Strona 66 z 71

Re: PKP Kalisz

: 27 mar 2018, o 12:54
autor: <Przemek>
- Wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego planujemy w rozkładzie jazdy 2018/19 uruchomić dwie pary połączeń Poznań – Kalisz – Poznań. Mają to być pociągi przyspieszone zatrzymujące się tylko na wybranych stacjach - poinformowały Koleje Wielkopolskie
cyt. za: http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ko ... id,tm.html

Normalnie nie wierzę, historia pisze się na naszych oczach :) Tyle lat braku Kalisza na mapie połączeń KW i nagle przełom! Fantastyczna wiadomość. :)

Re: PKP Kalisz

: 27 mar 2018, o 14:36
autor: Kamil1989
Już w tym roku miały być więc podchodziłbym do tego z dystansem

Re: PKP Kalisz

: 11 cze 2018, o 21:57
autor: Pawel
Takie dziwne info znalazłem przez przypadek :

"W Programie Inwestycji Dworcowych rozpisanym do 2023 r., PKP przewidziało modernizację lub wybudowanie na nowo prawie 190 dworców w całej Polsce. Lista budynków, które mają zostać zmodernizowane, obejmują takie strategiczne obiekty dla komunikacji dalekobieżnej jak np. dworzec Gdańsk Główny, Olsztyn Główny, Łódź Kaliska, a także dworce w Kaliszu, Białymstoku, czy Częstochowie. Zaplanowano również odnowienie dworców na mniejszych stacjach, min. Warszawa Powiśle, Łódź Chojny, Bydgoszcz Zachód, Gdańsk Wrzeszcz, Toruń Miasto i wiele innych."

Całość : http://www.propertynews.pl/biura/dobre- ... 637_1.html

Re: PKP Kalisz

: 27 cze 2018, o 12:06
autor: jasiek20
Żadne z połączeń, obsługiwanych przez spółkę Koleje Wielkopolskie, nie dociera do Kalisza, drugiego pod względem wielkości miasta w Wielkopolsce. Dzieje się tak pomimo faktu, że pociągi tego przewoźnika stanowią własność całego województwa i że również kaliszanie składali się na ich zakupy i remonty.

Władze marszałkowskie w Poznaniu chętnie i często chwalą się rozwojem swoich kolei. Spółka KW posiada 52 pociągi, w tym 22 nowoczesne „elfy”, wyprodukowane w latach 2012-2014 i rozwijające prędkość 160 km/h, oraz 21 nieco wolniejszych pociągów innych typów, wyprodukowanych w latach 2003-2015. Planuje przy tym zakup kilkunastu następnych nowoczesnych składów. Wiąże się to z wielomilionowymi kosztami ponoszonymi przez całą Wielkopolskę. Sprawdźmy w takim razie, jak wygląda mapa połączeń, obsługiwanych przez spółkę. Jest ich w sumie dziesięć, w tym siedem bezpośrednio powiązanych z Poznaniem: Poznań – Gołańcz, Poznań – Wolsztyn, Poznań – Kutno, Poznań – Zbąszynek, Poznań – Mogilno, Poznań – Krotoszyn i Poznań – Kępno. Oprócz nich są jeszcze trzy inne: Gniezno – Jarocin, Leszno – Zbąszynek i Leszno – Ostrów Wlkp. Wszystkie omijają Kalisz. Nasze miasto nie istnieje nawet na niektórych mapach, jakimi posługują się kolejarze w Poznaniu. Wątpliwy okazuje się też argument, że Koleje Wielkopolskie powołane zostały przede wszystkim do obsługi centralnej części województwa, a jego części peryferyjne obsługiwane są przez innych przewoźników. Owszem, spółka ta ze swoimi usługami nie dociera do Piły i północnej części Wielkopolski, nie dociera też do Kalisza, a część południową obsługuje jedynie w niewielkim zakresie, ale dociera np. do Kutna, które leży poza granicami województwa. To samo dotyczy Zbąszynka. A przy tym niemal cały potencjał Kolei Wielkopolskich skoncentrowany jest w Poznaniu i aglomeracji poznańskiej. Inaczej mówiąc, kaliszanie – ale nie tylko oni – od lat „dorzucają się” do zaspokajania potrzeb komunikacyjnych mieszkańców Poznania, Murowanej Gośliny, Opalenicy czy Nowego Tomyśla. Gdzie tu jest zasada zrównoważonego rozwoju i zwykłe poczucie sprawiedliwości?


Życie Kalisza

Re: PKP Kalisz

: 3 lip 2018, o 07:25
autor: Vocatont
jasiek20 pisze:
27 cze 2018, o 12:06
Żadne z połączeń, obsługiwanych przez spółkę Koleje Wielkopolskie, nie dociera do Kalisza, drugiego pod względem wielkości miasta w Wielkopolsce. Dzieje się tak pomimo faktu, że pociągi tego przewoźnika stanowią własność całego województwa i że również kaliszanie składali się na ich zakupy i remonty.

Władze marszałkowskie w Poznaniu chętnie i często chwalą się rozwojem swoich kolei. Spółka KW posiada 52 pociągi, w tym 22 nowoczesne „elfy”, wyprodukowane w latach 2012-2014 i rozwijające prędkość 160 km/h, oraz 21 nieco wolniejszych pociągów innych typów, wyprodukowanych w latach 2003-2015. Planuje przy tym zakup kilkunastu następnych nowoczesnych składów. Wiąże się to z wielomilionowymi kosztami ponoszonymi przez całą Wielkopolskę. Sprawdźmy w takim razie, jak wygląda mapa połączeń, obsługiwanych przez spółkę. Jest ich w sumie dziesięć, w tym siedem bezpośrednio powiązanych z Poznaniem: Poznań – Gołańcz, Poznań – Wolsztyn, Poznań – Kutno, Poznań – Zbąszynek, Poznań – Mogilno, Poznań – Krotoszyn i Poznań – Kępno. Oprócz nich są jeszcze trzy inne: Gniezno – Jarocin, Leszno – Zbąszynek i Leszno – Ostrów Wlkp. Wszystkie omijają Kalisz. Nasze miasto nie istnieje nawet na niektórych mapach, jakimi posługują się kolejarze w Poznaniu. Wątpliwy okazuje się też argument, że Koleje Wielkopolskie powołane zostały przede wszystkim do obsługi centralnej części województwa, a jego części peryferyjne obsługiwane są przez innych przewoźników. Owszem, spółka ta ze swoimi usługami nie dociera do Piły i północnej części Wielkopolski, nie dociera też do Kalisza, a część południową obsługuje jedynie w niewielkim zakresie, ale dociera np. do Kutna, które leży poza granicami województwa. To samo dotyczy Zbąszynka. A przy tym niemal cały potencjał Kolei Wielkopolskich skoncentrowany jest w Poznaniu i aglomeracji poznańskiej. Inaczej mówiąc, kaliszanie – ale nie tylko oni – od lat „dorzucają się” do zaspokajania potrzeb komunikacyjnych mieszkańców Poznania, Murowanej Gośliny, Opalenicy czy Nowego Tomyśla. Gdzie tu jest zasada zrównoważonego rozwoju i zwykłe poczucie sprawiedliwości?


Życie Kalisza
Wybierz nazwę dla pociągu kursującego na trasie Poznań - Kalisz
17 kwietnia 2018 20:11
Możecie zdecydować o nazwach pociągów Kolei Wielkopolskich, które będą kursować na trasie Poznań - Kalisz. Nazwy Calisia, Prosna, Andrut oraz Szczypiorniak stanęły do walki o imię dla dwóch par pociągów, kursujących do i z Kalisza. Dwie nazwy, które otrzymają najwięcej głosów do następujących par pociągów, które mają kursować w rozkładzie jazdy 2018/2019: Kalisz 05:15 – Poznań Główny 06:45 oraz Poznań Główny 16.40 – Kalisz 18:11 Kalisz 20:15 – Poznań Główny 21:45 oraz Poznań Główny 21:40 – Kalisz 23:11
http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomos ... ,13103784/

Re: PKP Kalisz

: 21 lip 2018, o 05:12
autor: rym-ek

Re: PKP Kalisz

: 21 lip 2018, o 09:42
autor: gawronik13kalisz
Czy my tego dożyjemy? 😛
Ale miło że uwzględnili Kalisz- ośrodek regionu A nie Ostrów 😉

Re: PKP Kalisz

: 21 lip 2018, o 10:30
autor: Vocatont
Dodał, że ok. 1300 km nowych linii kolejowych przyczyni się m.in. do rozwoju kolei.
Widać że przy każdej możliwej okazji, kiedy pisze się o budowie linii kolejowych działacze zawsze upominają się o budowę linii Sieradz- Wieruszów
Łódź – Sieradz – Wrocław
Która może być trumną dla połąoczeń kolejowych przez Kalisz.
Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań
Tutaj prawdopodobnie celowo pominięto Ostrów, minęły już czasy cesarstwa Ostrowskiego.
Aktualnie przetrasowane pociągi pospieszne jadące przez Kalisz z/do Poznania również na Ostrowską stację nie zaglądają.
Ciekawe czy wraz z tym pomysłem wpadnięto na plan budowy linii Kalisz - Pleszew.

Re: PKP Kalisz

: 25 lip 2018, o 09:02
autor: Vocatont
Poniosła mnie wodza fantazji :lol: :lol: :lol:
Koncepcje trasy Kalisz - Pleszew
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 6 sie 2018, o 13:27
autor: jasiek20
Mam pytanie do ekspertów w temacie. Czy PKP pocięło Kaliszowi rozkład jazdy i teraz do Warszawy pomiędzy 9:30, a 17:30 nic nie jedzie?
Czy tak było cały czas?

Re: PKP Kalisz

: 8 sie 2018, o 09:04
autor: Vocatont
Jasiek nie, od letniego rozkładu jazdy ubyło nam połączeń
między innymi :
Obrazek

Jak widzisz również odpadł Słowacki o którego pytałeś.
Niestety to koniec cięć TLK Dąbrowska nie jeździ już do Białegostoku tylko do Warszawy Wsch.

Re: PKP Kalisz

: 8 sie 2018, o 09:41
autor: jasiek20
Dzięki Caspress.
Czyli nadal jesteśmy czarną dziurą na kolejowej mapie. Szkoda bo akurat chciałem z Kalisza dostać się do Wawy, a tu taka lipa.
Flix Busa nie ma, pociągów przez kilka godzin też nie...

Re: PKP Kalisz

: 8 sie 2018, o 11:10
autor: MIKI
Przecież Słowacki wyleciał ze względu na modernizację odcinka Łódź - Zduńska Wola i związane z tym ograniczenia przepustowości. Natomiast Barbakan i Włókniarz to jedynie wakacyjne zawieszenia i pociągi wrócą. Pomijam fakt, że kursują one przez Kalisz jedynie objazdem i trzeba się liczyć z tym że prędzej czy później stąd znikną.

Re: PKP Kalisz

: 8 sie 2018, o 21:23
autor: Vocatont
Zgadza się Miki.
Co jednak nie zmienia faktu że mieliśmy taką ofertę :D
Niestety pożegnamy się również z IC Portowiec i tak staniemy się znów miastem w którym jedynie śmiga coś między Wrockiem a Wawa.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88163.html

Re: PKP Kalisz

: 8 sie 2018, o 21:39
autor: MIKI
No dobrze, ale jak na razie IC "Portowiec" podobnie jak i IC "Wawel" zostają w rozkładzie i nadal będą kursować przez Kalisz. Z tą różnicą że "Portowiec" będzie omijać Łódź. ;)

Re: PKP Kalisz

: 1 wrz 2018, o 21:31
autor: railman
Barbakan również powróci od 21 września, Portowiec z uwagi na jazdę z pominięciem Łodzi wykręci o ponad godzinę szybszy czas jazdy.

Re: PKP Kalisz

: 21 wrz 2018, o 14:19
autor: matteo94
Od 9 grudnia Kalisz zyska połączenie z morzem :D
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 14 paź 2018, o 14:41
autor: Vocatont
Dzisiaj troszkę zwiedzałem nasze KOLEJOWE miasto :wink:
Kilka fotek powstającego dynamicznego systemu informacyjnego pasażera na dworcu w Kaliszu, znajdziecie w wątku:
viewtopic.php?f=5&p=134977#p134977

Niestety temat kolejowy w Kaliszu to temat rzeka.
W ostatnich latach jednak PLK próbuje podnosić swoje standard.
Nowe tablice z rozkładami jazdy / informacyjne to już norma.
Mamy też już przy każdej stacji Kaliskiej parking dla rowerów oraz każda stacja wyposażona jest w miejsce siedzące :D
Najnowszą nowością PLKi są kosze na śmieci :roll:
Kalisz Winiary
Obrazek

Przenieśmy się jednak na mój ulubiony przystanek Kalisz Szczypiorno.
Fotka Archiwalna:
Obrazek
Nie wiem czemu ale zawsze lubiłem ten przystanek.
Miał taki swój niepowtarzalny klimacik zdewastowana buda, z rosnącą pięknie dziką zielenią na środku peronu.

Niestety to już tylko historia.

Wchodząc dziś na perony Kaliskiego Szczypiorna pierwsze co zauważymy to wszechobecna pustka...
Obrazek
Przyglądając się temu bliżej jest tylko gorzej...
Obrazek
Obrazek

Wiadomo chociaż w końcu już, który peron jest który a właściwie Tor. (Bo dotychczas chyba nigdy wcześniej taka informacja nie istniała na tej stacji)
Obrazek

Z daleka było widać pustą gablotę
Obrazek

Gablota niestety okazała się rozkradziona oraz zdewastowana.
Obrazek

Sam napis Kalisz Szczypiorno uszkodzony
Obrazek

A szyba w gablocie zbita
Obrazek

Sama buda (wiata) na przystanku została odświeżona :)
Obrazek
Obrazek

Niestety tutaj również porażka jest to chyba miejscówka do lokalnych libacji alkoholowych na dworcu nawet znalazł się węgiel tym czasem ściany wewnątrz odnowionej wiaty wyglądają już tak (zdjęcia tego nie oddają)

Obrazek
Obrazek

Re: PKP Kalisz

: 21 paź 2018, o 19:00
autor: rym-ek
Nowe połączenia do Poznania z pominięciem Ostrowa Wlkp.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ko ... id,tm.html

Re: PKP Kalisz

: 8 gru 2018, o 11:43
autor: wayne