Strona 1 z 71

Kolej

: 17 mar 2009, o 10:02
autor: K-man
Przeczytajcie to.Trzeba poprzez ten pomysł.Trzeba zjechać na dół zobaczycie o co mi chodzi
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 82&page=72

: 17 mar 2009, o 10:35
autor: sector-ostrow
Super pomysl! Inicjatywa na ktorej moze skorzystac i Kalisz i Ostrow. Mozna wiec lobbowac razem jako Aglomeracja, ktora miala by w tym temacie wieksza sile przebicia niz kazde miasto osobno.

: 17 mar 2009, o 10:37
autor: K-man
Najlepsze jest to, że to Ostrów wyszedł z ta incjatywą.

: 17 mar 2009, o 10:37
autor: Adi
W tym przypadku zgadzam się co dlatego że warto o to walczyć bo oba miasta na tym zyskają. Dobry pomysł tylko nie wiem czy realny.

: 17 mar 2009, o 15:19
autor: MirekDB
Tylko żeby się nie okazało, że to jest w zamian za Y

: 17 mar 2009, o 20:18
autor: szymkalisz
Bardzo dobry pomysł (chyba pierwszy ostrowian wobec naszego miasta). Mam nadzieję, że powstanie on samodzielnie obok linii "Y". Do tego wszystkiego (dla kolei konwencjonalnych) brakuje mi jeszcze linii na Pleszew i Częstochowę.

: 17 mar 2009, o 21:46
autor: Crossmen
A ja bym ominął Ostrów tą linią jak najdalej, a co tam niech mają.

: 17 mar 2009, o 22:12
autor: szymkalisz
Tylko jestem ciekaw, dlaczego w tym artykule mówią o tym, że ta linia to usprawnienie dla Ostrowa i Ostrów zyska, jeżeli to śmiertelny wróg tego miasta - Kalisz stanie się węzłem kolejowym. Ta mapka to moja koncepcja docelowa (dot. kolei i w ogóle szyn w Kaliszu):
Obrazek

: 17 mar 2009, o 22:59
autor: K-man
Te zielone linie to co.Chyba nie tramwaj

: 17 mar 2009, o 23:53
autor: Pawel
Cały szkic bardziej przypomina tramwaj.Przystanek co 300 metrów.Najlepsza ta linie przez Dobrzec :lol: i dalej rozwidlenie wielkości skrzyżowania.Kolega puścił wodze fantazji :wink:
Dla kolejki PIKO pewnie w sam raz 8)

: 18 mar 2009, o 08:44
autor: andrzej
Z Kalisza do Konina pociągiem?



Ostrowska Fundacja Edukacji i Nauki chce, aby w najbliższych latach rozpoczęła się budowa linii kolejowej łączącej Kalisz z Inowrocławiem. Jej prezes Jerzy Mazurek przekonuje ostrowskich dziennikarzy, że to dobre i konieczne rozwiązanie

Zdaniem członków Fundacji Edukacji i Nauki niezbędne jest doprowadzenie do równowagi komunikacyjnej, która ostatnio została zachwiana. Transport kolejowy koncentruje się głównie na szlakach łączących wschód z zachodem Polski. Naukowcy proponują więc uruchomienie linii kolejowej, łączącej Opole i Górny Śląsk z Gdynią, a do uruchomienia takiego połączenia brakuje 120 km torów – właśnie na trasie Kalisz – Inowrocław.
Zdaniem Jerzego Mazurka, prezesa fundacji, już realizacja pierwszego odcinka Kalisz – Konin znacznie ułatwiłaby mieszkańcom południowej Wielkopolski dojazd do Warszawy czy Berlina. Na przeszkodzie w realizacji tego pomysłu może stanąć oczywiście brak pieniędzy, ale i w tym przypadku ostrowscy naukowcy mają pomysł, jak wybrnąć z sytuacji. Uważają, że budowa szybkiej kolei z tzw. wariantem Y (z Warszawy do Poznania i Wrocławia) będzie dublowała istniejące, szybkie połączenia Warszawy z Poznaniem przez Konin. Ponadto można zaoszczędzić miliard złotych, porzucając pomysł połączenia Łodzi Fabrycznej z Łodzią Fabryczną specjalnym tunelem. A wybudowanie linii kolejowej Kalisz – Konin kosztowałoby ok. 500 mln zł.

ŻK

Ciekawy pomysł
:roll:

: 18 mar 2009, o 11:24
autor: ww
Włączenie Poznania w projekt szybkiej kolei było poznańskim kaprysem ("Mamy kompleks Wrocławia. Nie możemy być gorsi od Wrocławia."). Linia miała przecież powstać po to, by umożliwić szybką komunikację kolejową na trasie Wrocław-Kalisz-Łódż-Warszawa. O Poznaniu nie było mowy (o Ostrowie także) do czasu tej chamskiej burdy, którą uruchomił red. Tomasz Cylka z "Głosu Wielkopolskiego". Poznań (Ostrów także) nie jest w tym projekcie do czegokolwiek potrzebny.

: 18 mar 2009, o 12:47
autor: sector-ostrow
www - mijasz sie z prawda. Wlasnie gdyby nie rozgalezienie na Poznan to nikt by nawet o Kaliszu nie wspomnial. To wlasnie w pierwszych analizach Y kiedy byla mowa o samym punkcie rozgalezienia padl tekst, ze konieczne jest obsluzenie naszego regionu i zlokalizowanie tu stacji. Dokladnie to brzmialo tak, ze optymalnie stacja powinna byc w Ostrowie, ale odchylenie trasy Lodz - Poznan bylo by za duze i wymyslono stacje "Kalisz Polnoc". Co jest oczywiscie bzdurne, bo im MNIEJ odegnie sie Lodz - Poznan, tym BARDZIEJ ugnie sie linie Lodz - Wroclaw, ktora jest duzo bardziej potrzebna, i w tym ostatnim stwierdzeniu sie tylko moge z Toba zgodzic. Z mapki Y wykresl sobie odcinek Kalisz - Poznan i zostaw tylko polaczenie z Wroclawia. Chyba kazdy stwierdzi, ze to "objechanie" Kalisza gora to pomysl zupelnie nieekonomiczny.

: 18 mar 2009, o 15:13
autor: MirekDB
Wiesz, co sector czasami bywasz po prostu śmieszny a czasami irytujący i ten post jest właśnie przykładem, że bywasz irytujący.
Akurat o KDP dowiedziałem się pierwszy raz, kiedy była mowa o połączeniu Warszawy z Wrocławiem przez Łódż z przystankiem w Kaliszu i nie było mowy o Poznaniu dopiero potem zrobiła się wrzawa, że jak to Poznań bez KDP w a Kaliszu ma być i od samego początku przystanek miał być na północy Kalisza.

: 18 mar 2009, o 17:00
autor: rym-ek
Potwierdzam słowa mojego przedmówcy. Nikt nie brał pod uwagę Poznania.

: 18 mar 2009, o 19:14
autor: zibi465
na samym początku to KDP miała połaczyć Ostrów z (ukochanym) Poznaniem, Wrocławiem,Łodzią. Dzięki życzliwości sectora do Łodzi przez Kalisz

[ Dodano: Sro, 18.03.2009, 19:51 ]
800 mln zł na zakup nowych pociągów dla PKP
2009-03-18 12:52 /PAP/
PKP Przewozy Regionalne dostaną 800 mln złotych na zakup nowych pociągów. Rząd przyjął we wtorek stosowny projekt nowelizacji ustawy w tej sprawie.

Pieniądze będą przekazane samorządom bezpośrednio z Funduszu Kolejowego, który zostanie zasilony kosztem Krajowego Funduszu Drogowego. Chodzi o sumę 800 mln zł rozłożoną na lata 2009-2015.

Przyjęty we wtorek przez rząd projekt nowelizacji ustawy o Krajowym Funduszu Drogowym, Funduszu Kolejowym oraz o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ma zmienić dotychczasowy podział przychodów z opłaty paliwowej dla Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) z 80 proc. do 75 proc., a dla Funduszu Kolejowego (FK) z 20 proc. do 25 proc.

Oznacza to, że pomoc dla samorządów województw wyniesie 200 mln zł w roku bieżącym oraz 100 mln zł w kolejnych latach.

"Pieniądze z FK będą przeznaczone w całości na zakup i modernizację oraz naprawy taboru kolejowego. Poprawi to standard obsługi pasażerów wykonywanych w ramach umowy o świadczenie usług publicznych" - czytamy w uzasadnieniu projektu.

Zdaniem rzecznika prasowego PKP SA Michała Wrzoska przekazanie takiej sumy pieniędzy Przewozom Regionalnym "znacząco poprawi jakość pociągów, jakie jeżdżą po Polsce".

Wrzosek powiedział PAP we wtorek, że "nawet w ciągu ostatnich 16 lat Przewozy Regionalne nie przeznaczyły na zakup nowych pociągów takiej kwoty, jaka ma być wydana w okresie najbliższych sześciu lat".

Innego zdania jest dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski. Powiedział PAP, że "te pieniądze (800 mln zł.) to jedynie kropla w morzu potrzeb PKP PR".

"Na pełną modernizację składu potrzebne jest około 7 mld zł" - ocenił ekspert. "Niektóre składy, których używają Przewozy Regionalne mają po 30 lat" - dodał.

"Przy cenie jednego składu, wahającej się w granicach 18-20 mln zł za te pieniądze będzie można kupić około 40-45 nowych składów - to w skali całego kraju niewiele" - ocenił ekspert.

"Te pieniądze mogą być jednak pomocne - jako wymagany wkład własny - w ubieganiu się o dofinansowanie zakupu nowego taboru dla PKP PR z Unii Europejskiej" - powiedział Furgalski.

PKP Przewozy Regionalne to kolejowa spółka transportowa należąca do samorządów województw. PKP PR powstała dzięki wydzieleniu przez prywatyzację z Polskich Kolei Państwowych w grudniu 2008 roku. Ubiegły rok PKP PR zamknęła stratą 78,5 mln zł. Rocznie spółka PKP PR obsługuje prawie 120 mln pasażerów.

(PAP)

: 18 mar 2009, o 19:57
autor: szymkalisz
Te zielone linie to co.Chyba nie tramwaj
Nie zielone, a niebieskie, ale masz rację - to tramwaj!
Cały szkic bardziej przypomina tramwaj.Przystanek co 300 metrów.Najlepsza ta linie przez Dobrzec Laughing i dalej rozwidlenie wielkości skrzyżowania.Kolega puścił wodze fantazji Wink
Nie. Co 800 metrów. A ten węzeł to rzeczywiście trochę mały ;) A linia przez Dobrzec w ramach (nigdy pewnie) nie wybudowanej drugiej nitki ;)

: 18 mar 2009, o 23:33
autor: Pawel
Jeśli kiedykolwiek powstanie odcinek do Konina co jest baaardzo mało prawdopodobne rozwidlenie powstanie albo w Szczypiornie albo za Kaliszem w rejonie Opatówka (tak chyba planowano w latach 50).Inne miejsca są nierealne ze względu na gestość zabudowy.

: 19 mar 2009, o 00:19
autor: ww
http://www.mrr.gov.pl/PROGRAMYOPERACYJN ... poiis.aspx

Dodam tylko, że tramwaj na Franowo w Poznaniu (żeby poznanioki mogli se od Kupca do IKEI podjechać) kosztuje 300 mln zł.

: 19 mar 2009, o 09:16
autor: Stanis
A może by tak , pociągnąć wąskotorówke ze Zbierska do Konina , będzie taniej .
Zaoszczędzi się jak w Poznaniu na żywieniu słonia .