Re: Kolej
: 22 lip 2015, o 21:29
A co masz do kresy.pl?
K-Man: viewtopic.php?f=4&t=1775&start=700" onclick="window.open(this.href);return false;K-man pisze:Nie wiem może powiniśmy zrobić jakąś imprezę
http://www.faktykaliskie.pl/dworzec-pkp ... podroznych" onclick="window.open(this.href);return false;
standardowo pomijając KaliszK-man pisze:Nie wiem, czy akurat ten wariant będzie zrealizowany. Jesli tak, to patrząc na mapkę można odnieść wrażenia, że będzie to szło do Ostrowa, a z Ostrowa będzie się rozchodzić na Wrocław i Poznań.
http://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/kom ... j-polityki" onclick="window.open(this.href);return false;
ok, niewłaściwie zrozumiałemK-man pisze:No, ale jak mają pominąć Kalisz z Łodzi do Ostrowa?
Nie drogi a : autostrady , s-ki i obwodnice.Caspress pisze:4 tys. km nowych dróg. 0 km nowych linii kolejowych. Zrównoważony transport...?
http://www.rynek-kolejowy.pl/59228/4_ty ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieć dróg szybkiego ruchu ciągle rośnie, sieć linii i połączeń kolejowych systematycznie maleje.milo pisze:Nie drogi a : autostrady , s-ki i obwodnice.Caspress pisze:4 tys. km nowych dróg. 0 km nowych linii kolejowych. Zrównoważony transport...?
http://www.rynek-kolejowy.pl/59228/4_ty ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A te w Polsce buduje się od zera , bo w roku 1990 ich prawie nie było , w przeciwieństwie do sieci kolejowej.
Ciągle jeszcze sieć kolejowa jest większa od sieci dróg szybkiego ruchu, nawet w Kaliszu, drogi jeszcze nie ma, a kolej jeszcze istnieje<Przemek> pisze:Sieć dróg szybkiego ruchu ciągle rośnie, sieć linii i połączeń kolejowych systematycznie maleje.milo pisze:Nie drogi a : autostrady , s-ki i obwodnice.Caspress pisze:4 tys. km nowych dróg. 0 km nowych linii kolejowych. Zrównoważony transport...?
http://www.rynek-kolejowy.pl/59228/4_ty ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A te w Polsce buduje się od zera , bo w roku 1990 ich prawie nie było , w przeciwieństwie do sieci kolejowej.
moze kolej jest jak wyrostek robaczkowy ? Zbedny dzis element ewolucji transportu pasażerskiego...<Przemek> pisze:Sieć dróg szybkiego ruchu ciągle rośnie, sieć linii i połączeń kolejowych systematycznie maleje.milo pisze:Nie drogi a : autostrady , s-ki i obwodnice.Caspress pisze:4 tys. km nowych dróg. 0 km nowych linii kolejowych. Zrównoważony transport...?
http://www.rynek-kolejowy.pl/59228/4_ty ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A te w Polsce buduje się od zera , bo w roku 1990 ich prawie nie było , w przeciwieństwie do sieci kolejowej.
To kolejorze i mikole nie chcą budować High-speed , tylko reeewitalizować stare linie do 160 km/hCaspress pisze:Milo czemu porównujesz tradycyjną kolej do autostrad??
Odpowiednikiem autostrad na kolei jest High-speed a tego w Polsce jest wgl. brak....
Pitolicie z tymi 20-30 km/hCaspress pisze:Milo no niestety chcą reeewitalizować skoro na większości linii można poruszać się tylko z prędkością 20-30 km/h to chyba niema się czemu dziwić?
Niemców już tu nie ma 70 lat , ruskich , prusaków i austriaków 100 lat.Caspress pisze:Podam pierwszy lepszy przykład nie żebym promował tu Niemców czy coś...
Ale przed wojną posiadali pociągi z Berlina do Silesii (Zabrza czy tam Gliwic) p. Wrocław - Opole...
Linia została wtedy przystosowana do 160km/h...
A za czasów PKP na niektórych odcinkach obecnie maksymalna prędkość to 40km/h więc o czym tu mowa??
Mnie nie dziwi , skoro nie potrafi się łączyć potoków pasażerskich sensownymi prędkościami.Caspress pisze:Druga sprawa to częstotliwość...
Pewnie wcale cię to nie dziwi że w 38 milionowym kraju kolej przewozi tyle samo pasażerów co w 5 milionowym...