Strona 4 z 7

: 26 lip 2010, o 21:26
autor: sobieray-3
Jak sie okazuje , SV była niezależna firmą do lipca 2005 roku, kiedy to została wykupiona przez Go Ahead Grup :

Southern Vectis came into being when the Southern Railway bought the Vectis Bus Company in 1929. From then it was always owned by large national concerns and after 1970 was part of the state-owned National Bus Company.
With privatisation in 1986, the company was bought by its management team, and stayed independent until bought
by the Go-Ahead Group in July 2005.
As the principal operator of bus services on the Isle of Wight, Southern Vectis serves the needs of the island’s residents with a really comprehensive network, and we cater for the huge influx of visitors throughout the ever-lengthening tourist season. The company has developed a strong partnership with the Isle of Wight Council and, for example, delivers 2500 children to school each day on behalf of the Council.
We run some great tourist and leisure services with our Island Breezer open top tours. These are at four separate locations. - the Needles tour is said to be 'Britain's most spectacular bus service'. We also operate three themed roadtrains at Ryde, Sandown and Shanklin.
In April 2006 we introduced a new network, with many main routes radiating all over the island from Newport. We are always striving to serve our customers better, with longer hours of operation and better frequencies. We believe we can achieve organic growth in the business and therefore better address the Island’s need to relieve congestion and help with better air quality.
As part of this ongoing development we have introduced the Island’s first 24 hour bus service on three core routes that serve Newport and main towns around the Island on Fridays and Saturdays. This acknowledges the changing social and leisure needs of our customers.
With the creation and development of the network, a new image and marketing strategy was designed by Best Impressions, and this is part of a programme of providing a wider range of high quality information for existing and potential customers.

Southern Vectis Commercials is a stand alone commercial vehicle maintenance and repair facility, aimed at commercial vehicle, bus and coach operators, and has full VOSA approved MOT test facilities.

Southern Vectis is important in the fabric of Island life, committed in its partnership with the Isle of Wight Council to delivers high quality public transport solutions that seek to meet the Island’s travel needs and aspirations now and into the future.
http://www.islandbuses.info/about.shtml

Oni są tak ,,zarobieni'' czyli sa busy, że o KLA zupełnie zapomnieli . Pewnie KLA przynosi im śladowy dochód , o ile wogóle im przynosi. A może śmietankę spija GO AHEAD i może ktoś z polskiej strony jeszcze ???

: 2 sie 2010, o 22:50
autor: MirekDB
tvn24.pl pisze: Niespełna 90-letnia staruszka z Kalisza nie dość szybko skasowała kartę na darmowy przejazd komunikacją miejską i nadgorliwa kontrolerka wlepiła jej mandat. Odwołanie nic nie dało, pani Anna musi płacić. A przewożnik… myśli nad zmianą wizerunku firmy.
Anna Białoskórska z Kalisza ma 89 lat i może autobusami podróżować za darmo. Pod warunkiem, że odbije w czytniku darmową kartę. I pod warunkiem, że zrobi to dość szybko.

Ja bez biletu nigdy nie jeżdziłam i nigdy nie będę – zapewnia pani Anna. Gdy weszła do autobusu, kasownik był na wyciągnięcie ręki. Gorzej z biletem, bo ten trzeba było wyciągnąć z torby. Starsza pani usiadła na chwilę - jak mówi, by szybciej go znależć. Wtedy podeszła kontrolerka: - Ta pani od razu: poproszę bilet i zaczęła pisać mandat. Mówię: dlaczego, skoro ja w tej chwili weszłam, nawet nie zdążyłam się podnieść – relacjonuje kobieta.
Jednak na nic zdały się tłumaczenia, że potrzebowała chwili odpoczynku, że musiała odstawić torby, żeby poszukać biletu. Kontrolerka wystawiła kobiecie mandat na niespełna 100 zł, bo choć bilet miała, to nie przystawiła go do elektronicznego czytnika

"Aż się popłakałam"

Anna Białoskórska mogła się odwołać w ciągu 7 dni, u przewożnika - Kaliskich Linii Autobusowych. Ale to, że uznano ją winną zabolało za bardzo. - Aż się popłakałam. Nie poszłam. Uznałam, że mogą mnie brać do więzienia, a ja nie zapłacę – mówi.

Kilka tygodni póżniej w imieniu babci do miejskiego przewożnika udała się wnuczka i złożyła reklamację, ale sprawa zdążyła już trafić do windykatora. KLA w odpowiedzi na jej pismo kary nie anulował, ale ją zmniejszył – do 44 złotych.

- Firma windykacyjna wszczęła procedurę i ponosiła koszty. Chociaż ja się zgadzam, że to starsza kobieta i jej się przejazd należy – przekonywał w rozmowie z reporterem "Prosto z Polski" prezes KLA Piotr Olszewski. Od decyzji nie przysługuje odwołanie. Jedynym wyjściem teraz jest sąd, a tego starsza pani wolałaby uniknąć, więc pewnie mandat zapłaci.

"Więcej prewencji, mniej egzekwowania"
Olszewski tłumaczy, że problemu by nie było, gdyby pani Anna stawiła się w ciągu regulaminowego tygodnia. Czy nie prościej i przyjażniej dla klienta komunikacji miejskiej byłoby posłuchać wyjaśnień starszej pani, pozwolić, a może nawet pomóc jej skasować bilet?

Problem z kontrolerami w Kaliszu ma szerszy kontekst. Kaliski portal informacji o mieście pisze nawet o tym, że postawa części kontrolerów może być jedną z przyczyn zerwania współpracy przez miejskiego przewożnika.

Prezes Kaliskich Linii Autobusowych tym doniesieniom zaprzecza, ale przyznaje, że myśli co zrobić, by zmienić nastawienie pasażerów do osób kontrolujących bilety. - Zastanawiamy się nad zmianą systemu, który ma doprowadzić do ograniczenia szarej strefy, ale i poprawić wizerunek kontrolerów. Więcej prewencji, mniej egzekwowania – zapewnia Olszewski.

Na razie pani Anna musi zapłacić 44 złote mandatu. Bo za wolno kasowała bilet.

kaw//kdj
Nie wiedziałem gdzie to dać, bo temat nadawałby się jeszcze do promowania miasta;)

: 3 sie 2010, o 00:07
autor: sobieray-3
To się w głowie nie mieści. Brak poszanowania starości, brak poszanowania godności ludzkiej. Przecież ludzie w tym wieku nie mają
sprawności i koordynacji ruchowej młodzika,
- mają osłabione wzrok i słuch,
- ani bystrości myślenia.
A pozatym kierowcy jezdżą tak, że ludzmi rzuca na boki ,jak workiem ziemmniaków.Obserwują to na codzień!
Ponoć - kak pisał jeden z czekistów - Człowiek, to brzmi dumnie!

: 3 sie 2010, o 04:19
autor: Adi
Z togo co mi się o uszy obiło. Pasażer musi odbić bilet do następnego przystanku a nie do momentu kiedy ruszy kierowca. Na szczęście dawno już nie korzystam z usług tej firmy ;)

: 3 sie 2010, o 09:35
autor: sobieray-3
Oni tylko łapę wyciągają po kasę , bez dbsania o etykę i wizerumek firmy. Kasiora sie liczy nie pasażer, Bogu ducha winny.To jest fizyczne i psychiczne torturowanie schorowanego i zmeczonego życiem starego człowieka. Takie zachowania trzeba wyplenić !!!

: 3 sie 2010, o 13:59
autor: Pioootrus
Wystarczy się pozbyć tych starych grubych i wrednych kontrolerek, oraz zlikwidować płacenie premii od każdego złapanego gapowicza.

Jestem za wprowadzeniem obowiązku wsiadania pierwszymi drzwiami na mało obleganych liniach, tj. 4, 6, 8, 15, 16, 17, 18. Tak na próbę chociażby.

: 3 sie 2010, o 16:35
autor: beso2

: 3 sie 2010, o 20:04
autor: kaliszanin2
Trzeba będzie zarejestrować stronę za granicą (żeby mieć gdzieś ustawę o ochronie danych osobowych) i wywieszać zdjęcia co gorszych kretynów z opisem wyczynów i informacją, gdzie toto można obejrzeć. Przez niedorozwiniętą idiotkę miasto zostało wystawione na pośmiewisko, drwiny i niechęć całej Polski. Przecież ta kara za DARMOWĄ jazdę niweluje parę miesięcy promocji! Kretynka powinna zapłacić za szkody wyrządzone Kaliszowi.

: 3 sie 2010, o 21:16
autor: Adi
Domyślam się że idiotką nazywasz kanarkę.

: 3 sie 2010, o 21:20
autor: Crossmen
Ale cały kraj t jedno wielkie pośmiewisko, wystarczy popatrzeć na stolice. Zadyma o kawałek drewna pod pałacem, więc u nas nie jest jeszcze żle hahahaha...

: 4 sie 2010, o 17:06
autor: kaliszanin2
Adi pisze:Domyślam się że idiotką nazywasz kanarkę.
A kogóż by? Ona jednak działa z inspiracji innych idiotów, buców niezdolnych do jakiejkolwiek empatii. Dopiero popędzenie dziadostwa przez dziennikarzy zmusza je do zmiany chamskiego postępowania.

: 4 sie 2010, o 17:46
autor: Gumiś
Byłem kiedyś świadkiem jak takie problemy rozwiązywało się od ręki,a mianowicie.Była sobie niesympatyczna i nieadekwatna do sytuacji kontrola biletów w autobusie znanej kaliskiej marki,także zdenerwowani pasażerowie postanowili wziąść sprawy w swoje ręce i rozwiązali problem wyrzucając chamskiego kontrolera z autobusu-dosłownie.Gość wyleciał zanim zdążyły się zamknąć za nim drzwi.Zdarzenie owo miało miejsce lat kilkanaście do tyłu na przystanku przy ul.Częstochowskiej w pobliżu pobudowanego ronda przy TB.Byłem także świadkiem kilka lat do tyłu,szybkiej ewakuacji kontrolerów z lini nr.15 jak rozjuszony tłum nie zgadzał się orzecznictwem ww.kontrolerów odnośnie kasowania biletów,analogia do zdarzenia sprzed kilku dni.

: 17 sie 2010, o 23:45
autor: Gumiś
Czegoś nie rozumiem,niech Mnie ktoś oświeci.Kiedyś był artykuł o oszczędnościach w KLA (nie mogę odszukać tego artykułu) pisali o kwocie w skali miesiąca,że zaoszczędzą 100 tyś.Oszczędnośc dotyczyła ośmiu osób na stanowiskach kierowniczych.Teraz prezes Olszewski wyskakuje z pomysłem stworzenia wewnętrznego wydziału kontroli który ma zatrudnić SIEDEM osób i na utrzymanie ma zamiar wydać uwaga!! 250 tyś.(nie jest jasno napisane czy w skali miesiąca,ale załóżmy,że tak).
To Ja się zastanawiam,jaki to ma związek z oszczędnością???

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/53 ... ,id,t.html

: 19 sie 2010, o 19:10
autor: klocek
Co do anulowania biletu, to podobno KLA z dobrej woli go nie anulowało. Znalazł się jakiś Pan spoza Kalisza (Ostrów też nie) i zapłacił za mandat.

: 19 sie 2010, o 19:36
autor: jasiek20
Czytaliście wywiad z prezesem Olszewskim w Życiu Kalisza?

jego odpowiedzi:
"Nie znam szczegółów "
"Nie znam tych relacji"
"Nie wiem"

No tak , spadochroniarz prezesem KLA i jak tu ma być dobrze ? ;>
Nie chcę być złym prorokiem, ale wydaje mi się, że KLA jeszcze przez długie lata będzie popadać w marazm.

: 19 sie 2010, o 20:29
autor: sobieray-3
Chamowaty stosunek tej instytucji miejskiej do schorowanej i z racji juz samego wieku niedołężnej pasażerki potwierdził tylko odhumanitaryzoewany stosunek do obywatela RP. Widać to zresztą na każdym kroku :
- wożenie pasażerow jak worki kartofli,
- częste hamowania i przyspieszenia,
- nagminne rozmowy kierowców przez komórki,
- rozmowy z przygodnymi kolegami, znajomkami,
- brak nr i trasy linii wewnątrz pojazdu oraz brak audialnej informacji o przystankach(zwłaszcza w pobliżu dworców)
- brak właściwego oświetlenia nr autobusów (w części)
- pstrokacizna reklamowa na pojazdach sprawia wrażenie, że jeżdzi się wozami taborowymi
- ,,zasmarkane'', utrudniające widoczność szyby przy powyższych niedogodnościach,
- ,,uciekanie'' kasjerskiego pomostu przed osobami niepełnosprawnymi (brak linii prostopadłej na początku zatoki wyznaczającej strefę zatrzymania
To chyba podstawowy katalog ,,pobożnych życzeń'' do tego przewożnika.
,,Laurka'' poszla w Polskę, a może i w świat, co nie zmienia faktu solidności rozliczeń z doplat municypalnych do ulg, bo nie kazdy uprawniony pasazer wie, że w autobusach pozamiejskich trzeba zaznaczyć odpowiednią trasę docelową. Kiedyś mi się przytrafiło w ,,19E'' i zapomniałem zaznaczyć - dostałem ,,darmoey'' do Ostrowa zamiast ,,miejskiego''. Czy takie ,,rozliczenia'' sa sprawdzane? Czy Miasto może wreszcie ogłosić, jakie były faktyczne dopłaty do ulg dla KLA???

: 19 sie 2010, o 20:49
autor: Gagarin
Dzisiaj Prezes i Machowiak byli na kontroli na pętli na Hanki Sawickiej.

: 19 sie 2010, o 20:54
autor: Gumiś
Gagarin pisze:Dzisiaj Prezes i Machowiak byli na kontroli na pętli na Hanki Sawickiej.
No i :?: :?: :?: :?:

: 19 sie 2010, o 21:04
autor: Artur
jasiek20 pisze:Czytaliście wywiad z prezesem Olszewskim w Życiu Kalisza?

jego odpowiedzi:
"Nie znam szczegółów "
"Nie znam tych relacji"
"Nie wiem"
Facet po prostu rżnie głupa, o pardon - udaje Greka.

: 19 sie 2010, o 21:16
autor: szymkalisz
Gagarin pisze:Dzisiaj Prezes i Machowiak byli na kontroli na pętli na Hanki Sawickiej.
I kto to ten cały p. Machowiak?

Z resztą ja jestem ciekawy co pracownicy KLA o tej firmie sądzą, o trasach, o standardzie autobusów itp. itd.

Na skyscrapercity pytałem się ludzi z Gdyni kim był p. Olszewski w tamtym przedsiębiorstwie. Był facet jakimś tam podrzędnym facetem, który nie miał (prawie) nic wspólnego z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej.