Połączenie KLA z PKS-em

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3923
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Połączenie KLA z PKS-em

Post autor: milo » 21 sty 2010, o 18:09

Coraz bliżej jest do sfinalizowania połączenia KLA i PKS-u.

Władze Kalisza zamierzają skorzystać z propozycji przedstawionej im w listopadzie ubiegłego roku przez ministra skarbu państwa. Chodzi o złożoną samorządowi ofertę nieodpłatnego przejęcia przez miasto 100 procent udziałów Skarbu Państwa w kaliskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej sp. z o.o.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/29 ... ,id,t.html

Ciekawe z punktu widzenia inwestycyjnego jest głównie to :

"Zdaniem wiceprezydenta Kalisza połączenie PKS z KLA pozwoli miastu na zbycie bazy miejskiego przewożnika, dzięki czemu uzyska pieniądze między innymi na zakup nowych autobusów."

Są też pewne koszty :
" Przed połączeniem miasto będzie musiało również odkupić udziały w KLA od angielskiego prywatnego współudziałowca, aby uniknąć wynikających z tego partnerstwa ograniczeń prawnych"
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 8 lut 2010, o 17:51

W temacie PKS-u ale u naszych sąsiadów.Ciekawe czy taka sytuacja jest mozliwa i w naszym mieście.

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/31 ... ,id,t.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4319
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 9 lut 2010, o 17:49

Gumiś pisze:W temacie PKS-u ale u naszych sąsiadów.Ciekawe czy taka sytuacja jest mozliwa i w naszym mieście.

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/31 ... ,id,t.html
jest możliwa bo rada miejska już przegłosowała o połączeniu tych dwóch podmiotów , teraz już należy decyzja do ministra skarbu
Andrzej

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3923
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 9 lut 2010, o 17:54

Żeby całość informacji była w tym topicu , to przenoszę już podawaną w innym temacie informację ze strony UM.

Miasto Kalisz nieodpłatnie przejmie Spółkę Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu. Decyzję, poprzez podjęcie stosownej uchwały, podjęła Rada Miejska na wczorajszej sesji. Miasto przejmie 100% udziałów Spółki PKS o łącznej wartości nominalnej 4.360.000,00 zł.

W listopadzie 2009 r. Minister Skarbu Państwa poinformował Miasto Kalisz o możliwości nieodpłatnego przejęcia przez Miasto Kalisz od Skarbu Państwa udziałów w Spółce Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. Proces komunalizacji Spółek jest realizowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa na podstawie przepisów art. 4b ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. jest Spółką należącą w 100% do Skarbu Państwa. Nominalna wartość udziałów wynosi 4.360.000 zł. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest transport pasażerski (miejski i podmiejski). Tabor Spółki liczy około 130 autobusów, zatrudnienie wynosi około 280 pracowników. Spółka posiada nieruchomości wykorzystywane w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w Kaliszu przy ul. Wrocławskiej 4, Podmiejskiej 2a i Wrocławskiej 30-38 o łącznej pow. 4,88 ha oraz w Pleszewie (0,35 ha) i Jarocinie (0,85 ha).
W uzasadnieniu do uchwały podkreślano, że objęcie udziałów przez Miasto Kalisz stworzy większe możliwości w zakresie realizowania zadania własnego gminy w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, określonego w art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym.
Nabycie udziałów stwarza możliwość połączenia Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o., co z kolei pozwolił na utworzenie silnego podmiotu realizującego na rzecz mieszkańców Kalisza zadania z zakresu komunikacji. Dodatkowo połączenie obu podmiotów pozwoli na obniżenie kosztów zarządu i administracji, zwiększenie możliwości absorpcji środków z Unii Europejskiej oraz na efektywniejsze wykorzystanie posiadanego przez Spółki majątku.
Objęcie przez Miasto Kalisz udziałów Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kaliszu Sp. z o.o. nastąpi nieodpłatnie i nie będzie stanowić obciążenia finansowego dla budżetu Miasta.
Za przejęciem udziałów w spółce PKS głosowało piętnastu radnych, sześciu było przeciwnych, dwie osoby wstrzymały się od głosu.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 23 mar 2010, o 10:29

Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 23 mar 2010, o 12:16

Można zapytać na najbliższej (czwartek od 9.00) sesji w ramach wolnych wniosków. Bedzie ktoś z naszych :)?
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 31 mar 2010, o 15:38

PKS wzięty, a Miastu radość


Zgodnie z propozycją ministra skarbu i wolą wyrażoną przez władze Kalisza, Miasto stanie się właścicielem spółki z o.o. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kaliszu

O wątpliwościach związanych z ministerialną propozycją nieodpłatnego zbycia wszystkich udziałów Skarbu Państwa w tej spółce pisaliśmy zimą br. Wątpliwości mieli również niektórzy kaliscy radni. Argumentowali oni, że Miasto nie powinno być przewożnikiem ani wyręczać innego przewożnika, tym bardziej takiego, który zajmuje się transportem zbiorowym daleko poza granicami Kalisza. Kolejny argument dotyczył nieposiadania przez Miasto jakiejkolwiek koncepcji rozwoju czy prowadzenia takiego przedsiębiorstwa jak PKS, a także braku doświadczeń innych samorządów w tej dziedzinie. Rada Miejska Kalisza dała się jednak skusić perspektywie przejęcia 130 autobusów i kilku hektarów terenu przy ul. Wrocławskiej. Uwierzyła też, że planowane na przyszłość połączenie PKS z KLA uzdrowi sytuację kaliskiej komunikacji miejskiej (a co z komunikacją pozamiejską?). Wreszcie – przeważył pogląd, że „skoro dają, to brać” i radni przyjęli prezydencką propozycję. W ub. tygodniu prezydent Janusz Pęcherz poinformował o otrzymaniu pisma od ministra skarbu, Aleksandra Grada, w którym ten zgadza się na zbycie wszystkich udziałów na rzecz Miasta Kalisza. – Minister wnosi o uwzględnienie w procesie komunalizacji wniosków burmistrza Jarocina dotyczących majątku i świadczonych usług komunikacyjnych. Ponieważ nie mamy ambicji prowadzenia na terenie Jarocina działalności transportowej, z pewnością wszystkie wnioski burmistrza zostaną uwzględnione – powiedział prezydent J. Pęcherz. Wyjaśnijmy, że kaliski PKS posiada oddziały zamiejscowe w Jarocinie (30 autobusów) i Pleszewie (20 autobusów). Jarocin słusznie obawia się o przyszłość komunikacji zbiorowej na terenie swojego powiatu po przejęciu PKS przez Miasto Kalisz. To samo wypada teraz doradzić pleszewianom: zabezpieczcie swój interes, jak tylko możecie. Kaliszowi nie zależy na komunikacji na waszym terenie. Chce tylko usprawnić własną, a przy okazji zarobić na sprzedaży nieruchomości. (kord)
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 31 mar 2010, o 16:53

I do ostatniego zdania: zmniejszyć częstotliwość, zmniejszyć ilość tras, podwyższyć ceny biletów.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1909
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

KLA + PKS = Klapex

Post autor: kaliszanin2 » 31 mar 2010, o 18:15

Jakoś trzeba nazwać nową spółkę. Może Klapex (KLA + PKS)? To chyba oddaje istotę rzeczy.

Kudlaty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 640
Rejestracja: 14 gru 2007, o 22:05
Lokalizacja: kalisz hanki

Post autor: Kudlaty » 6 lip 2010, o 13:35

Zgodnie z wytycznymi Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, Miasto przejmie zarządzanie przystankami i pętlami autobusowymi w Kaliszu. Zakupione zostaną nowe wiaty, dzięki którym przystanki w mieście zyskają jednolity, uporządkowany wizerunek.

Projekt Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym nakłada na gminę zadanie budowy, przebudowy i remontu:
- przystanków komunikacyjnych oraz dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina,
- wiat przystankowych lub innych budynków służących pasażerom posadowionych na miejscu przeznaczonym do wsiadania i wysiadania pasażerów lub przylegających do tego miejsca, usytuowanych w pasie drogowym dróg publicznych bez względu na kategorię tych dróg.

- Przygotowując się do realizacji tego zadania zamierzamy w trzech kolejnych latach realizować zadanie zakupu nowych wiat przystankowych. Przewidujemy, że w każdym roku wymienionych zostanie 20 wiat. Koszt zakupu jednej sztuki wiaty to około 10 tysięcy złotych – informuje Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza - Dzięki temu zostanie stworzony jednolity, uporządkowany wizerunek plastyczny infrastruktury przystankowej. Przewidujemy wykorzystanie tej infrastruktury do celów informacyjno-marketingowych miasta, w tym obowiązek umieszczenia logo miasta. W przyszłości na przystankach zostaną umieszczone Tablice LED z dynamiczną informacją o nadjeżdżających autobusach - dodaje prezydent.

Miasto podjęło działania zmierzające do przejęcia zarządzania infrastrukturą przystankową, na którą składają się przystanki i pętle autobusowe wraz z wyposażeniem. Obecnie trwają prace nad przyjęciem harmonogramu działań oraz przydzieleniem zadań właściwym jednostkom organizacyjnym. Po dokonaniu stosownych uzgodnień z Kaliskimi Liniami Autobusowymi oraz ustaleniu skali środków finansowych niezbędnych do realizacji tego przedsięwzięcia, zostanie przygotowana stosowna umowa regulująca zasady przejęcia infrastruktury przystankowej.

zrodlo www.kalisz.pl

wydaje mi sie ze jeszcze na kazdym przystanku powinien byc napis z przystankiem autobusowym np Hanki sawickiej 1, kosciuszki etc ale z przodu a nie z boku przystanku. ulatwi to wysiadanie i orientacje studentom ktorzy sa z poza kalisza

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 6 lip 2010, o 14:46

I dobrym pomysłem w tej materii byłoby polikwidowanie nazw przystanków typu Parczewskiego Q czy innych Złotych Rogów CC

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 6 lip 2010, o 15:10

A coż Ci szymkalisz przeszkadzają te nazwy zwyczajowe, tak naturalne dla kaliszan, które w zwięzły sposób określają miejsce wsiadania czy wysiadania? Pomagają także przyjezdnym i turystom. Zważ,że w naszych autobusach KLA jeszcze nie informuje się pasażerów ,,z taśmy magnetofonowej'' .Dlaczego nie kultywować takiej lokalnej tradycji, tak odmiennej np. od łódzkiej .
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 6 lip 2010, o 15:12

Nie przeszkadza mi nazwa Złoty Róg tylko to, co się za nią dodaje tj. Parczewskiego "P" i "Q"

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 6 lip 2010, o 15:24

Ja mam tylko ,,ROGATKA'' - gołe :). A co to P czy Q oznacza, bo ja nie kumam?Takie pojęcie ,, HANKI SAWICKIEJ nr 5'' to jest zrozumiałe i niezrozumiałe zarazem. Domyślasz się dlaczego ?:wink:

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 7 lip 2010, o 16:35

Nazwy przystanków na HS nie mają cząstki "nr", ale gdyby miały - byłoby to bardzo niekomfortowe. Bodaj w Łodzi istnieją przystanki gdzie nazwa ich to (nazwa ulicy) blok nr XXX.

Co do tych CC i P i Q to wg rozpiski od Anglików dla KLA, istnieją takie przystanki z "dodatkami" (za myślnikiem trasy zatrzymujące się):

Parczewskiego (N) - 1, 3, 3a, 3b, 3c, 3d, 10
Parczewskiego (P) - 19e
Parczewskiego (Q) - 6, 7, 7a
Nowy Rynek (E) - 2, 12, 12a
Nowy Rynek (H) - 3e, 6, 10
Nowy Rynek (M) - 4, 16, 17
Pl. Kilińskiego (W) - 3, 3a, 3b, 3c, 3d, 3e
Pl. Kilińskiego (U) - 10, 11, 11a
Pl. Kilińskiego (V) - 15, 19
Pl. Świętego Józefa (X) - 12, 12a
Szopena B - 3, 3a, 3b, 3c, 3d
Szopena A - 12, 12a
Wojska Polskiego Kosmos (D) - 6
Bankowa CC - 11a, 12, 12a, 15
Teatr BB - 3, 3a, 3b, 3c, 3d
3 Maja T - 12, 12a

I czy te nazwy są normalne?
Ostatnio zmieniony 8 lip 2010, o 11:51 przez szymkalisz, łącznie zmieniany 1 raz.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 7 lip 2010, o 17:03

Chore - masz racje tymbardziej, że korzystaja z nich starsi, a nie szachiści :).
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 21 lip 2010, o 19:20

Transakcja zrealizowana.

http://www.rc.fm/node/46972
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 21 lip 2010, o 21:59

No to pan Prezydent może już rozpocząć starania o koncesje na ... kolejowe przewozy . Przyklad z Zielonej Góry :
Wkrótce pierwszy przetarg na kolejowe przewozy regionalne w woj. lubuskim?

Jak pisze Katarzyna Kozińska (Puls Biznesu) - PKS Zielona Góra może zostać pierwszym komercyjnym przewożnikiem kolejowym spoza PKP. Ma licencję i chce z niej korzystać. PKS Zielona Góra uzyskał licencję przewożnika kolejowego. Przygotowuje szczegółowy plan przedsięwzięcia, które - zdaniem Zenona Bambrowicza, prezesa firmy - może przynosić dodatkowy dochód.

-" Złożyliśmy w Lubuskim Urzędzie Marszałkowskim (LUM) propozycję świadczenia usług przewozu koleją. Na początek jesteśmy zainteresowani obsługą dwóch tras. Dla nas ma to być działalność dodatkowa. Z wstępnego planu finansowego wynika, że projekt będzie rentowny " - mówi prezes.

http://wiadomoscicsk.blog.onet.pl/Wkrot ... 14087123,n

Awatar użytkownika
AlixVonHessen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 6 cze 2010, o 16:57
Kontakt:

Post autor: AlixVonHessen » 6 sie 2010, o 15:18

Wrzucał to tutaj, bo to o KLA:
http://www.tvn24.pl/11133,1,prosto_z_polski.html

Brawa za czujność KLA! Tego nie wymyśliłby nawet Monty Python
'Człowiek bez wiedzy o przodkach jest pusty i martwy' - M. Łącki

Pioootrus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 29 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pioootrus » 6 sie 2010, o 23:48

AlixVonHessen pisze:Wrzucał to tutaj, bo to o KLA:
http://www.tvn24.pl/11133,1,prosto_z_polski.html

Brawa za czujność KLA! Tego nie wymyśliłby nawet Monty Python
Spóżniłeś/aś się trochę z tym :P już w innym wątku dyskutowaliśmy o tym 'incydencie'. ;)

ODPOWIEDZ