PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4712
Rejestracja: 5 lis 2006, o 14:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 9 kwie 2009, o 18:14

po zgłoszeniu Andrzeja TVN24 dzwoniło do RC a Ci przypisali sobie zasługi
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 9 kwie 2009, o 22:39

poczekam co RC mi odpowie
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6814
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 9 kwie 2009, o 22:39

Adi pisze:po zgłoszeniu Andrzeja TVN24 dzwoniło do RC a Ci przypisali sobie zasługi
To jest przegięcie pały jak dla Mnie.Andrzej się naprodukował a inni spijają śmietanke.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki
Kontakt:

Post autor: anj » 10 kwie 2009, o 00:46

no to ładnie RC pojechało

swoja droga, dziś widziałem w TeleTopie że ubikacje znów otwarte będą normalnie

widać reakcja mediów przyciągnęła nowych klientów WC i nagle opłaca się prowadzić przybytek dalej :?
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6814
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 10 kwie 2009, o 00:52

anj pisze:no to ładnie RC pojechało
Tylko szkoda że nie można pisać komentów pod owym artykułem.
Swoją drogą napisałem co myślę na ten temat ale pod artykułem dotyczącym dworca PKS.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 11 kwie 2009, o 20:32

Obrazek

Gumiś pisze:
anj pisze:no to ładnie RC pojechało
Tylko szkoda że nie można pisać komentów pod owym artykułem.
Swoją drogą napisałem co myślę na ten temat ale pod artykułem dotyczącym dworca PKS.
bo zamknęli jak tą toalete, to chyba najlepszy komentarz :DD:
do tego artykułu na RC
Andrzej

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4712
Rejestracja: 5 lis 2006, o 14:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 11 kwie 2009, o 21:20

Kibelki już otwarte

PKP

mam nadzieje że MM za te wycinki się nie wkurzą ;) ale myślę że oni także z nas czerpią informacje dla swoich wiadomości ;)
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4130
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 11 kwie 2009, o 22:18

Gdzie w tej sprawie były władze Kalisza , gdzie byli radni ? Pocieszenie , że pisanie do mediów ma jednak sens.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9125
Rejestracja: 5 lis 2007, o 22:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Post autor: K-man » 16 kwie 2009, o 17:06

Fragment z NFK
Dziś był tu nawet jeden pan, który wracał z zagranicy i pytał co tu się dzieje, bo słyszał, jak jedna ze stacji radiowych podawała, że w Kaliszu nie można się załatwiać po 15.00- mówi pani Helena :(
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 583
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Crossmen » 23 kwie 2009, o 12:51


Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6814
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 24 kwie 2009, o 17:49

Ciekawe rzeczy wypisują,ci prezesi z PKP PLK to mają nieżle porąbane.W świetle ich oświadczeń wynika że oni sami finansują remonty....Ciekawe w tym przypadku gdzie idą pieniążki z opłaty paliwowej zawartej w cenie paliwa.Gdzieś już pisałem ile kasy idzie z Waszych portfeli na utrzymanie tej bandy nierobów i nieudaczników.
Zresztą........poczytajcie i oceńcie sami.

Wydzielenie PKP PLK ze struktur grupy PKP realne w drugiej połowie 2010 r.
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 24-04-2009 11:37
Trwają prace nad wydzieleniem PLK PKP ze struktur grupy PKP. W zależności od przyjętego wariantu, powinno to poprawić warunki do remontów znacznie dłuższych odcinków torów niż obecnie, a zarazem obniżyć stawki dostępu do nich dla przewożników.
Według opinii Zbigniewa Szafrańskiego, prezesa zarządu Polskie Linie Kolejowe PKP, tory podlegają nadal szybszej degradacji, niż są poddawane zabiegom ich renowacji. Powodem są zbyt szczupłe środki własne PLK (w tym roku 300 mln zł) wraz z dotacjami budżetowymi, nie osiągającymi jeszcze wysokości wartości amortyzacji (w br. 680 mln zł).

– Wydawaliśmy na ten cel tyle, ile mieliśmy, a nie, ile należało – powiedział nam prezes PLK – Mało tego, przez lata w wielu przypadkach to my zastępowaliśmy budżet państwa, finansując z własnych środków inwestycje na liniach o znaczeniu państwowym. W przeciwieństwie do dróg krajowych, których utrzymanie i prace inwestycyjne są domeną budżetu.

Według niego, nadmierną wagę przywiązywano też do możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje infrastrukturalne na kolei. Są one niemałe (4,9 mld euro w okresie 2008-2013), ale przeznaczane na rozwój i skokową poprawę jakości na szlakach kolejowych, czyli bardzo kosztowne zadania. Dzięki tym środkom i finansowemu wkładowi krajowemu, PLK zmodernizuje gruntownie jednak tylko 800-850 km linii.
– Uzyskamy więc wysoką jakość, ale tylko na wybranych liniach kolejowych – komentuje Zbigniew Szafrański – Na niektóre zadania z listy indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jednak nie starczy już środków, więc albo zostaną one przesunięte do realizacji po 2013 roku, albo zmniejszymy zakres robót, ograniczając je do remontów.

Dla przykładu, na odcinku Kraków-Rzeszów-Medyka planowano uzyskać prędkość podróżną pociągów do 160 km/h, ale odtworzona będzie prędkość 120 km, podobnie jak na odcinku Radom-Kielce, Opole-Gliwice itp. Pozostaje jednak ciągle sprawa utrzymania pozostałych 8000 km linii o znaczeniu państwowym oraz drugie tyle pozostałych. Rozwiązaniem może być zmiana formuły działania PLK.

Jedna z koncepcji zakłada, że nastąpi wydzielenie tej spółki ze struktur Grupy PKP jako spółki akcyjnej (co daje spore możliwości do samodzielnego podejmowania inwestycji) i przeniesienie tytułu własności linii kolejowych na Skarb Państwa. Inna koncepcja zakłada przekształcenie PLK w agencję rządową, o charakterze podobnym jak GDDKiA. Z budżetu państwa finansowane byłyby prace remontowe i inwestycyjne na kolejowych szlakach o znaczeniu państwowym, dzięki czemu minister infrastruktury mógłby prowadzić na nich odpowiednią politykę taryfowania. Pozostałe linie utrzymywałaby nadal PLK, ale część z nich mogłyby przejąć także samorządy, które obecnie o to zabiegają, w celu rozwoju kompleksowego transportu szynowego. Liniami tzw. III grupy, czyli dojazdowymi do kopalni, hut, kamieniołomów, itp. mogłaby zarządzać PLK na zasadach pełnego rachunku ekonomicznego.

Opracowanie modelu wydzielenia PLK z grupy PKP, a także finansowania infrastruktury kolejowej, jest nadal przedmiotem prac. W grę wchodzą interesy i PKP SA, innych podmiotów (TP SA, sieci energetycznych), jak również sześciu zarządców niezależnych już szlaków kolejowych, typu linii szerokotorowej LHS, SKM w Trójmieście, Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

– Sądzę, że wydzielenie PLK ze struktur PKP może realnie nastąpić w drugiej połowie 2010 roku. – ocenia prezes Szafrański.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 27 kwie 2009, o 22:04

Dworcowa będzie remontowana do Obozowej , ciekawe czy przejazd przez tory wyremontują bo to już koszmar tak jak dworzec
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6814
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 27 kwie 2009, o 22:07

Tak obrócą tą kostkę do góry nogami i po remoncie.O asfalcie zapomnij.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

mik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 31 gru 2008, o 00:02
Lokalizacja: Czaszki

Post autor: mik » 30 kwie 2009, o 23:40

Byłem przedwczoraj na dworcu PKP. To już boczny tor. Czasem oglądałem przez okna pociągu małe, zapuszczone stacyjki. Teraz nie muszę ruszać się z Kalisza. Mam taką stacyjkę pod bokiem. Zarośnięte torowiska, zaniedbane perony z kwietnikami które kwiatów raczej w tym sezonie nie zobaczą. Ktoś kto przegrał walkę z promilami drzemał na ławce. Senna zapomniana stacyjka.
Jesteśmy historią dla tych co po nas nadejdą :)

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4130
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 30 kwie 2009, o 23:49

Senna powiadasz ? Lokale socjalne tuż obok przywrócą może tam życie...towarzyskie :lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1877
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 1 maja 2009, o 10:06

Ja gdzieś słyszałem, że ten dworzec chce wykupi/wykupił jakiś Włoch, ale informacje nie są z bardzo rzetelnego żródła

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6814
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 12 maja 2009, o 00:12

mik pisze:Byłem przedwczoraj na dworcu PKP. To już boczny tor. Czasem oglądałem przez okna pociągu małe, zapuszczone stacyjki. Teraz nie muszę ruszać się z Kalisza. Mam taką stacyjkę pod bokiem. Zarośnięte torowiska, zaniedbane perony z kwietnikami które kwiatów raczej w tym sezonie nie zobaczą. Ktoś kto przegrał walkę z promilami drzemał na ławce. Senna zapomniana stacyjka.
Toż to normalnie żywcem wzięte z filmu ;Pieniądze to nie wszystko;.
Eeeee przesadzasz w Kaliszu nie jest jeszcze tak żle,zresztą jak Milo napisał niedługo już towarzystwo ze socjalki rozrusza tą bude... :lol: :lol: :lol:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6832
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 12 maja 2009, o 11:01

:):) Napewno trzeba będzie przywrócić ,,TOALETTES OPEN NON STOP'' i to na koszt Miasta. Może Italianiec się dołoży, jak p.Sztandera dobrze wynegocjuje?
Ruch pociagów pasażerskich ,,zzip-owano'' :) do granic możliwości tak, że na każdy pociąg troche pasażerów wsiada i trochę wysiada. Nie mają innego wyjścia, więc się z konieczności tłoczą. Komunikacja KLA praktycznie nie istnieje, jedna ,,5B'' /h to za skromnie tymbardziej, że zwykle podjeżdża jak pociągi już odjechały :).
Kolejarzy nie widać zupełnie - ani zawiadowcy, ani dyżurnego peronowego z lizakiem i gwizdkiem. Nie ma też ,,szufelkowego'', który zamiatał co i rusz pety. Na RoundUp nie ma kasy, a sprejarze szaleją. Nie ma tez żadnego pracownika czy SOK-a, ktory przeprowadziłby pasażerów przyjeżdżających KLA nr ,,16'' na Obozówą i muszą z bagażami ,,dyrdać'' do przejazdu, nadkładając z 300 m.
Byłem wczoraj z wnusiem - młodym MK-iem i zaobserwowaliuśmy pomiędzy godz. 11.oo i 12.3o takie pociągi :
- osob.,,kibelek'' rel.Poznań - Łódż Kal.
- brutto z Łodzi,
- ,,stonka'' SM32 manewrowa stojąca jakiś czas ,,pod dyspozytorami''
- pośp. Sudety rel. W-wa Wsch. - Zgorzelec via Wrocek
- pośp. do Warszawy via Łódż Kal.
oraz jakieś towarowe Fallsy czekające na Kalisz Towarowy.
Niby dużo, ale to tylko złudzenie. Totalny upadek.
Rp1
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4130
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 14 maja 2009, o 20:23

http://biznes.onet.pl/0,1970859,wiadomosci.html

Kaliski dworzec pod samorząd ? Czemu nie - byłaby szansa na jego lepszy stan.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1877
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 15 maja 2009, o 08:53

Ale tą szansę p. Pęcherz zmarnowałby...

ODPOWIEDZ