PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 sty 2010, o 15:09

milo pisze:
sector-ostrow pisze:Kendzior, może się mylę, ale na podstawie Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że myślisz iż hipotetyczna linia Kalisz - Konin miała by swój początek w Kaliszu i nie była połączona z obecna linia kolejowa?
Jest gdzieś dokładniejsze trasowanie tej linii ? Jak ta linia miałaby przejść przez Kalisz z obecnym usytuowaniem dworca ?
Pewnie nie ma. Jest to tylko wstępna koncepcja.
"Fundacja Edukacji i Nauki proponuje budowę linii kolejowej Kalisz – Inowrocław". IMO bardziej adekwatna nazwa to Ostrów - Inowrocław. Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że ostrowska koncepcja ma na celu przede wszystkim połączenie węzła ostrowskiego z Koninem i Inowrocławiem. Kalisz jest tylko po drodze.
Biorąc pod uwagę fatalne usytuowania dworca w Kalisza, można przypuszczać, że linia przebiegałaby w pobliżu Kalisza.
Gdzie byłby przystanek dla Kalisza, trudno powiedzieć. Może w Skalmierzycach ? :)
A może się mylę i ostrowianie przewidzieli węzeł w Kaliszu ?

W każdym razie koncepcja jest bardzo ciekawa i przy odpowiednim poprowadzeniu linii, mogłaby być korzystna dla obu miast.
Natomiast zupełnie nie zgadzam się z p.Mazurkiem co do "igreka". Igrek jest optymalnym rozwiązaniem i daje szerokie możliwości rozbudowy w przyszłości.
To właśnie od przebiegu "Y" uzależniłbym poprowadzenie linii Ostrów-Inowrocław w rejonie Kalisza.
W przypadku wariantu ze stacją na północy Kalisza, to właśnie stacja Kalisz Płn powinna stać się zintegrowanym węzłem kom. z odnogą na Konin/Inowrocław.
W przypadku lokalizacji stacji KDP w Skalmierzycach, istnieje niebezpieczeństwo "odbicia" torów na Konin jeszcze przed zurbanizowanym terenem Kalisza. A więc bez węzła w Kaliszu

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 17 sty 2010, o 15:19

Tam gdzieś wyżej pisałem, że z Kępna powinna w okolicy Rogaszyc wskoczyć na ślad KWO do Namysłaków i dalej pomiędzy Rossoszyca i Ołobokiem (unikamy wtedy zbednych kosztóe nowej przeprawy nad dol.Prosny) w kierunku Szczypiorna, gdzie była by nowa stacja, oczywiście nie jak obecnie ,,na wyspie'' o wydłużonym peronie - a la Gosiewski ( wspólna dla NS i Szczypiorna)- tu wchodzimy na linię D29 nr 14 i przed Opatówkiem wejście na ślad KKD aż do Glin ( to już w Konińskiem).W Opatówku też perony w stylu Gosiewskiegob mogły przyjmoweać ,,potoki'' podróżnych z kierunku Sieradz. Dalej to już zadanie Konina. Jakby jeszcze to zaakceptowali Ostrowianie, to Aglomeracja dopiero by nabrała r u m i e ń c ó w .
:)
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 17 sty 2010, o 17:08

Gdyby taka linia postała, i gdyby nie byłoby aglomeracji to wpisywałaby się świetnie taka linia jako łącznik dworców: Osobowego (obecny Kalisz) oraz Północnego.

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 17 sty 2010, o 17:41

wszystko jest możliwe jak możliwa jest lokalizacja dla kdp z tunelem pod skalmierzycami lub w śliwnikach co wymaga rozkopanie połowy Kalisza to doprowadzenie koleji z pOLnocy na dworzec tez jest możliwe. Ale żarty na bok , uważam że priorytem dla władz Kalisza powinna byc walka o kdp na polnoc od Kalisza , oraz połaczenie tej inwestycji z linia standardowa Kalisz ,Konin tylko kto ma o to walczyc dla władz miasta priorytetem jest basenik

[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 17:42 ]
i co jest oczywiste połaczenie tej lini z linia óstrow Lodz.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 17 sty 2010, o 17:46

Interes Samochwalnego Kalisza wziął górę nad interesem Kalisza. Nie będzie centrum technologicznego, nie będzie szybkiej kolei, bo to wymaga zbyt wielu zabiegów, w dodatku jest nieopłacalne, bo budując basenik i wmawiając wyborcom że basenik jest super, też można wygrać wybory. Więc po co się przemęczać?

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 17 sty 2010, o 17:52

W przypadku lokalizacji stacji KDP w Skalmierzycach, istnieje niebezpieczeństwo "odbicia" torów na Konin jeszcze przed zurbanizowanym terenem Kalisza. A więc bez węzła w Kaliszu

i własnie o to chodzi ,Ostrow dobrze kombinuje i to jest jasne jesli stracimy jedna inwestycje kdp to możemy sie pozegnac z jakakolwiek inna inwestycja w infrastrukture a co zatym idzie brak innych inwestycji ( przemysl, handel hurtowy , logistyka) szkoda ze nasze władze dostaja takie szanse na rozwoj w prezencie zrzekaja sie ich na rzecz Ostrowa.

[ Dodano: Nie, 17.01.2010, 17:56 ]
ten ironiczny napis u siektra to cała prawda ale tylko w przypadku Ostrowa oni na zgodzie z Kaliszem naprawde korzystaja

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 sty 2010, o 23:03

Ten pomysł z koleją do Konina jest spóżniony co najmniej o 50 lat.Gdybyśmy dzisiaj chcieli coś takiego realizować to rozwidlenie na Konin musiałoby mieć początek zaraz za N.Skalmierzycami ewentualnie jak ktoś wcześniej wspomniał w okolicach Opatówka.
Pewnie są gdzieś zachowane wstępne projekty z lat 50 kiedy to planowano budowę takiego odcinka wraz z przeniesieniem dworca do centrum miasta.

Konin byłby pewnie w lepszej sytuacji bo mają lub mieli kawałek linii kolejowej w kierunku północnym.

A najlepiej zejdżmy na ziemię.PKP nie potrafi wyremontować istniejących traktów więc nie ma co się łudzić ze powstanie od podstaw jakaś linia kolejowa.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 18 sty 2010, o 10:38

50 lat temu, to jeszcze była KOLEJ, tylko krajem rządzili politruki. Możemy dyskutować o takim lub innym poprowadzeniau linii, ale cały czas myślimy w temacie - możliwości zniknięcia Kalisza z mapy komunikacyjnej kraju.
Jedno jest pewne i za tym głosuję - PEKAP należy jak najszybciej rozp...ć ! Jak długo ona może generować straty? Jak długo możemy z podatków łożyć na jej zachłanność. Rozpędzić tą bandę nierobów! Po jakie licho żywimy te nadspółkowe czapy, które i tak niewiele robią i żądają coraz więcei od samorządów wojewódzkich. Ich tylko stać na przeprosiny za takie , a nie inne funkcjonowanie kolei, którą usiłują zarządzać. Trochę śniegu spadło i klapa! Fachowcy wyliczyli, że w ostanim ,,korku'' każdy pociąg miał średnio 94 minuty opóżnienia. Juz nie mówię o stratach gospodarki z tego powodu.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 18 sty 2010, o 13:55

Pawel pisze:Ten pomysł z koleją do Konina jest spóżniony co najmniej o 50 lat.Gdybyśmy dzisiaj chcieli coś takiego realizować to rozwidlenie na Konin musiałoby mieć początek zaraz za N.Skalmierzycami ewentualnie jak ktoś wcześniej wspomniał w okolicach Opatówka.
Pewnie są gdzieś zachowane wstępne projekty z lat 50 kiedy to planowano budowę takiego odcinka wraz z przeniesieniem dworca do centrum miasta.

Konin byłby pewnie w lepszej sytuacji bo mają lub mieli kawałek linii kolejowej w kierunku północnym.

A najlepiej zejdżmy na ziemię.PKP nie potrafi wyremontować istniejących traktów więc nie ma co się łudzić ze powstanie od podstaw jakaś linia kolejowa.
nie rozumiem, dlaczego od razu za NS, albo przed Opatówkiem. Można też tak:
Obrazek.

Między Wojska Polskiego, a Wrocławską potrzebne by były niewielkie wyburzenia (bo są tam przecież nieużytki). Na Wrocławskiej - przejazd kolejowy, nad Wojska Polskiego - wiadukt. Potem wzdłuż obwodnicy Dobrzeca, nad Dobrzecką, potem odbija w kierunku w/w obwodnicy - wiadukt i rozwidlenie na Pleszew i linię KDP, gdzie oprócz 2 torów KDP - następna para dla ruchu zwykłego.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 18 sty 2010, o 14:29

szymkalisz pisze:Między Wojska Polskiego, a Wrocławską potrzebne by były niewielkie wyburzenia
Wg, tej mapki wynika, że te "niewielkie" wyburzenia musiały by objąć salony Ignaszaka, Makro, MediaMark, Tesco.
Na Wojska Polskiego i Wrocławskiej rozumiem, że ustawisz szlabany?
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 18 sty 2010, o 14:49

Nie. Między Ignaszakiem, Makro itp. jest taki miejsce, gdzie są garaże i budy (i miejsce na wesołe miasteczko), tuż przed MM.

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 18 sty 2010, o 16:01

A od linii kolejowej nr 14 nad Wrocławską itd. na nasypie? No Szymek... :roll: Poza tym nowa linia kolejowa (wg twojej mapki) nie przechodziłaby przez Kalisz Północ. Więc co? Kolejny dworzec? Szymek, to się kupy nie trzyma. :(

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3648
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 18 sty 2010, o 16:47

Linię Kalisz-Inowrocław można też okręcić wokół osiedla Huby wprowadzając do obecnego wykopu. To byłoby najkrótsze połączenie przez obecny dworzec niewymagające przestawiania lokomotywy po wjeżdzie pociągu np. Ostrów-Konin:




Obrazek

[ Dodano: Pon, 18.01.2010, 16:54 ]
Może ktoś podpowie jak zmniejszyć ten obrazek (ale nie sam obrazek, tylko jego wyświetlanie na portalu)?

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 18 sty 2010, o 17:12

Jak to się mówi???NO TO DUPA :shock:

Kolej na kolej wojewódzką

Jeżdzimy pociągami, bo województwo płaci za to PKP Kolejom Regionalnym. Jednak cena tej usługi rośnie, ale nie podnosi się jej poziom, a liczba połączeń wciąż maleje. Rozwiązaniem ma być własna spółka Koleje Wielkopolskie. To jednak nie będzie koniec problemów, bo zapewni jedynie połączenia w ramach naszego województwa. A co dalej? To będzie zależało również od decyzji sąsiadów. Połączenia na przykład Poznań - Łódż czy Poznań - Wrocław są finansowane przez dwa województwa, bo obie strony uznają potrzebę istnienia takiego połączenia.

- Jednak połączenia Łódż - Zduńska Wola - Inowrocław nie udało się utrzymać, bo nie zgodziło się na to województwo kujawsko-pomorskie - wyjaśnia radny sejmiku wojewódzkiego Rafał Żelanowski:

"Na tym polegają problemy utrzymania połączeń wykraczających poza tereny Wielkopolski, jeśli dwa lub trzy województwa nie mają na to ochoty. Możemy odpowiadać tylko za to, co jest na naszym terenie. Było kilka sytuacji, gdy chcieliśmy utrzymać wspólną trasę, ale byliśmy w tym osamotnieni. To się niestety odbija na gęstości połączeń."

Koleje Wielkopolskie mają powstać najpóżniej do 2013 roku.

[email protected]
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 18 sty 2010, o 18:04

kaliszanin2 pisze:Linię Kalisz-Inowrocław można też okręcić wokół osiedla Huby wprowadzając do obecnego wykopu. To byłoby najkrótsze połączenie przez obecny dworzec niewymagające przestawiania lokomotywy po wjeżdzie pociągu np. Ostrów-Konin:

Może ktoś podpowie jak zmniejszyć ten obrazek (ale nie sam obrazek, tylko jego wyświetlanie na portalu)?
Jak to zrobić nie na fotosiku - nie wiem.

Pomysł rzeczywiście dobry, Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad czymś takim. Spróbuję to umieścić na własnej mapce z projektem dróg, coś poprzestawiam. Boję się tylko, że wariant, który zrobiłeś nie wpisuje się w projektowaną obwodnicę południową (tą z Podmiejskiej do Żydowa i Księżnej Jolanty. Niestety przy obecnych władzach by to nie przeszło z powodu potrzeby budowy dwóch wiaduktów pod/nad liniami kolejowymi

[ Dodano: Pon, 18.01.2010, 19:04 ]
ww pisze:A od linii kolejowej nr 14 nad Wrocławską itd. na nasypie? No Szymek... :roll: Poza tym nowa linia kolejowa (wg twojej mapki) nie przechodziłaby przez Kalisz Północ. Więc co? Kolejny dworzec? Szymek, to się kupy nie trzyma. :(
Zależy od wariantu. Jeżeli patrzymy przez pryzmat wariantu pierwszego - nie ma problemu. Dworzec Północny jak najbardziej pełni funkcję przystanku na linii Dworzec Osobowy - Konin (Główny). A z 14 - normalne przecięcie. To wydłużenie tej łącznicy aż po "Dworzec Osobowy" to zwykłe złagodzenie łuku, a że ruchu kolejowego nie ma w tym rejonie dużego - tam można zrobić zwykłe "skrzyżowanie" torów. Choć z tą Wrocławską powiem, że zwróciłeś mi na nią uwagę gdyż niby nie powinno być dużego ruchu kolejowego na tym odcinku, ale jednak:
+ pociągi do Konina (w godzinach zwykłych co 2h/w szczycie co 1h)
+ pociągi relacji Kalisz - Ostrów - ... (1/0,5)
+ pociągi w kierunku Pleszewa (2/1).

To w szczycie daje 4 pary pociągów, czyli zamykanie rogatek 8 razy/h, czyli tam wiadukt na prawdę byłby potrzebny.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 18 sty 2010, o 20:53

Kiedyś już ,,trochę'' szła , do ... Glin w pow.konińskim. Jednak swój początek miała w Kucharkach, ale linia wiodła przez las gołuchowski i most na Prośnie w Łaszkowie. Sami widzicie co stracilismy w l.80-tych.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10970
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 19 sty 2010, o 15:19

Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1377
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 20 sty 2010, o 19:10

A póki co:

http://biznes.onet.pl/polskie-dworce-zm ... news-detal

Może kiedyś doczekamy się tego, że i w Kaliszu dworzec zmodernizują.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 21 sty 2010, o 17:27

wollny pisze:A póki co:

http://biznes.onet.pl/polskie-dworce-zm ... news-detal

Może kiedyś doczekamy się tego, że i w Kaliszu dworzec zmodernizują.
Następny moloch na którego utrzymanie będą szły pieniądze.Nic bardziej pokrętnego już w tej Polsce nie mogą wymyślić.
Następna armia prezesów,sekretarek,służbowych telefonów i samochodów.

PKP S.A. powoła spółkę Dworzec Polski
Rynek Kolejowy - 21-01-2010 07:26

Prezes zarządu PKP S.A. Andrzej Wach poinformował, że w najbliższej przyszłości zostanie powołany do życia nowy, odrębny podmiot - spółka o roboczej nazwie "Dworzec Polski" - informuje "Rynek Kolejowy".
- 1010 dworców kolejowych chcemy ulokować w jednym podmiocie zarządzającym. Ten podmiot oprócz samych dworców, będzie zajmował się m.in. utrzymaniem peronów, placów i terenów przydworcowych. Wprowadzenie opłaty dworcowej umożliwi powstanie spółki "Dworzec Polski". Ta opłata funkcjonuje już w tej chwili, tylko inaczej się nazywa - wyjaśnia prezes zarządu PKP S.A. Andrzej Wach.

"Dworzec Polski" ma być podmiotem, który będzie zajmował się kompleksową obsługą wybranych dworców kolejowych, począwszy od kas biletowych, poprzez systemy informacyjne dla podróżnych i całą gamę innych rzeczy, a skończywszy na peronach i toaletach. Będzie to dogłębna przemiana wizerunku i sposobu zarządzania dworcami kolejowymi, w której ważny elementem będzie także czynnik ludzki. - Ludzie, którzy nie potrafią utrzymać odpowiedniego stanu estetyki na dworcach, odejdą, jeśli nie będą spełniać naszych standardów - mówi Jacek Prześluga, członek zarządu PKP S.A., który prawdopodobnie zostanie prezesem nowego podmiotu.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 21 sty 2010, o 17:47

Gumiś pisze:
Następny moloch na którego utrzymanie będą szły pieniądze.Nic bardziej pokrętnego już w tej Polsce nie mogą wymyślić.
Następna armia prezesów,sekretarek,służbowych telefonów i samochodów.

PKP S.A. powoła spółkę Dworzec Polski
Rynek Kolejowy - 21-01-2010 07:26
Na pierwszy rzut oka też mam , a raczej miałem podobne zdanie.
Zajrzałem w strukturę kolei niemieckich , a więc działających całkiem dobrze
http://pl.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bahn
a tam też podział na szereg spółek ( AG - to spółka akcyjna , GMBH to sp z o.o. ).
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ODPOWIEDZ