravel » 10 mar 2009, o 19:10

piszecie skąd ale dokąd ? jest problem dojechać.Żeby zaplanować taką inwestycję to trasa musi mieć określony przebieg Przystanek początkowy i koniec itd.Bus się nie sprawdzi a autobus jest naprawdę wygodny i klimatyzowany .Na jeżdzenie po mieście to KLA i urząd miasta się nie zgodzi.Myślę o czymś w rodzaju :Rondo-Rogatka-Zduny-Opatówek.
Licencjonowane przewozy osób kraj i zagranica

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4738
Rejestracja: 5 lis 2006, o 14:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 10 mar 2009, o 19:48

Właśnie o Opatówku trzeba pomyśleć. Ale na dokładniejsze trasy trzeba troszkę czasu :D
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 10 mar 2009, o 21:30

Polecam przeanalizować sytuację w gminie Brzeziny. To chyba jedyny kawałek powiatu kaliskiego, do którego nie dociera nic poza PKS Kalisz. Jeśli chciałbyś uzyskać jakieś dokładniejsze informacje, napisz. Odezwę się na priv.

Transtravel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, o 18:26
Lokalizacja: DOBRZEC
Kontakt:

Post autor: Transtravel » 10 mar 2009, o 21:40

mówisz Kalisz-Borek-Godziesze -Brzeziny? Nie głupie.Chętnie się coś dowiem na ten temat.
Licencjonowane przewozy osób kraj i zagranica

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 9 kwie 2009, o 22:52

Pojawiają się szanse że prywatni przewożnicy podbiją poprzeczkę w jakości usług.Chociaż nie będzie to łatwe.

Prywatni przewożnicy walczą o swoje w polskich miastach
Gazeta Prawna - 09-04-2009 10:23
W większości polskich miast prywatni przewożnicy nie mają szans na wejście w przewozy, które są organizowane przez spółki komunalne.
"Gazeta Prawna" podaje przykład Poznania, który 1 stycznia 2009 r. powołał Zarząd Transportu Miejskiego i nadal nie zamierza wpuszczać do miasta prywatnych przewożników.

Jerzy Chudzicki, prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, cytowany przez dziennik, uważa, że to efekt działania związków zawodowych, które hamują rozwój prywatnych przewożników. W Warszawie związkowcy z Miejskich Zakładów Autobusowych zagwarantowali swojej firmie co najmniej 75-proc. udział w rynku do 2010 roku.

W stolicy na miejskich liniach kursuje już ponad 350 autobusów prywatnych ajentów, to prawie 25 proc. autobusowych przewozów. Oprócz MZA warszawiaków wożą jeszcze trzy prywatne przedsiębiorstwa wyłonione w przetargach: ITS Michalczewski, Mobilis, PKS Grodzisk Mazowiecki - wylicza "GP".

Mobilis powoli zaczyna ekspansję do innych miast. W listopadzie 2008 r. wygrał przetarg na obsługę trzech linii w Krakowie i jest tam obecnie jedynym prywatnym operatorem. Na razie nie musi obawiać się konkurencji. Miasto nie planuje ogłaszania kolejnych przetargów na prywatyzację linii.

Coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku gigant z Francji Veolia Transport. Spółka powoli przejmuje linie w mniejszych miastach (m.in. w Tczewie), ale głównie koncentruje się na połączeniach regionalnych, kupując państwowe PKS - czytamy w "GP".
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 11 kwie 2009, o 00:16

Omawiane przypadki dotyczą modelu, w którym za organizację komunikacji odpowiada komórka w strukturze UM. W rzeczywistości to ona ustala wysokość poprzeczki zależnie od środków jakimi dysponuje i od oczekiwań w kwestii standardu usług.

Komórka taka (np. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie) ogłasza przetarg na obsługę określonej liczby brygad w danym czasie (np. 10 autobusów na okres dwuletni) pojazdami o konkretnych parametrach technicznych (np. fabrycznie nowe wozy przegubowe z klimatyzacją i monitoringiem). W zależności od liczby wozokm oraz standardu pojazdów, pojawiają się oferenci, którzy proponują wykonanie zadania w cenie np. 4zł/wozokm, 4,50zł/wozokm itd. Jeżeli jedynym kryterium jest cena, wówczas wygrywa najtańszy przewożnik i w czasie obowiązywania umowy ma zagwarantowane, że zawsze znajdzie się dla niego 10 brygad na jakichś liniach (mogą one być przydzielone na stałe lub zmieniać się wraz z zapotrzebowaniem ze strony organizatora komunikacji. Zawsze jednak musi być ich 10).

Problem polega jednak na tym, że w większości polskich miast istnieją komunalni przewożnicy, którzy do pewnego momentu mieli monopol na obsługę komunikacji, a w nowych warunkach nie są w stanie zejść z kosztami na tyle, aby w przetargu pokonać firmy prywatne. Stąd działania związków zawodowych, prowadzące do zagwarantowania sobie pewnej uprzywilejowanej puli brygad i wyłączenia ich z postępowań przetargowych.

Mimo pewnych niedoskonałości i trudności, jakie napotyka się w polskich warunkach, jest to sensowny model, dzięki któremu komunikacja miejska może mieć ręce i nogi. Oczywiście są miasta, w których przewożnik komunalny potrafił stworzyć naprawdę dobry system komunikacyjny. Tak było w Krakowie, ale i tam zdecydowano się przejść na omawiany model. Z jakim skutkiem - zobaczymy, ponieważ opinie są podzielone.

Osobiście przestrzegam przed zupełną liberalizacją rynku tego typu usług. Skutki widać np. w Piotrkowie Trybunalskim (polecam poszukać nieco artykułów na ten temat). Przytaczany przykład Veolii też nie jest najszczęśliwszy, gdyż w tej chwili skupia się ona na zakupach PKSów i nie grzeszy rewelacyjną polityką wobec nabytych przedsiębiorstw (np. dużo cięć w rozkładach, czy kiepska polityka taborowa jak na tak dużego inwestora).

Awatar użytkownika
gobus1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 wrz 2011, o 15:11
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gobus1 » 10 wrz 2011, o 15:36

Brzeziny, Opatówek są słabo obsługiwane.
Brak odważnych i solidnych polskich prywatnych inicjatyw przewozowych.
Szybki i tani wynajem busów lub też wynajem autokarów dla zorganizowanych grup

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3563
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Post autor: Caspress » 10 wrz 2011, o 18:39

Przydały by się jakieś autobusy do Zagorzyna I w gm.Blizanów w powiecie Kaliskim.
obecnie PKS puszcza tam parę połączeń ale są one nie liczne.
Kalisz, d.a.-Zagorzyn I
Relacji:
[Kalisz] Kalisz, d.a.
[Kalisz] Kalisz, Al. Woj. Pol. Supersam
[Kalisz] Kalisz,Al. Woj. Pol./Poznańska
[Kalisz] Kalisz, ul. Szopena
[Kalisz] Kalisz, Nowy Rynek
[Kalisz] Kalisz, ul. Długosza
[Kalisz] Kalisz, Haft
[Kalisz] Kalisz, Polo
[Kalisz] Kalisz, PUK
[Warszówka] Warszówka
[Warszówka] Warszówka II
[Pruszków] Pruszków I
[Pruszków] Pruszków II
[Zagorzyn] Zagorzyn
[Zagorzyn] Zagorzyn I
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Kudlaty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 640
Rejestracja: 14 gru 2007, o 22:05
Lokalizacja: kalisz hanki

Re: Jakich połączeń autobusowych Wam brakuje ?

Post autor: Kudlaty » 29 gru 2012, o 15:53

wkoncu znalazlem watek. SLuchajcie dzisiaj chce sie wybrac do ostrowa wielkopolskiego to juz nie pierwszy raz, niestety ani KLA ani M ani nawet pociag nie kursuje miedzy dwoma miastami. Otoz chcialbym jechac tam wieczorem i w soboty o godzinie 17:34 lub o 20:14 to jest 19E, ale tylko w tych godzinach. Expres nie kursuje wogole w sb. M jezdzi o godzinie 20:05 z Ostrow do Kalisz. Pociag wieczorny ostatni jest o 19:05 a pozniej jest o godzinie 5:15. i nie mam jak wrocic przydaloby sie jedno polaczenie Kalisz ostrow ostrow kalisz o polnocy albo o 00:30 lub o 1 w nocy. i mysle ze wieksza by byla migracja ludnosci, bo nie ma mozliwosci pojechania do sasiedniego miasta i znajomych odwiedzic, mam na mysli o mlodych ludziach ale tez starszejszych jak my gdzie nawet, jesli mamy samochody nie mozemy sie napic piwka wieczorem. mam nadzieje ze ktoras linia pomysli o tym, wladze miasta i forum ma oczywiscie duzy glos :)

ODPOWIEDZ