Strona 5 z 71

: 9 kwie 2009, o 18:14
autor: Adi
po zgłoszeniu Andrzeja TVN24 dzwoniło do RC a Ci przypisali sobie zasługi

: 9 kwie 2009, o 22:39
autor: andrzej
poczekam co RC mi odpowie

: 9 kwie 2009, o 22:39
autor: Gumiś
Adi pisze:po zgłoszeniu Andrzeja TVN24 dzwoniło do RC a Ci przypisali sobie zasługi
To jest przegięcie pały jak dla Mnie.Andrzej się naprodukował a inni spijają śmietanke.

: 10 kwie 2009, o 00:46
autor: anj
no to ładnie RC pojechało

swoja droga, dziś widziałem w TeleTopie że ubikacje znów otwarte będą normalnie

widać reakcja mediów przyciągnęła nowych klientów WC i nagle opłaca się prowadzić przybytek dalej :?

: 10 kwie 2009, o 00:52
autor: Gumiś
anj pisze:no to ładnie RC pojechało
Tylko szkoda że nie można pisać komentów pod owym artykułem.
Swoją drogą napisałem co myślę na ten temat ale pod artykułem dotyczącym dworca PKS.

: 11 kwie 2009, o 20:32
autor: andrzej
Obrazek

Gumiś pisze:
anj pisze:no to ładnie RC pojechało
Tylko szkoda że nie można pisać komentów pod owym artykułem.
Swoją drogą napisałem co myślę na ten temat ale pod artykułem dotyczącym dworca PKS.
bo zamknęli jak tą toalete, to chyba najlepszy komentarz :DD:
do tego artykułu na RC

: 11 kwie 2009, o 21:20
autor: Adi
Kibelki już otwarte

PKP

mam nadzieje że MM za te wycinki się nie wkurzą ;) ale myślę że oni także z nas czerpią informacje dla swoich wiadomości ;)

: 11 kwie 2009, o 22:18
autor: milo
Gdzie w tej sprawie były władze Kalisza , gdzie byli radni ? Pocieszenie , że pisanie do mediów ma jednak sens.

: 16 kwie 2009, o 17:06
autor: K-man
Fragment z NFK
Dziś był tu nawet jeden pan, który wracał z zagranicy i pytał co tu się dzieje, bo słyszał, jak jedna ze stacji radiowych podawała, że w Kaliszu nie można się załatwiać po 15.00- mówi pani Helena :(

: 23 kwie 2009, o 12:51
autor: Crossmen

: 24 kwie 2009, o 17:49
autor: Gumiś
Ciekawe rzeczy wypisują,ci prezesi z PKP PLK to mają nieżle porąbane.W świetle ich oświadczeń wynika że oni sami finansują remonty....Ciekawe w tym przypadku gdzie idą pieniążki z opłaty paliwowej zawartej w cenie paliwa.Gdzieś już pisałem ile kasy idzie z Waszych portfeli na utrzymanie tej bandy nierobów i nieudaczników.
Zresztą........poczytajcie i oceńcie sami.

Wydzielenie PKP PLK ze struktur grupy PKP realne w drugiej połowie 2010 r.
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 24-04-2009 11:37
Trwają prace nad wydzieleniem PLK PKP ze struktur grupy PKP. W zależności od przyjętego wariantu, powinno to poprawić warunki do remontów znacznie dłuższych odcinków torów niż obecnie, a zarazem obniżyć stawki dostępu do nich dla przewożników.
Według opinii Zbigniewa Szafrańskiego, prezesa zarządu Polskie Linie Kolejowe PKP, tory podlegają nadal szybszej degradacji, niż są poddawane zabiegom ich renowacji. Powodem są zbyt szczupłe środki własne PLK (w tym roku 300 mln zł) wraz z dotacjami budżetowymi, nie osiągającymi jeszcze wysokości wartości amortyzacji (w br. 680 mln zł).

– Wydawaliśmy na ten cel tyle, ile mieliśmy, a nie, ile należało – powiedział nam prezes PLK – Mało tego, przez lata w wielu przypadkach to my zastępowaliśmy budżet państwa, finansując z własnych środków inwestycje na liniach o znaczeniu państwowym. W przeciwieństwie do dróg krajowych, których utrzymanie i prace inwestycyjne są domeną budżetu.

Według niego, nadmierną wagę przywiązywano też do możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje infrastrukturalne na kolei. Są one niemałe (4,9 mld euro w okresie 2008-2013), ale przeznaczane na rozwój i skokową poprawę jakości na szlakach kolejowych, czyli bardzo kosztowne zadania. Dzięki tym środkom i finansowemu wkładowi krajowemu, PLK zmodernizuje gruntownie jednak tylko 800-850 km linii.
– Uzyskamy więc wysoką jakość, ale tylko na wybranych liniach kolejowych – komentuje Zbigniew Szafrański – Na niektóre zadania z listy indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jednak nie starczy już środków, więc albo zostaną one przesunięte do realizacji po 2013 roku, albo zmniejszymy zakres robót, ograniczając je do remontów.

Dla przykładu, na odcinku Kraków-Rzeszów-Medyka planowano uzyskać prędkość podróżną pociągów do 160 km/h, ale odtworzona będzie prędkość 120 km, podobnie jak na odcinku Radom-Kielce, Opole-Gliwice itp. Pozostaje jednak ciągle sprawa utrzymania pozostałych 8000 km linii o znaczeniu państwowym oraz drugie tyle pozostałych. Rozwiązaniem może być zmiana formuły działania PLK.

Jedna z koncepcji zakłada, że nastąpi wydzielenie tej spółki ze struktur Grupy PKP jako spółki akcyjnej (co daje spore możliwości do samodzielnego podejmowania inwestycji) i przeniesienie tytułu własności linii kolejowych na Skarb Państwa. Inna koncepcja zakłada przekształcenie PLK w agencję rządową, o charakterze podobnym jak GDDKiA. Z budżetu państwa finansowane byłyby prace remontowe i inwestycyjne na kolejowych szlakach o znaczeniu państwowym, dzięki czemu minister infrastruktury mógłby prowadzić na nich odpowiednią politykę taryfowania. Pozostałe linie utrzymywałaby nadal PLK, ale część z nich mogłyby przejąć także samorządy, które obecnie o to zabiegają, w celu rozwoju kompleksowego transportu szynowego. Liniami tzw. III grupy, czyli dojazdowymi do kopalni, hut, kamieniołomów, itp. mogłaby zarządzać PLK na zasadach pełnego rachunku ekonomicznego.

Opracowanie modelu wydzielenia PLK z grupy PKP, a także finansowania infrastruktury kolejowej, jest nadal przedmiotem prac. W grę wchodzą interesy i PKP SA, innych podmiotów (TP SA, sieci energetycznych), jak również sześciu zarządców niezależnych już szlaków kolejowych, typu linii szerokotorowej LHS, SKM w Trójmieście, Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

– Sądzę, że wydzielenie PLK ze struktur PKP może realnie nastąpić w drugiej połowie 2010 roku. – ocenia prezes Szafrański.

: 27 kwie 2009, o 22:04
autor: andrzej
Dworcowa będzie remontowana do Obozowej , ciekawe czy przejazd przez tory wyremontują bo to już koszmar tak jak dworzec

: 27 kwie 2009, o 22:07
autor: Gumiś
Tak obrócą tą kostkę do góry nogami i po remoncie.O asfalcie zapomnij.

: 30 kwie 2009, o 23:40
autor: mik
Byłem przedwczoraj na dworcu PKP. To już boczny tor. Czasem oglądałem przez okna pociągu małe, zapuszczone stacyjki. Teraz nie muszę ruszać się z Kalisza. Mam taką stacyjkę pod bokiem. Zarośnięte torowiska, zaniedbane perony z kwietnikami które kwiatów raczej w tym sezonie nie zobaczą. Ktoś kto przegrał walkę z promilami drzemał na ławce. Senna zapomniana stacyjka.

: 30 kwie 2009, o 23:49
autor: milo
Senna powiadasz ? Lokale socjalne tuż obok przywrócą może tam życie...towarzyskie :lol:

: 1 maja 2009, o 10:06
autor: szymkalisz
Ja gdzieś słyszałem, że ten dworzec chce wykupi/wykupił jakiś Włoch, ale informacje nie są z bardzo rzetelnego żródła

: 12 maja 2009, o 00:12
autor: Gumiś
mik pisze:Byłem przedwczoraj na dworcu PKP. To już boczny tor. Czasem oglądałem przez okna pociągu małe, zapuszczone stacyjki. Teraz nie muszę ruszać się z Kalisza. Mam taką stacyjkę pod bokiem. Zarośnięte torowiska, zaniedbane perony z kwietnikami które kwiatów raczej w tym sezonie nie zobaczą. Ktoś kto przegrał walkę z promilami drzemał na ławce. Senna zapomniana stacyjka.
Toż to normalnie żywcem wzięte z filmu ;Pieniądze to nie wszystko;.
Eeeee przesadzasz w Kaliszu nie jest jeszcze tak żle,zresztą jak Milo napisał niedługo już towarzystwo ze socjalki rozrusza tą bude... :lol: :lol: :lol:

: 12 maja 2009, o 11:01
autor: sobieray-3
:):) Napewno trzeba będzie przywrócić ,,TOALETTES OPEN NON STOP'' i to na koszt Miasta. Może Italianiec się dołoży, jak p.Sztandera dobrze wynegocjuje?
Ruch pociagów pasażerskich ,,zzip-owano'' :) do granic możliwości tak, że na każdy pociąg troche pasażerów wsiada i trochę wysiada. Nie mają innego wyjścia, więc się z konieczności tłoczą. Komunikacja KLA praktycznie nie istnieje, jedna ,,5B'' /h to za skromnie tymbardziej, że zwykle podjeżdża jak pociągi już odjechały :).
Kolejarzy nie widać zupełnie - ani zawiadowcy, ani dyżurnego peronowego z lizakiem i gwizdkiem. Nie ma też ,,szufelkowego'', który zamiatał co i rusz pety. Na RoundUp nie ma kasy, a sprejarze szaleją. Nie ma tez żadnego pracownika czy SOK-a, ktory przeprowadziłby pasażerów przyjeżdżających KLA nr ,,16'' na Obozówą i muszą z bagażami ,,dyrdać'' do przejazdu, nadkładając z 300 m.
Byłem wczoraj z wnusiem - młodym MK-iem i zaobserwowaliuśmy pomiędzy godz. 11.oo i 12.3o takie pociągi :
- osob.,,kibelek'' rel.Poznań - Łódż Kal.
- brutto z Łodzi,
- ,,stonka'' SM32 manewrowa stojąca jakiś czas ,,pod dyspozytorami''
- pośp. Sudety rel. W-wa Wsch. - Zgorzelec via Wrocek
- pośp. do Warszawy via Łódż Kal.
oraz jakieś towarowe Fallsy czekające na Kalisz Towarowy.
Niby dużo, ale to tylko złudzenie. Totalny upadek.
Rp1

: 14 maja 2009, o 20:23
autor: milo
http://biznes.onet.pl/0,1970859,wiadomosci.html

Kaliski dworzec pod samorząd ? Czemu nie - byłaby szansa na jego lepszy stan.

: 15 maja 2009, o 08:53
autor: szymkalisz
Ale tą szansę p. Pęcherz zmarnowałby...