Kaliskie Linie Autobusowe
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
tylko warto zaznaczyc ze za darmo pojedzie sie tylko liniami dodatkowymi, specjalnymi na ten dzien. Duzy plus kolejny ze caly tabor wyjedzie na drogi
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
jasiek20 pisze:Info na temat tego o czym pisaliście wyżej.
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ka ... id,tm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miałem okazję przejechać się tym autobusem. Po wejściu pozytywne wrażenie robi stonowana kolorystyka wnętrza, trochę odmienna od naszych autobusów. Rozkład siedzeń jest chyba typowy. Odgłosy podczas jazdy można porównać do podróżowania tramwajem. Podczas rozpędzania dochodzi gwizd silnika. Spodziewałem się że będzie ciszej.
Podczas jazdy dziurawą Dobrzecką słychać było różne stuki, puki z wnętrza.
Miła pani przeprowadziła ze mną ankietę na temat w/w autobusu. Pytania były banalne. Bo chyba każdy woli jeździć nowym autobusem. Jedno mnie zastanowiło: czy komfort jazdy jest większy czy mniejszy w porównaniu z innymi autobusami. Ja bym powiedział ze jest porównywalny z innymi nowymi autobusami Solaria, no ale takiej odpowiedzi nie było.
No i to koniec dobrych wieści. Autobus jest dwa razy droższy od normalnego i trzeba go w miarę często ładować. Na moje pytanie o czas gwarancji na akumulatory dany przez producenta nie dostałem odpowiedzi.
Przypomniały mi się zaraz szeroko reklamowane elektryczne skutery naszej straży miejskiej. Które były później sprzedawane za grosze, bo wymiana akumulatorów była nieopłacalna.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Wyjeżdża na drogi 1 Listopada każdy autobus z KLA oraz testowy Solariskaczorkalisz pisze:tylko warto zaznaczyc ze za darmo pojedzie sie tylko liniami dodatkowymi, specjalnymi na ten dzien. Duzy plus kolejny ze caly tabor wyjedzie na drogi
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Bazując na zdjęciach można zauważyć, że rozkład siedzeń nie jest taki typowy, na pewno nie dla standardowej "12". Ale wygląda całkiem fajnie. Inna kwestia Cristof, że pojazdy testowe zawsze mają ciekawą, często stonowaną i dobrze dobraną kolorystykę, a potem miasta zamawiające i tak dostosowują wygląd wnętrza do swoich potrzeb. Choć akurat kaliskie Solarki są całkiem w porządku pod tym względem.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Sfatygowane, ale dobrze znane pokoleniom kaliszan wiaty przystankowe – grzybki idą na sprzedaż! Zdemontowane niebiesko – żółte przystanki autobusowe, które przez lata służyły za schronienie dla pasażerów KLA, czekają na nowego właściciela.gawronik13kalisz pisze:Usunęli niebezpieczne wiaty
http://www.rc.fm//polityczne/kalisz-gdz ... wiaty.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.faktykaliskie.pl/miasto-sprz ... ki-grzybki" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
No Panowie, kto chce sobie wiatę na działce postawić? A na poważnie, odchodzi kawałek historii można powiedzieć, żegnamy wiaty typu kaliskiego, ehh, ehh.
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
http://www.rc.fm/polityczne/kalisz-wydz ... atach.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
też uważam, że z tymi wiatami pomysł znowu dobry, ale zrealizowany średnio. Są różne wielkości, ale dość losowo zamontowane. Tam gdzie powinny być dłuższe, są króciutkie, a tam gdzie nie trzeba aż takiej dużej są 2 lub 3 ławki... Nie wiem kto to planował, ale naprawdę coś jest nie tak
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Wiata na nowym przystanku, wzdłuż ul. Legionów
foto- os.Czaszki.
foto- os.Czaszki.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Na zdjeciu nie widac dwoch rzeczy: gablotki na rozklad jazdy oraz materialu poszycia. Nowe wiaty tez maja przezroczyste poszycie?
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Widać, że jest jeszcze nie skończona. Zdjęcie wstawili 5 dni temu, także może już przystanek gotowy. Ponoć dachy nie są już przezroczyste, ale nie wiem tego na 100%<Przemek> pisze:Na zdjeciu nie widac dwoch rzeczy: gablotki na rozklad jazdy oraz materialu poszycia. Nowe wiaty tez maja przezroczyste poszycie?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
No w sprawie tych dachow wiele osob podnosilo larum, swoja droga bardzo sluszne, bo przeciez wiata ma nie tylko chronic przed deszczem, ale i upalem.jasiek20 pisze:Widać, że jest jeszcze nie skończona. Zdjęcie wstawili 5 dni temu, także może już przystanek gotowy. Ponoć dachy nie są już przezroczyste, ale nie wiem tego na 100%<Przemek> pisze:Na zdjeciu nie widac dwoch rzeczy: gablotki na rozklad jazdy oraz materialu poszycia. Nowe wiaty tez maja przezroczyste poszycie?
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Przez szereg lat na ulicy Warszawskiej przy ogródkach działkowych stały wiaty przystankowe, z niewiadomych przyczyn, najprawdopodobniej uznano, że te okolice to zadupie (przepraszam, musiałem tak napisać), nie postawiono żadnych wiat a jedynie tabliczki, że znajduje się tu przystanek.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Czytasz w ogóle nasze forum albo jakieś lokalne portale?ZKalisza pisze:Przez szereg lat na ulicy Warszawskiej przy ogródkach działkowych stały wiaty przystankowe, z niewiadomych przyczyn, najprawdopodobniej uznano, że te okolice to zadupie (przepraszam, musiałem tak napisać), nie postawiono żadnych wiat a jedynie tabliczki, że znajduje się tu przystanek.
Stare wiaty przystankowe zostały zdemontowane, gdyż ich stan techniczny mógł zagrażać bezpieczeństwu oczekującym na autobus.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Nowe linie autobusowe
1 stycznia rozpocznie funkcjonowanie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Zastąpi dzisiejszy Zarząd Dróg Miejskich
i będzie miał kompetencje poszerzone o sprawy z zakresu publicznego transportu zbiorowego. Jednym z najważniejszych jego zadań będzie stworzenie nowej sieci linii autobusowych w naszym mieście
Zmiana struktury organizacyjnej pociągnie za sobą zmiany w kierownictwie. Nie tylko personalne, ale też strukturalne. Dziś na czele ZDM stoi dyrektor Krzysztof Gałka. W nowym rozdaniu będzie on będzie on jednym z dwóch zastępców dyrektora naczelnego MZDiK i odpowiadał będzie za infrastrukturę. – Dyrektor Gałka zajmie się tym, co w naszej ocenie robi dobrze, czyli inwestycjami drogowymi – powiedział w miniony poniedziałek wiceprezydent Kalisza Piotr Kościelny. Na grudzień Ratusz zapowiada konkursy na obsadę stanowisk dyrektora i zastępcy dyrektora ds. komunikacji MZDiK. Już na początku obecnej kadencji, a więc przed blisko rokiem, nowa ekipa rządząca miastem mówiła o potrzebie zmiany obecnej sieci linii autobusowych. W swoim zasadniczym zarysie powstała ona w roku 1994, a więc 21 lat temu, gdy tworzono Kaliskie Linie Autobusowe. Od tego czasu uległa tylko niewielkim modyfikacjom. Kilka linii zlikwidowano, a w ich miejsce powstało kilka nowych. W o wiele większym stopniu zmieniło się natomiast miasto, jego sytuacja komunikacyjna i potrzeby mieszkańców. Coraz częściej krytykowane są np. tzw. linie okólne wprowadzone w 1994 r. Przykładem mogą tu być linie 1, 2 i 3, ale także wiele innych, których autobusy nie docierają do celu najkrótszymi połączeniami drogowymi, lecz wprost przeciwnie – okrążają rozległe połacie miasta, by zebrać po drodze jak najwięcej pasażerów. Znacznie wydłuża to czas przejazdu.
Życie Kalisza
1 stycznia rozpocznie funkcjonowanie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Zastąpi dzisiejszy Zarząd Dróg Miejskich
i będzie miał kompetencje poszerzone o sprawy z zakresu publicznego transportu zbiorowego. Jednym z najważniejszych jego zadań będzie stworzenie nowej sieci linii autobusowych w naszym mieście
Zmiana struktury organizacyjnej pociągnie za sobą zmiany w kierownictwie. Nie tylko personalne, ale też strukturalne. Dziś na czele ZDM stoi dyrektor Krzysztof Gałka. W nowym rozdaniu będzie on będzie on jednym z dwóch zastępców dyrektora naczelnego MZDiK i odpowiadał będzie za infrastrukturę. – Dyrektor Gałka zajmie się tym, co w naszej ocenie robi dobrze, czyli inwestycjami drogowymi – powiedział w miniony poniedziałek wiceprezydent Kalisza Piotr Kościelny. Na grudzień Ratusz zapowiada konkursy na obsadę stanowisk dyrektora i zastępcy dyrektora ds. komunikacji MZDiK. Już na początku obecnej kadencji, a więc przed blisko rokiem, nowa ekipa rządząca miastem mówiła o potrzebie zmiany obecnej sieci linii autobusowych. W swoim zasadniczym zarysie powstała ona w roku 1994, a więc 21 lat temu, gdy tworzono Kaliskie Linie Autobusowe. Od tego czasu uległa tylko niewielkim modyfikacjom. Kilka linii zlikwidowano, a w ich miejsce powstało kilka nowych. W o wiele większym stopniu zmieniło się natomiast miasto, jego sytuacja komunikacyjna i potrzeby mieszkańców. Coraz częściej krytykowane są np. tzw. linie okólne wprowadzone w 1994 r. Przykładem mogą tu być linie 1, 2 i 3, ale także wiele innych, których autobusy nie docierają do celu najkrótszymi połączeniami drogowymi, lecz wprost przeciwnie – okrążają rozległe połacie miasta, by zebrać po drodze jak najwięcej pasażerów. Znacznie wydłuża to czas przejazdu.
Życie Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Linie nr 1 i 2 nie są liniami okólnymi tak gwoli ścisłości. Natomiast bardzo dobrze, że władza dostrzegła problem komunikacji zbiorowej, będę czekał z wielką niecierpliwością na propozycje nowych rozwiązań w siatce połączeń. Natomiast tu już widać, że pojawi się pewien problem, na który z pewnością wielu z was zwróci uwagę, no i z pewnością jp tak przeczuwam, mianowicie w artykule już wyrażana jest opinia, jakoby linie prowadzone są w taki sposób, aby zabierać po drodze jak najwięcej pasażerów, zamiast jechać po najprostszych odcinkach. Ciekaw jestem waszego zdania na ten temat, bo tu stykają się dwie przeciwstawne założenia: albo puszczamy po trasie krętej, ale w taki sposób obsłużymy więcej ludzi, albo robimy linie proste i szybkie, zabieramy w ten sposób mniej ludzi jednym kursem, ale za to robimy więcej nowych linii i węzły przesiadkowe. Napiszcie co sądzicie.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Przemku może nowe rządy liniami okólnymi nazywają te co jadą okrężnie przez centrum
W Kaliszu wszystko nabiera innego znaczenia
Osobiście sądzę że jest to bardzo fajna inicjatywa.
Ale jednocześnie muszą powstać kursy które zastąpią obecne do centrum...
No i musi w końcu powstać inicjatywa przesiadkowa mam tu namyśli np: bilety czasowe.
W Kaliszu wszystko nabiera innego znaczenia
Osobiście sądzę że jest to bardzo fajna inicjatywa.
Ale jednocześnie muszą powstać kursy które zastąpią obecne do centrum...
No i musi w końcu powstać inicjatywa przesiadkowa mam tu namyśli np: bilety czasowe.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
No w każdym razie mają nad czym pracować włodarze w kwestii komunikacji A wprowadzenie systemu przesiadkowego w skali Kalisza to by była nie byle jaka inwestycja. Mam nadzieję, że nie będziemy długo czekać na pierwsze konkrety w tej sprawie.Caspress pisze:Przemku może nowe rządy liniami okólnymi nazywają te co jadą okrężnie przez centrum
W Kaliszu wszystko nabiera innego znaczenia
Osobiście sądzę że jest to bardzo fajna inicjatywa.
Ale jednocześnie muszą powstać kursy które zastąpią obecne do centrum...
No i musi w końcu powstać inicjatywa przesiadkowa mam tu namyśli np: bilety czasowe.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Komunikacja publiczna
Polepszenie komunikacji publicznej poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów na już istniejących liniach, wydłużenie pracy linii do godzin późnowieczornych oraz otwarcie nowych linii autobusowych, stałe dostosowywanie usług transportowych do zmieniających się potrzeb pasażerów, ułatwianie zakupu biletów za pomocą nowoczesnych technologii i uruchomienie dynamicznego systemu informacji wspólnej dla wszystkich przewoźników
Zmiany częstotliwości kursowania autobusów i rozkładów jazdy odbywają się sukcesywnie po dokonaniu analizy potoków pasażerskich rejestrowanych w systemie elektronicznym SPOKE.
Miasto Kalisz zgłosiło swoją aplikację realizacji projektu pn. Modernizacja infrastruktury przystankowej na terenie miasta Kalisza i jego obszaru funkcjonalnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Okres realizacji projektu 2016-2017.
W ramach działania ZIT na terenie Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej planuje się zakup 25 sztuk dwustronnych tablic do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, 6 ekranów do zamontowania wewnątrz budynków użyteczności publicznej, a także zakup 60 nowych wiat przystankowych. Ponadto Beneficjent planuje przeprowadzić kompleksowe badanie ruchu komunikacyjnego na terenie miasta Kalisza i jego obszaru funkcjonalnego.
Podkreślić należy, iż w 2015 roku Miasto realizuje inwestycje z zakresu modernizacji infrastruktury przystankowej. Zwiększono ilość nowych wiat przystankowych. Ich zakup był w 100 proc. finansowany ze środków własnych Miasta Kalisza.
Operator komunikacji miejskiej posiada 63 autobusy, które są pojazdami niskopodłogowymi, a bilety w komunikacji miejskiej nie zmieniły się od marca 2012 r. Na rok 2016 zostało zaplanowane utworzenie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, który umożliwi optymalne wykorzystanie pieniędzy przeznaczonych na transport w służbie mieszkańców.
(ks)
Onet.pl - G.Sapiński
Polepszenie komunikacji publicznej poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów na już istniejących liniach, wydłużenie pracy linii do godzin późnowieczornych oraz otwarcie nowych linii autobusowych, stałe dostosowywanie usług transportowych do zmieniających się potrzeb pasażerów, ułatwianie zakupu biletów za pomocą nowoczesnych technologii i uruchomienie dynamicznego systemu informacji wspólnej dla wszystkich przewoźników
Zmiany częstotliwości kursowania autobusów i rozkładów jazdy odbywają się sukcesywnie po dokonaniu analizy potoków pasażerskich rejestrowanych w systemie elektronicznym SPOKE.
Miasto Kalisz zgłosiło swoją aplikację realizacji projektu pn. Modernizacja infrastruktury przystankowej na terenie miasta Kalisza i jego obszaru funkcjonalnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Okres realizacji projektu 2016-2017.
W ramach działania ZIT na terenie Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej planuje się zakup 25 sztuk dwustronnych tablic do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, 6 ekranów do zamontowania wewnątrz budynków użyteczności publicznej, a także zakup 60 nowych wiat przystankowych. Ponadto Beneficjent planuje przeprowadzić kompleksowe badanie ruchu komunikacyjnego na terenie miasta Kalisza i jego obszaru funkcjonalnego.
Podkreślić należy, iż w 2015 roku Miasto realizuje inwestycje z zakresu modernizacji infrastruktury przystankowej. Zwiększono ilość nowych wiat przystankowych. Ich zakup był w 100 proc. finansowany ze środków własnych Miasta Kalisza.
Operator komunikacji miejskiej posiada 63 autobusy, które są pojazdami niskopodłogowymi, a bilety w komunikacji miejskiej nie zmieniły się od marca 2012 r. Na rok 2016 zostało zaplanowane utworzenie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, który umożliwi optymalne wykorzystanie pieniędzy przeznaczonych na transport w służbie mieszkańców.
(ks)
Onet.pl - G.Sapiński
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Kaliszanom znów nie podobają się przystanki
Dopiero co je zamontowano, a już wpływają pierwsze skargi – mieszkańcom naszego miasta nie odpowiadają nowe wiaty przystankowe.
Koszt postawienia 40 nowych wiat wyniósł ponad pół miliona złotych. Ich wymianę Miasto rozpoczęło jeszcze w ubiegłym roku, bo problem zauważył już samorząd minionej kadencji. Wykonawcą projektu była firma Mateusz Grzegorski A2HM P.H.P.U. z siedzibą w Koźminie Wielkopolskim. Wydawać by się mogło, że nowe wiaty spełniają wymagania kaliszan, tymczasem stało się odwrotnie – pasażerowie skarżą się m.in. na to, że podczas ulew zalane są nawet zamontowane wewnątrz siedziska. Powodem tego są szczeliny między szklanymi ściankami przystanków a dachem. Sprawa została już zgłoszona wykonawcy.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=195&id=191858" onclick="window.open(this.href);return false;
Dopiero co je zamontowano, a już wpływają pierwsze skargi – mieszkańcom naszego miasta nie odpowiadają nowe wiaty przystankowe.
Koszt postawienia 40 nowych wiat wyniósł ponad pół miliona złotych. Ich wymianę Miasto rozpoczęło jeszcze w ubiegłym roku, bo problem zauważył już samorząd minionej kadencji. Wykonawcą projektu była firma Mateusz Grzegorski A2HM P.H.P.U. z siedzibą w Koźminie Wielkopolskim. Wydawać by się mogło, że nowe wiaty spełniają wymagania kaliszan, tymczasem stało się odwrotnie – pasażerowie skarżą się m.in. na to, że podczas ulew zalane są nawet zamontowane wewnątrz siedziska. Powodem tego są szczeliny między szklanymi ściankami przystanków a dachem. Sprawa została już zgłoszona wykonawcy.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=195&id=191858" onclick="window.open(this.href);return false;