Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3563
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Caspress » 4 kwie 2016, o 16:53

obywatel pisze:
Caspress pisze:
Cristof pisze:Nowe linie KLA jesienią?
Prawdopodobnie jesienią br. doczekamy się nowych linii komunikacyjnych KLA. Pierwsze duże zmiany w rozkładach jazdy czekają nas już wiosną
http://www.zyciekalisza.pl/?str=186&id=192854" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak zwykle skończyło się na gadaniu te miasto zdycha.
Spokojnie :)

http://zdm.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/2016-041" onclick="window.open(this.href);return false;
Fajnie że coś ruszyło ale zmiany miały być na wiosnę a z takim tempem na wiosnę ale 2017?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2030
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Cristof » 28 kwie 2016, o 07:39

Kaliskie Linie Autobusowe wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy
Od 1 maja Kaliskie Linie Autobusowe wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy. Będzie dodatkowy przystanek na Placu Jana Pawła II oraz więcej kursów do Szałego.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ka ... id,tm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3563
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Caspress » 25 maja 2016, o 15:27

Caspress pisze:Może się komuś przyda:
Obrazek
Legenda:
Czarny - 1
Fioletowy - 2
Niebieski - 3-4
Żółty - 5-7
Jasny Zielony - 8-12
Ciemny Zielony- 12-17
Czerwony 18-XX

Jest to mapka ilości linii autobusowych przebiegającą przez daną trasę.
Powyżej legenda na której jest dokładna ilość zaznaczona.
Każda linia liczona oddzielnie tzn. 1,1A,1B to 3 linie.

Strzałkami dodane linie jedno relacyjne (Strzałka wliczona w przelicznik czyli np: Jeżeli mam czarną linie to jest jedna linia jeżeli na tej linii jest fioletowa strzałka w daną stronę oznacza to że dodatkowo 1 linia kursuje w danym kierunku)
Jedynym wyjątkiem gdzie zabrakło strzałek jest wariant Jana Pawła 2.

Dane pokazują przebieg linii a nie miejsca w których się zatrzymują autobusy mam tu na myśli linie ekspresowe/przyspieszone.

W wielu wypadkach jedna linia ważyła kolor raz na lepszy raz na gorszy.

Trzeba jednak pamiętać że nie ilość a częstotliwość jest ważna bo np: taka 7 ma tylko po 2 kursy w obie strony.
Robiłem to na oko.
Parę wydłużonych kursów niepotrzebne zlikwidowane i wydaje mi się że mogłoby by to tak wyglądać po małych przebudowach
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3563
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Caspress » 2 mar 2017, o 20:54

Caspress pisze:Tak myślałem i myślałem i wymyśliłem projekt który zakładałby, nie budowę węzła a jedynie przeniesienie przystanków dzięki którym otrzymalibyśmy niesamowity efekt w postaci praktycznie scalenia autobusów wariantów Plany a JP2.

Pod lupę wziąłem miejsca w których spotyka się najwięcej linii autobusowych padło oczywiście na Plac Kilińskiego mój projekt zakładał by przeniesienie przystanków na pl. Klińskiego za skrzyżowanie z Babina patrząc od strony centrum...

Pewnie zarzucicie mi brak miejsca na zatokę oraz wiatę, nie kochani miejsce jest, tak wygląda to dziś :roll:

Obrazek
Wnioski:?
Sporawą część chodnika zajmuje dziś płatny zdezelowany parking z płyt chodnikowych z wysokim krawężnikiem myślę że w przyszłości sytuacja ta się zmieni i powstanie tam zwykły parking z asfaltu bądź innej kolorowej kostki...

A gdyby tak dziś przekształcić po 5 miejsc parkingowych z obu stron zrobić zatokę?
Co prawda nie każdy przystanek musi mieć wiatę w tym wypadku niema miejsca żeby wiata stanęła na wysokości zatoki związku z czym proponowałbym by wiata stanęła przed lub za zatoką, takie praktyki są również prowadzone na zachodzie.

Obrazek

Czyli miejsce na przystanek jest dzięki takiemu rozwiązaniu na przystankach stawały by takie linie jak: 1,1A,1B,2,6,10,11,13,15,18,19,19E,22 oraz 12 i 12K w jedną stronę jak to jest dziś.

Przeniesiony przystanek zacząłby praktycznie obsługiwać wszystkie linie autobusowe tzw. wariantu Plany,JP2
Przystanek w takiej formie jedynie nie obsługiwałby linii z aktualnego przystanku takich jak: 3ujki, 7udemka która oferuje po 2 kursy na stronę oraz powrotnych relacji 12nastek

Jednak związku z takimi atutami myślę że spokojnie można by przetrasować 3ujki oraz 7demkę przez Nowy Rynek-3Maja-Pl. Klińskiego
Również powrotną relacje 12nastek przez 3 maja.

I w taki o to sposób rozwiązałby się problem skomunikowania linii autobusowych w centrum który na swój sposób można nazwać węzłem CENTRUM a nie węzłem centrum w dzielnicy Piskorzewie na dawnej zajezdni KLA :)

P.S dodatkową zaletą jest również bliskie przejście dla pieszych bo na przykład złośliwa 6 jeździ w odwrotnym kierunku na zachodni Kalisz :twisted:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeżeli nazywać by to węzłem po za samym skomunikowaniem autobusów można by tutaj też ściągnąć inne linie jednak jeżeli chodzi o to to prosiłbym oddzielny komentarz na ten temat....

Przez planty przejeżdżają również autobusy linii 16 oraz 17 jednak się na nich nie zatrzymują ponieważ wcześniej skręcają w stronę tęczy a gdyby tak ożywić 3 Maja i przetrasować je właśnie przez planty - pl. Klińskiego - 3 Maja ??

Jeżeli mamy już węzeł to zamiast skryte węzła miejskiego mógłbym powstać węzeł podmiejski swojego rodzaju dworzec autobusowy Śródmieście :lol:

Mam tu namyśli oczywiście umierający PKS oraz prywatnych przewoźników większość usług PKS Kalisz świadczy na terenie powiatu Kaliskiego oraz dalej, A jego głównym szlakiem komunikacyjnym Wojska Polskiego tak też większość autobusów kursuje w dojść bliskiej odległości od centrum, od przystanku Kosmos na Wojska Polskiego większość PKSów rozjeżdża się kawałek dalej w Stawiszyńską oraz przez 3 Maja na Łódzką i Warszawską...

A jakby tak autobusy zjeżdżały na planty przez nowy rynek następnie przez pl. Kilińskiego do skrzyżowania z Warszawską/Stawiszyńską?


CZEKAM NA WASZE KOMENTARZE
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2030
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Cristof » 2 mar 2017, o 21:51

A pomyślałeś o ludziach którym pod oknami chcesz zgotować horror . Pod moim blokiem był dawno temu przystanek tylko jednej linii, ale latem nie dawało się pospać nawet przy uchylonym oknie. Trzask otwieranych drzwi i warkot ruszającego pojazdu był sporawy. Przystanki powinny pozostać w miarę możliwości w miejscach bezpośrednio niezabudowanych.

Zresztą pomysł z przystankiem pod pizzerią Sahara nie jest nowy. Dawno temu bo ok. 1976 roku był tam przystanek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3563
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Caspress » 2 mar 2017, o 22:16

Cristof pisze:A pomyślałeś o ludziach którym pod oknami chcesz zgotować horror . Pod moim blokiem był dawno temu przystanek tylko jednej linii, ale latem nie dawało się pospać nawet przy uchylonym oknie. Trzask otwieranych drzwi i warkot ruszającego pojazdu był sporawy. Przystanki powinny pozostać w miarę możliwości w miejscach bezpośrednio niezabudowanych.

Zresztą pomysł z przystankiem pod pizzerią Sahara nie jest nowy. Dawno temu bo ok. 1976 roku był tam przystanek.
Obrazek
Cristof nie chcę być egoistą ale każdemu nie dogodzimy w centrum niema za dużo miejsca a jeżeli jest to zazwyczaj tereny zielone których również nie chcielibyśmy rozjarzać...

Na pocieszenie powiem że era Ikarusów już minęła, autobusy są dziś o wiele cichsze, a huku związanego z zamykaniem drzwi już niema również należy sobie zadać pytanie ile tych autobusów jeździ w ciągu nocy bo myślę że gorzej mają osoby mieszkające w okolicach tranzytu czy też linii kolejowej :?

Sam osobiście kiedyś mieszkałem na parterze a na długości moich okien była/jest zatoka autobusowa...
Kiedy budowano te ulice nikt nie myślał o autobusach i autach przez co przykładów przystanków w bliskiej odległości do okien jest wiele Chopina,Babina,Poznańska jednak nikt nie strajkuje by je przenieść :lol:
Pytanie co gorsze jeden autobus który zatrzyma się na chwile czy dziesiątki samochodów nie daj boże z mocniejszym silnikiem nie mówiąc już o motocyklistach :roll:

Wiecznie mówimy o smogu, zatłoczonym mieście jednak widzę że w żaden sposób nie dostrzegamy możliwości zmiany tej sytuacji.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3253
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: <Przemek> » 3 mar 2017, o 00:16

O kurcze, Cristof wstawil fajna mapke, gdzies mi sie w oczy kiedys rzucila. :) A mi sie wydaje, ze kiedys byl przystanek na pl. Kilinskiego, wlasnie we wskazanym miejscu tylko po drugiej stronie ulicy, a wiec po stronie fabryki Repphana, czyli w kierunku na Warszawe / Torun. Ale byc moze byl to tylko przystanek tymczasowy i to chyba tez dawno temu.

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2030
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Cristof » 3 mar 2017, o 09:08

<Przemek> pisze:O kurcze, Cristof wstawil fajna mapke, gdzies mi sie w oczy kiedys rzucila. :) A mi sie wydaje, ze kiedys byl przystanek na pl. Kilinskiego, wlasnie we wskazanym miejscu tylko po drugiej stronie ulicy, a wiec po stronie fabryki Repphana, czyli w kierunku na Warszawe / Torun. Ale byc moze byl to tylko przystanek tymczasowy i to chyba tez dawno temu.
O ile pamięć mnie nie myli to był tam w okresie wcześniejszym niż pochodzi mapa. Pamiętam też przystanek na Sukienniczej w okolicach Browarnej po stronie parku. Chyba wraz z likwidacją tego przystanku przeniesiono wspomniany z pl. Kilińskiego na pl.św.Józefa. Przystanki były też w al.Wolności koło poczty, na Śródmiejskiej między Kościuszki a Rogatką, nie wspominając o przystanku na Głównym Rynku.

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3563
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Caspress » 3 mar 2017, o 12:06

Czekam dalej na komentarze :D
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Achudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 1 sty 2007, o 13:04

Re: Reorganizacja linii KLA

Post autor: Achudy » 24 lip 2017, o 19:03

Kalisz. Czy powstanie nowa linia KLA łącząca osiedle XXV-lecia z Cmentarzem Komunalnym?
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ka ... id,tm.html

ODPOWIEDZ