Idiotyzmy KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3081
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Post autor: jasiek20 » 25 sie 2010, o 19:13

Ogromnym nieudogodnieniem jest brak obok przystanków automatów biletowych. Obok przystanków funkcjonuje coraz mniej kiosków, gdzie można zakupić bilet, a kupując bilet u kierowcy raz, że trzeba zapłacić więcej, dwa to , że gdyby każdy kupował bilet u kierowcy, na każdym przystanku , autobusy miałyby spore opóżnienia.

No, ale pewnie nie ma na co liczyć.

Też się cieszę, że nie muszę zbyt często korzystać z usług KLA ;)

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6908
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 25 sie 2010, o 19:54

Zakup droższego biletu powinien być li tylo alternatywą, a nie sposobem monopolisty na oszukiwanie pasażera-konsumenta!

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 585
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Crossmen » 25 sie 2010, o 20:12

Warszawa poszła o krok dalej i zainstalowano automty w utobusch. Jk widać można wszędzie tylo nie u nas.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1885
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 25 sie 2010, o 21:26

I znów przywołuję Breslau.

Biletomaty na każdym przystanku i zakaz kupowania biletów u kierowcy/motorniczego (ale ten nie dotyczy chyba podmiejskich i nocnych, choć mogę się mylić)

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2555
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 25 sie 2010, o 22:04

Automaty w autobusach mają więcej zalet.Nie będą dewastowane,do przystanków nie trzeba ciągnąć linii elektrycznej co wbrew pozorom nie jest łatwe i tanie.Może należałoby pomyśleć o płatnościach SMS-em ?

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: glootech » 25 sie 2010, o 22:41

W Zielonej Górze również są automaty w autobusach, od bardzo dawna zresztą. Do tego tablice świetlne z czasem do przyjazdu autobusu, na przystankach. W najnowszych autobusach poznańskich też są biletomaty, ale na razie jest ich tyle co kot napłakał ;)

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4744
Rejestracja: 5 lis 2006, o 14:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 25 sie 2010, o 23:58

Trzeba zauważyć że 70% automatów biletowych we Wrocławiu albo jest uszkodzona albo nie wydaje reszty ;) Co prawda 5 złoty za całodniowy bilet to super sprawa :D

W Kaliszu brak biletów w kioskach i brak automatów biletowych to nic innego jak kontynuowanie strategii, że każdy musi mieć kartę autobusową i tyle.

Sama karta też jest niczego sobie tylko trzeba umieć ją "zagospodarować". Z tego co mi się o uszy obiło na tej karcie można zapisać 5 "ścieżek danych". A więc oprócz samych danych biletowych mogłaby to być również elektroniczna legitymacja szkolna (dzięki której nie trzeba by wyciągać papierków) można by tam zapisywać np, zniżki za honorowe krwiodawstwo itp.

Może teraz gdy PKS też jest miejski karta mogłaby być wspólna dla obu firm??
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Pioootrus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 29 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pioootrus » 26 sie 2010, o 00:18

Jeszcze teraz zauważyłem, że obcieli dwa ostatnie kursy linii 6 z Elektrycznej: o 20:00 i 22:15. Znowu nie będzie czym wracać do domu wieczorem...

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4744
Rejestracja: 5 lis 2006, o 14:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 26 sie 2010, o 00:20

No to 2 zmiana od Kanadyjczyków nie będzie miała czym wrócić do domu.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2555
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 26 sie 2010, o 00:23

Ja nie rozumiem dlaczego karta ma tylu przeciwników.Korzystam z komunikacji sporadyczne ale karta w portfelu mi nie zawadza;)
Do plusów zaliczę tańsze przejazdy niż na papierowym bilecie,można doładować u kierowcy bez opłaty manipulacyjnej.Karta umożliwia również zrobienie "debetu" który zostanie pokryty kolejnym doładowaniem a wiec mając np. 1 zł na karcie można jechać do Ostrowa;)

Pioootrus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 29 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pioootrus » 26 sie 2010, o 00:24

A napisali, że zmienili rozkład, żeby "dostosować ofertę przewozową do bieżącego zapotrzebowania pasażerów" :wink:

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2500
Rejestracja: 26 gru 2005, o 17:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec
Kontakt:

Post autor: LUK » 26 sie 2010, o 00:25

Pioootrus pisze:A napisali, że zmienili rozkład, żeby "dostosować ofertę przewozową do bieżącego zapotrzebowania pasażerów" :wink:
Dopasowali ale do siebie niestety...

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gawron » 26 sie 2010, o 00:47

Adi pisze:No to 2 zmiana od Kanadyjczyków nie będzie miała czym wrócić do domu.
Oni mają od dawna transport zakładowy, który jest obsługiwany przez PKS ;)

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1885
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 26 sie 2010, o 14:28

Pawel pisze:Ja nie rozumiem dlaczego karta ma tylu przeciwników.
Ja jeżdżę na biletach papierowych i nie mam zamiaru korzystać z karty.
Jeśli miałbym tę kartę nie jako bilet sieciowy - wszedłbym do autobusu, przyłożył i nagle usłyszał "karta pusta". Rady nie ma - trzeba wysiąść na najbliższym przystanku (ale w autobusie jest kontroler i co wtedy). Z resztą nie zawsze mam przy sobie ponad 5 zł na ew. doładowanie. Jeśli przy wysiadaniu z autobusy zapomni się, a pojedziemy linią miejską - pół biedy. Po prostu doliczona będzie opłata manipulacyjna, ale jeśli jest to linia podmiejska, np. 5B, albo 12A, to współczuję osobie, która się zapomni.

Dalej: mając sieciówkę, po co odbija się tę kartę? Mam wykupiony termin i jeżdżę ile chcę, ale muszę pamiętać o odbiciu. Gdyby to działało na zasadzie wrocławskiej karty miejskiej (urban card) to jeszcze, ale tak.

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1615
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I
Kontakt:

Post autor: ochotnik » 26 sie 2010, o 14:32

To chyba do statystyk, wiem że w Poznaniu biletów okresowych nie "odbija", bo nie ma czytników, po prostu bilet zapisany jest na KomKarcie

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1885
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 26 sie 2010, o 14:41

Tyle, że KLA zatrudnia studentów do przygotowywania takich statystyk (wiem na 100%). Podejrzewam, że gdyby spółka korzystała ze statystyk z KE to widziałaby to, że np. tyle i tyle osób jeżdzi z przesiadkami, a wtedy reakcja - "dostosowanie oferty przewozowej".

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1615
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I
Kontakt:

Post autor: ochotnik » 26 sie 2010, o 14:46

Nie wiem może po prostu bilet okresowy trzeba kasować przy wsiadaniu, żeby był powód do zainkasowania 10 czy 11 zł, jeżeli ktoś by zapomniał, bo przy wysiadaniu karty nie trzeba już przybliżać do czytnika.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6834
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 12 wrz 2010, o 14:54

Artykuł pochodzi z czerwca tego roku,także niektóre informacje są już nieaktualne,ale pomimo tego bardzo interesująca lektura.

http://www.dziennik-wielkopolski.pl/na- ... cjami.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6908
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 13 wrz 2010, o 12:46

Nie wiem, czy mam już się cieszyć jak mieszkaniec jednego z kontynentow z blaszki
Miasto ma 100 %

Miasto Kalisz jest już w stu procentach właścicielem Spółki Kaliskie Linie Autobusowe. Umowę dotyczącą wykupu udziałów podpisali w piątek Tadeusz Krawczykowski, wiceprezydent miasta i Iwona Kasprzak, naczelnik Wydziału Gospodarowania Mieniem.


Do tej pory miasto posiadało 81,62 % udziałów w KLA , a angielska spółka Southern Vectis 18,38 %. W piątek, w wyniku podpisania stosowanej umowy Miasto stało się stuprocentowym udziałowcem spółki.
- 1700 udziałów w spółce wykupiliśmy za kwotę 600 tysięcy złotych. 500 tysięcy Miasto zapłaci w ciągu 14 dni od podpisania umowy, a kolejne 100 tysięcy w styczniu przyszłego roku - mówi Tadeusz Krawczykowski, wiceprezydent Kalisza, obecny przy podpisaniu umowy.





Posiadanie przez Miasto całości udziałów w spółce oznacza, że stała się ona tzw. podmiotem wewnętrznym. Jak podkreśla wiceprezydent Krawczykowski, zdecydowana większość firm świadczących usługi przewozowe w Polsce posiada taką właśnie strukturę własności. W praktyce umożliwia to na przykład samodzielne aplikowanie o środki unijne, co dotychczas nie było możliwe.

Tymczasem jeszcze dzisiaj przyjedzie do Kalisza 5 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów, które od 1 pażdziernika obsługiwać będą nową miejską trasę komunikacyjną. Linia „S” tzw. studencka połączy wschodnią i zachodnią część miasta, począwszy od campusu PWSZ przy ul. Poznańskiej przez ulice: Harcerską, Nowy Świat, Bankową, Aleję Wolności, Sukienniczą, Plac Jana Pawła II, Warszawską i Łódzką, gdzie znajduje się Dom Studenta. Dodatkowo obejmie też osiedle Winiary. Przypomnijmy, że nowy tabor to efekt realizacji projektu w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Koszt zakupu nowych autobusów to blisko 4. 300. 000 zł, ale Miasto wyda jedynie 20 % tej kwoty bowiem 80 % stanowić będzie dofinansowanie ze środków unijnych. Przygotowany przez Miasto Kalisz wniosek pn. "Rozwój i poprawa jakości transportu publicznego w Kaliszu” został wybrany do dofinansowania dla Działania 2.5 „Rozwój miejskiego transportu zbiorowego” Schemat II „Zakup nowego taboru w ramach miejskiego systemu transportu publicznego”. Przetarg na dostawę nowego taboru wygrała firma Solaris z Bolechowa, a w maju tego roku w kaliskim ratuszu Janusz Pęcherz, prezydent miasta i Andrzej Sienkiewicz, dyrektor sprzedaży Solaris Bus & Coach S.A podpisali umowę kupna-sprzedaży.


W stu procentach niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, z silnikiem spełniającym normę ekologiczną Euro 5, automatyczną skrzynią biegów i monitoringiem wnętrza. Autobusy marki Solaris w wersji Urbino, 12-metrowe już za trzy tygodnie wyjadą na ulice Kalisza. Do tego czasu odbędą kilka próbnych kursów po mieście pozwalających na ustalenie rozkładu jazdy, a kierowcy przejdą stosowne szkolenia w firmie Solaris.


Tekst: Karina Zachara, fot. Daria Gnerowicz
http://www.kalisz.pl/portal.php?aid=new ... de78b3c28f

Na Gwiazdkę będzie sama radocha - 600 tyś. deficyt KLA + 500 tyś. za udziały Brytow + 100 tyś. w ,,posagu'' na Nowy Rok. TotaL- 1 200 TYSIĘCY ZETEŁÓW ZOSTAWI NAM W PREZENCIE OBECNA WLADZA, KTORA I TAK BĘDZIE SIĘ ,,PCHAŁA DO KORYTA''. Kwicz i płać !!!
:evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
AlixVonHessen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: 6 cze 2010, o 16:57
Kontakt:

Post autor: AlixVonHessen » 14 gru 2010, o 16:34

Dużo tych tematów o KLA, ale może posta wrzucę tutaj.
Oto dzisiejszy komentarz Igora Strapko odnośnie sprawy Koszeli:
"do sądu z mediów przyszedł tylko Andrzej Kurzyński, reszta lokalnych mediów widocznie "nie miesza się w politykę". sprawa odroczona do stycznia, Koszela dzielny jak lew!"

Zaraz mnie tu ktoś oskarży o wstawianie linków do lewackich stron, ale mój mąż, z którym jestem w fazie rozwodu i tak twierdzi, że mam lewackie poglądy więc co mi tam:

http://www.d-w.pl/na-lewa-strone/dziel-i-rzadz.html


Czekamy na dalszy przebieg wydarzeń :D
'Człowiek bez wiedzy o przodkach jest pusty i martwy' - M. Łącki

ODPOWIEDZ