Moim zdaniem to cały ten kraj jest jednym wielkim marginesem.
Nic się w nim nie opłaca...
Nawet kolej...
Zastanawiam się jak to jest że w bogatych krajach gdzie to ludzie zarabiają tak wiele, mają nowe samochody, mają na paliwo, mają rozwinięty lepiej każdy inny transport morski,drogowy czy lotniczy...
To jak to możliwe że tam jeszcze kolej funkcjonuje?
No wytłumaczy mi ktoś?
Podam pierwszy lepszy przykład...
Miejscowość Büdingen miesząca się w Niemczech licząca sobie prawie 21 tysięcy mieszkańców.
Przez miejscowość przebiega jedna linia kolejowa
Łącząca Gelnhausen z Gießen
Można by powiedzieć jest to linia marginesowa ponieważ na swój sposób tworzy to objazd/obwodnice Frakturtu nad Menem
http://i.imgur.com/mJWMMRS.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli można wsiąść za odpowiednik linie kolejową biegnącą z Jarocina do Gniezna.
Problem jest jednak w tym że na tym Polskim odpowiedniku nie prowadzi się połączeń pasażerskich.
A tam?
Może najpierw jak to tam wygląda z ludnością:
Gelnhausen 21 993
Büdingen 20 992
Nidda 16 712
Lich 13 000
Gießen 76 810
Przez Büdingen prowadzone są tylko połączenia regionalne łączące Gelnhausen z Gießen no i oczywiście są relacje powrotne.
A więc tablica odjazdów w Büdingen w kierunku
Gelnhausen 05:36,06:22,06:43,07:30,08:30,09:30,10:30,11:30,12:30,13:30,13:54,14:30,15:30,16:30,17:30,18:30,19:30
Gießen 06:16,06:44,07:29,08:29,09:29,10:29,11:29,12:29,13:29,14:29,15:29,16:29,16:52
,17:29,18:29,19:29,20:29
- relacje skrócone pojawiły się tylko 2 przypadkach w stronę Gießen
z Gelnhausen 17 połączeń
w stronę Gießen 17 połączeń
Łącznie przez Büdingen przejeżdżają codziennie 34 składy pasażerskie.
Co ciekawe przeprawa Gelnhausen do Gießen trwa 1 godzinę i 33 minuty. A do pokonania jest tylko ok. 80km
Ciekawą alternatywą są na pewno drogi, wariatów drogowych można wybrać aż parę pierwszy lepszy przykład droga nr.475
Ale chyba najlepszy wariantem są autostrady czyli autostrada nr 66 następnie 45.
Wybierając ten wariat pokonamy prawie 85km zmieścimy się przed 50 minutami.
To teraz może ktoś mi to wytłumaczy jak to jest że w tak bogatym kraju gdzie jest tyle alternatyw kolej istnieje?
To oczywiście normalność na zachodnich linia europy.
Jednym z sukcesów jest na pewno regularność.
Więc jak wiemy już wiemy mój Polski odpowiednik wgl. nie ma porównania.
Więc sprawdzimy jak na tym tle naszego miasta.
W Kaliszu można wyróżnić 3 miasta do których kursują pociągi.
Jest nim 500 tyś Poznań, 600 tyś Wrocław i 700 tyś Łódź.
Co ciekawe po drodze jest o wiele więcej miast i to większych np: Ostrów Wlkp,Sieradz czy Zduńska Wola.
Ale do rzeczy o to wykaz pociągów regio:
kierunek Łódź 05:19,08:11,10:18,11:31,15:38,16:52,19:35 (7)
Kierunek Poznań 09:44,12:23,16:02 (3)
kierunek Wrocław 07:07,18:51 (2)
Kierunek Ostrów Wlkp. 21:24 (1)
A więc przez Kalisz przejeżdża dziennie 13 składów regio.
Wynik niesamowity, przez Kalisz przejeżdża również 8 pociągów pospiesznych....
Co łącznie daje 21 pociągów w tym 13 regio a w tej małej przelotowej miejscowości pociągów region było aż 34 i to nie w tylu kierunkach
Zostawiam to pod własną ocenę....
Nie dajcie sobie wmówić że w tym kraju nic się nie opłaca...