Strona 66 z 71
Re: PKP Kalisz
: 27 mar 2018, o 12:54
autor: <Przemek>
- Wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego planujemy w rozkładzie jazdy 2018/19 uruchomić dwie pary połączeń Poznań – Kalisz – Poznań. Mają to być pociągi przyspieszone zatrzymujące się tylko na wybranych stacjach - poinformowały Koleje Wielkopolskie
cyt. za:
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ko ... id,tm.html
Normalnie nie wierzę, historia pisze się na naszych oczach
Tyle lat braku Kalisza na mapie połączeń KW i nagle przełom! Fantastyczna wiadomość.
Re: PKP Kalisz
: 27 mar 2018, o 14:36
autor: Kamil1989
Już w tym roku miały być więc podchodziłbym do tego z dystansem
Re: PKP Kalisz
: 11 cze 2018, o 21:57
autor: Pawel
Takie dziwne info znalazłem przez przypadek :
"W Programie Inwestycji Dworcowych rozpisanym do 2023 r., PKP przewidziało modernizację lub wybudowanie na nowo prawie 190 dworców w całej Polsce. Lista budynków, które mają zostać zmodernizowane, obejmują takie strategiczne obiekty dla komunikacji dalekobieżnej jak np. dworzec Gdańsk Główny, Olsztyn Główny, Łódź Kaliska, a także dworce w Kaliszu, Białymstoku, czy Częstochowie. Zaplanowano również odnowienie dworców na mniejszych stacjach, min. Warszawa Powiśle, Łódź Chojny, Bydgoszcz Zachód, Gdańsk Wrzeszcz, Toruń Miasto i wiele innych."
Całość :
http://www.propertynews.pl/biura/dobre- ... 637_1.html
Re: PKP Kalisz
: 27 cze 2018, o 12:06
autor: jasiek20
Żadne z połączeń, obsługiwanych przez spółkę Koleje Wielkopolskie, nie dociera do Kalisza, drugiego pod względem wielkości miasta w Wielkopolsce. Dzieje się tak pomimo faktu, że pociągi tego przewoźnika stanowią własność całego województwa i że również kaliszanie składali się na ich zakupy i remonty.
Władze marszałkowskie w Poznaniu chętnie i często chwalą się rozwojem swoich kolei. Spółka KW posiada 52 pociągi, w tym 22 nowoczesne „elfy”, wyprodukowane w latach 2012-2014 i rozwijające prędkość 160 km/h, oraz 21 nieco wolniejszych pociągów innych typów, wyprodukowanych w latach 2003-2015. Planuje przy tym zakup kilkunastu następnych nowoczesnych składów. Wiąże się to z wielomilionowymi kosztami ponoszonymi przez całą Wielkopolskę. Sprawdźmy w takim razie, jak wygląda mapa połączeń, obsługiwanych przez spółkę. Jest ich w sumie dziesięć, w tym siedem bezpośrednio powiązanych z Poznaniem: Poznań – Gołańcz, Poznań – Wolsztyn, Poznań – Kutno, Poznań – Zbąszynek, Poznań – Mogilno, Poznań – Krotoszyn i Poznań – Kępno. Oprócz nich są jeszcze trzy inne: Gniezno – Jarocin, Leszno – Zbąszynek i Leszno – Ostrów Wlkp. Wszystkie omijają Kalisz. Nasze miasto nie istnieje nawet na niektórych mapach, jakimi posługują się kolejarze w Poznaniu. Wątpliwy okazuje się też argument, że Koleje Wielkopolskie powołane zostały przede wszystkim do obsługi centralnej części województwa, a jego części peryferyjne obsługiwane są przez innych przewoźników. Owszem, spółka ta ze swoimi usługami nie dociera do Piły i północnej części Wielkopolski, nie dociera też do Kalisza, a część południową obsługuje jedynie w niewielkim zakresie, ale dociera np. do Kutna, które leży poza granicami województwa. To samo dotyczy Zbąszynka. A przy tym niemal cały potencjał Kolei Wielkopolskich skoncentrowany jest w Poznaniu i aglomeracji poznańskiej. Inaczej mówiąc, kaliszanie – ale nie tylko oni – od lat „dorzucają się” do zaspokajania potrzeb komunikacyjnych mieszkańców Poznania, Murowanej Gośliny, Opalenicy czy Nowego Tomyśla. Gdzie tu jest zasada zrównoważonego rozwoju i zwykłe poczucie sprawiedliwości?
Życie Kalisza
Re: PKP Kalisz
: 3 lip 2018, o 07:25
autor: Vocatont
jasiek20 pisze: ↑27 cze 2018, o 12:06
Żadne z połączeń, obsługiwanych przez spółkę Koleje Wielkopolskie, nie dociera do Kalisza, drugiego pod względem wielkości miasta w Wielkopolsce. Dzieje się tak pomimo faktu, że pociągi tego przewoźnika stanowią własność całego województwa i że również kaliszanie składali się na ich zakupy i remonty.
Władze marszałkowskie w Poznaniu chętnie i często chwalą się rozwojem swoich kolei. Spółka KW posiada 52 pociągi, w tym 22 nowoczesne „elfy”, wyprodukowane w latach 2012-2014 i rozwijające prędkość 160 km/h, oraz 21 nieco wolniejszych pociągów innych typów, wyprodukowanych w latach 2003-2015. Planuje przy tym zakup kilkunastu następnych nowoczesnych składów. Wiąże się to z wielomilionowymi kosztami ponoszonymi przez całą Wielkopolskę. Sprawdźmy w takim razie, jak wygląda mapa połączeń, obsługiwanych przez spółkę. Jest ich w sumie dziesięć, w tym siedem bezpośrednio powiązanych z Poznaniem: Poznań – Gołańcz, Poznań – Wolsztyn, Poznań – Kutno, Poznań – Zbąszynek, Poznań – Mogilno, Poznań – Krotoszyn i Poznań – Kępno. Oprócz nich są jeszcze trzy inne: Gniezno – Jarocin, Leszno – Zbąszynek i Leszno – Ostrów Wlkp. Wszystkie omijają Kalisz. Nasze miasto nie istnieje nawet na niektórych mapach, jakimi posługują się kolejarze w Poznaniu. Wątpliwy okazuje się też argument, że Koleje Wielkopolskie powołane zostały przede wszystkim do obsługi centralnej części województwa, a jego części peryferyjne obsługiwane są przez innych przewoźników. Owszem, spółka ta ze swoimi usługami nie dociera do Piły i północnej części Wielkopolski, nie dociera też do Kalisza, a część południową obsługuje jedynie w niewielkim zakresie, ale dociera np. do Kutna, które leży poza granicami województwa. To samo dotyczy Zbąszynka. A przy tym niemal cały potencjał Kolei Wielkopolskich skoncentrowany jest w Poznaniu i aglomeracji poznańskiej. Inaczej mówiąc, kaliszanie – ale nie tylko oni – od lat „dorzucają się” do zaspokajania potrzeb komunikacyjnych mieszkańców Poznania, Murowanej Gośliny, Opalenicy czy Nowego Tomyśla. Gdzie tu jest zasada zrównoważonego rozwoju i zwykłe poczucie sprawiedliwości?
Życie Kalisza
Wybierz nazwę dla pociągu kursującego na trasie Poznań - Kalisz
17 kwietnia 2018 20:11
Możecie zdecydować o nazwach pociągów Kolei Wielkopolskich, które będą kursować na trasie Poznań - Kalisz. Nazwy Calisia, Prosna, Andrut oraz Szczypiorniak stanęły do walki o imię dla dwóch par pociągów, kursujących do i z Kalisza. Dwie nazwy, które otrzymają najwięcej głosów do następujących par pociągów, które mają kursować w rozkładzie jazdy 2018/2019: Kalisz 05:15 – Poznań Główny 06:45 oraz Poznań Główny 16.40 – Kalisz 18:11 Kalisz 20:15 – Poznań Główny 21:45 oraz Poznań Główny 21:40 – Kalisz 23:11
http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomos ... ,13103784/
Re: PKP Kalisz
: 21 lip 2018, o 05:12
autor: rym-ek
Re: PKP Kalisz
: 21 lip 2018, o 09:42
autor: gawronik13kalisz
Czy my tego dożyjemy?
Ale miło że uwzględnili Kalisz- ośrodek regionu A nie Ostrów
Re: PKP Kalisz
: 21 lip 2018, o 10:30
autor: Vocatont
Dodał, że ok. 1300 km nowych linii kolejowych przyczyni się m.in. do rozwoju kolei.
Widać że przy każdej możliwej okazji, kiedy pisze się o budowie linii kolejowych działacze zawsze upominają się o budowę linii Sieradz- Wieruszów
Łódź – Sieradz – Wrocław
Która może być trumną dla połąoczeń kolejowych przez Kalisz.
Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań
Tutaj prawdopodobnie celowo pominięto Ostrów, minęły już czasy cesarstwa Ostrowskiego.
Aktualnie przetrasowane pociągi pospieszne jadące przez Kalisz z/do Poznania również na Ostrowską stację nie zaglądają.
Ciekawe czy wraz z tym pomysłem wpadnięto na plan budowy linii Kalisz - Pleszew.
Re: PKP Kalisz
: 25 lip 2018, o 09:02
autor: Vocatont
Re: PKP Kalisz
: 6 sie 2018, o 13:27
autor: jasiek20
Mam pytanie do ekspertów w temacie. Czy PKP pocięło Kaliszowi rozkład jazdy i teraz do Warszawy pomiędzy 9:30, a 17:30 nic nie jedzie?
Czy tak było cały czas?
Re: PKP Kalisz
: 8 sie 2018, o 09:04
autor: Vocatont
Jasiek nie, od letniego rozkładu jazdy ubyło nam połączeń
między innymi :
Jak widzisz również odpadł Słowacki o którego pytałeś.
Niestety to koniec cięć TLK Dąbrowska nie jeździ już do Białegostoku tylko do Warszawy Wsch.
Re: PKP Kalisz
: 8 sie 2018, o 09:41
autor: jasiek20
Dzięki Caspress.
Czyli nadal jesteśmy czarną dziurą na kolejowej mapie. Szkoda bo akurat chciałem z Kalisza dostać się do Wawy, a tu taka lipa.
Flix Busa nie ma, pociągów przez kilka godzin też nie...
Re: PKP Kalisz
: 8 sie 2018, o 11:10
autor: MIKI
Przecież Słowacki wyleciał ze względu na modernizację odcinka Łódź - Zduńska Wola i związane z tym ograniczenia przepustowości. Natomiast Barbakan i Włókniarz to jedynie wakacyjne zawieszenia i pociągi wrócą. Pomijam fakt, że kursują one przez Kalisz jedynie objazdem i trzeba się liczyć z tym że prędzej czy później stąd znikną.
Re: PKP Kalisz
: 8 sie 2018, o 21:23
autor: Vocatont
Zgadza się Miki.
Co jednak nie zmienia faktu że mieliśmy taką ofertę
Niestety pożegnamy się również z IC Portowiec i tak staniemy się znów miastem w którym jedynie śmiga coś między Wrockiem a Wawa.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88163.html
Re: PKP Kalisz
: 8 sie 2018, o 21:39
autor: MIKI
No dobrze, ale jak na razie IC "Portowiec" podobnie jak i IC "Wawel" zostają w rozkładzie i nadal będą kursować przez Kalisz. Z tą różnicą że "Portowiec" będzie omijać Łódź.
Re: PKP Kalisz
: 1 wrz 2018, o 21:31
autor: railman
Barbakan również powróci od 21 września, Portowiec z uwagi na jazdę z pominięciem Łodzi wykręci o ponad godzinę szybszy czas jazdy.
Re: PKP Kalisz
: 21 wrz 2018, o 14:19
autor: matteo94
Od 9 grudnia Kalisz zyska połączenie z morzem
Re: PKP Kalisz
: 14 paź 2018, o 14:41
autor: Vocatont
Re: PKP Kalisz
: 21 paź 2018, o 19:00
autor: rym-ek
Nowe połączenia do Poznania z pominięciem Ostrowa Wlkp.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ko ... id,tm.html
Re: PKP Kalisz
: 8 gru 2018, o 11:43
autor: wayne